Lokakuiset 2018 <3

@amaia onnea hyvistä ultrakuulumisista.:)
Älä ole huolissasi pään koosta, se kasvaa alussa vauhdilla, mutta näillä main pään kasvu hidastuu kun vartalo ja elimet alkaa ottaa kasvuspurttia. :giggle: Mun miehellä on kanssa iso pää, mutta eipä tuon kuopuksen pää kauheasti eronnut edellisistä.;)
Meillä on perjantaina ultra. En varmaan nuku to-pe välisenä yönä.:LOL:

( . ) mulla on tänään ollu ekaa kertaa kuukausiin energiaa tehdä muutakin ku pakolliset.:) Oonki ottanu ilon irti ja raivannu kotia, leiponu sämpylöitä, tehny ruoaksi pidemmän kaavan ruoan, väsäsin kiisseliä, käytiin pihalla koska uskomaton keli ja jaksoin vielä kaupankin hoitaa.:LOL:
Oon niin fiiliksissä, koska tää oon niinku minä, uupumus alkuraskaudessa veti kyllä niin maahan.:X3: Josko tää olotila kestäis muutamia viikkoja ennen ku liitokset alkaa kiukutella.:D

Viipulainen & Itu 11+1
 
Onnea @amaia ihanista ultrakuulumisista :love:. Ihan totta kyl tuo et jo 6cm ja ei "näy missään". Ja jotenkin hullulta tuntuu että noin pitkä jo mutta painoa silti vaan 10-20g, aikamoinen rimpula (n).

Meil oli muistaakseni n. 61mm se mitta ja 12+4 ois ollut viikot.

Lapsivakuutuksen voi useimmissa vakuutusyhtiöissä otaa vasta ru jälkeen mutta viimeistään ennen rv28 jotta se on voimassa synnytyksen ajan. Näin siis Suomessa. Mril on esikon vakuuutus Pohjolas. Nyt pitäs taas alkaa kyselyt (n)

Mut hei, siis joku on saanut tuolla doppleril äänet kuuluu? Halutteeko antaa vinkkei tyhmälle (ja läskille) mut miten kovaa pitää painaa, ja kannattaako hissukseen kätdä kaikki loäpi? Ihan häpykarvoista napaan ssti? Kuuluuko ne vaan yhdessä 2cm2 alueella vai ihan isommalti? Kaksi iltaa nyt etsinyt ja en kyl löydä mitään. NT oli 4 päivää sitten et onhan se vauveli voinut kuolla välissä, mut toivottavasti olis nyt kysees joku user error. Mulla on vatsanpeitettä ihan huolella. Ja nyt siis 12+4.
 
Me ei saada lapsivakuutusta :( mulla on astma, esikoisella astma. Tai saadaan mutta sellainen mikä ei astmaa tai keuhkosairauksia korvaa.

Olin jokapäivä siis viimeiset kolme päivää kuunnellut tirppaa :) ultra olisi ens maanantaina <3 niin pitkä aika
 
Onnea @amaia ihanista ultrakuulumisista :love:. Ihan totta kyl tuo et jo 6cm ja ei "näy missään". Ja jotenkin hullulta tuntuu että noin pitkä jo mutta painoa silti vaan 10-20g, aikamoinen rimpula (n).

Meil oli muistaakseni n. 61mm se mitta ja 12+4 ois ollut viikot.

Lapsivakuutuksen voi useimmissa vakuutusyhtiöissä otaa vasta ru jälkeen mutta viimeistään ennen rv28 jotta se on voimassa synnytyksen ajan. Näin siis Suomessa. Mril on esikon vakuuutus Pohjolas. Nyt pitäs taas alkaa kyselyt (n)

Mut hei, siis joku on saanut tuolla doppleril äänet kuuluu? Halutteeko antaa vinkkei tyhmälle (ja läskille) mut miten kovaa pitää painaa, ja kannattaako hissukseen kätdä kaikki loäpi? Ihan häpykarvoista napaan ssti? Kuuluuko ne vaan yhdessä 2cm2 alueella vai ihan isommalti? Kaksi iltaa nyt etsinyt ja en kyl löydä mitään. NT oli 4 päivää sitten et onhan se vauveli voinut kuolla välissä, mut toivottavasti olis nyt kysees joku user error. Mulla on vatsanpeitettä ihan huolella. Ja nyt siis 12+4.
kurkkaa neuvolakortista onko merkattu millä puolella istukka on. Jos lukee vaikka oikea takaseinämä niin alota häpyluun yläpuolelta ja etene enempi siinä keskellä ja oikealla. Ja joutuu kyllä painamaan ja pyörittelemään ja kannattaa myös kokeilla olla eri asennoissa sekä koklata niin että rakko on jo täyttynyt tai vastaavasti tyhjä.
Mä oon alusta saakka ollu varma että on oikealla, kun kaikki kivut oviksen jälkeen oli aina vaan oikealla ja siltä puolen sykkeet löytykin.
Nyt mulla on 11+1 ja just kuuntelin ja Itu oli vauhdissa. Syke kuului useammin aika läheltä napaa (ehkä 3cm alaspäin) ja paristi kun veti hepulit, vaihtui paikka tosi sivuun ja vähän alemmas. :)
 
@Montecea Mulla ei oo nyt mitään lääkitystä, joten en oikein voi oma-aloitteisesti nostaa/aloittaa lääkitystä. Ohjeistus oli vaan, että jos tuun raskaaksi niin arvoja pitää seurata. Olisko sun kavereilla sitten ollut kilpirauhasen vajaatoiminto? Silloin kun mulla oli lääkitys, niin arvoja mitattiin tosi tiiviisti ja annosta alettiin laskea heti kun arvot normalisoitui. En ehkä uskaltaisikaan niitä ominpäin syödä. En tiedä miten kilpirauhasen vajaatoiminnossa tapahtuu, mutta tälle liikatoiminnolle (mun tapauksessa basedowin taudille) on siis tyypillistä, että se puhkeaa synnytyksen jälkeen (check) ja sitten saattaa rauhoittua. Usein kuulemma raskausaikana oireeton mutta oireet voi alkaa uudelleen rajuina synnytyksen jälkeen. Eli varmaankin radiojodihoito voipi olla edessä tämän synnytyksen jälkeen.

@Ane773 Mulle toi äitipoli ei ookkaan tuttu. Jos tää homma menee hankalaksi, niin saako sinne neuvolasta lähetteen, vai miten homma toimii? Mulla on seuraava neuvola-aika kyllä vasta tän kuun loppupuolella. Se mun lääkäri vastasi nyt, että se konsultoiva lääkäri on juurikin se mua aiemmin hoitanut sisätautilääkäri. Ehkä sitten yritän kiltisti odottaa että kuulen sen mielipiteen, koska se oli pätevän oloinen lääkäri ja tietää tän mun tapauksen jo ennalta.
 
Onnea @amaia ihanista ultrakuulumisista :love:. Ihan totta kyl tuo et jo 6cm ja ei "näy missään". Ja jotenkin hullulta tuntuu että noin pitkä jo mutta painoa silti vaan 10-20g, aikamoinen rimpula (n).

Meil oli muistaakseni n. 61mm se mitta ja 12+4 ois ollut viikot.

Lapsivakuutuksen voi useimmissa vakuutusyhtiöissä otaa vasta ru jälkeen mutta viimeistään ennen rv28 jotta se on voimassa synnytyksen ajan. Näin siis Suomessa. Mril on esikon vakuuutus Pohjolas. Nyt pitäs taas alkaa kyselyt (n)

Mut hei, siis joku on saanut tuolla doppleril äänet kuuluu? Halutteeko antaa vinkkei tyhmälle (ja läskille) mut miten kovaa pitää painaa, ja kannattaako hissukseen kätdä kaikki loäpi? Ihan häpykarvoista napaan ssti? Kuuluuko ne vaan yhdessä 2cm2 alueella vai ihan isommalti? Kaksi iltaa nyt etsinyt ja en kyl löydä mitään. NT oli 4 päivää sitten et onhan se vauveli voinut kuolla välissä, mut toivottavasti olis nyt kysees joku user error. Mulla on vatsanpeitettä ihan huolella. Ja nyt siis 12+4.
Terkuin toinen pläski.. ei tarvitse painaa tai no kun oikein kohdan löytyy kevyt painaminen riittää
 
On lähtenyt lapasesta.... :D
Ostettu
- kaukalopussi
- lämpöpussi
- välikausitakki Lindex mopsi
- po.p 56 cm wildfleecepuku punainen
- mini rodinin mopsipaita
- gg:n body :)
- Mini rodinin fleecehaalari

Vatsa taas sekaisin :'(
 
@AnMaaria Joo heillä on vajaatoimintaa, joten ehkä tuo sama ei päde. :) Eipä sillä että asiasta mitään tietäisin, ei tämmöisestä nettitohtoroinnista kannata välittää. Mutta ehkä sun kannattais koittaa soitella lääkäriin ja kysyä tuosta raskauden vaikutuksesta liikatoimintaan? Neuvolan kauttakin varmaan vois saada labralähetteen.

( . ) Täällä on keksitty ehkä hulluin kuulemani raskausoire: kuiva iho rinnoissa. Tai en tiedä turpoaako ne vaan niin kiivasta tahtia että tuntuu että pitää olla rasvailemassa ettei nahka repeä. Yhtään en kyllä lisää kokoa kaipais, joten toivotaan että vaan talvi-iho muuten kuivailee, mutta onpahan paikan keksinyt. Tää menee varmaan oudoimmat oireet -kategoriassa aika korkeelle. :)

Vakuutuksista: sattuuko joku vielä tietämään matkavakuutusten suhteen, kuinka pitkälle hippiäinen vielä lokkeilee mun vakuutuksella ulkomailla, vai pitääkö jossain vaiheessa hommata joku kymmenen kertaa kalliimpi tiineysmatkavakuutus?

Nuo lapsivakuutukset on todella hankalia vertailtavia sen suhteen mikä korvaa mitäkin. Sillä pienellä präntillä on aina suljettu pois sitä ja tätä ja tuota, minkä taas toinen vakuutus kattais muttei enää tätä ja tuota. Mulla ei oo mitään perussairauksia eikä muuta minkä ainakaan tietäisin vaikuttavan korvattavuuteen (paitsi onkohan ikä joku tekijä?), mutta silti hyvin vaikeaa noita on kunnolla vertailla.
 
@AnMaaria Joo heillä on vajaatoimintaa, joten ehkä tuo sama ei päde. :) Eipä sillä että asiasta mitään tietäisin, ei tämmöisestä nettitohtoroinnista kannata välittää. Mutta ehkä sun kannattais koittaa soitella lääkäriin ja kysyä tuosta raskauden vaikutuksesta liikatoimintaan? Neuvolan kauttakin varmaan vois saada labralähetteen.

( . ) Täällä on keksitty ehkä hulluin kuulemani raskausoire: kuiva iho rinnoissa. Tai en tiedä turpoaako ne vaan niin kiivasta tahtia että tuntuu että pitää olla rasvailemassa ettei nahka repeä. Yhtään en kyllä lisää kokoa kaipais, joten toivotaan että vaan talvi-iho muuten kuivailee, mutta onpahan paikan keksinyt. Tää menee varmaan oudoimmat oireet -kategoriassa aika korkeelle. :)

Vakuutuksista: sattuuko joku vielä tietämään matkavakuutusten suhteen, kuinka pitkälle hippiäinen vielä lokkeilee mun vakuutuksella ulkomailla, vai pitääkö jossain vaiheessa hommata joku kymmenen kertaa kalliimpi tiineysmatkavakuutus?

Nuo lapsivakuutukset on todella hankalia vertailtavia sen suhteen mikä korvaa mitäkin. Sillä pienellä präntillä on aina suljettu pois sitä ja tätä ja tuota, minkä taas toinen vakuutus kattais muttei enää tätä ja tuota. Mulla ei oo mitään perussairauksia eikä muuta minkä ainakaan tietäisin vaikuttavan korvattavuuteen (paitsi onkohan ikä joku tekijä?), mutta silti hyvin vaikeaa noita on kunnolla vertailla.
@Montecea No nyt on aika varattu yksityiselle huomiseksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Montecea
:DEilen oli sitten viimein se nt-ultra. Koko viikonloppu se oli ajatuksissa ja unet jäi vähille kun jännitti niin pirusti. Vartin matkalla sairaalaan itkin kaksi kertaa kun kaikki tunteet hieman vyöry yli :D
Mutta pääpointtiin, meidän pikkuisella on kaikki hyvin. Siellä se viuhtoi sellaista vauhtia ympäri että ultraajalla oli vaikeuksia saada oikeita mittoja. Lopulta kun saatiin todettiin että pituutta on huimat 6,8 cm ja niskaturvotus oli 1,2. Seulonnoissa ei siis mitään hälyttävää, joka oli mulla iso huolenaihe.
Oli aika huikea tunne nähdä pienen sydän, selkäranka ja muitakin elimiä ja se että ainakin nyt sillä on kaikki hyvin :love:

Mun oma olokin on alkanut helpottamaan, ällöolo kulkee tossa rinnalla ja muistuttaa kyllä olemassa olostaan jos en nuku tai unohdan syödä.

@amaia Kiva kuulla että teillekin tuli positiivisia uutisia ultrasta :)

Nythän tässä kävi myös niin että viimein meille varmistettiin laskettuaika ja raskausviikot ja humps ollaankin odotettua pidemmällä :D

Aurinkoisin terkuin Kems ja pikku tyyppi 13+2
 
@AnMaaria Joo heillä on vajaatoimintaa, joten ehkä tuo sama ei päde. :) Eipä sillä että asiasta mitään tietäisin, ei tämmöisestä nettitohtoroinnista kannata välittää. Mutta ehkä sun kannattais koittaa soitella lääkäriin ja kysyä tuosta raskauden vaikutuksesta liikatoimintaan? Neuvolan kauttakin varmaan vois saada labralähetteen.

( . ) Täällä on keksitty ehkä hulluin kuulemani raskausoire: kuiva iho rinnoissa. Tai en tiedä turpoaako ne vaan niin kiivasta tahtia että tuntuu että pitää olla rasvailemassa ettei nahka repeä. Yhtään en kyllä lisää kokoa kaipais, joten toivotaan että vaan talvi-iho muuten kuivailee, mutta onpahan paikan keksinyt. Tää menee varmaan oudoimmat oireet -kategoriassa aika korkeelle. :)

Vakuutuksista: sattuuko joku vielä tietämään matkavakuutusten suhteen, kuinka pitkälle hippiäinen vielä lokkeilee mun vakuutuksella ulkomailla, vai pitääkö jossain vaiheessa hommata joku kymmenen kertaa kalliimpi tiineysmatkavakuutus?

Nuo lapsivakuutukset on todella hankalia vertailtavia sen suhteen mikä korvaa mitäkin. Sillä pienellä präntillä on aina suljettu pois sitä ja tätä ja tuota, minkä taas toinen vakuutus kattais muttei enää tätä ja tuota. Mulla ei oo mitään perussairauksia eikä muuta minkä ainakaan tietäisin vaikuttavan korvattavuuteen (paitsi onkohan ikä joku tekijä?), mutta silti hyvin vaikeaa noita on kunnolla vertailla.
Ainakin kolme vuotias matkustaa mun matkavakuutuksen alaisena. :) jostain luin että määräaikaisessa matkavakuutuksessa alle 18vuotias matkustaa aikuisen valuutuksilla
 
Anteeksi hiljaisuuteni. Yövuoroputki päällä ja ei oo ollu kiinnostusta mihinkää ylimääräiseen mutta pikasesti luin teidän kuulumiset ja kerron nyt omani. :)

Yövuoroissa iha älytön turvotus päällä, turvottaa aamuyöstä niin paljon että mahaan ihan särkee. En tiedä olisiko viisaampi jo tässä vaiheessa sanoa pomolle ettei musta oo enää yötyön tekijäksi.. Kyse ei oo siitä että olisi ilmaa mahassa..

Liikkeitä täälläkin tunnettu melkein viikon verran :love:

1,5vk päästä olisi toisen neuvolakäynnin aika. Siellä kuunnellaan sit sykkeitä :love:

Mitenkä olette menetelleet töissä näiden virallisten asioiden hoitamisen suhteen? Minulta pomo ei ole vielä kysynyt edes millon laskettu aika on vaikka on raskaudesta tiennyt jo rv 7 saakka. Ajatus mulla on se että jään mammalomalla syyskuun eka maanantai eli 3.9 ja sitä ennen pitäisin kaksi kesälomaviikkoa eli 20.8 - 2.9. Onko turhan aikaista keskustella näistä asioista jo kun ei ole vielä mitään virallista kelalta eikä lääkäriltä edes raskaustodistusta (joka vaaditaan näihi kelan lappuihin?)

Tänään menossa 14+3
 
Mun doppler tuli tänään postissa. En saanut sykettä kuulumaan, aika kauan pyörittelin. Nyt vaan pää kylmänä ja huomenna uudestaan. :censored:

Vakuutusasiaa en olekaan vielä miettinyt. Edellisessä raskaudessa ei saatu, koska oli kaksisuoninen napanuora. Vakuutusyhtiön kirjeessä luki silloin, että olette tervetulleita asiakkaaksi sitten, kun lapsi on 3 kk...

Töissä en ole puhunut vielä mitään. Voisin kyllä esimiehelle kertoa, jos tulisi sopiva sauma. Toisaalta ultra on 17.4. ja olen tällä viikolla to-pe vapaalla niin sama kai odotella sinne ultraan ja kertoa sen jälkeen sitten.

Tänään on 11+3, en ehkä sittenkään malta odottaa huomiseen tuon dopplerin kanssa. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Riippuu varmasti vakuutusyhtiöstä mutta ainakin Ifillähän oli muutama vuosi takaperin se "Säde vauva kohu" missä se vauva syntyi jollain rv24-29 kun se perhe oli ulkomailla ja niillä oli matkavakuutus mutta ei sitten tietenkään korvannut mitään niitä synnytyksestä aiheutuneita jittuja koska se oli matkavakuutus eikä mikään raskausvakuutus.
 
Kiitos muuten kaikille vinkeistä ja luin tuolta myös aiempia ketjuj niin etsin selvästi ihan liian ylhäältä niitä ääniä. Kolmannella etsinnällä lopulta tärppäsi kun menin tionne ihan häpyluun tuntumaan ja siellä jonkun vartin pyörittelin ni lopulta tärppäs. Aik hassua kun tuntui että sel ultrassakin jo paljon ylempää löysi vauvan ihan hyvin.

Mutta äänet löytyi ja tänään töissä sitten kävin pomolle tunnustamassa ja hakemassa synninpäästön. Hyvin meni, mul on kyl ihan huipputyöpaikka kaikki oli aifosti iloisia talouspäällikköä myöten ja onnittelivat :)
 
Ihanan kuuloiset kollegat @ahmis! Mä vielä kerään rohkeutta kertoakseni pomolle, jotenkin tosi iso kynnys. Luulen että kaikki tulee olemaan aika yllättyneitä, mutta toivon että kuitenkin iloisia. :cautious: I hope!

Ihanaa että sielläkin oli kaikki kunnossa @Kems! Ja aikamoinen pallero siellä, voitit mut sentillä! Ollaan miehen kanssa vieläkin ihan pöllämystyneitä näkemästämme. Ehkä se tästä pikkuhiljaa menee jakeluun että se ruudulla näkynyt elokuva tanssivasta ihmisenalusta oli reality mun mahasta!

Hyvä kuulla @viipulainen että miehen iso pää ei välttämättä periydy lapselle :ROFLMAO: Totta myös että tässä vaiheessa nää kaverit on kaikki aika isopäisiä, että ehkä niistä ultramitoista ei pidä tehdä mitään omia johtopäätöksiä.

( . ) Täällä satunnainen oksentelu vielä jatkuu, mutta viimeiset pari päivää on ollut vähemmän sellaista yleistä pahoinvointia, ruokaakin on mennyt alas jo vähän paremmin! Pahoinvoinnin väistyessä huomaan olevani ihan megaväsynyt ja olenkin pilkkinyt jo kahdesti tänään tässä työpöytäni ääressä :D

amaia ja pieni 11+6
 
Mun doppler tuli tänään postissa. En saanut sykettä kuulumaan, aika kauan pyörittelin. Nyt vaan pää kylmänä ja huomenna uudestaan. :censored:

Vakuutusasiaa en olekaan vielä miettinyt. Edellisessä raskaudessa ei saatu, koska oli kaksisuoninen napanuora. Vakuutusyhtiön kirjeessä luki silloin, että olette tervetulleita asiakkaaksi sitten, kun lapsi on 3 kk...

Töissä en ole puhunut vielä mitään. Voisin kyllä esimiehelle kertoa, jos tulisi sopiva sauma. Toisaalta ultra on 17.4. ja olen tällä viikolla to-pe vapaalla niin sama kai odotella sinne ultraan ja kertoa sen jälkeen sitten.

Tänään on 11+3, en ehkä sittenkään malta odottaa huomiseen tuon dopplerin kanssa. :confused:
Itse päätin etten käytä doppleria, kun lisää stressiä kun ei joka päivä saa kuulumaan... Lukemaa kyllä antaa mutta ei ääntä... Luo turhaa stressiä tosiaan. Eiköhän masussa ole kaikki kuitenkin hyvin <3 ens viikon maanantaina on ultra.

Lapsivakuutuksesta... En edes kysyle kun emme saa sitä astman, ylipainon ja esikoisen keskoisuuden vuoksi eväsivät viimeksi, joten on ihan turha yrittää tällä kertaa. Ja aikanaan vakuutuksen sai ottaa ennen rakenneultraa... Sittemmin se muuttui niin että sen saa ortaa vasta rakenneultran jälkeen.. eikö näin ole?
 
Hei kaikille minunkin puolestani, pitkästä aikaa! Ollut taas muka niin kiirettä ettei ole täälläkään käynyt kuin pikaisesti lukaisemassa muiden kuulumisia.

Onnittelut kaikille joilta on jo ultrassa/kotona kuunnellen sykkeet löytyneet :) täälläkin viime viikon tiistaina vilkaistiin neuvolalääkärin käynnillä matkaultralla että kyllä siellä joku räpisteli ja syke näkyi selvästi. 17.4. olisi sitten odotettavissa se ensimmäinen ihan virallinen ultra. Onneksi aika tuli niin että omienkin laskujen mukaan on 12+0, kun neuvolassa mennään vähän edellä ja olisi sitten jo 12+5 tai 6. Neuvolalääkärin mittausten mukaan tuo oma arvio pitäisi paremmin paikkansa...

Täällä alkaa ilmeisesti myös huono olo hiukan hellittää vaikkei nyt mikään priima fiilis vieläkää ole. En siis ole oksentanut kertaakaan kuten ilmeisesti aika monet, mutta oksennuspelkoisena jo kaksi läheltä piti-tilannetta ovat riittäneet :sick: muuten tasainen äklötys, palan tunne kurkussa ja ihan pirun kuiva suu ovat olleet seurana. Ja se kuuluisa turvotus :confused: pieni ällövaroitus: onko muilla tuntunut olevan maha sekaisin nyt raskauden aikana? Ummetushan on yleinen vaiva, ja välillä iltaisin tuntuu että olisi hätä mutta mitään ei kulje, ja aamulla on heti maha kipeänä ja pitää käydä vessassa viimeistään heti aamupalan jälkeen. Ei onneksi yleensä vaivaa enää myöhemmin päivällä... :cautious:

Vakuutusasioita on täälläkin jo hiukan selvitelty, eli lähinnä juuri tämä tosiasia että rakenneultran jälkeen on mahdollista. Toivon kovasti ettei ilmene mitään mikä estäisi vakuutuksen saannin, miehen siskon perheen kuopus on syntynyt pikkukeskosena (olivat juuri ehtineet ottaa vakuutuksen) ja ajatus siitä mahdollisuudesta ja kaikista potentiaalisesti seuraavista vaivoista kiusaa takaraivossa... ja sitten ei vielä olisi vakuutusta. Mutta ehkä täytyy yrittää heittää nämä pessimistiset ajatukset rakenneultrasta syrjään ja keskittyä nyt ensin tähän niskaturvotukseen :ROFLMAO:

Pahoittelut kun tästä tuli vähän oma napa-kirjoittelua, oli jo niin paljon viestejä sitten viime käyntini että henkilökohtainen kommentointi on jo vähän mahdotonta :LOL:

Terveisin Jocrow ja huitoja 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Eetuha
Haa! Tänään töiden jälkeen kuului vauvan syke! Eilen sain kuulumaan vain omani. :LOL:

Onko kenelläkään muulla ollut alaselkä kipeänä? Mulla on reilun viikon kipuillut, iltaisin on hankala istua. Välillä säteilee oikeen syvälle pakaraan ja reiteenkin. Onneksi pahoinvointi on se verran helpottanut, että tekee mieli alkaa liikkumaan taas enemmän. Ehkä se selkäkin siitä vertyy, tulee muuten pitkä odotus lokakuuhun. :eek:
 
Hellou kaikki ihanaiset <3
Ihana kuulla hyviä uutisia uhrista ja sykkeiden löytymisestä ja suurkiitos kysymyksiini vastanneille <3 Nyt tulee tällainen yleinen kirjotus, oon ihan rättipoikki ja yöpuku tulossa vasta! Ehkä son tää ku tietää, et huomenna YKS vapaa ja sit yöpuku ja sieltä viimesestä yöstä lähenki sitten äitini luo heti, ni liekö tämä ajatuskin väsyttää :D
Lukemassa oon käyny, mutten oo jaksanu kirjotella saatika vastata / kirjottaa henk.koht. teille, mutta aattelen teitä kyllä ja oon lueskellu teän kirjotukset <3

( . ) Pahoinvointi on vissiin helpottamassa, ku en oo tarvinnu pahoinvointirannekkeita ja sillon tällön vaan yököttäny, ku syöny vissiin liikaa tai liian nopeesti :LOL: Joskus jos oikein syvässä unessa on, ni kello ku herättää ni vähän ellottaa aamuisin mutta muuten ei mitään! :)
Mullaki tuli se doppler ja ääää EN OO VIELÄ LÖYTÄNY VAUVAN SYDÄNÄÄNIÄ :cry: Joo omani kyllä bongaan, mut "pikajunaa" tai "hevosen laukkaa" en :cry: En panikoi, koska monissa lähteissäkin kuiten tietoo siitä, että voi kotidopplereilla löytää vasta hyvinki myöhäiessä vaiheessa ja et ammattilaisillaki kestää monasti löytää tollasilla kämpillä kotilaitteilla. Plus eka laps tulossa, ni onhan tää kaikki muutenki opettelua <3 MUTTA siltikin toki pelottaa jos ei kaikki ookaan hyvin, mut sitä nyt miettisin muutenki, ilman doppleriaki:whistle::rolleyes::oops: Kiitos vielä vinkeistä, jätkän etsintöjä :D Ultraaja löys kyllä heti ja voimakkaana ja alusta asti sillä on voimakkaasti syän lyöty, mut silti! Liikkeistä ei (yllättäen) tietoakaan, mutta myötäelän, ku te tunnette jo <3 Sonnjännä kuin hyvä mieli siitä tulee, ku kuulee et muilla mänöö hyvin ja vaikka jo malttamattomana oottaa omia liikkeitä ja sydänääniä, ni ihanaa sillä välin "elää teän liikkeiden ja sydänäänien kautta" :ROFLMAO: Oonko vähän outo, vaiko hormoonit???:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Mullaki pomo ny tietää ja oli oikein ihana asian suhteen <3 Yllätyin ko se reagoi niin tunteella ja positiivisesti :eek: MUTTA ihanaa oli <3 Ja oli mukava ku heti sano, et sanoa, jos menee liian raskaaksi tai ei pysty jottain vuoroa tekemään:)
NYT yritän taas reipastua ja jaksaa vastailla ja kirjotella tänne enemmän! Vähän vissiin masis siitäki, ku en kuule sydänääniä... Haluaisin saaha kuuluun, et saisin sit äitin luona kuunelluttaa, ku sitä harmittaa ku se asuu niin kaukana, eikä voi olla raskaudessa niin paljon mukana, ni sille ois varmaan tosi kiva saaha kuulla ekan lapsenlapsensa sydänäänet, nyt ku meen ti (vai ke? Äs, hällä väliä, sit ku yöt loppuu :D) siellä käymään.
NYT sit pää... toukokuun alussa vasta äippäpolikäynti (Jee! Enää vissiin tarvi ravata 2 vkon välein :D) Ni näkee taas pikkusen :love: :love::love:

Mullaki ollu alaselkä kipeänä, mutta sillai... En tiiä onko se toi maha joka vetää niiin et kipeytyy vaiko työt vaiko sekä että... Takapuolesta niinku iskias menis säteilis alaraajouhin ja alaselkäänki, mut onneks ei tää kipuilu ihan jokapäiväistä oo. Jos on hyvin liikunnallinen pvä ollu, ni sitten varsinki kipuaa :/

Ane773 ja Pätkis 12+6
 
Huomenia!

@Ansel tervetuloa:)

@Ane773 mulla on doppleri joka näyttää sykelukemat. Useammin käy niin ettei syke kuulu, mutta näkyy lukemina. :)

Eilen kuuntelin iltasella Itun sykkeitä, kuului paljon liikkeitäkin. Sitten ihan puskista poksautti 2 voimakasta kickfuuta niin että säikähin ihan kamalasti ja anturi lipes kädestä. Äkkiä anturi takasin ja syke nousi Itulla merkittävästi, iltavillit oli siis menossa. Ei tullu tollasia enään, mutta pientä kutittavaa nykivää tunnetta kylläkin ja syke löytyy aina juuri sen kohdan alta. :love:
Huomenna ultra..pelottaa niin pirusti jos kaikki onkin päin pyllyä. Mutta, eipä mikään parane murehtimalla.:D
 
POKSPOKSPOKS

Tervetuloa @Ansel !

@viipulainen Ää, ku mul on sellanen ois ei näy sitä sykettä numerona :/ Höh :/ Ois pitäny vielä kysyy kokeneemmilta, mutta malttamaton mikä malttamaton :D Tilasin siis sen Angelsoundsin halvimman version... Mutta kaippa tää tästä; niin yksilöllistä millon kukanenki kuulee :cry: Harmittaa vaan, ku en vieläkään oo saanu kuuluun, yritin nyt aamulla kuunnella, ku tähän asti oon nukkumaan mennessä yrittäny, ni jospa sen aamulla kuulis, mutta ei :D
Oon siis Ilonen, et nyt ei tartte ens viikolla taas äippäpolilla (vai siis tällä viikolla..? No, kumminki, vasta kk päästä!) ravata, mut nyt ois jotenki extrakiva kuulla ja nähä pikkunen:LOL: Mut noh, jatketaan harjoiuksia dollarilla, toivoiin niin, et saisin kuuluun ennen ku lähen äitin luo, ni sais seki kuunnella. En o varma oliko tänään toiveajattelua, ku luulen et EHKÄ yhessä vaiheessa sain ihan sekunniksi tyyliin kuuluun nopeamman sykkeen, mut sit se hävis enkä MISTÄÄN löytäny enää. Tosin saatoin toiveajatellkin sen nopeaksi :ROFLMAO: Oman sykkeen tunnen kuulevani joka puolelta:cautious: Mur... Tosin en niitäkään sillai älykovina, mut kuitenki :p

Vakuutusjuttuista oli kans puhe, ja aattelin hommata, ku meillä vielä tarjous mun vakuutusyhtiöllä huhtikuun loppuun asti puoleen hintaan:) Nyt just vapaa-päivän kunniaksi soitan sinne ja kysyn et tarvito ne muuta ko sen raskaustodistuksen siihen, jos ei ni sit varmaan kohta vien sen sinne ja tadaa! Vauva vakuutettu :love: Ittää vaan harmittaa ku aina mutkistuu nää vakuutukset, ku oon diabeetikko :confused: Eli kuten viime käynnilläkin summasin; mun elämä ei vakuutusyhtiöiden silmissä oo minkään arvonen :D Kiva :cautious:

Onko vielä jottain vinkkiä miten vois saada kuulumaan äänet? Asento? Geelin määrä? Sijainti? Aika? Jotain??? :D

Meillä muuten kans ihanaa, ku vedet katki, ku tossa lähellä tehhään remonttia yms. Maisemanmuokkausta ja sellasta, ni jee... Nyt pitäis olla vaan 3h katko, mut kiva jos niitä on sit tässä pitkin vuotta, ku se kestää oliko kevääseen vai syksyyn 2019 asti(n) Jättekiva varmaan loppuraskaudesta tai vastasyntyneen kanssa, etenki siis ne vesikatkot:D

Sori ku tuli taas omanapainen kirjotus ja vali vali, mut nyyh, nyt vissiin hormonit ottaa mun positiivisuudenki alaisuuteensa :ROFLMAO:

Ane773 ja Pätkis 13+0

MUOKS! @viipulainen Hyvin se ultra mennee ja kerro sit heti ku joudat miten meni! Oliko kiva kätilö yms ja Aaa! :love:

@Ansel 18.10. On hyvä LA ;) Saako kysyy mistä päin oot? :) (Tai, no, saa kai sitä, mut ei oo pakko vastata hei :D) Jännää ku sullaki eka ja mietin et jos ollaan samoilla suunnilla, et ollaanko yhtäaikaa synnärillä sitten :ROFLMAO: Saapa nähä miten mehn käy, jännittävä ku sama LA, ni nähä kui lähekkäin sit oikeesti synnytetään, tuleeko kummallakaan ees lähellekään sitä 18.10. :LOL:
 

Yhteistyössä