Varhaisultrasta kun on ollut puhetta, niin houkuttaisi kyllä (jo mielenrauhankin takia), mutta tuskinpa tulee aikaa yksityiseltä varattua, hinnoistakaan kun en yhtään tiedä.. Ensimmäinen neuvola minulla on kolmen viikon päästä. Vielä se ei jännitä, luulen, että se ensimmäinen ultra sitten joskus jännittää varmaan enemmän.
@alfred.j.kwak kysyi mieliteoista. Minulla ei ainakaan vielä ole ollut mitään mielitekoja. Eikä ole pahemmin tämä raskaus tainnut vaikuttaa syömiseenkään, kun ei ole ollut pahoinvointejakaan tai toisaalta hirveää nälkääkään. Kiellettyjen ruokien listaa olen kyllä lueskellut. Eniten päänvaivaa tuottaa ehkä juustot (ne on minulle herkkua!) ja kahvin vähentäminen, myös kielletyt siemenet ja erilaiset teet mietityttää, mutta kalat, maksa/makkarat, mustat karkit yms. muu ei vaikuta ruokavaliooni millään tavalla, kun ne ei ole siihen aiemminkaan kuuluneet.
Minusta tuntuu, että aika on pysähtynyt, vaikka ensimmäisestä positiivisesta raskaustestistä on vasta kuusi päivää, mutta kun sitä odottaa pääsevänsä sinne turvallisemmille vesille niin että uskaltaisi kertoa asiasta perheelle ja ystäville (sitten ensimmäisen neuvolan ja ultran ym. jälkeen) niin tuntuu niin malttamattomalta! Ja samalla pelkään yhä, että mitä jos en pääsekään niin pitkälle, kun ikinä ei tiedä mitä tapahtuu.. Tänään 5+1.
Kivaa, että nyt on toinenkin facebook-ryhmä, kiitos
@pampulax . En itse taida vielä uskaltautua siihen mukaan, mutta toivottavasti myöhemmin!
Ja
@~Madre~ onpa komea testiviiva!!
Minä tilasin pari digitaalista testiä vielä varmuuden vuoksi (viikonloppuna yhtä unetonta yötä viettäessäni) ja odotan saavani ne tällä viikolla. Täytyyhän ne sitten pois käyttää..
Onko muilla muuten nämä alkuviikot tuntuneet vaikuttaneen yöuniin? Itse olen aiemmin nukkunut hyvin ja yöni sikeästi, lisäksi saan iltaisin nopeasti unen päästä kiinni. Nyt jatkuvan etenkin iltapäiväisen väsymyksen lisäksi tuntuu, että iltaisin nukahtaminen on vaikeutunut ja öisin nukun kevyemmin ja levottomammin, vaikka siis väsyttää.. Eikä ne ainakaan helpota tätä päivittäistä väsymystä.. :/ Käytin ennen raskautta muutamaa luontaistuotetta, mm. macajauhetta ja ruusujuurta, jotka minulla auttoivat vireystason ylläpitämisessä ja etenkin aamuväsymyksessä, mutta lopetin ne totta kai heti positiivisen testin jälkeen. Nyt vain tuntuu, ettei ole mitään apuja tähän väsymykseen, kun kahviakaan ei voi ylenmäärin kitata.. Voi hiisi, eikö raskaana olevat naiset voisi saada äitiyslomaa heti positiivisesta testistä alkaen?? :'D