Logistiikan helmiä: Käännetty posti käy "kääntymässä" jakelukeskuksessa kaksi kertaa

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Soitin viime viikolla postiin, koska väliaikaisesti käännetty postini tulee vähän väliä kahden päivän viiveellä. Palvelu on maksullista ja postin pitäisi olla mulla aina seuraavana päivänä.

Tänään mulle soitti joku palvelupäällikkö, joka pahoitteli tilannetta ja sanoi, ettei näin pitäisi olla. Ok, asia saadaan varmaan kuntoon. Mutta kieltämättä ihmettelin, kun kuulin että posti käy kääntymässä kahdesti jakelukeskuksessa toisessa kaupungissa. Kun mulle lähetetään kirje, se menee ensin jakeluun toiseen kaupunkiin. Sieltä se palaa (jos on vaikka täältä lähetetty) seuraavana päivänä. Kun se jaetaan vakituiseen osoitteeseen, josta posti on siirretty toisaalle, se lähtee uudestaan tuonne toiseen kaupunkiin, palatakseen taas seuraavana päivänä.

Periaatteessahan se näin menee, mutta meillä ainakin moni tekee töissä niin, että jos on osoitteenmuutos ja kyseessä sama kaupunki, niin ne kirjeet heitetään suoraan lokeroihin seuraavaa päivää varten, eikä niitä enää kierrätetä lajittelukeskuksen kautta.

[QUOTE="shihtzu";24711262]Periaatteessahan se näin menee, mutta meillä ainakin moni tekee töissä niin, että jos on osoitteenmuutos ja kyseessä sama kaupunki, niin ne kirjeet heitetään suoraan lokeroihin seuraavaa päivää varten, eikä niitä enää kierrätetä lajittelukeskuksen kautta.[/QUOTE]

Näin mä oletin, että automaattisesti toimitaan, kun posti kerran on siirretty saman kaupungin sisällä :D