[QUOTE="Mariska";28645475]Haikarin talot on myynnissä sen takia, että joku tollo arkkitehti tai vastaava päästettiin suunnittelemaan Lohjan parhaita alueita ja sitten siihen keksittiin tehdä noita tontteja joihin tulee kaksi taloa. Eihän sellaista oikein kukaan halua, kun pihat on vielä tehty niin hassusti että siinä samassa pihassa on sitten kaikki ilman mitään omaa rauhaa...
Lempola/Mäntynummi/Perttilä voisivat olla hyvä aluetta myös, siinä on kauppoja, koulut ym. lähellä ja Mäntynummen kautta menee bussit keskustaan koko ajan. Myös Metsola/Nummentausta voisi olla jees, en ole siellä asunut. Routio todennäköisesti kasvaa lähivuosina, mutta sieltä on suht huonot julkiset yhteydet käsittääkseni eikä koulua eikä isompaa kauppaa. Paitsi abc. Mutta kyllä Lohjalla on aika lailla pakko olla auto.
Itse olen asunut pitkään Ojamolla (Lahokalliossa ja Voudinpuistossa). Ihan kivaa aluetta, ei mitään ongelmia, mutta joka lähiössä tuntuu se yks räkälä olevan missä sitten juoppoja pyörii...
Musta tuo Haikari tosiaan tuntu miellyttävältä alueelta, koska se on lähellä keskustaa ja siinä on järvi vieressä. Me kävimme eilen katsomassa siinä ulkopuolelta 3 ok-taloa.
Talot itsessään vaikuttivat kivoilta, koska ovat uusia ja niissä on laadukkaat materiaalit sisällä. Ikävä kyllä se kauhistus nousi, kun näimme ne pihat: piha-alue on jaettu täysin naapurin kanssa, ei mitään omaa yksityisyyttä.
Me asumme itse Espoossa ja muuttaisimme Lohjalle just sen takia, et pitäisi saada vähän enemmän tilaa. On sit järkyttävää huomata, et Lohjallakin tonttien koot ovat muuttuneet pahemmiksi kuin Espoossa. Nuo Haikarin tonttien koot ovat siis 400-700m2. Asunnot on lisäksi sommiteltava tontille siten, että ne ovat toisiaan vasten kulmassa. Tämä siis tarkoittaa, ettei jää mitään suojaisaa omaa aluetta.
Mä olen lukenut toisista netin keskusteluista, et Ojamo on aika rauhatonsa aluetta. Varsinkin tuolla suomi24.fi palstalla joku kirjoitti:
"ojamolla
asuin ja pyörin voudinpuistossa,pyörät pöllittiin kellarista,auton renkaita puhkottiin ja leikkipuistot jatkuvasti täynnä huumeneuloja.ja aika usein siellä ajoi joku humalainen poliiseja karkuun pitkin jalkakäytäviä. "
Katsoin kartasta, et tuo Vuodinpuisto on just ihan lähellä tuota Haikaria ja niitä myytäviä tontteja ja taloja.
Me ei käyty yhtään kävelemässä siellä Ojalan puolella. Mietin vaan, et miten tuo vanha kaivosalue vaikuttaa maaperään, kun siellä on käytetty dynamiittia yms.
Voiko olla pelkoa, et alue joskus alkaa sortumaan, kun kaivoskuoppa on niin lähellä. Onkohan tuolta Haikarin altakin joskus kaivettu?
[/QUOTE]
Lohja on aika iso alue, siihen kuuluu myös Karjalohja, Nummi, Pusula ja Sammatti. Ja kaikille se oma paikka taitaa olla rakkain! Ja Lohjanjärvi, etelä-suomen suurin järvi saarineen. Näistä muodostuu meidän yhteinen Lohjamme.