Lohjan eri alueet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohjalle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lohjalle?

Vieras
Pitäisi ehkä Lohjalle muuttaa. Onko Routio ja Ojala (Haikari) siis huonoja alueita?

Haluaisin muuttaa hyvälle alueelle ja ne on ainakin näyttänyt kivoilta, kun on järjen rannalla. Siellä olisi tontteja tarjolla.

Mitkä on sit Lohjalla arvostettuja alueita?

Routio ja ojamo molemmat levottomimpia alueita (jollei ihan Roution järvenranta alueesta kyse). Haikari, vappula, kukkumäki, kirkniemi, maksjoki..ym ovat kivoja alueita.

Routio ja ojamo molemmat levottomimpia alueita (jollei ihan Roution järvenranta alueesta kyse). Haikari, vappula, kukkumäki, kirkniemi, maksjoki..ym ovat kivoja alueita.

Missä siellä Routiossa on levotonta? Menisin siis omakotitaloalueelle. Onko siellä sit vuokra-asuntoja ja ulkomaalaisia?

Kävin tänään Ojamossa, siinä Haikarissa leirintäalueen luona. Rauhallisen näköistä aluettta sen näytti olevan ja järvi vieressä.

Me asuttiin siinä mäen päällä kaupungin vuokra-asunnoissa raksa-aikana, eikä mitään suurempaa ongelmaa ollut. Lähikapakka takaa sen,et känniläisiä siellä pyörii. Kalliomäentiellä asuu ilmeisesti huumeporukkaa??? Jotkut sanovat, et siel on tosi rauhatonta,jotkut (esim minä) pidämme sitä normaalina lähiöalueena. Koulu on täyteen buukattu ja menossa lähivuosina kokonaan uusiksi eli siis ihan puretaan ja rakennetaan uusi tilalle, et jos kouluikäisiä on perheessä...niin tiedossa varmaan jotain parakkiratkaisuja

Routiolla siellä ihan mäellä on paljon vuokra-asuntoja, mutta eiköhän omakotitaloalueet kaikkialla ole suht rauhallisia.

Tontteja ei ole myynnissä kovin monilla alueilla... Jos pitää käydä PK-seudulla töissä niin muuttaisin Routiolle, Lempolaan tai Muijalaan, joista helppo lähteä motarille. Muuten ei niin väliä. Virkkalaan en itse muuttaisi (ei sekään mitään ns. huonoa aluetta silti mielestäni ole)

Vappulassa on paljon valmiitakin uudehkoja taloja myynnissä. Haikarissa taitaa olla vaan niitä hassuja tontteja joihin pitää rakentaa kaksi taloa..

[QUOTE="Kata81";28644905]Me asuttiin siinä mäen päällä kaupungin vuokra-asunnoissa raksa-aikana, eikä mitään suurempaa ongelmaa ollut. Lähikapakka takaa sen,et känniläisiä siellä pyörii. Kalliomäentiellä asuu ilmeisesti huumeporukkaa??? Jotkut sanovat, et siel on tosi rauhatonta,jotkut (esim minä) pidämme sitä normaalina lähiöalueena. Koulu on täyteen buukattu ja menossa lähivuosina kokonaan uusiksi eli siis ihan puretaan ja rakennetaan uusi tilalle, et jos kouluikäisiä on perheessä...niin tiedossa varmaan jotain parakkiratkaisuja[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. Tuo on tosi liikkuva käsite, mitä tarkoittaa normaali lähiö.
Mä en kyllä millään halua asuinseudulleni kapakkaa ja mitään häiriköitä.
On tosi suhteellista ja riippuu tosi ihmisisestä, mikä koetaan häiritsevänä.

Mulla ei oikein ole mitään käsitystä Lohjasta. Mä tiedän hyvin Espoon ja Helsingin alueet. Esimerkiksi Pohjois-Tapiola Espoossa on mielestäni hyvin hoidettu lähiö, jossa on aina kauniisti leikatut nurmet, ei roskia kaduilla, en koskaan ole nähnyt mitään känniläisiä ja ihmiset ovat hyvin pukeutuvia, työsskäyviä, akateemisesti koulutettuja.

Sitten taas toinen kamala lähiö mielestäni on Espoon keskus, siellä on kamalia 70-luvun korkeita neuvostokolhooseja, puistoja ja kadunvarsia ei hoideta, ne on ihan roskia täynnä ja rämeikköä.

Olen lukenut netistä, että Routiolla on ollut paha maine ainakin 70-90-luvulla. Ilmeisesti siitä Ruotio on sit alkanut vähän parantua, kun on tullut omakotitaloja?

Mä vaan en halua kuitenkaan asua minkään "pahan lähiön" vieressä, koska olen joskus asunut Espoon keskuksen lähettyvillä rauhalliselle omakotitaloalueella, mutta oli tosi ikävä aina mennnä sit palveluiden perässä alueelle, jossa oli juoppoja ja roskaista.

Tuo Routio on vaan sijantinsa kannalta hyvässä paikassa: lähellä motaria Helsinkiin ja lähellä Lohjan keskustaa. Me yritetään etsiä tonttia, joka olisi lähellä palveluita (päiväkoti, koulu, kaverit) siten, että ei tarvitsisis aina lähteä autolla joka paikkaan.

Pitää mennä tutustumaan tuonne Routioon, kun ehtii.

[QUOTE="Mariska";28645206]Routiolla siellä ihan mäellä on paljon vuokra-asuntoja, mutta eiköhän omakotitaloalueet kaikkialla ole suht rauhallisia.

Tontteja ei ole myynnissä kovin monilla alueilla... Jos pitää käydä PK-seudulla töissä niin muuttaisin Routiolle, Lempolaan tai Muijalaan, joista helppo lähteä motarille. Muuten ei niin väliä. Virkkalaan en itse muuttaisi (ei sekään mitään ns. huonoa aluetta silti mielestäni ole)

Vappulassa on paljon valmiitakin uudehkoja taloja myynnissä. Haikarissa taitaa olla vaan niitä hassuja tontteja joihin pitää rakentaa kaksi taloa..[/QUOTE]

Lohjalla tuo tontti tarjonsa on sentään vähän runsaampaa kuin Espoossa ja hinnat ovat lähes -70%. PK-seudulla pitää käydä töissä, mutta sitä tärkeämpää on, että lapsi pääsee kouluun itse ja kavereille. Olisi kiva asua sen verran lähellä kauppoja ja keskustaa, ettei aina tarvitse lähteä autolla.

Me käytiin eilen Haikarissa. Siellähän on pari tonttia myynnissä ja ainakin 4 ok-taloa. Ikävä tosiaan noissa tonteissä on,että sille yhdelle 1300m2 tontille on pakko rakentaa väh. 350m2, joten siihen on pakko sit tehdä 2 asuntoa. Ostaisin mieluusti tontin Haikarista ja rakentasiin siihen vain yhden asunnon, mutta se ei käy. Tosi ikävää, kun Lohja ahtaa ihmiset niin ahtaasti, ettei jää yhtään yksityisyyttä naapureita, vaikka kyseessä on omakotitalo.

Itseäni ihmetyttää, miksi tuolle Haikarissa on myynnissä niin paljon jo ok-taloja, vaikka ne vasta on valmistunnut (2011-2013). Onko ne rakennettu vain myymisen takia vaiko eikö ihmiset ole siellä viihtynyt?

Haikarin talot on myynnissä sen takia, että joku tollo arkkitehti tai vastaava päästettiin suunnittelemaan Lohjan parhaita alueita ja sitten siihen keksittiin tehdä noita tontteja joihin tulee kaksi taloa. Eihän sellaista oikein kukaan halua, kun pihat on vielä tehty niin hassusti että siinä samassa pihassa on sitten kaikki ilman mitään omaa rauhaa...

Lempola/Mäntynummi/Perttilä voisivat olla hyvä aluetta myös, siinä on kauppoja, koulut ym. lähellä ja Mäntynummen kautta menee bussit keskustaan koko ajan. Myös Metsola/Nummentausta voisi olla jees, en ole siellä asunut. Routio todennäköisesti kasvaa lähivuosina, mutta sieltä on suht huonot julkiset yhteydet käsittääkseni eikä koulua eikä isompaa kauppaa. Paitsi abc. Mutta kyllä Lohjalla on aika lailla pakko olla auto.

Itse olen asunut pitkään Ojamolla (Lahokalliossa ja Voudinpuistossa). Ihan kivaa aluetta, ei mitään ongelmia, mutta joka lähiössä tuntuu se yks räkälä olevan missä sitten juoppoja pyörii...

[QUOTE="Mariska";28645475]Haikarin talot on myynnissä sen takia, että joku tollo arkkitehti tai vastaava päästettiin suunnittelemaan Lohjan parhaita alueita ja sitten siihen keksittiin tehdä noita tontteja joihin tulee kaksi taloa. Eihän sellaista oikein kukaan halua, kun pihat on vielä tehty niin hassusti että siinä samassa pihassa on sitten kaikki ilman mitään omaa rauhaa...

Lempola/Mäntynummi/Perttilä voisivat olla hyvä aluetta myös, siinä on kauppoja, koulut ym. lähellä ja Mäntynummen kautta menee bussit keskustaan koko ajan. Myös Metsola/Nummentausta voisi olla jees, en ole siellä asunut. Routio todennäköisesti kasvaa lähivuosina, mutta sieltä on suht huonot julkiset yhteydet käsittääkseni eikä koulua eikä isompaa kauppaa. Paitsi abc. Mutta kyllä Lohjalla on aika lailla pakko olla auto.

Itse olen asunut pitkään Ojamolla (Lahokalliossa ja Voudinpuistossa). Ihan kivaa aluetta, ei mitään ongelmia, mutta joka lähiössä tuntuu se yks räkälä olevan missä sitten juoppoja pyörii...[/QUOTE]

Musta tuo Haikari tosiaan tuntu miellyttävältä alueelta, koska se on lähellä keskustaa ja siinä on järvi vieressä. Me kävimme eilen katsomassa siinä ulkopuolelta 3 ok-taloa.

Talot itsessään vaikuttivat kivoilta, koska ovat uusia ja niissä on laadukkaat materiaalit sisällä. Ikävä kyllä se kauhistus nousi, kun näimme ne pihat: piha-alue on jaettu täysin naapurin kanssa, ei mitään omaa yksityisyyttä.

Me asumme itse Espoossa ja muuttaisimme Lohjalle just sen takia, et pitäisi saada vähän enemmän tilaa. On sit järkyttävää huomata, et Lohjallakin tonttien koot ovat muuttuneet pahemmiksi kuin Espoossa. Nuo Haikarin tonttien koot ovat siis 400-700m2. Asunnot on lisäksi sommiteltava tontille siten, että ne ovat toisiaan vasten kulmassa. Tämä siis tarkoittaa, ettei jää mitään suojaisaa omaa aluetta.

Mä olen lukenut toisista netin keskusteluista, et Ojamo on aika rauhatonsa aluetta. Varsinkin tuolla suomi24.fi palstalla joku kirjoitti:
"ojamolla
asuin ja pyörin voudinpuistossa,pyörät pöllittiin kellarista,auton renkaita puhkottiin ja leikkipuistot jatkuvasti täynnä huumeneuloja.ja aika usein siellä ajoi joku humalainen poliiseja karkuun pitkin jalkakäytäviä. "

Katsoin kartasta, et tuo Vuodinpuisto on just ihan lähellä tuota Haikaria ja niitä myytäviä tontteja ja taloja.

Me ei käyty yhtään kävelemässä siellä Ojalan puolella. Mietin vaan, et miten tuo vanha kaivosalue vaikuttaa maaperään, kun siellä on käytetty dynamiittia yms.

Voiko olla pelkoa, et alue joskus alkaa sortumaan, kun kaivoskuoppa on niin lähellä. Onkohan tuolta Haikarin altakin joskus kaivettu?

No väittäisin kyllä, että ei ala sortumaan :D Lohjan alla on kaiveltu vähän vaikka missä, täällähän on just Tytyrin kaivos ym isoja alueita maanalla.

Ojamolla ja Voudinpuistossa on paljon rivareita, joissa asuu lapsiperheitä pääasiassa. Siellä on myös kaupungin vuokrataloja, mutta ainakaan aikaisemmin niissä ei hirveästi ongelmia tuntuvut olevan, omiakin kavereita asunut lapsuutensa siellä.

Ihan oman taaperon kanssa käydään myös Ojamon leikkipuistossa (ja Vappulassa myös), ei siellä mitään ruiskuja ole... Tai ikinä en ainakaan ole nähnyt :D Ja Ojamon "liikekeskuksessa" on kyllä juoppojen kantabaari ja jopa thai-hieromalaitos, mutta toisaalta siinä on kyllä päiväkoti ja ala-aste vieressä, samoin seurakunnan kerho ja lastenneuvola. Ei ole ollut omalla kohdalla häiriöita vaikka siinä joskus jotain teinejä notkuu illalla ja on se kapakka.

Jos haluaa asua todella rauhallisessa ympäristössä ilman häiriöihmisiä, niin muuttakaa vaikka sinne Muijalaan. Ei ole paljonkaan palveluita - vielä - . Ihan oikeasti se myös vaikuttaa työmatka-aikaan aika paljon, et missä päin Lohjaa asuu.

Haikarista on sitten itseasiassa aika pitkä matka ala-asteelle, koska koulu on varmaankin sitten tytyrin koulu keskustassa. Aika pitkä matka pienelle koululaiselle. Muistaakseni Neitsytlinnan koulussa on edelleen vain 1-2-luokat.

Postinumeroalue Alueella asuvien keskitulot 31122011
08100 Lohja Keskus 28866
08150 Keskilohja 32131
08200 Ojamo 25149
08350 Routio 29479
08450 Hormajärvi 28568
08480 Karstu 30617
08500 Ventelä-Millola 31640
08680 Muijala 36401
08700 Virkkala 29886
08800 Kirkniemi 33636

Ojamossa näkyy asuvan kaikkein pienituloisinta väkeä Lohjalla. Muijalassa taas korkeimmat tulot. Ilmeisesti aika monet Muijalaan ovat muuttaneet PK-seudulta ja käyvät siellä töissä.

[QUOTE="Mariska";28645579]Haikarista on sitten itseasiassa aika pitkä matka ala-asteelle, koska koulu on varmaankin sitten tytyrin koulu keskustassa. Aika pitkä matka pienelle koululaiselle. Muistaakseni Neitsytlinnan koulussa on edelleen vain 1-2-luokat.[/QUOTE]

Katsoin tuosta Lohjan kaupungin kartasta, et Ojamon koulu on lähellä ja Neitsynlinnan koulu. Lapsi on tällä hetkellä siis 3v.

[QUOTE="Mariska";28645569]
Ojamolla ja Voudinpuistossa on paljon rivareita, joissa asuu lapsiperheitä pääasiassa. Siellä on myös kaupungin vuokrataloja, mutta ainakaan aikaisemmin niissä ei hirveästi ongelmia tuntuvut olevan, omiakin kavereita asunut lapsuutensa siellä.

Ihan oman taaperon kanssa käydään myös Ojamon leikkipuistossa (ja Vappulassa myös), ei siellä mitään ruiskuja ole... Tai ikinä en ainakaan ole nähnyt :D Ja Ojamon "liikekeskuksessa" on kyllä juoppojen kantabaari ja jopa thai-hieromalaitos, mutta toisaalta siinä on kyllä päiväkoti ja ala-aste vieressä, samoin seurakunnan kerho ja lastenneuvola. Ei ole ollut omalla kohdalla häiriöita vaikka siinä joskus jotain teinejä notkuu illalla ja on se kapakka.

Jos haluaa asua todella rauhallisessa ympäristössä ilman häiriöihmisiä, niin muuttakaa vaikka sinne Muijalaan. Ei ole paljonkaan palveluita - vielä - . Ihan oikeasti se myös vaikuttaa työmatka-aikaan aika paljon, et missä päin Lohjaa asuu.[/QUOTE]

Mun täytyy joku päivä tulla käymään paremmin Lohjalla. Tosi vähän vaan aikaa, niin yritän netistä etsiä tietoa eri asuinalueista. Suurin rajoittava tekijä tosiaan on se, mistä niitä tontteja oikein löytyy tai kivaa ok-taloa. Pitää vaan tuntea ensiksi vähän alueet.

Millainen tuo Lohja on verrattuna muuten Espooseen? Mä olen taas lukenut keskusteluja netistä ja törmäsin tälläiseen:

"Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa (ja Lohjalla) asuneena väitän, että pääkaupunkiseudulla tulotaso, elintaso ja siisteys ihan millä tahansa alueella ovat paremmat kuin Lohjalla. "

Mua vaan mietityttää negatiiviset väitteet Lohjasta.

Päivitystä: käytiin eilen illalla ajelemassa Routiolla, kun siellä on myynnissä tontteja kaupungilta.
Itse luonto on kaunista, harjuista, mäkistä, paljon mäntyjä ja kaunis näköala järvelle.

Mutta huh, pakko sanoa, etten ole koskaan eläissäni nähnyt tuollaista kamalaa, ränsistynyttä, neuvostoliiton kolhoosin näköistä lähiötä! Ihan rehellisesti en olisi koskaan uskonut, että tuollaista on edes olemassa Suomessa. En ole ikinä nähnyt tuollaista rappiotilaa PK-seudulla edes pahimmissa lähiöissä.

Ilmiselvää kyllä on, etten halua muuttaa Routiolle. Se lähiön vieressä olevan ok-taloalue oli toki rauhallisen ja sympaattisen näköistä, koska en koskaan kykenisi laittaa lastani kouluun ja päiväkotiin tuollaiselle alueelle.

Postinumeroalue Alueella asuvien keskitulot 31122011
08100 Lohja Keskus 28866
08150 Keskilohja 32131
08200 Ojamo 25149
08350 Routio 29479
08450 Hormajärvi 28568
08480 Karstu 30617
08500 Ventelä-Millola 31640
08680 Muijala 36401
08700 Virkkala 29886
08800 Kirkniemi 33636

Ojamossa näkyy asuvan kaikkein pienituloisinta väkeä Lohjalla. Muijalassa taas korkeimmat tulot. Ilmeisesti aika monet Muijalaan ovat muuttaneet PK-seudulta ja käyvät siellä töissä.

Millainen tuo Lohja on verrattuna muuten Espooseen? Mä olen taas lukenut keskusteluja netistä ja törmäsin tälläiseen:

"Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa (ja Lohjalla) asuneena väitän, että pääkaupunkiseudulla tulotaso, elintaso ja siisteys ihan millä tahansa alueella ovat paremmat kuin Lohjalla. "

Mua vaan mietityttää negatiiviset väitteet Lohjasta.
Kaikista kaupungeista voidaan kirjoittaa negatiivisia juttuja. Kannattaa tulla itse ottamaan selvää. Aina voi lähteä pois tai sitten jäädä pitemmäksikin aikaa. Moni on tykännyt. Lohja on tällähetkellä muuttovoittoinen kaupunki! Nyt vaan pakkaamaamaan ja Lohjalle asumaan.

[QUOTE="Mariska";28645475]Haikarin talot on myynnissä sen takia, että joku tollo arkkitehti tai vastaava päästettiin suunnittelemaan Lohjan parhaita alueita ja sitten siihen keksittiin tehdä noita tontteja joihin tulee kaksi taloa. Eihän sellaista oikein kukaan halua, kun pihat on vielä tehty niin hassusti että siinä samassa pihassa on sitten kaikki ilman mitään omaa rauhaa...

Itse olen asunut pitkään Ojamolla (Lahokalliossa ja Voudinpuistossa). Ihan kivaa aluetta, ei mitään ongelmia, mutta joka lähiössä tuntuu se yks räkälä olevan missä sitten juoppoja pyörii...

Musta tuo Haikari tosiaan tuntu miellyttävältä alueelta, koska se on lähellä keskustaa ja siinä on järvi vieressä. Me kävimme eilen katsomassa siinä ulkopuolelta 3 ok-taloa.

Talot itsessään vaikuttivat kivoilta, koska ovat uusia ja niissä on laadukkaat materiaalit sisällä. Ikävä kyllä se kauhistus nousi, kun näimme ne pihat: piha-alue on jaettu täysin naapurin kanssa, ei mitään omaa yksityisyyttä.

Me asumme itse Espoossa ja muuttaisimme Lohjalle just sen takia, et pitäisi saada vähän enemmän tilaa. On sit järkyttävää huomata, et Lohjallakin tonttien koot ovat muuttuneet pahemmiksi kuin Espoossa. Nuo Haikarin tonttien koot ovat siis 400-700m2. Asunnot on lisäksi sommiteltava tontille siten, että ne ovat toisiaan vasten kulmassa. Tämä siis tarkoittaa, ettei jää mitään suojaisaa omaa aluetta.

Mä olen lukenut toisista netin keskusteluista, et Ojamo on aika rauhatonsa aluetta. Varsinkin tuolla suomi24.fi palstalla joku kirjoitti:
"ojamolla
asuin ja pyörin voudinpuistossa,pyörät pöllittiin kellarista,auton renkaita puhkottiin ja leikkipuistot jatkuvasti täynnä huumeneuloja.ja aika usein siellä ajoi joku humalainen poliiseja karkuun pitkin jalkakäytäviä. "

Katsoin kartasta, et tuo Vuodinpuisto on just ihan lähellä tuota Haikaria ja niitä myytäviä tontteja ja taloja.

Me ei käyty yhtään kävelemässä siellä Ojalan puolella. Mietin vaan, et miten tuo vanha kaivosalue vaikuttaa maaperään, kun siellä on käytetty dynamiittia yms.

Voiko olla pelkoa, et alue joskus alkaa sortumaan, kun kaivoskuoppa on niin lähellä. Onkohan tuolta Haikarin altakin joskus kaivettu?
[/QUOTE]

Lohja on aika iso alue, siihen kuuluu myös Karjalohja, Nummi, Pusula ja Sammatti. Ja kaikille se oma paikka taitaa olla rakkain! Ja Lohjanjärvi, etelä-suomen suurin järvi saarineen. Näistä muodostuu meidän yhteinen Lohjamme.

[QUOTE="Mariska";28645206]Routiolla siellä ihan mäellä on paljon vuokra-asuntoja, mutta eiköhän omakotitaloalueet kaikkialla ole suht rauhallisia.

Vappulassa on paljon valmiitakin uudehkoja taloja myynnissä. Haikarissa taitaa olla vaan niitä hassuja tontteja joihin pitää rakentaa kaksi taloa..

Lohjalla tuo tontti tarjonsa on sentään vähän runsaampaa kuin Espoossa ja hinnat ovat lähes -70%. PK-seudulla pitää käydä töissä, mutta sitä tärkeämpää on, että lapsi pääsee kouluun itse ja kavereille. Olisi kiva asua sen verran lähellä kauppoja ja keskustaa, ettei aina tarvitse lähteä autolla.

Me käytiin eilen Haikarissa. Siellähän on pari tonttia myynnissä ja ainakin 4 ok-taloa. Ikävä tosiaan noissa tonteissä on,että sille yhdelle 1300m2 tontille on pakko rakentaa väh. 350m2, joten siihen on pakko sit tehdä 2 asuntoa. Ostaisin mieluusti tontin Haikarista ja rakentasiin siihen vain yhden asunnon, mutta se ei käy. Tosi ikävää, kun Lohja ahtaa ihmiset niin ahtaasti, ettei jää yhtään yksityisyyttä naapureita, vaikka kyseessä on omakotitalo.

Itseäni ihmetyttää, miksi tuolle Haikarissa on myynnissä niin paljon jo ok-taloja, vaikka ne vasta on valmistunnut (2011-2013). Onko ne rakennettu vain myymisen takia vaiko eikö ihmiset ole siellä viihtynyt?
[/QUOTE]
Roution Salmenmäellä on myös omistusasuntoja, kerrostalojakin, ne joista on upeimmat näköalat menee aina heti kaupaksi, sillä sellaisia ei mones paikas oo. Mummola oli 1970-80- luvulla Routiolla ja niin kivat muistot jäi paikasta.

Yhteistyössä