Lokakuiset 2018 <3

Niin ja vielä sukupuoliveikkailusta, mäkin oon ihan täpinöissäni kun yritän arvuutella kumpi siellä on :X3: Mulla seuraava ultra vasta viikoilla 22-26, eli 10-14 viikon päästä!! o_O En tiedä miten jaksan jännittää sinne asti. Toisaalta tää jännitys on tässä ehkä parasta. En jotenkin haluaisikaan tietää ihan vielä :LOL:
 
Hei kaikki,
ihanaa kun aktiivista kirjoittelua täällä :) Kiva lukea.

Ollut taas hiljaiseloa omalta osalta tän kirjoittelun suhteen, kiirettä piisannut koulutehtävien palautuksessa (työn ohella) ja lapset sairaana vuorotellen.. Että kyllä tässä ajan saa menemään..

Olitte tyttö/poika-arvailuja laittaneet. Muistan viimeksi kuopuksesta rakenne ultrassa kyllä sanoi että voisi olla tyttö, mutta sehän ei koskaan 100% varmaa ole, joten loppuun saaka pieni epävarmuus jäyti että kumpikohan tulee. Sitten kun hän syntyi piti kysyä että kumpi nyt tulikaan :D Tästä tulevasta en oikein osaa sanoa. Näin kerran unen että olisi poikavauva, mutta toisaalta jotenkin on nyt ajatus/tuntemus että kyllä tämäkin tyttö taitaa olla. Muta se jää nähtäväksi, toki jos tulee tilaisuus kk päästä rakenneultrassa niin kysyn.

Tänään olin vihdoin neuvolassa, toka kerta. Kaikki meni ihan hyvin, sijainen paikalla mutta hänetkin tunnen. Paras yllätys oli että paino oli tippunut melkein kolme kiloa viime kerrasta. Mulla tuota painoa on omasta takaa jo tarpeeksi niin se ei haittaa. Verenpaineetkin kunnossa. Sain sokerirasituksen tulokset, paastoarvo oli vähän koholla mutta muut arvot hyvin alle rajan. Siihenkin tyytyväinen, vaikka tarkoittaakin paastoarvojen mittailuja. Sitten sainkin lääkärineuvolan jo huomiseksi kun löytyi vapaa aika. Ja varattiin jo aika Kela-neuvolaan kesäkuun alkuun. Ja täkreimpänä tietty sykkeet kuului hyvin. Nyt on suht seesteinne olo ja välillä melkein unohtaa olevansa raskaana. Sykkeiden kuuluminne konkretisoi taas odotuksen. En usko että uskaltaisin hankkia doppleria, stressaisi liikaa kun ei onnistuis löytämään.

Onko tullut tehtyä jo paljon hankintoja? Olen itse koittanut tyhjentää kaappeja, samalla tehdä inventaariota mitä meillä onkaan yms. ja koittanut hillitä itseäni ettei tulisi ostettua kaikkea ihanaa mitä hyllyistä löytyy kaupsta :D vähän sellaista oiretta.

Näihin aatoksiin
Saraneito ja rv 15+5 (preglife kertoo että 170 päivää jäljellä)
 
Hah... Ehdinpä ennen anoppia (y) heti nt-ultran jälkeen postasin ig:n ultrakuvan kanssa ilmoituksen että "lokakuussa meitä on yksi lisää" :LOL::LOL::LOL: halvat on ilot mulla... En muista kirjoitin jo tänne että oli sukulaisille kertonut.. no ei sitten ollutkaan...
 
Mulla on jotenkin tosi tosi vahva olo että tyttö on tulossa mutta poikakin olisi oikein tervetullut esikoistytön seuraksi :love: innolla odotan kumpi tulossa,mulla on tulevana maanantaina lääkärineuvola ja ajattelin kyllä udella samalla että onkohan siellä tyttö vai poika koska tekee ultrauksen myös :love::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
@amaia Itellä yt onneks tullu taas roikuttua täällä, mut sillon ku tulee päiviä, ettei kerkee/jaksa/muista, ni nää aktiiviset kirjotteluihin sekä siunaus että kirous :D Muttanparempi munki mielestä joo, että täällä kirjotellaan:X3: Onpahan aina lukemista ja saa kuntoilla, vaikka jos ei ite jaksaisikaan kirjotella:LOL: Sepä! Kun ei malttais oottaa ja eniten vielä se, et ku joutuu kuitenki sinne lokakuuhun kitumaan, et voi olla 100% varma:oops::ninja::cautious: MUTTA tässä vaiheessa voin kuiten vähän hieroo suolaa haavoihin ja iloita siitä, että itellä nuita ultra kertyy keskivertoa reilusti enemmän:D Tokintääbravaaminen siellä voi varsinki loppuajasta alkaa kyrsimään , mut onhan se ihana taas kohta nähä pikkunen ( 2.5. seukki ultra ;)):love: Mulla tuli sillon ihan alussa tunne, et täällä köllii poitsu, mutta nyt en tiiä ku ultraaja veikkas tosiaan tytsyä:D Ihanaa sitten lokakuussa kuulla tulokset, et mitä kelleki tuli ja kaikkea :love::love::love: Ja Juups, ihanaahan tää jännitys on, mut ite Oon vissiin vähän ristiriitanenpersoona, etten itekään tiiä onko jännitys ihanampaa vai se et tietäis, ääääh :D Jospa se selviää se sukupuoli meille, mut tuleeko sit ulos eri sukupuolisena, ku kuvissa näytelly:rolleyes:

@saraneito Hui kun kuulostaa rankalle sulla, muistahan sitä levätäki:eek: Teräsmuija kyl oot! Voimia sinne ja paranemista lapsille<3
Mäki aattelin kyllä vaikka joka ultrauskerralla kysellä, kumpaa veikkaavat:D Kiva kuulla eri ammattilaisten arvailut ja kuitenki ko ite sen tiedostaa, ettei voi olla mistään varma, ennenkö se tapahtuu, ni toivonki et ne heittäytyis mukaan. Ku siitäki kuullu, etteivät mielellään arvaile... Liekkö osittain, ku ainaki Usassa nostettu jopa syytteitä lääkäreitä kohtaan, ku onki Matin sijasta tulluki Maija tai Tertusta Teppo:D Mut toisaalta, jos ite tarpeeks teroitaa, et puhtaasti mielenkinosta ja leikistäkin haluaa tietää, ni eiköhän... Äitiyspolilta ollu kyllä kans supermukavat ultraajat, vaikka kauhee kiire niillä, niin silti jutelleet rauhassa ja kertoneet huolella ja näin... Hoitajalta en tainnu saaha ees onnitteluja, saaika lääkäriltä, mut ultraaja onnitteliki sit oikein sydämestä sillon ekallaki kerralla.... Meinas itku tulla, ku soli eka positiivinen asia sillä käynnillä:unsure:

@Eetuha Hihii, ihanaa ku julkaisut jo raskauden:love: Ite en oo vielä(kään) uskaltanu someen laittaa mitään, mut toisaalta ihan hyvä ollaki vähän varovainen tietotekniikan kanssa nykyään (t.Foliohattuilija), vaikkakin osa itsstä haluais kailottaa asian kaikille :ROFLMAO: Äh, no jos viimeistään sitten, ku vaaveli (nauroin ihan hulluna, ku tää ennakoiva tekstinsyöttö korjasi vaaveli n et vääpeli :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:) syntyy ni joku epämääränen kuva nyytistä ja joku naseva kuvateksti, perus. Tosin jos yhtään mittään kuvia muuten vaan postaa, ni en kyl jaksa alkaa stressaan taustalta näkyviä vauvan kamoja pois tai mahaa kropasa pois, et selviäähän se niinkin sit netin ihmisille:D Niin ja olettasin, et nt-ultra meni hyvin..?;):love::)

@kipaaa kysy pois vaan! :) Eipä se haittaa jos kysyy ja ku ei kuiten 100% varma oo, mut voi kuitenki alustavasti alkaa luoda erilailla suhdetta vauvaan, ku tietää/olettaa kumpi sieltä tulossa(y) Onks sulla siis mikä ultra ma? :)

Huhhei, vikaa yötä viedään, onneks ollu rauhallista ja saanu tehtyä kaikkea pikkujuttua, ni saa tänneki kirjotella, vaikkakin pätkissä... Nyt vaan tuppaa muka HIRVEE nälkä olemaan, koko ajan! Siis kyl muutenki tiiän, et myöhään valvominen ja yötyöt nälättää, mut ei ne nyt tälleen oo:ROFLMAO: Noh, koskipa Pätkis sit voi hyvin, ku mulla nälkää riittää:LOL:

Osaisko joku valasta sitä mun aiempaa kysymystä, et kui laajalla alueella pystyy Vauveli liikkumaan vattassa? :confused: Tässä vaiheessa :eek: Mua edelleen ihmetyttää se, ku oikealta löytyy normaalisti karvotuksen rajoilta, kuuluu syke, joskin hiljaiesti ja sit sen kerran oliki siellä tienoilla istukka tai se viuhviuh - ääni kuiten, ja Vauveli vasemmalla ja ylempänä, ja tosi kovana kuulu syke:confused: Voiko oikeasti noin paljon vaihdella(jo nyt)? (n)

Ane773 ja Pätkis rv 13+5
 
@amaia Itellä yt onneks tullu taas roikuttua täällä, mut sillon ku tulee päiviä, ettei kerkee/jaksa/muista, ni nää aktiiviset kirjotteluihin sekä siunaus että kirous :D Muttanparempi munki mielestä joo, että täällä kirjotellaan:X3: Onpahan aina lukemista ja saa kuntoilla, vaikka jos ei ite jaksaisikaan kirjotella:LOL: Sepä! Kun ei malttais oottaa ja eniten vielä se, et ku joutuu kuitenki sinne lokakuuhun kitumaan, et voi olla 100% varma:oops::ninja::cautious: MUTTA tässä vaiheessa voin kuiten vähän hieroo suolaa haavoihin ja iloita siitä, että itellä nuita ultra kertyy keskivertoa reilusti enemmän:D Tokintääbravaaminen siellä voi varsinki loppuajasta alkaa kyrsimään , mut onhan se ihana taas kohta nähä pikkunen ( 2.5. seukki ultra ;)):love: Mulla tuli sillon ihan alussa tunne, et täällä köllii poitsu, mutta nyt en tiiä ku ultraaja veikkas tosiaan tytsyä:D Ihanaa sitten lokakuussa kuulla tulokset, et mitä kelleki tuli ja kaikkea :love::love::love: Ja Juups, ihanaahan tää jännitys on, mut ite Oon vissiin vähän ristiriitanenpersoona, etten itekään tiiä onko jännitys ihanampaa vai se et tietäis, ääääh :D Jospa se selviää se sukupuoli meille, mut tuleeko sit ulos eri sukupuolisena, ku kuvissa näytelly:rolleyes:

@saraneito Hui kun kuulostaa rankalle sulla, muistahan sitä levätäki:eek: Teräsmuija kyl oot! Voimia sinne ja paranemista lapsille<3
Mäki aattelin kyllä vaikka joka ultrauskerralla kysellä, kumpaa veikkaavat:D Kiva kuulla eri ammattilaisten arvailut ja kuitenki ko ite sen tiedostaa, ettei voi olla mistään varma, ennenkö se tapahtuu, ni toivonki et ne heittäytyis mukaan. Ku siitäki kuullu, etteivät mielellään arvaile... Liekkö osittain, ku ainaki Usassa nostettu jopa syytteitä lääkäreitä kohtaan, ku onki Matin sijasta tulluki Maija tai Tertusta Teppo:D Mut toisaalta, jos ite tarpeeks teroitaa, et puhtaasti mielenkinosta ja leikistäkin haluaa tietää, ni eiköhän... Äitiyspolilta ollu kyllä kans supermukavat ultraajat, vaikka kauhee kiire niillä, niin silti jutelleet rauhassa ja kertoneet huolella ja näin... Hoitajalta en tainnu saaha ees onnitteluja, saaika lääkäriltä, mut ultraaja onnitteliki sit oikein sydämestä sillon ekallaki kerralla.... Meinas itku tulla, ku soli eka positiivinen asia sillä käynnillä:unsure:

@Eetuha Hihii, ihanaa ku julkaisut jo raskauden:love: Ite en oo vielä(kään) uskaltanu someen laittaa mitään, mut toisaalta ihan hyvä ollaki vähän varovainen tietotekniikan kanssa nykyään (t.Foliohattuilija), vaikkakin osa itsstä haluais kailottaa asian kaikille :ROFLMAO: Äh, no jos viimeistään sitten, ku vaaveli (nauroin ihan hulluna, ku tää ennakoiva tekstinsyöttö korjasi vaaveli n et vääpeli :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:) syntyy ni joku epämääränen kuva nyytistä ja joku naseva kuvateksti, perus. Tosin jos yhtään mittään kuvia muuten vaan postaa, ni en kyl jaksa alkaa stressaan taustalta näkyviä vauvan kamoja pois tai mahaa kropasa pois, et selviäähän se niinkin sit netin ihmisille:D Niin ja olettasin, et nt-ultra meni hyvin..?;):love::)

@kipaaa kysy pois vaan! :) Eipä se haittaa jos kysyy ja ku ei kuiten 100% varma oo, mut voi kuitenki alustavasti alkaa luoda erilailla suhdetta vauvaan, ku tietää/olettaa kumpi sieltä tulossa(y) Onks sulla siis mikä ultra ma? :)

Huhhei, vikaa yötä viedään, onneks ollu rauhallista ja saanu tehtyä kaikkea pikkujuttua, ni saa tänneki kirjotella, vaikkakin pätkissä... Nyt vaan tuppaa muka HIRVEE nälkä olemaan, koko ajan! Siis kyl muutenki tiiän, et myöhään valvominen ja yötyöt nälättää, mut ei ne nyt tälleen oo:ROFLMAO: Noh, koskipa Pätkis sit voi hyvin, ku mulla nälkää riittää:LOL:

Osaisko joku valasta sitä mun aiempaa kysymystä, et kui laajalla alueella pystyy Vauveli liikkumaan vattassa? :confused: Tässä vaiheessa :eek: Mua edelleen ihmetyttää se, ku oikealta löytyy normaalisti karvotuksen rajoilta, kuuluu syke, joskin hiljaiesti ja sit sen kerran oliki siellä tienoilla istukka tai se viuhviuh - ääni kuiten, ja Vauveli vasemmalla ja ylempänä, ja tosi kovana kuulu syke:confused: Voiko oikeasti noin paljon vaihdella(jo nyt)? (n)

Ane773 ja Pätkis rv 13+5
Mä päätettiin ettei pelossa voi elää. Ja siksi asia kerrottiin julki.
 
@amaia Itellä yt onneks tullu taas roikuttua täällä, mut sillon ku tulee päiviä, ettei kerkee/jaksa/muista, ni nää aktiiviset kirjotteluihin sekä siunaus että kirous :D Muttanparempi munki mielestä joo, että täällä kirjotellaan:X3: Onpahan aina lukemista ja saa kuntoilla, vaikka jos ei ite jaksaisikaan kirjotella:LOL: Sepä! Kun ei malttais oottaa ja eniten vielä se, et ku joutuu kuitenki sinne lokakuuhun kitumaan, et voi olla 100% varma:oops::ninja::cautious: MUTTA tässä vaiheessa voin kuiten vähän hieroo suolaa haavoihin ja iloita siitä, että itellä nuita ultra kertyy keskivertoa reilusti enemmän:D Tokintääbravaaminen siellä voi varsinki loppuajasta alkaa kyrsimään , mut onhan se ihana taas kohta nähä pikkunen ( 2.5. seukki ultra ;)):love: Mulla tuli sillon ihan alussa tunne, et täällä köllii poitsu, mutta nyt en tiiä ku ultraaja veikkas tosiaan tytsyä:D Ihanaa sitten lokakuussa kuulla tulokset, et mitä kelleki tuli ja kaikkea :love::love::love: Ja Juups, ihanaahan tää jännitys on, mut ite Oon vissiin vähän ristiriitanenpersoona, etten itekään tiiä onko jännitys ihanampaa vai se et tietäis, ääääh :D Jospa se selviää se sukupuoli meille, mut tuleeko sit ulos eri sukupuolisena, ku kuvissa näytelly:rolleyes:

@saraneito Hui kun kuulostaa rankalle sulla, muistahan sitä levätäki:eek: Teräsmuija kyl oot! Voimia sinne ja paranemista lapsille<3
Mäki aattelin kyllä vaikka joka ultrauskerralla kysellä, kumpaa veikkaavat:D Kiva kuulla eri ammattilaisten arvailut ja kuitenki ko ite sen tiedostaa, ettei voi olla mistään varma, ennenkö se tapahtuu, ni toivonki et ne heittäytyis mukaan. Ku siitäki kuullu, etteivät mielellään arvaile... Liekkö osittain, ku ainaki Usassa nostettu jopa syytteitä lääkäreitä kohtaan, ku onki Matin sijasta tulluki Maija tai Tertusta Teppo:D Mut toisaalta, jos ite tarpeeks teroitaa, et puhtaasti mielenkinosta ja leikistäkin haluaa tietää, ni eiköhän... Äitiyspolilta ollu kyllä kans supermukavat ultraajat, vaikka kauhee kiire niillä, niin silti jutelleet rauhassa ja kertoneet huolella ja näin... Hoitajalta en tainnu saaha ees onnitteluja, saaika lääkäriltä, mut ultraaja onnitteliki sit oikein sydämestä sillon ekallaki kerralla.... Meinas itku tulla, ku soli eka positiivinen asia sillä käynnillä:unsure:

@Eetuha Hihii, ihanaa ku julkaisut jo raskauden:love: Ite en oo vielä(kään) uskaltanu someen laittaa mitään, mut toisaalta ihan hyvä ollaki vähän varovainen tietotekniikan kanssa nykyään (t.Foliohattuilija), vaikkakin osa itsstä haluais kailottaa asian kaikille :ROFLMAO: Äh, no jos viimeistään sitten, ku vaaveli (nauroin ihan hulluna, ku tää ennakoiva tekstinsyöttö korjasi vaaveli n et vääpeli :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:) syntyy ni joku epämääränen kuva nyytistä ja joku naseva kuvateksti, perus. Tosin jos yhtään mittään kuvia muuten vaan postaa, ni en kyl jaksa alkaa stressaan taustalta näkyviä vauvan kamoja pois tai mahaa kropasa pois, et selviäähän se niinkin sit netin ihmisille:D Niin ja olettasin, et nt-ultra meni hyvin..?;):love::)

@kipaaa kysy pois vaan! :) Eipä se haittaa jos kysyy ja ku ei kuiten 100% varma oo, mut voi kuitenki alustavasti alkaa luoda erilailla suhdetta vauvaan, ku tietää/olettaa kumpi sieltä tulossa(y) Onks sulla siis mikä ultra ma? :)

Huhhei, vikaa yötä viedään, onneks ollu rauhallista ja saanu tehtyä kaikkea pikkujuttua, ni saa tänneki kirjotella, vaikkakin pätkissä... Nyt vaan tuppaa muka HIRVEE nälkä olemaan, koko ajan! Siis kyl muutenki tiiän, et myöhään valvominen ja yötyöt nälättää, mut ei ne nyt tälleen oo:ROFLMAO: Noh, koskipa Pätkis sit voi hyvin, ku mulla nälkää riittää:LOL:

Osaisko joku valasta sitä mun aiempaa kysymystä, et kui laajalla alueella pystyy Vauveli liikkumaan vattassa? :confused: Tässä vaiheessa :eek: Mua edelleen ihmetyttää se, ku oikealta löytyy normaalisti karvotuksen rajoilta, kuuluu syke, joskin hiljaiesti ja sit sen kerran oliki siellä tienoilla istukka tai se viuhviuh - ääni kuiten, ja Vauveli vasemmalla ja ylempänä, ja tosi kovana kuulu syke:confused: Voiko oikeasti noin paljon vaihdella(jo nyt)? (n)

Ane773 ja Pätkis rv 13+5
Hirveetä hässäkkää ollu niin unohdin vastata! :D mutta siis kyllä ne pääsee hyvinkin laajalle alueelle ! Itella kans aikalailla noilla viikoilla kuulu sykkeet ihan siinä istukan äänen vieressä et sai oikein keskittyä että saa sen vauvan siitä kuuluviin kun kaks ääntä menee ihan päällekkäin :D mulla oli jo rv 15+5 kohtu melkein navan kohdalla et niin se vaan äkkiä kasvaa!
 
Nonnih! Ultrassa kaikki kunnossa. Sanoi jo silmämääräisesti, että nt on ihan normaali. Mittasi tietenkin ja 1,8 oli enimmillään. Täällä on kuulemma nykyisin käytäntönä, ettei normaalista seulontatuloksesta laiteta kirjetta, vaan soitetaan, jos on jotain poikkeavaa. :cautious: Oikein pirteä vauveli oli ja oli ihana katsoa, kun touhusi menemään. Rakenneultraan sain ajan 14.6. Tuli puhetta edellisestä hätäsektioon päättyneestä synnytyksestä ja minähän se itkeä tirautinkin, olihan se niin kamala kokemus. Juteltiin siinä, että varmaan viisain käydä pelkopolilla asiasta juttelemassa, kun nyt raskauden aikana asia noussut taas pintaan. Jännää kun tässä välillä ei vaivannut yhtään. :D
Tuli ihan järkyttävä päänsärky ultran jälkeen. Viissin stressi laukesi. Nytkin itkettää kun kaikki on hyvin. :LOL:
Laskettu aika pysyi samana 27.10. ja koko vastasi täsmälleen viikkoja, joita nyt 12+3.
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha ja amaia
@Dippadai ihanaa, että kaikki kunnossa! :love: Mulla ei ole ns pahoja synnytysmuistoja, mutta jouduin palaamaan töihin viimeksi vauvan ollessa 11 vk. Jotenkin tuo on tämän raskauden myötä alkanut palata mieleen tosi paljon ja ahdistavana. Vaikka ihan "hyvin" se meni, sitä ei vain silloin voinut ajatella, että miten nyt menee ja miltä tää tuntuu, piti vaan selvitä päivästä toiseen. Huoh. Onneksi asutaan nyt Suomessa ja täällä on inhimillisempi vanhempainvapaapolitiikka.

Ai niin, tänään taas oksensin. Aina kun luulen, että alkuraskauden olotila alkaa olla takanapäin, taas pitää kaivaa oksennusämpäri esiin. :(
 
Mekään ei oo myöskään kerrottu missään somessa. On alettu nyt vasta kertoa laajemmalle kaveriporukalle sitä mukaa kun nähdään. Ei tämä mikään salaisuus enää ole, mutta ei jotenkin tee mieli huudella puolituntemattomillekaan, facebookissa kun kaverin kaveritkin näkee jos joku kommentoi. Viime viikonloppuna kerrottiin miehen mummille, sillä oli ihana reaktio. Vaikka aika temperamenttinen ja hankala 95-vuotias usein onkin :rolleyes:. Välillä sillä alkaa selkeesti jo elämänhalu hiipua kun on kaikenlaista vaivaa, mutta nyt se sanoi että ihan odottaa innolla että saa tavata lapsenlapsenlapsensa :love: Myös mun mummi on 95 v ja tosi hyvässä kunnossa, toivottavasti meidän pallero ehtii kummatkin tavata. Hienoja teräsmummoja!

Pahoinvointi on pysynyt aisoissa viimeiset päivät, välillä tulee akuutti oksennusrefleksi mutta se menee jo aika nopeesti ohi (ja oksentamatta). Kävin tänään lääkärillä taas kuukausittaisessa tarkastuksessa ja painoa ei ole tullut vielä ollenkaan lisää! :eek: Odotin kyllä kiloa tai kahta, mutta ei mitään. Pitää ruveta tsemppaamaan syömisen kanssa. Ei se lääkäri kyllä siitä torunut, mutta itse pahoittelin sille että ruoka ei oo maistunu. Kuunneltiin sydänääniäkin ja se varoitteli etukäteen että älä sitten huolestu jos ei kuulu, mutta se bongas sen ihan heti. Mulla kesti hetken aikaa kuulla se. Pikajunan puksutus kuului hiljaisena mutta tasaisena siellä taustalla ♥ Mustelmia seurataan; jos ilmaantuu lisää joudun tarkempiin hyytymistesteihin.

amaia ja pienenpieni veturi 12+6
(onko huomenna eka kolmannes jo ohi??)
 
@Ane773 :D kiitti, en teräsmuijasta tiedä, enemmänki taidan olla vain hullu kun kaikenlaista puuhaa itselleni kerännyt.. mutta tiedostan että rajansa kaikella, omalla jaksamisellakin. opinnot onneksi omaan tahtiin meneviä, menee sit kaks vuotta tai neljä.. :D

tuli mieleen tuosta kertomisesta. kerrottiin siis lasten synttäreillä asiasta lähipiirille. Ja vaikka kai tiedostin että toki ihmiset puhuu ja levittää tietoa, niin ärsyttää kun nyt tullut onnitteluviestejä tyypeiltä, joille olisin itse halunnut kertoa asiasta mutta tod kerennyt kun eräs veljeni jakanut tietoa kuin omaansa. Koittanut sulatella omaa ärsytystä koska meillä vähn erilaiset toimintatavat hänen kanssaan ja hän tykkää jakaa tietoa kuin omaansa mistä en tykkää. Koska muuten ei olla julkisesti tästä kuuluteltu, jos sopiva tilanne tillut kun nähnyt ihmisiä niin sitten kerrottu yms..

Tänään oli neuvolalääkäri. Tuntui osittain turhalta koska teki monta samaa asiaa kuin eilen. todettu että paino noussut eilisestä 300g yms. Olin hämmentynyt että hänellä ei ollut tietoa mun lasketun ajan siirrosta, ihmetteli miksi se vaihdettiin vaikka alle 5pv, mutta kai hyväksyi tämän äpolin teon.

Nyt kun sain lapsen terveeksi niin itselle iski kamala flunssa. En oo kyl työkuntoinen huomenna. Toivotaan ettei oo niitä moniviikkoisia tauteja.

toivottavasti teillä oltu terveenä


saraneito 15+6
 
12 yötä rakenneultraan ja alkaa jo pikkusen jännittämään :D Mielessä pyörii vaan että onhan vauva terve ja että kumpaa sukupuolta edustaa :) Enkä edessä tiedä miksi sukupuolta mietin kun jotenkin sellanen olo että minun mies tekee tyttöjä ja poikaa on edes turha miettiä :D oishan se kiva ylläri jos siellä poika oliskin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kipaaa ja saraneito
@Jasuuu sulla ei sitten ole enää niin kovin pitkä aika. Mulla rakenneultra on tasan kuukauden päästä.. Tuntuu ikuisuudelta.. Mutta oon päättänyt että sitten voin ostaa jotain vauvalle, ollana menossa heti perään pikku reissuun, joten vauvaakin saa muistaa :)

saraneito ja 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: kipaaa
@Jasuuu sulla ei sitten ole enää niin kovin pitkä aika. Mulla rakenneultra on tasan kuukauden päästä.. Tuntuu ikuisuudelta.. Mutta oon päättänyt että sitten voin ostaa jotain vauvalle, ollana menossa heti perään pikku reissuun, joten vauvaakin saa muistaa :)

saraneito ja 16+0
Joo mulla se oli jotenkin tosi aikasin et jo 19+3 :) mulla kans sillai et rakenneultran jälkeen saa sitten seota vauva tavaran kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: saraneito ja Ane773
@Eetuha hyvä ja rohkea ajatus(y)

@Jasuuu Joo, jotenki vaan tuntuu hullulta,mut noin pääsis jo liikuskeleeno_O Äitin kans kuunneltiin eilen ja taas oli sama, et istukka oikealla ja vauveli vasemmalla, kuulu hyvin:D Ja päätti sit kunnolla vissiin möyriä, ku kuulu ihan ihme ääntä välillä ja syke karkas, mut kohta oli jo takasin:D Hurjaa vaan, ku en aatellu, et nuin paljon jo pystyy liikuskeleen o_O Mut luotan sun/teän tietämykseen: Ite ku ekaa kertaa asialla ni äh:D

@Dippadai ihanaa etmkaiki vaikuttaa olevan hyvin pikkusella:love: :love::love: Ja jännä son kui sitä ressaa vaikkei ees riskejä ois ja se ihana tunne ku kaikki onki hyvin:love: Sinänsä hyvää, et noi pelot nous nyt pintaan, kun se ois todella paha, jos sit vasta synnyttäessä iskiso_O Son hyvä et pääset juttelemaan asioista ja käymään läpi, ni varmasti paljon paremmilla ja mukavammilla mielin sit tähän synnytykseen:)

@AnMaaria hyvänen aika kui nopiaa:eek: Kysyn, mut tietenkään taas ei oo pakko vastata, että miten se sitten onnistu??? Siis tavallaan käytännön järjestelyt ja kaikki..? Mahtavaa ja hurjaa kyllä, et oot pystyny moiseen, vaikka varmasti tosi raskasta oli!

@amaia Ihana toi mummi :D Mulla on onneks molemmat mummot ja yks pappa, sekä hellun puoleltako mummo. Sit itellä vielä yks isomummoki, että lapsenlapsenlapsenlapsi hälle tulossa :D Reaktiot kyllä aika vaisuja ollut, mun toinen mummo toki ihan täpinöissään ja odttelee aina raporttia lähes viikoittain (vaikka mitään ei tapahtuis, tosin soitellaan muutenki aikalailla kerta viikkoon)... Mut tulevat mummot ne parhaimpia(pahimpia?) On:D Mummolat jo varusteltu täysin vauvaa varten, meillä vielä ku muutama body vasta:ROFLMAO: Mut oon siis toki kiitollinen, et ei tartte itte sit matkasänkyy tai syöttistä rettuuttaa mukana :LOL: Ihana muuten toi "työnimi" teän pikkusella :X3:

@saraneito No oot sie terästä ku jaksat ton kaiken:D
Tiedostan ton sun ärtymyksen ja ymmärrän... Ja senki ku yrittää sit itslleen muistutella, et ihmiset on ihmisiä ja näin voi käydä... Meillä suvussa justiin niin perus, et ko. henkilöt suuttuu tulisesti, jos heän asioita vahingossakaan sanotaan Etiäppäin, mutta ite kyllä anteliaasti, KIELLOISTKIN HUOLIMATTA, levittää toisten juttuja:confused: Ja juurikin tuo, kun yrittää ymmärtää, et toiset vaan innoissaan ja näin, mutta kun vois ees joskus aatella, et ehkä toinen haluais ITTE kertoo... o_O
Mulla nyt flunssaa meinannu jo pari pv pukata, muttei oo kunnolla alkanu... Flunssaa tuntuu olevan joka puolel liikenteessä ja justiin sellasta, ettei välttis kova tauti oo, mut pitkään kestää jälkimainingit, esim. Yskä tai tukkonen/vuotava nenä:confused: Toivottavasti sulla helppo ja nopea tauti!

Alotin tän viestin klo 10 aamulla, mut ku oon Turussa äitin luona, ni vähitellen kirjotellu tätä viestii ja nyt vasta sain valmiiksi:rolleyes: Täällä on sellanen huippu lastenkirppari, jossa vaan/suurimmaksi osaksi lasten- ja äitiysvaatteita ja kaikkia raskaus- ja lastentarvikkeita:eek: Vaunuja, turvakaukaloita ja istukka.... Lapsille leikkipaikkaa yms.! Oli tosi siistiä, ni tulihan sieltä sit ostettua 16eurolla vaatteita pikkuselle:rolleyes::whistle::ROFLMAO: Oli siis
tooosi huippu paikka, olikhan se pikku siili tai vastaava..? Käytiin kans keskustassa jossain vauvaliikkeessä ja oishannsieltäki vaikka ja mitä mut ku junalla kuljen, ni en vielä ostanu:rolleyes: EHKÄ sit ku kantaja mukana:D Mut sen Ainu-ensipupun tuleva mummo osti, ku halusi, ja jotenki hullua ku näin ne alkaa vauvantarvikkeet pikkuhiljaa löytää tiensä taloon ja iiih!:love: Tuli jotenki sellanen olo, et vois kottiinmentyä alkaa valmistellen
Vauvakammaria...:whistle::whistle::whistle:

Ane773 ja Pätkis rv 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: amaia
Alotin tän viestin klo 10 aamulla, mut ku oon Turussa äitin luona, ni vähitellen kirjotellu tätä viestii ja nyt vasta sain valmiiksi:rolleyes: Täällä on sellanen huippu lastenkirppari, jossa vaan/suurimmaksi osaksi lasten- ja äitiysvaatteita ja kaikkia raskaus- ja lastentarvikkeita:eek: Vaunuja, turvakaukaloita ja istukka.... Lapsille leikkipaikkaa yms.!
Kuka myy istukkaa lastentarvikekirpparilla :LOL::censored:?

Mut puhut varmaan Pikku Dinosta? Se on ihana! Mäkin oon käynyt siel vaik meilt on Turkuu joku 500km eli hyvä mesta (y)!
Mulla on kans jäätävä kirppiskuume päällä :).

Lisäks mu jännittää onks vauval kaikki ok kun ei oo tuntunut mitään moneen päivään. Paitsi vihlontaa häpyluussa. Tai sit hän taas siirtynyt jonne tai kohtu kasvan nopeemmin kun vauveli.

Mut ei mul vissii mitään fiksuu sanottavaa ollut, onko joku jo ollut tuntevinaan liikettä?
 
@Ane773 Kuulostaa ihanalta reissulta:) Mekin ollaan menossa ens vkl mummolaan ja aikomuksena on kertoa vauvauutiset kasvotusten mun perheelle:love:. Joo se varhainen töihin paluu onnistui silleen, että mies jäi kotiin seuraavaksi 3 kk. Sitten palkattiin lastenhoitaja kotiin. Mä jatkoin imettämistä silleen, että pumppasin maitoa aamulla, ja pari kertaa töissä (silloin ei paljon muita taukoja ehtinyt töissä viettää), ja tietty imetin aina kotona ollessa, joten vauva kasvoi äidinmaidolla. Työpaikalla oli siis pumppaushuone, josta varattiin ajat, milloin halusi käyttää huonetta. Pumppaaminen on aika yleistä siellä, kun äitien on palattava niin pian töihin ja työpaikkojen pitääkin järjestää tila, jossa voi rauhassa pumpata maitoa. Aamulla siis menin töihin semmoisen kylmäkassin sisältävän sähköpumpun kanssa (ihan tavallisen repun näköisen) ja iltaisin oli edessä armoton pullojen peseminen ;). Tietty siinä sivussa alettiin maistella soseita 4 kk iässä ja 1v lopetin sen pumppaamisen. Mutta osittaisimetyksestä en sitten osannutkaan luopua ennen kuin neiti oli paria päivää vaille 2-vuotias. Meidän lastenhoitaja oli aivan ihana ja auttoi tosi paljon tuossa pullonpesurumbassa ja kaikessa missä nyt ylipäätään pystyi :love:. Se auttoi myös, että asuttiin ihan työpaikan vieressä, niin vauva ja mies tulivat välillä mua töihin moikkaamaan ja mä taas tulin välillä kotiin käymään siinä alussa. Tärkeä juttu oli se, että vauva oli hyvä nukkumaan öitä, pitkään mentiin yhdellä tankkauksella/yö ja hän alkoi nukkua koko yön katkotta ehkä noin 4kk alkaen (toisin kuin veljensä jonka kanssa heräiltiin 2 kertaa yössä läpi koko ekan vuoden).

Oma lukunsa oli myös se, että äitiysloma alkoi siitä hetkestä kun mentiin synnyttämään. Jos olisin jäänyt aiemmin pois töistä, se olisi sitten vähentänyt vauvan syntymän jälkeistä aikaa kotona - aivan hirveän brutaali meininki :mad:. Vähänkö stressasin että jaksanko töissä loppuun asti vai tuleeko jotain kremppaa. Mulla meni tämän takia siellä sukset ristiin mun (hirveän) lääkärini kanssa. Mua huolestutti oma jaksaminen, ja yritin kysellä, että mitä jos jotain tapahtuu, ja hän otti sen jonkinlaisena arvosteluna (hänen ammattitaitonsa tai ehkä heidän maansa systeemin) o_O. Tämän seurauksena vaihdoin lääkäriä 1kk ennen laskettua aikaan, siellä kun oma lääkäri on mukana synnytyksessä ja musta tuntui, että hän oli mulle vihainen. Ei hyvä asetelma synnytyssaliin... Mutta kaikki meni hyvin: löysi ystävällisen kätilön loppuraskauden ajaksi ja voin tilanteeseen nähden hyvin ihan synnytykseen asti. Tein 2 vikaa päivää töitä kotoa käsin ja sitten mentiinkin synnyttämään päivä lasketun ajan jälkeen :).

On se kuule vaan niin ihanaa että tämä vauva saa syntyä Suomessa :love:
AnMaaria ja papu rv 13 + 4
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis ja amaia
Hurjalta kyllä kuulostaa @AnMaaria! Mun on pakko kommentoida kun koskettaa niin läheltä omaa tilannetta. Mun mielestä taas hyvä esimerkki siitä että kyllä ne asiat hoituu toisellakin tavalla. Vaikka se Suomen systeemi onkin tosi hyvä niin onhan se ihan todella avokätinen kun maailmalla vertaa. Sitä pitää osata arvostaa, eikä ottaa itsestäänselvyytenä.

Mulla myös piiiitkään oli tämä vauva vain haaveissa juurikin siitä syystä että aattelin etten halua missään nimessä täällä synnyttää, kun täällä ei ole niin kattava äitiysvapaa, ei ole tukia, eikä omalla äidinkielellä saa hoitoa, yms. Löysin vain huonoja puolia kun Suomeen vertasin. Mutta lopulta oli pakko myöntyä, kun aika tulee vastaan eikä muutto Suomeen tule tapahtumaan vielä ihan lähivuosina. Totesin että kyllä täälläkin ne lapset kasvaa ihan ihmisiksi vaikka ne meneekin tarhaan tai lastenhoitajan hoiviin jo puolivuotiaina, ei ne siitä rikki mene. Kyllä me jotenkin selvitään. Suomalaisena sitä on vain tottunut niin hyviin etuihin.

Ennen täällä oli myös vain 3kk äippäloma mutta se onneks pidennettiin vasta ihan vähän aikaa sitten kuuteen kuukauteen. Ja tosiaan sen lisäksi on kuusi viikkoa lomaa ennen laskettua alkaa. Suoraan töistä synnärille on kyllä ihan tosi hc meininkiä, apua! :eek:

Mullakin tulevana haasteena toi imetyksen hoitaminen töihin paluun jälkeen, joten oli kiva kuulla miten hienosti se hoitui teiltä. Varmaan ei ollut helppoa! Täälläkin työnantajan pitää antaa vapaata töistä imettämistä varten (olikohan se tunti päivässä), idea on kai se että lapsi on tarhassa ihan vieressä ja siellä käydään syöttämässä. Mutta varmaan pitää kans jotain tollasta pumppausmeininkiä ruveta harrastamaan, tunnissa ei kauheen montaa kertaa kerkeä. Meillä mies on yrittäjä, joten voisi ehkä mahdollisesti järjestää aikansa niin, että hoitaisi lasta sen jälkeen kun mä palaan töihin, ja voisi tuoda nälkäisen paketin välillä mun luo ruokailemaan. Se olisi ihan parasta!
 
HERRAJUMALA, tarkotin ISTUIMIA :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Ei nyt sentään istukoita kaupiteltu siellä :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Nyt tuli kyllä niin paha autocorrect, että huhhuh..! Kiitos vaan aamun nauru77ista naiset :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: EHKÄ vähän silmät ristissä "tarkastin" kirjotelman:D

@ahmis eteesi ku Pikkusiili se oli, pienten Google-hakujen jälkeen! :D Onks se pikku Dino sit missäpäin Turkuu..? :eek:Damn, ois pitäny siellä ni piipahtaa..! Äitikään kuiten kaikkee täältä tiiä, ku vasta vähän yli vuoden täällä asunu... Mut sovittiinki jo et kesällä, lähempänä laskettuu aikaa, tuun tänne, ehkä anopinki kanssa, ni käydään kunnolla kierteleen lastentarvikeliikkeet ja -kirpparit :D Oulussaki kyllä hyvin näyttää liikkuvan lastentarvikkeet, mut ei oo käsittääkseni erikseen mitään "lastenkirppareita" yms., ni pitänee etelämmäs lähteä, notta saa kunnolla koluta:DNo mie en vieläkään oo tuntunu liikkeitä :confused: Joojoo, tiiän et normaalia, mut harmittaa silti :D Jospa sun nyyttis on tosiaan piilossa jossain tai just rauhottuu nukkuun tai..? Iteki niin hämmästyin, ku löytyykö nykyään vissiin sit välillä vasemmalta :confused: Et on tullaa kyl liikkua, ni jospa se sit se kohtu kasvanu reilummin, ni pikkunen enemmän piilossa tjtn..? Voihan sitä toki käydä neukussa esim. Sydänääniä käsittääkseni kuulemassa, jos huolestuttaa..? Mut on hällä varmaan kaikki hyvin siellä:love:

@amaia ihana, ku osaat kutoa ja (?) virkata! Huippua! Mua aina harmittanu, ku en opettelusta huolimatta oo oikeenmoppinu, kutoa osataan jotenkuten, mut virkkaus.... noh, sanotaanko näin, et yritin tehä isoäidinneliöitä....Niistä tuli pyöreitä:ROFLMAO: Mäki tökin välillä ja juttelen, mut ei vastausta... Pittäis testata dopplerin kanssa, et tuleeko potkua tms. Sit kuitenki vaikken vielä tunne:D

@AnMaaria Hihii, ihanaa :love: Kasvotusten on kyl kiva, ku näkee toisten reaktion, tosin minä olin jostain syystä niin hermostunu, et ihan tärisytti, ku jännitin:ROFLMAO: Mut oli se ihanaa, ku näki oikeen ku eka yllätyttiin, sit ei uskottu, sit itkettiin ja sit vaan hymyiltiin koko ajan:ROFLMAO: Jotenki sitä ite (ehkä vähän?) hassusti ajattelee, et ei muka ois muille niin iso juttu, mut onpa se tietenki näköjään :D Hurjalta ja tosi hc-meiningiltä kuulostaa kyllä:eek::eek::eek: Siis joo totta, ei ne vauvat ja lapset rikki mee, ehkä sitä Suomessa tottunu liian hyvälle.... Mutta jotenki tuntus, et jäis niin monesta asiasta paitsi ja itellä ainaki HIRVEE hinku olla vauvan kans ja tutustua:D On tuo kyllä hurjaa et sie, ja ne muutki naiset siellä, pystyttä tuohon<3 Hurjaa..!

Mie laitoin eilen tosi myöhään nukkumaan, mut nyt jo kukkunu hereillä jo ties kui kauan:confused: Energia lisäätyy..? Tänään taas kohti Oulua, nyt ei pitäis olla vaihtoja junassa, ja saan nukkuu vaik Ouluun asti:D Eipä ois juna ihan täynnä, ni voisin kunnolla nukahtaa vaik kahellekin penkille; meinaan oli muka jo vaikeaa yhellä nukkua tulomatkalla:D

Vaunusuosituksia kellään? Merkit? Oon aatellu yhdistelmävaunuja, et menis mahd. Pitkään, mut toki jos nopsaan hommaillaan pikku kakkonen, ni sit tuleeki varmaan ne kaksostenrattaat ajankohtasiksi:whistle: Mut yhistelmärattaista oon kuullu hyvää ja ku ne menee pitempään. Mut merkeistä yms. Ei oo hajua, renkaatki kuulemma, et mitkä on hyvät :confused: Talvea ja kevättä kohti ku vauva kasvaa, ni just inhottavat kelit saattaa olla:DOulussa ainaki hulluna sohjoa syksyllä ja keväällä:cool:

POKSPOKS ;)

Ane773 ja Pätkis rv 14+0:love:
 
Tarkistin niin Lasten Dino Raisiossa oli se mis myö käytii kesäl! Mut laitan ton pikkusiilin korvan taa jos tulee Kuopios liikuttuu. Itse kävin vkl Kymenlaaksossa ni siellä on Karhulan likellä sellainen lastenkirppis kun Kuperkeikka, se tuli pengottua! Ei mikään iso mut kiva silti :)!
 
@ahmis Joo, onkoan lie pikkusiilillä sit muullaki liikkeitä, ite kävin tosiaan Turussa siellä... Pittääpä tutkailla muutenki nuita isoja lastenkirppiksii, tosta pikkusiilistä ainaki tykkäsin toooooosi paljon! Pikku Dinossa pitänee sit käydä ens reissulla :D

Meneekö muilla muuten hermot noihin fb:n kirppareihin..? Tai tiiättekö hyviä kirppariryhmiä siellä..? Tuntuu kyl, et siellä tavara liikkuu, mutta äh ne säännöt ja nillitykset(n)

Ane773 ja Pätkis rv 14+0
 

Yhteistyössä