Löin lastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .............................
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.............................

Vieras
Noniin, niin siinä sitte kävi. Pinna kireällä monta viikkoa. Lapset sairastaneet, kauhea uhmaikä pojalla ym. Poika raivosi sohvalla vieressäni ja potki minua rintoihin ym. Minua sattui ihan hirveästi ja automaattisesti läimäsin takaisin, kun minua satutettiin. Poika tietysti pelästyi ja alkoi itkeä. Minäkin aloin itkeä ja pyysin pojalta anteeksi, halasin ym. Nyt on sellainen olo, että voisin vetää ranteeni auki!! VItuttaa oma tekoni, mitä sitä puolustelemaan. Pelottikin oikein, kun en hallinnut tunteitani ollenkaan, vaikka minua sattuikin. Olen huono paska ja tyhmä äiti, haukkukaa!!

Inhoittava tilanne. Lyödä ei saa, mutta ihminen on erehtyväinen. Hyvä että pyysit anteeksi ja tunnet että teit väärin. Mutta ei se silti ole oikein että lasta lyö.

Tärkeintä on että kadut lyömistä ja pohdit mikä sai sinut lyömään. Vain tutkimalla omia vaikeita tunteita voit luottaa siihen ettei se toistu. Mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut, mutta hae apua jos tämä toistuu.

silloin kannattaa ottaa muutama askel taakse päin ja huutaa. ei saa lyödä mut tiedät sen kyllä. hyvä on etä tiiät ettei se ollu oikein. mut etäisyys auttaa siihen ettei lyö vihassa

Alkuperäinen kirjoittaja .............................:
Noniin, niin siinä sitte kävi. Pinna kireällä monta viikkoa. Lapset sairastaneet, kauhea uhmaikä pojalla ym. Poika raivosi sohvalla vieressäni ja potki minua rintoihin ym. Minua sattui ihan hirveästi ja automaattisesti läimäsin takaisin, kun minua satutettiin. Poika tietysti pelästyi ja alkoi itkeä. Minäkin aloin itkeä ja pyysin pojalta anteeksi, halasin ym. Nyt on sellainen olo, että voisin vetää ranteeni auki!! VItuttaa oma tekoni, mitä sitä puolustelemaan. Pelottikin oikein, kun en hallinnut tunteitani ollenkaan, vaikka minua sattuikin. Olen huono paska ja tyhmä äiti, haukkukaa!!

NYT MENET TEKEMÄÄN POLIISILLE RIKOSILMOITUKSEN, SIITÄ ETTÄ PAHOINPITELIT LASTASI

ei kannattaa vetää ranteita auki ton takia. meidän poika oli vetämässä kiehuvaa kattilaa hellalta. ensi reaktio oli, että läppäsin otsalle ja käsille, että sain kädet pois kattilasta. muuten olisi tullut pahaa jälkeä.

Saatko lapsia mihinkään hoitoon vaikka kahdeksi päiväksi, jotta saat nukkua.
Jos lapsilla on isä niin anna isän hoitaa ja mene itse hotelliin nukkumaan. Lepoa tarvitset.
Tiedän tunteen. Meidän poika huusi yöt lähes kaksi vuotta. Aluksi koliikkia neljä kuukautta. Välillä nukkui rauhallisemmin ja sitten taas korvia viime syksynä.
Koeta jaksaa. Älä tee tota toista kertaa. Jos tuntuu pahalta mene toiseen huoneeseen
rauhoittumaan ja anna pojan huutaa. Ei se siihe kuole.
Sitten vaan syliin, kun olet rauhoittunut.

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Joskus minullakin on pinna niin kireällä, että saatan huutaa lapselle ihan kohtuuttomasti tai riuhtaista jonkun lelun sen kädestä (jos esim. lyö sillä). Koskaan en ole lyönyt lastani, mutta paha mieli tulee jo turhista hermostumisistakin. Ja siitä, jos hermostuksissani esim. puen lasta riuhtoen. Tai jos hermostun miehelle ja lapsi on todistamassa sitä riitaa. Eli tilanteita löytyy :( Aina pitää vaan muistaa pyytää anteeksi lapselta ja antaa anteeksi myös itselleen. Ja yrittää oppia hillitsemään itsenäs paremmin.

:hug:

No mun äiti kuristi tajuttomaksi, puri, potki (esim. munuainen paikaltaan), mutta tähänkään päivään mennessä ei ole katunut ja mun pitäisi ymmärtää, että on niin "tempperamenttinen". Sen lisäksi, että sain aina tapaamisten aikana istua jossain räkälöissä. Tärkeintä on, että ymmärrät itse tehneesi väärin ja kadut sitä.

Ei poika varmaan yhdestä läpsystä rikki mene :hug: Vaikka ei lyöminen missään nimessä ole oikeututtua. Hyvä, että tiedostat itsekin sen.
Miekin olen läppässy poikaa kintulle, kun potki minnuu mahaan vaipanvaihdolla :ashamed: Ei poika siitä ollu millänsäkään, kun niin hiljaa läpsäsin, mutta itelle tuli kamala olo ja samantien "tunnustin" miehelle :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Aksu81:
No mun äiti kuristi tajuttomaksi, puri, potki (esim. munuainen paikaltaan), mutta tähänkään päivään mennessä ei ole katunut ja mun pitäisi ymmärtää, että on niin "tempperamenttinen". Sen lisäksi, että sain aina tapaamisten aikana istua jossain räkälöissä. Tärkeintä on, että ymmärrät itse tehneesi väärin ja kadut sitä.

Hyvänen aika :( otan osaa, todella :( Inhoan väkivaltaa

Ei pahalla, mutta rikoshan tuo on. P-A-H-O-I-N-P-I-T-E-L-Y. Ja vielä pienen lapsen joka on vastuussa sinusta.

Ei mikään pienen ymmärtämättömän lapsen kiukuttelu oikeuta pahoinpitelyyn!

Haukkuisin, jos olisit sitä mieltä että lasta voikin välillä lyödä jos se ei muuten tajua.

Nyt tyydyn vain antamaan halauksen :hug: ja toteamaan että sinun pitää ottaa itsellesi hieman omaa aikaa, levätä, niin jaksat paremmin.

Kamalia olet kokenut :'( :hug:

samoin. kun exän nykyinen tukisti poikaani niin olin siitä todella vihainen. Sitä kun luulee suojelevansa edes omaa lastansa...

samoin. kun exän nykyinen tukisti poikaani niin olin siitä todella vihainen. Sitä kun luulee suojelevansa edes omaa lastansa...

Varmasti olit vihainen!

oonko ainoa, jonka mielestä tuo ap:n juttu ei ole mitenkään maailmaa mullistava?

poika potkii äitiään rintoihin (miten tällaiseen tilanteeseen on edes tultu, sopisi kyllä kysyä)...haloo, itsekin varmaan lätkäsisin takaisin. tosin oon sen verran tiukkis mutsi, että meillä lyöminen, pureminen tms. eivät ikinä ole ollut ongelmia, ne on karsittu heti alkuunsa (ei lyömällä, huom)

Kiitos kaikille vastauksista. Todellakin häpeän tekoani ja kadun sitä. Minäkin olen tiukka äiti ja meilläkään ei turhia lyödä tms. Nyt poika oli vaan todella väsynyt ja rimpuili uhmakohtaustaa. Siinä karjuessaan potki jaloillaan ja osui minua rintoihin. Se sattui niin että huusin ja samalla löin poikaa ihan ajattelematta.

Tämä on tosi väärin, mutta uskon etten ole toisaalta ainoa joka näin on ajattelemattaan tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja relaa ap:
oonko ainoa, jonka mielestä tuo ap:n juttu ei ole mitenkään maailmaa mullistava?

poika potkii äitiään rintoihin (miten tällaiseen tilanteeseen on edes tultu, sopisi kyllä kysyä)...haloo, itsekin varmaan lätkäsisin takaisin. tosin oon sen verran tiukkis mutsi, että meillä lyöminen, pureminen tms. eivät ikinä ole ollut ongelmia, ne on karsittu heti alkuunsa (ei lyömällä, huom)

no ei se maailmaa mullistava olekaan. kaikesta vaan tahdotaan tehdä nykyään niin vaikeaa. oikeat lasten hakkaajat linnaan vaikka vuosiksi, mutta rauha tällaisille tapauksille. miettikää nyt tällaistakin juttua jossain käräjillä, jestas sentään! jossain vaiheessa se raja ylittyy aikuisellakin eikä se tuossa mittakaavassa ole millään tapaa vaarallista/traumaattista. hitto, kieroutuneempi sellaisesta lapsesta tulee jolle ei koskaan sitä viimeistä rajaa aseteta ja osoiteta.

Olen minäkin läppässyt lastani. Semmosessa tilanteessa, kun hän löi ja KOVAA minua. Ennenkuin tajusinkaan olin sivaissut takasin:( Ja olen itse hyvin temperamenttinen ihminen ja äkkipikainen kuten lapsenikin. Hirvee morkkis tietty ja pahamieli vieläkin. Mutta uskon etä aikas monelle käy josku tällanen vahinko....

Ai kauheeta:( kuinka olet moisista traumoista eheytynyt. Sinä et varmasti lastasi lyö.
Minullakin oli kuritusta, pimeää komeroa mutta olenpahan omilleni osannut ihmisiksi olla onat kokemukseni muistaen kuten nuorena vannoin. Lyöminen ei ole mitään kasvatusta vaan omaa hallitsemattomuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja traunatisoitunut:

Ai kauheeta:( kuinka olet moisista traumoista eheytynyt. Sinä et varmasti lastasi lyö.
Minullakin oli kuritusta, pimeää komeroa mutta olenpahan omilleni osannut ihmisiksi olla onat kokemukseni muistaen kuten nuorena vannoin. Lyöminen ei ole mitään kasvatusta vaan omaa hallitsemattomuuttaan.

Nuoruudessa oli itsetuhoinen vaihe, rankka terapia ja lääkehoito. Nykyään katson itseni ihan tasapainoiseksi aikuiseksi, varsinkin kun teen lasten parissa töitä lisäksi.

Yhteistyössä