LOKAKUISET 2006 (uusin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva, kiva, että täällä on taas vähän eloa. Joko kaikkien lokakuiset kävelevät? Meillä ei vieläkään, vaikka on seissyt jo yli kolme kuukautta. Ei edes yritä ottaa askeleita. Jossain kirjassa kyllä luki, että jos lapsi ei 18 kk:n ikään mennessä ole yhtään kiinnostunut kävelemisestä, pitää ottaa neuvolaan yhteyttä. Toivottavasti sitä ennen meillä alkaa edistystä tapahtumaan.

Hirmuinen eroahdistus iski noin viikko sitten. Poika joka on koko elämänsä ajan ollut kuin aurinko, eikä vierastanut ketään, onkin yhtäkkiä kiinni äidin jalassa kuin pelastusrenkaassa. Ja se huutomäärä, jos joutuu esim. isän syliin, on aivan valtaisa. Onko muilla samoja oireita?

Hei tänne piiiitkästä aikaa!

Meillä tyttö on kävellyt 9,5kk iästä saakka :O toisella ollut kiire!
Nyt jo juostaan ahkerasti innoissaan!! Ihanan kiltti tyttö on, nukkuu ja syö hyvin, nuket kiiinnostavat jo näin pienenä, ihan selvät tyttöjen jutut :)

Kirjoittelen paremmalla ajalla enempi! Kaivoin vain vanhan ketjun...

Olimme eilen ekaa kertaa 1-2 vuotiaiden muskarissa, jossa poikamme on nuorin. Täyttää vuoden loppukuusta. Mutta yllätys oli se, että seitsemästä lapsesta vain yksi käveli (1,5 vuotias tyttö), vaikka kaikki olivat siis meidän vauvaa vanhempia. Mielestäni lähes kaikkien tuttujen vauvat ovat kävelleet ennen ensimmäistä syntymäpäiväänsä, mutta eihän se ilmeisesti sitten olekaan niin. Oli ihan raitistuttavaa nähdä iloisia ja toimellisia, mutta kävelemättömiä vuosikkaita niin paljon :-)

Cravizin tytöstä on siis kasvamassa oikea rinsessa :-) Meillä kiinnostaa ihan kaikki mitään eteen näyttää kaulimesta kaukosäätimeen ja kaikkea siltä väliltä.

meilläkään ei vielä kävellä...tukee vasten kyllä mennään ihan tarpeex nopeeta :) et ei kai tuol kävelyl mikään kiire oo.
Ylihuomenna pitäs viettää sit poitsun 1v.synttäreitä, maanantaina tulee sit oikeesti se 1v.täyteen :) kyllä on aika menny nopeeta. :)
Me ollaan pojan kanssa ruvettu käymään ahkerasti siellä srk:n perhekerhossa ja ihan mukavaa on, jotain vaihtelua tähän arkeen.
Mut pitää viikonlopun jälkeen kirjotella enemmän että miten synttärit meni ja maanantaina ois neuvolakin niin saa 1v. mitatkin :)

Moi!

Eli nimimerkin takana piileksii Annu76 (jos joku lokakuun odottajista vielä muistaa). On vaan tuo nikki jo varattu jollekin muulle.

Meillä tytön 1v päivä on ensi maanantaina. Ei meilläkään vielä kävellä. Tosin neiti ei ole muutenkaan liikunnallisissa taidoissa pitänyt hirveää kiirettä, joten en ole edes vielä odotellut ensi askelia.

Neuvolassa käytiin juuri ja 1v sirpakat mitat olivat 75,5cm/8500g. Rokotuksesta tyttö meni koko päiväksi ihan vetämättömiin ja illalla kuume oli 38,3. Onko muille tullut oireita rokotteesta?

Hyppäyksittäin näyttää nuo taidot kehittyvän. Meillä lähti istumaan nousu ja ryömiminen sujumaan yhtäaikaa n. 9kk iässä (vasta!). Sitä ennen tyttö liikkui 6kk--> kierimällä.
Reilu 10kk iässä sitten nousi jälleen yhtäaikaa tukea vasten seisomaan ja lähti konttaamaan.
Nyt seisoo jo hienosti vain vähän yhteen käteen varaten ja kävelee pieniä matkoja tukea vasten.

Itse olin vähän huolissanikin ennen kuin tuo ryömiminen opittiin. Tuntui että kaikkien muiden lapset jo konttaa ja hyvä ettei kävelekin ja meillä vaan kieritään ja pyöritään. Nuo kaikki taidot on loppuviimein putkahtaneet niin yks'kaks itsekseen, että nyt ajattelen, että oppii kun oppii - ennemmin tai myöhemmin.

Puhetta tyttö ymmärtää jo tosi paljon, mutta sanoja ei vielä tule.
Tyttö tuntuu olevan luonteeltaan enemmän näprääjä kuin ikiliikkuja. Tosi taitavasti lukee (=selailee) kirjoja ja aikakauslehtiäkin ja kiinnostuneena tutkii pitkiä aikoja esim. neppareita, vetoketjuja yms. vaatteissa. Kengännauhojen avaaminen sujuu myös hienosti...

Mitenkäs teillä muilla hampaiden harjaus sujuu? Meillä tyttö ei millään antaisi harjata. Ostin apteekista sellaisen "sormiharjan" (kuminen sormustin, jossa pienet suat) ja sillä sujuu jotenkuten. Serkku antoi tähän vinkin ja meidän apteekista löytyi lemmikkieläinten osastolta (; Tavallisen hammasharjan tahtoo omaan käteen ja kiskoo vain niitä harjaksia hampailla. No kaippa ne hampaat siinäkin vähän puhdistuu?

Uutena juttuna tyttö siirtyi juuri omaan huoneeseen nukkumaan. Se sujui paremmin kuin hyvin ja nyt on yöheräilyt lakanneet oikeastaan kokonaan. Jos tutti hukkuu, niin tuntuu nykyisin etsivän sen jo itse talteen, kun en heti itse hyppää joka ininästä auttamaan.
Meillä motivaationa toimi yökyläreissu mummulaan ja oli "pakko" totutella muutama päivä etukäteen nukkumaan matkasängyssä ja "vieraassa" huoneessa.
Olisi pitänyt kokeilla jo aiemmin (=

Onnittelut kaikille 1v täyttäneille ja täyttäville. Ja mukavaa talven odotusta

Kirjoittelempa minäkin pitkästä aikaa ja mukava "kuulla" sinusta craviz, kun olet "alkuperäisiä" lokakuun odottajista kuin myös :) Meillä on kävelty muutama viikko ja ihanaa se töpsöttäminen..hampaita on 7 ..yöt sujuu jo paremmin..siis että on jo öitä, jolloin ei tarvi käydä (nukkuu toisessa huoneessa) joskus taas sitten herää kunnon itkuun kerran pari yössä ja tarvii lähellä oloa, mutta nukahtaa yleensä pian uudelleen.
Sanoja tulee kakka ja äiti ja sitten sellaisia joista ei tiedä mitä on, kuten tätsi..ja matkii kun kysyy, että mitä ankka tai tiikeri sanoo..
On jäänyt kirjoittelu, kun olen jälleen tuolla odotus-puolella..pikkukakkonen syntyy siis maaliskuussa :)

Tännekkin haluttais pikkukakkonen. Lopetin imettämisenkin jotta sais kuukautiset tulemaan ja pääsis tositoimiin. Onnea siis Maruskalle!

Meillä otettiin ekat haparoivat askeleet kun tyttö oli 10,5 kk. Ei vieläkään kävele vapaaehtoisesti, pitää aina olla joku houkutin. Hupaisinta tytössä on että sille tuli ylös kulmahampaat ja alas ihan tavalliset ekat hampaat. Valloittava vamppyyrihymy! Hankala vaan syödä kun mitkään hampaat ei kohtaa toisiaan ja itse haluais kovasti syödä.

Mukavaa lukea teidän muiden kuulumisia. Käväisin tuolla yahoollakin, mutta onnistuin hävittämään kaikki yahoon tilit kerralla enkä enää päässyt sinne. Kukahan siellä nykyään lähetää kutsuja, vai lähetetäänkö niitä enää? Harmittaa vaan, kun olin laittanut sinne paljon kuviakin, enkä nyt enää pääse sinne. :(

Meidän poju täyttää vuoden tämän kuun 28. päivä. Kävely ei vielä onnistu, mutta seisoo usein huomaamattaan ilman tukea. Sit kun huomaa, istuu heti alas. Hurja meno on päällä jatkuvasti hereilläoloaikana.

Poika tuntuu omaavan hyvän huumorintajun, kun aina heittelee tutit yli laidan ja kun isi tänään kömpi etsiskelemään tutteja lattialta, poika päästi oikein emänaurut isän kustannuksella. Oikein sellaiset ison pojan hersyvät naurut. :)

Ihanaa aikaa tämä, lapset ovat kyllä suloisia tässä(kin) iässä!

Juu, meillä on nyt 10 hammasta, ei ihan tuollaista vampyyriluukkia, mutta hassu kolo etuhampaiden välissä. Poika on n. 80 cm pitkä ja painaa kymmenisen kiloa. Ylettää jo joka paikkaan...

Oletteko vielä nukuttaneet ulkona? Nukutaanko teillä vielä kahdet päiväunet? Meillä vaihtelee. Jos ekat päikkärit ovat aikaisin niin iltapäivälenkillä nukahtaa usein rattaisiin ja jätän hänet sitten ulos nukkumaan.

ariel + poju

Vielä jatkoa... Annu76, kiitos vinkistä omaan huoneeseen nukuttamisesta. Se on ollut meillä kyllä puheenaiheena. Mies olisi jo halunnut tehdä sen, mutta minä olen jarrutellut. Poika taitaa herätä ääniin (kuorsaus?) yöllä eikä sitten enää meinaa nukahtaa heti.

Pikkukolmosen haaveet jäivät meillä sikseen, kun syyskuussa PAS (pakastetun alkion siirto) ei tuottanut raskautta. Onhan sentään tämä yksi pieni ja sitten vähän isompi esikoinen, tyytyväisiä saamme olla näihinkin.

Onko jossain uusi ketju vai eikö kukaan enää kirjoita tähän ketjuun? Yahoolle lokakuisten -06 palstalle olisin halunnut takaisin, mutta tunnukset eivät enää toimi... kukahan osaisi auttaa...

Tässähän minä Craviz...
Minäkään en ole päässyt sinne Yahoolle aikoihin, harmi, niin paljon tekisi mieli kuulla kaikista lokakuisista, sen verran "tärkeitä" olivat kaikki odotusaikana.

Craviz, tyttö ja poika rv 24+1

Voi, kun mukava kuulla elossa olevia lokuun 2006 mammoja, ei vaan kutsua yaholle näy. Minä myös odotan vauvelia ;) kuten Craviz sinä, onnea! Ikäeroa tulee justiinsa 1v 6kk

maruska poika 06 ja rv 33

Meille on tulossa toinen vauva (koin keskenmenon huhtikuussa 07) 30.05.08 on laskettu aika. Ikäeroa tulee noin 1v 6kk kuten maruskallakin. Tosiaan on selvinnyt että poika tuolla masussa kasvaa, saa tyttö leikkikaverin! Paljon helpompi raskaus on menossa nyt tällä kertaa!

He heei, ihan hirmuisen pitkästä aikaa täällä elleissä :) Kiva kuulla Cravizista, Arielista ja muista - laitan yahoolle viestiä että lähettäisivät kutsut uudelleen. Olisi niiiin kiva nähdä teidän lokalasten kuvia ja kuulla tarkempia kuulumisia. Meistä yahoolla kirjoittelevista lokakuun '06 äideistä on uudelleen raskaana (täällä olevien lisäksi) jo yhdeksän. Aika huippu juttu! Meillekin saadaan perheenlisäystä toukokuun alussa eli maha on taas jo melkoinen. Onneksi on enää 2 kuukautta ja rapiat.. Tuleva isoveli kasvaa kohisten ja osaa vaikka mitä. Kiipeily ja juoksentelu ja jalkapallon peluu on kovin mieleistä. Kirjoitteletko Craviz muuten "odottajissa"? Minä olen satunnaisesti "toukokuisissa", jos kaipaat seuraa :)
Kaikkea hyvää, palaillaan!
Taika + poika 1v5kk + rv.30

Heissan, kutsun yahoolle voisi lähettää mulle uudestaan osoitteeseen la_mamma (at) luukku.com

Pahoittelut Cravizille keskeytyneestä raskaudesta. Ihanaa kuitenkin, että nyt on tulossa pikkuveikka, ja kiva että kaikki on mennyt hyvin. Toivottavasti pääset myös takaisin sinne yahoolle niin nähdään tuoreita kuvia. :)

Onnittelut myös Taikalle ja Maruskalle! Meillä ei ole lisäystä tulossa - huoh. Kyllä nämä kaksi työllistävät ihan tarpeeksi, toisaalta. Vaikka toisaalta... ;)

Sellaista asiaa vielä, että jos jollain olisi v. 2006 äitiyspakkauksesta ylimääräinen pussilakana, josta hennoisi luopua, olisin valmis maksamaan siitä! Poikani on ihastunut siihen ja se pitää olla kylässäkin mukana.:) Jos niin mukavasti sattuisi käymään, niin tuohon samaan meiliin voisi laittaa postia...

Ariel + poju 1v 4kk