LOKAKUISET 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka,

Tuhinalle myötätuntoa. Tiedän miltä tuollaiset päivät (ja yöt) tuntuvat. Toivottavasti saat pian levätä. Josko viimeistään viikonloppuna? Voisitteko sopia että miehesi hoitaa esikoisen yöhyppelyt joku yö, ja sinä hoidat vain tarpeelliset tissihommat? Auttaisi edes vähän. Meilläkin varsinkin esikoinen nukkuu levottomasti ja useimmiten meidän välissä. Viime yönä hän nukkui piiitkästä aikaa ekaa kertaa koko yön omassa sängyssään. Kovasti kehuttiin! Kiva itsellekin kun ei ollut ketään potkimassa päähän ja huutelemassa korvaan yöllä...

Onneksi sentään teidän lapset nukkuvat aamulla noinkin pitkään . Meikäläisten lapsukaiset nousevat kukonlaulun aikaan kuuden jälkeen. Ihanaa. Itse saan välillä nukkua seitsemään jos mies nousee kaitsemaan lapsia, mutta olen oppinut nauttimaan auringonnousun kauneudesta. Yritän katsos löytää edes jotain myönteistä asiassa... Illalla taas tuskin jaksaa pysyä hereillä katsomassa arskan laskemista. =/

Ja ikionnelliselle paranemisia! Kuulostaa kyllä vahvasti hampaiden teolta tuo kuume ja ruokahaluttomuus sekä kylmän ruoan maistuminen. Tai sitten jokin nopea virus, jos kerran sinullakin on flunssaa. Voi olla että poika selvisi vähemmällä kuin sinä. Korvatulehduksia tuli meidän esikoiselle vasta päälle vuoden ikäisenä, joten pikkuvauvojen oireilusta en voi sanoa juuta enkä jaata. Useasti tulehdus oli lähes oireeton ja ilmeni lähinnä ruokahaluttomuutena ja yleisenä kiukkuisuutena. Yötkin olivat entistä levottomia. Tulehdus tuli usein flunssan tai pitkittyneen yskän seurauksena.

Aurinkoista päivää!

iltapäivää.

Niin perjantaina käytiin sit hammastarkastukses, eli hammashoitaja vaan kokeili poitsun ikenet et kaikki hampaat on jossain piilos tulos mitä pitääkin ja valisti sit äitiä pikkusen hampaiden hoitamisen tärkeydestä :) ja sit poitsu sai oman hammasharjan, valitsi itse sinisen :)

Niin meillä tuli sillon ihan vaan sieltä kunnan hammashoitolast lappu et poitsulle on varattu aika, seuraava on sit n.2 vuoden iässä. mut ei oo ilm.kovin yleistä et jo puolvuotiaat käy hammastarkastukses.

Ihana ilma on taas tänäänkin...eilen käytiin tos vieres olevas leikkipuistos keinumassa ja laskemassa liukumäkee (äiti laski ja poju oli sylis) siel on hyvä kun on se vauva-kiikku niin poitsu viihtyy pitkään...välil pitää vaan vauhtia koventaa :)
Sai ukko tädiltään eilen hiekkalelujakin, jos tos joskus lähettäs sit hiekkalaatikollekkin :)

Löysin kirpparilta pikku ukolle ihanan farkkutakin niin oli pakko ostaa :)

Mut päivän jatkoja, pitää lähtee kahtoo joko se poitsu kohta heräilee uniltaan.

Kiitti Aurora Vee vastauksesta! Toivotaan tosiaan, että tekisi niitä hampaita eikä kärsisi korvatulehduksesta..
Kylmä puuro ja lihasose menneet tänään alas jo vähintäänkin kohtuullisesti (oikein säälittää syöttää toiselle kylmää ruokaa) ja uni maistui pojulle viime yönä klo: 22-9 kertaakaan heräämättä. Nuhaa ja yskää tosin on nyt ollut se parisen viikkoa (sairasti ekan flunssan juuri vähän aikaa sitten, josta nämä ovat jäänteinä), joten se laittoi ajattelemaan korvatulehduksen mahdollisuutta. Mutta sitten toisaalta taas nukkuu hyvin ja syökin nyt ihan mukavasti..
Mä oon ihan ulalla tän asian suhteen!

heipä hei ja kiitoksia myötätunnosta!!

Täällä tänään parempi päivä. Viime yönä saatiin nukuttua jo paremmin. Esikoinen ei itkeskellyt kertaakaan ja lokakuista syötin kerran ja sit nukuttiin n. 7.30. (tosin esikoinen heräsi jo 6 jälkeen mutta mieheni nousi hänen kanssaan) =)Tänään saatiin nukuttua myös päikkärit koko porukka eli pirteämpi äiti täällä. Esikoinen tuli nukkumaan minun viereeni kun imetin tuota pienempää ja nukahti siihen...se on aika harvinaista...yleensä ei nuku muualla kuin omassa sängyssään. Oli tänään vissiin tarpeeksi väsynyt.

Aurora vee: meillä tuo esikoinen on aina herännyt myös kukonlaulun aikaan eli 6 maissa. Tuo eilinen oli tosi harvinaisuus ja ilm. johtui noista yön itkuista? Ei ole koskaan osannut nukkua meidän välissä vaikka joskus on yritetty että jatkaisi uniaan siinä, ei niin ei.

Lokakuisen unet olleet nyt enemmän ähinää ja tuhinaa...ilmeisesti tuo liikkuminen? On siis oppinut pyörimällä liikkumaan hyvinkin vikkelästi paikasta toiseen ja navan ympäri pyörii. Pylly jo nousee et ehkä pian lähtee ryömimään ja konttaamaan.

Ikionnellinen: minustakin kuulostaisi ennemmin hampaiden tulolta. Meidän pikkumies teki myös melkein totaalisen syömislakon. Itkun kanssa sai pari lusikkaa menemään. Maito ja vesi kyllä maistui muttei ruoka. Ja kaksi hammastahan sitten ilmestyi alhaalle. Toivotaan ettei ole muuta! Meidän esikoiselle eka korvatulehdus tuli 9kk ikäisenä ja nosti kovan kuumeen ja oli yötä päivää todella itkuinen. Lisäksi hänellä oli samalla räkätauti.

Mä käytin esikoista myös hammashoitajalla...tarkistin neuvolakortista 8kk ikäisenä kun oli ekat hampaat tulleet...eli ilm. täällä tapana että kunhan ekat hampaat tulleet niin sitten hamppihoitajalle? Pitää muistaa kysyä seuraavalla kerralla joka on jo 8kk neuvola, aika rientää.... =)

Nyt ruuanlaittoon...

kaikille hyvää päivän jatkoa!

Pakko täälläkin hehkuttaa: eilen illalla mies lupasi hoitaa vauvaa yön ja siirtyi alakertaan mukanaan vauva, mikroaaltouuni, tuttipullo ja kaksi tölkkiä Nan:ia. Minä jäin patjalle yläkertaan nukkumaan. Ja nukuin 10 tuntia! Jeeeeeeeeeeeeeeeeee! Kerran havahduin mikron hurinaan, muuten sain nukkua ilman katkoksia. Ihanaa! Ja miehelläkin oli sujunut yö hyvin, kolmella syötöllä :) Ainoa pieni ongelma oli että 1 dl korviketta kaatui sänkyyn. No mitä pienistä.
Suosittelen lämpimästi muillekkin yösyöttölomaa, neljän päivän päänsärky loppui tyystin.

Ikionnellinen,
seuraa tilannetta vielä pari päivää, nyt kuulostaa siltä että pahin olisi ohi.

Lalaa,
kuulostaa IHANALTA tuo 10 tunnin uni! Aaah, olen niin kateellinen! Tosin viime yönä Viktorkin heräsi syömään vasta klo 05.30, ja mieskin nousi esikoisen kanssa ja antoi minun nukkua klo 07.20 asti. Luksusta!

Starlet,
hauska lukea teidän ulkoiluista! Kiva että käyt ulkona vauvan kanssa - meidän pihalla asuu paljon vauvaperheitä mutta niitä näkee tosi harvoin. Tylsää. Varsinkin huonolla säällä kaikki lapsiperheet pakenevat sisätiloihin - miksi pelkäävät paria vesitippaa?

Meidän esikoinen on maalisvauva joten ekana kesänä ja syksynä ei hirveästi pihalla oltu, mutta talveksi ostettiin jo kunnon toppapuku ja lähdettiin pihalle istuskelemaan sekä pulkkailemaan. Saatiin päivä kulumaan paremmin ja sekä äiti että lapsi tottuivat pian ulkoiluun rutiinina. Tyttö myös nukkui paremmin saatuaan raitista ilmaa. Tänäkin päivänä ulkoilemme paljon, parikin kertaa päivässä, jolloin Viktor joko nukkuu vaunuissa tai nököttää sylissäni katsomassa maailmaa. Kohta hän saakin jo ryömiä hiekkalaatikossa syömässä hiekkaa... Kiva kun saa kuituja ruokaansa.

Kuinkahan kauan noita hampaita voi tehdä? Täällä tuntuu ekojen esiin pusaaminen kestävän ja kestävän.. kuolaa valuu, kaikkea tungetaan suuhun ja jyystetään, vain kylmä ruoka kelpaa, että näin meillä.

Käytiin eilen lääkärissä tarkastuttamassa korvat, ne oli onneksi ok! Samoin myös kurkku, nenä ym (pojulla siis ollut jo pari viikkoa flunssaa - onneksi nyt alkaa pikkuhiljaa se helpottamaan). Joten syömislakko ei siis ilmeisemmin johdu korvista vaan mahdollisesti niistä tulevista hampaista.. en vaan jotenkin enää jaksa uskoa siihen, kun niitä on tehty jo jonkin aikaa!

Kuinka kauan teidän muiden lapsoset ovat "valittaneet ikeniään" (kieltäytyneet syömästä ym) ennenkuin hampaat ovat tulleet esiin? Loppuuko kipu ikenissä siihen, kun hammas tulee läpi ikenestä? Mä oon siis tosiaan täysin ulalla tän asian suhteen..

Kylläpä sitä saa aikasex paljon kun rupee vaan tekemään... Poitsu lähti isänsä kanssa isomummoa ja ukkia katsomaan ja minä sain kerrankin omaa aikaa :) eli oon tässä viimeset 2 tuntia siivonnu...imuroin ja luuttusin lattiat, laitoin pyykit koneeseen, vein vanhat lehet ulos...pitäs viel viiä roskat, tiskata ja vaihtaa petivaatteet.
Mut ihanaa kun on taas siistiä, en muista millon oon viimex kunnolla siivonnu...ei oikein pysty kun pojan kaa kahestaan ollaan niin poitsun kotona olles muuta siivoomaan kun pahimmat pölyt imuroimaan pois.
Viikonlopux pikku-ukko meneekin perjantaista-sunnuntaihin mummon luo hoitoon, tämä äiskä lähtee lauantaina Tampereelle HotRod&Rock Show:hun :) meidän kaveriporukan joka keväinen perinnereissu :)
Mietityttää vaan et kummalle tulee viikonlopun aikana enemmän ikävä, äitille ja pojalle.
On poika ollu ennekin mummon luona yökyläs, mut ei kahta yötä peräkkäin...Ennen menny illal ja aamul oon aikasin hakenu kottiin...
Suattaa se olla pojastakin outoo kun äitiä ei näy moneen päivään, tottunu kumminkin et minä aina lähellä oon...
Mut eiköhän se viikonloppu kummaltakin loppuen lopux hyvin mee...
Ja muka on ite päästä vähän "tuulettumaan".
Mutta pitää jatkaa tätä siivousoperaatiota :)

Huomenta!
Onhan tuo 2 yötä melko pitkä aika, joskin uskon kyllä pojan pärjäävän jos yhdenkin yön on ollut menestyksekkäästi mummolassa. Varmasti kiva päästä tuulettumaan! Sä taisit olla yksinhuoltaja, Starlet? Joidenkin mielestä voi kuulostaa paljolta noi poikasi yökyläilyt, mutta varmasti tekee hyvää äidille päästä tuulettumaan kun oma aika muuten on kortilla. Oon hieman kateellinen lomastasi... =)

Toisaalta minäkään en imetä enää, mutta ollaan kuitenkin lähestulkoon vuorokauden ympäri vauvan kanssa yhdessä. Kun lapsia on kaksi niin jompikumpi heistä (tai molemmat) ovat yleensä seurassani.

Meille tarjoutui tilaisuus viedä jopa kummatkin lapset mummolaan vapuksi, mutta hiukan hirvittää viedä 2-vuotias ja ½-vuotias yhdelle ihmiselle (äidilleni) kun lapsilla on täsmälleen sama rytmi - eli ruokailut ja nukkumaanmenot pitää hoitaa limittäin lomittain. Tosin äidilläni on yli 45 vuoden kokemus lastenhoidosta (35 ammattimaisesti) joten uskoisin hänen pärjäävän. Vaihtoehtoisesti lähdemme kaikki karkuun opiskelijakylästä, sillä täällä ei nukuta Wappuna... Niin, arvatkaa missä asumme, vappujuhlinnan Mekassa...

Tänään opiskeluspurtti ennen tytön huomista vapaapäivää tarhasta, joten kirjojen kimppuun mars! Rentouttavaa viikonloppua kaikille jos en kirjoittele enää tänään!

Täällä nukuttu paremmin, vain 2 herätystä!! Kaipaisin kans tuota siivousinnostusta :) Sovittiin miehen kassa, että ensi viikolla siivotaan kunnolla ja miehellä vielä isyyslomaa jäljellä viikko, niin suunnittelin sitten ikkunoiden pesua :) Kyllähän sitä näin sais aikaseks, kun poju nukkuu..mutta kivempi litkiä kahvia ja olla..voi olla, että nyt kun saa vähän paremmin nukuttua, niin sitten oikein iskee tämä väsymys..ja ekat menkat alkoi sunnuntaina :( Jotenkin oli paniikki, kun raskausaikana aina pelkäsi sitä vuotoa..niin nyt se sitten on taas normaalia, nyyh :)

Meille tuli aika allergiatesteihin toukokuulle, etä jos jotain selviäis. Joko teidän vauvelit liikkuvat kovasti..meillä käännytään ja pyöritän ympyrää, mutta siinä se sitten onkin..

Huomenia,

siivous murehdituttaa täälläkin. Olen joutunut totuttautumaan suurempaan sotkuun, kun ei kerta kaikkiaan saa aikaiseksi siivottua. Kuten maruska totesi, on paljon mukavampaa juoda rauhassa kahvia ja lukea päivän lehti vauvan nukkuessa kuin siivoilla.

Meillä kiinteät ovat alkaneet maistua paljon paremmin, kun otettiin liha mukaan. Olen blandannut kana-kasvissosetta kasvissoseeseen ja hyvin on maistunut. Tänään koitetaan possua. Puuroa menee jo aamuin illoin ja jogurttijutut ovat välipalana ehdotonta herkkua. Liikkuminen on taantunut, kääntyillään ja pyöriskellään, mutta ei suuremmin yritetä eteenpäin.

Kunnon unet ja pieni tuulettuminen tekevät kyllä hyvää vauvanhoidon lomassa. Olemme lähdössä viikonloppuna pojan kanssa mummolaan etelään isän ollessa työreissulla, taidamme viettää koko perhe sitten vapunkin siellä. Mukava päästä tapaamaan kavereita ja shoppailemaan. Täällä pohjoisessa ei tuo kauppatarjonta ole parhaasta päästä. Ajattelin ostaa aurinkolasit pojalle.

Pojasta on tullut melkoinen sylikissa. Heti alkaa huuto, kun laskee maahan. Vaikuttaa kyllä enemmän kiukuttelulta kuin sairastelulta. Kai se osittain liittyy vierastamiseen ja lieviin eroahdistuksen oireisiin. Onko muilla ollut viitteitä eroahdistuksesta?

Mukavaa tv-torstain jatkoa =)!

Heissan!

Meillä sairastetaan ensimmäisen kerran. Neitokainen nukkui tosi levottomasti yön ja heräili monta kertaa. Yöllä tuntui kuumalta, mutta en mitannut kuumetta... No aamulla mittasin ja sitähän oli 39 astetta. Kyllä laittoi mietityttämään ja mielikuvituksen leijailemaan. Onneksi neuvolan täti rauhoitteli ja antoi ohjeita. Laitoin hänen ohjeen mukaan aamusta pari suppoa ja ne on tainnut laskea kuumetta. Neiti ei ole oma itsensä, mutta virkeämpi kuin aamulla. Toivottavasti on tavallista kuumeilua. Mietityttää kun hänellä ei ole oikein muita oireita kuin kuume... Niin ja mistäs näistä puolivuotiaista osaa sanoa onko korvat kipeenä tms.?

Heips!

Tyttö on päiväunilla, joten päätin piipahtaa täällä katsomassa mitä muille kuuluu.

Löysin vauvalle aivan ihanat kirkkaanpunaiset tennarit. Nyt on siis se kevään kenkä/tossuongelma ratkaistu. Jesss!

Pijo kyseli eroahdistuksen oireista. Meidän neiti käyttäytyy aivan samoin kuin teidän poika: huuto alkaa sillä sekunnilla kun laskee sylistä jonnekin makaamaan. Mulla on käynyt myös mielessä että olisko kyseessä eroahdistuksen ensioireet. Käsittääkseni eroahdistuksen pitäisi iskeä vasta joskus myöhemmin.

Aurinkoista päivää kaikille!

Täällä myös huutoa, kun laskee lattialle..siis huutoa, ei itkua..viihtyy kyllä lattialla jos olen vieressä, ainakin vähän aikaa..olen kyllä huomannut, että huutaminen on huomion hakemista, mutta oliskos myös tuota eroahdistusta..

Oltiin tänään ekaa kertaa oikeasti ulkoilemassa..pitäisi hommata se vauvakeinu ja pian hiekkalaatikkollakin olisi käyttöä..ajattelin,että ulkoillaan sitten näin muuten, kun meillä se ulkona nukkuminen on ollut niin takkuista..mikäs siinä jos nukkuu sisällä ja mieluummin ulkoilenkin näin muuten vaan, kun samalla voi ottaa koirat pihalle ja hakea postin..sitä kun niin ajattelee, että kyllä vauvan täytyy nukkua pihalla..siis hassua :)

Pikaisesti vain...pitäsi lähteä nukkumaan =)

Maruska: meidän esikoinen ei myöskään suostunut nukkumaan ulkona vaunuissa...mutta kun alettiin nukuttamaan sisällä nukkui kuin pieni enkeli. =) Aluksi itsellä syytöksiä siitä ettei lapsi nuku ulkona kun aina sanotaan että nukkuu hyvin ulkona...noh ei näköjään kaikki lapset. Tämä lokakuinen nukkuu kyllä sisällä ja ulkona yhtälailla. Alettiin sit mekin ulkoilemaan sen esikoisen kanssa leikkipuistoissa aika aikaisin. keinuttiin hiekkalaatikolla "leikittiin" ja kunhan oppi tukeavasten kävelemään niin äidin selkää testattiin kun piti käsistä kiinni ja käveli joka paikkaan! =)

Meillä ei ole vielä ilmennyt eroahdistusta...tyytyy hyvin leikkimään/touhuamaan lattialla yksinään toki esikoinen siinä yleensä myös jotain touhuaa.

Kerde: eipä taida muusta tietää tuota korvatulehdusta kuin tarkastamalla asia =( mutta tuo voi olla myös sitä vauvarokkoa...meidän esikoiselle tuli se 6-7kk ikäisenä. meni itekseen ohi. Toki annettiin kuumetta alentavaa lääkettä.

Pijo: siivous on täälläkin melkolailla kortilla! siis mikä siivous. Hät hätään ehdin imuroida kerran viikossa (jos mies paljon töissä) toki sit useammin kun on illat kotona. mut kahden lapsen kanssa tekemistä riittää ja siivous jää vähemmälle! Ja se kyllä itseä ahdistaa... =(

Tuli sittenkin pitkä viesti =) nyt menen... Hyvää yötä kaikille!

Huomenia

Kerde: mullekin tuli ekax mieleen et voisko olla vauvarokkoo, kummitytölläni oli tos vähän aikaa sitten: päivän pari kova kuume ja sit oli ilmestyny punasta ihottuman näköstä juttuu...

Aurora Vee: yksinhuoltajahan minä oon (tai siis pojan isän kaa yhteishuoltajuus, mut ei hirveen paljon käy poikaansa kattoon). Meilläkin mummo oli ensin et vois ottaa poitsun vapuxkin mut pistin jo ite vastaan kun kumminkin on tän viikonlopun mummolas kokonaan. Vietetään sitten vappua kotosalla, pojan sylikummi tulee tänne vapuksi niin ollaan sit kolmistaan :) Ja vapputorilta pitää käydä ostaan ilmapallo. Nyt on hyvä syy ostaa kun pojalle pitää ostaa... ;)

Kauhee ilma taas tuolla ulkona, räntää sataa. Ei oikein huvittas ulos lähtee, mut "pakko" on. Eiku periaate on et joka päivä ulkona käydään, oli ilma minkalainen tahansa...ja ei me sokerista olla :)
Pitää lähtee katselemaan minnekkä tuo pikku-ukko kerkiää...On ruennu seikkailemaan ympäri olohuonetta...keksi täs yx päivä et eteenpäin pääsee kierimälläkin.
Mut hyvää viikonloppua jokaiselle!

Olipa kiva lukea muiden kuulumisia. Ikävää, että hampaiden tulo on ollut monilla hankalaa. Meillä niiden kahden tulo ei aiheuttanut harmia. Kovasti syötiin vain viilennettyä purulelua.

Niin. Meillä voidaan hyvin. Ollaan oltu terveitä onneksi vaikka isä sairasti sen noro-viruksen. Äityli söi maitohappo tabuja 10pv ja joi cefilus piimää. Liekkö ollut apua...

Viimeksi kun kirjoittelin hätäilin siitä puuron aloittamisesta. Noh. Nyt syödään puuroa aamuin illoin. Ei sillä ollut vaikutusta yö uniin 1-2 kertaa herätään tissille ja sillä siisti. Mamman on se hyväksyttävä vain. Meillä syödään lisäksi yksi lämmin ateria ja yksi marja ateria päivässä. Missähän vaiheessa siirrytään kahteen lämpimään?

Juu. Siivoaminen. Minä aikani haaveilin mattojen ulkoiluttamisesta ja lattioiden pyyhkimisestä. Eilen sitten repäsin yhdessä lapsen kanssa. Viihdytin lasta pölyjä pyyhkiessä laulamalle hänelle kaikki mahdolliset lasten laulut jotka osasin ja unohtuneet sanat keksin itse. Puolilta päivin lapsi luovutti ja nukahti vaunuihin kolmeksi tunniksi jolloin sain tehdä hommat loppuun. Vaihdoin olohuoneeseen kesäverhot. Urakan lopuksi palkitsin itseni makukahvilla ja omenapiirakka palasella. Nyt on hyvä mieli kun viidenpennin hevosella.

Jaahas. Lattian rajasta kantautuu imelä haju ärinän saattelemana. Kyllä ottaa koville tuon liikkumisen opettelu...

Me on syöty 2 lämmintä ateriaa 6kk:n iästä alkaen. Nyt tosin syödään vain viileitä ruokia, kun ne pirun hampaat vaivaa! Lihasosetta kylmänä.. YÖK! Mutta hyvin tuntuu maistuvan..

Onko muilla muuten hampaat vaivanneet useita viikkoja? Täällä on nyt noin viikon kiinteiden syöminen ollut todella työn ja tuskan takana. Ennen poju söi kuin enkeli, nyt saa taistella joka lusikan kanssa vaikka ois kuin kova nälkä. Avaa suunsa, mut sitten ruoka suussa alkaa kamala huuto.. oon päätellyt, että ne ikenet on niin kipeät, ettei pysty ruokaa jauhamaan. RAukka yrittää nielaista suullisen aina sellaisenaan ja yskän puuskahan siitä vain seuraa.. ja sitten taas kiukuttaa! Milloinhan tää helpottaa?!?

Iltapäivää! =)

Terveisiä 6kk neuvolasta.Pituutta 68cm ja painoa 8140g. Hampaita ei vielä näy, ei kuulu. Saatiin kuitenkin mukaan eka oma hammasharja. =) Noh, jos vaikka sitä kohta puoliin pääsisi käyttämään..

Ulkona kamala ilma. Vettä/räntää sataa taivaan täydeltä. Me ollaan tänään vietetty lököpäivää, eikä olla ulos nenäämme pistetty kuin vain sen verran, että kaupassa ja kummitädin luona käytiin. Äitiä laiskotuttaa.. =/

Täällä näyttää siltä, että kohta lähdettäisiin liikkeelle. Joko ryömien tai kontaten. Lattialla osataan jo vetää itseään käsien varassa eteen päin pieniä matkoja. Konttausasennossa viihdytään lähes kokoajan. Jalat osaavat jo ottaa "askelia". Nyt käsiäkin jo kuroteltu vuorotellen eteenpäin. Istumassakin pysytään pieniä hetkiä. Tosin melko pian ottaa tukea toisella kädellä. Kohta pitää sitten olla jatkuvasti tarkkana siitä, missä tyttö menee. Nyt ollut vielä suhteellisen helppoa kun pysynyt siinä, mihin hänet sylistä laskenut.

Meillä myös vieläkin "sylivaihe" meneillään. Pieniä hetkiä viihtyy yksikseen, sitten menee konttausasentoon, riiputtaa päätä lattiaa kohden ja karjuu kuin leijonan pentu. Pistää aina hymyilyttämään. =)

Meillä muutto alkaa pikkuhiljaa lähestymään. Ensi kun lopulla pitäisi alkaa tavaroita kantelemaan uuteen paikkaan. Nykyinen kämppä suhteellisen kamalassa kunnossa, kun ei enää yhtään huvita täällä suuremmin siivoilla. Ennemminkin tekisi mieli alkaa kaappeja käymään läpi ja heittelemään tarpeettomia tavaroita pois/kierrätykseen. Aloitusenergia vain puuttuu.

Karjuntakutsu kävi! =)

Pikaisia paranemisia niitä tarvitseville ja toivottavasti hampaat lakkaisivat vaivaamasta.

Huomenta! =)

Onpas täällä ollut hiljaista viikonlopun aikana. =) Noh; nostelen ketjua hieman..

Meillä on yöt selvästi parantuneet. Muutettiin päivärytmi kolmen päiväunien kohdalta kahteen, ja se on mielestäni selvästi rauhoittanut öitä. Ennen nukuttiin viimeiset päikkärit n klo 17-18 ja yöpuulle alettiin n klo 21-21.30. Nyt nukutaan viimeiset unet n klo 15-16 ja aletaan iltatoimet aika pian seitsemän jälkeen. Päivärytmi on siis muuttunut klo 08-20. Äidille kyllä vähän totuttelemista näissä aamuherätyksissä. Minä kun olen aina ollut oikea unikeko! ;)

Lauantaina oltiin taas polskuttelemassa. Tyttö on kyllä niin elementissään kun veteen pääsee. =) Saatiin "lupa" aloittaa harjoittelemaan seuraavan tason sukellusta. Nyt tässä ensimmäisessä tasossa lapsi pidetään jo valmiiksi lähellä vedenpintaa. Toinen vanhempi kaataa kauhalla vettä päänpäälle "varoitukseksi" ennen sukellusta. Seuraavassa sukelluksessa lapsi sukeltaa melko korkealta ilmasta otsa edellä suoraan veteen. Tyttö oli haltioissaan! =) Ensi kuun alussa halliin tulee kuvaaja ottamaan kuvia vedenpinnan alapuolelta. Kiva saada sellainen kokoelmiinsa. =)

Nyt aamupuuron tekoon. =)

Auringonsäteitä kaikkien viikonalkuun, harmaasta säästä huolimatta! =)

Adalia

Heissan!

Joo hiljaista on ollut linjoilla, mutta ei ole ollut sellaista väliä, että olis ehtinyt/viitsinyt alkaa kirjoittelemaan. Meillä oli kuumetta päivän verran ja pientä kitinää seuraava päivä, mutta nyt ollaan terveitä. Onneksi! Lauantain uintikerta jäi väliin... Harmin paikka, kun se on mukava aloitus lauantaipäivälle. Onneksi se kestää vielä melkein vuoden, joten siihen ehtii kenties vielä kyllästymäänkin.

Hampaiden tulosta sen verran.. Meidän neiti on kuolannut monta viikkoa runsaasti, eikä uusia hampaita ole vielä puhjennut. Oon odotellut, koska olen olettanut kitinän osaks johtuvan siitä. Onhan kitinä myös huomiohakuisuuttakin.

Jotain uutta täälläkin sillä me aloitettiin maistelemaan perunaa viikonloppuna. Naaman ilmeet olivat tylleröllä mielenkiintoiset! Toisena päivänä peruna alkoi jo neidille maistumaan. Tänään maistellaan perunaa ja huomenna ajattelin vaihtaa jo porkkanaan. Odotan innolla, että sais antaa sitä iltapuuroa. Jos vaikka pidentäis nukkuma- aikoja. Voisin kokeilla myös siirtymistä kahtiin päikkäreihin. Nyt rytmit on ollut vähän hakusessa.

Kutsu kuuluu, joten palaillaan!

Täällä yksi alkuperäisen ketjun lokakuulainen joka on ollut mukana jo vuosi sitten. Minutkin on näköjään pyyhkäisty listalta pois? Tämä oli tosi hyvä ketju ja ainakin itse sain hyvää vertaistukea raskauden aikana. Muutama tuttu nimi täältä löytyi.Toisaalta harvemmin tulee enää käytyä täällä, mutta eivät muutkaan ilmeisesti jatkuvasti. Poika on nyt 6 kk ja kaikki sujuu hienosti. Hampaita on kaksi ja pituutta oli 5 kk iässä 72 cm sekä painoa 8900g. Poika on ollut terve paitsi nyt on nuhaa ja yskää. Imeminen sujuu kuitenkin tukkoisuudesta huolimatta, niin ei olla käyty lääkärissä, neuvola olisi kyllä tällä viikolla...ei tuohon kai oikein mitään voi tehdä.

Tervetuloa taas mukaan ariel69 =)! Ei sinua ole pyyhkäisty pois. Silloin aikanaan avattiin tämä uusi ketju, kun suurin osa alkuperäisistä siirtyi Yahoolle ja porukka pieneni sekä vaihtui. Teimme uuden listan senhetkisistä kirjoittelijoista. Siksi lista on muuttanut muotoaan. Olisi kiva, jos lisäisit omat tietosi tämänkin ketjun listaan.

Me olemme kyläilemässä mummulassa. Mukava päästä vähän reissuun, ympäristönvaihdos piristää kummasti (ja tietenkin täällä olevat apujoukot).

Toivottavasti kaikki pienet sairastelijat voivat jo paremmin =). Meillä on poika ollut terveenä, mutta yöt ovat muuttuneet melkoiseksi kähinäksi. Viimekin yönä sai olla tunnin välein laittamassa tuttia suuhun. Poika kähisee ihan unessa, mutta ilman tuttia herää sitten jossain välissä kähinäänsä. Mahtaisiko olla jotain puolen vuoden iän tuomia levottomia kausia. Ottaa vaan äipälle taas koville, kun on viimeiset pari kuukautta saanut nukkua niin hyvin.

iltapäivää

Viikonloppu taas ohi ja paluu arkeen tapahtunut vapaan viikonlopun jälkeen. Niin siis tuli lauantaina käytyä siellä Tampereella, mukava reissu oli, vaikka takasin päin minä jouduinkin kuskin penkille...mut paljon oli hienoja autoja ja sain ostettua itselleni hienon äiti on vähän väsynyt-paidan ja poitsulle racing team toyota-paidan :)
Poitsu oli hyvin mummon luona viihtynyt, eka yönä oli vissiin vähän enemmän kitissy, mut toisen yön nukkunu hyvin :) ja taispa mennä niin päin et pojalla oli enmmän ikävä äitiä kun äitillä poikaa...hyvin oli pikku-ukko onnellinen kun eilen menin hakemaan. Pääsipä taas äiskälle kiukuttelemaan :)
Mutta lattialta kuuluu kitinää...pitää mennä.

Tervehdys!

Meillä ollaan kuumeen ja nuhan kourissa. Tyttö sairastui eilen, isi oli kipeänä viime viikon, josko olisi tauti tarttutunut häneltä. Viime yö siis valvottiin lähes täysin, putkeen nukuttiin ainoastaan 2 tuntia neljän ja kuuden välillä. Sain juuri neidin nukahtamaan päiväunille vaunuihin. Nostin kopan pääpuolta paksulla ruotsi-suomi -sanakirjalla (onpahan sillekin käyttöä), jotta nenä ei menisi heti tukkoon. Saapa nähdä kauanko uni jatkuu.

Tuntuu tosi pahalle kun pienen on paha olla. Toivon vaan, että tauti on pian voitettu.

Ainiin, on pitänyt kysyä teiltä, että saako äidinmaidonkorviketta kiehauttaa. Olen tehnyt välillä ilta- ja aamupuuroksi riisipuuroa hiutaleista. Tähän asti olen keittänyt sen veteen ja lisännyt lorauksen maitoa keittämisen jälkeen. Olisi kiva keittää se kokonaan maitoon...