Riippuu tuuristakin hieman mihin muuttaa, niinkuin naapureista. Asustelin aikoinaan periaatteessa suht samassa kaupunginosassa ja ekassa kerrostalossa kaikki tervehtivät toisiaan ja siellä juteltiin. Seuraavassa tervehti pari vuotta vain entiset luokkakaverit. Sitten muutti toispaikkakuntalaisia taloo ja niitten kanssa sitten tuli juteltua enemmänkin. Seuraavaksi muutin toiseen kaupunginosaan ja siinäkin kerrostalossa juttuseuraa riitti. Nyt omakotitaloalueella niin lähimpien naapurien kanssa tulee juteltua. Kyllä tämä on hieman sisään lämpiävä paikka ja yleensä ne jotka tulee juttelemaan tai joille juttelee eivätkä katso kieroon kun joku avaa suunsa niin ovat muuttaneet muualta.
Kaunistahan täällä on.
Noissa keskustan kauppojen hisseissä olisi vaan parantamisen varaa ku tahtovat ovet sulkeutua ennen kuin rattaitten kanssa ehtii ovesta sisään :/ . Eräs ystäväni sanoi, että kannattaa mennä aamutuimaan leikkipuistoon niin siellä tapaa ainakin perhepäivähoitajia lapsineen kun ihmettelin, että ainakaan tässä lähimmissä puistoissa en koskaan näe ketään pienien lapsien kanssa, eli yksin käydään jos käydään.
Tällaista kuitenkin on varmaan enemmänkin eteläisen Suomen alueella, että ei niin helposti jutustella. Tietenkin jos on itse oma-alotteinen niin se varmasti helpottaa. Itse olen aika ujo, höpötän helposti, mutta vaikeata on löytää pidempää tuttavuutta joitten kanssa olisi, eli ystävät on vähissä.