löytyyköhän ketään jolla sama ongelma...

  • Viestiketjun aloittaja herkkupeppu
  • Ensimmäinen viesti
herkkupeppu
Mun todellinen ongelma on karkit! ja etenkin suklaa :kieh:
Siis aina pitäis olla iltasin jotain hyvää mässättävää,mikä siinä on ja herkkuja pystyisin vielä aika moisia määriä vetämäänkin.. :ashamed:
Pakko vaan yrittää poistuu sieltä kaupasta ilman minkäänlaista herkkua ja karkkia,mutta sitten jotenkin tuntuu ettei ole mitään illakisi (sairasta,tiedän!!)
Oiskohan jotain sellasta mikä ei olis niin lihottavaa,mitä vois syödä karkin sijaan,varmaan pitäis vaan vaihtaa herkut hedelmiin,mutta ei ole niin helppoa,kun en ole pahemmin tottunut hedelmiä/kasviksia popsimaan,tää on kauhee kierre! joskus tuli telkkarista sellanen dokkari,jossa käsiteltiin "karkkiriippuvaisuutta",just kun pitää saada karkkia päivittäin ja voi alkaa jo jopa salaa popsimaankarkkeja,mun on päästävä jotenkin tästä sairaasta herkuttelusta eroo!!!!
Koska sen jo näkee kropastanikin että herkkuja kuluu ja paljon.

Anteeksi tämä ehkä hiukan epämääräinen sepostukseni,halusin vaan tietää löytyykö edes kohtalotovereita..
 
kokeile vaikka juoda limonaadia joskus makean nälkään niin ei ihan niin paljon tulisi herkuteltua..

Mä koitan vähentää karkin ja suklaan syömistä, ja siinä auttanut se, että on juotavaa, joka on kuitenkin rasvatonta..

kokeile, näin joku mulle sanoi..
 
kimiko
Itse pärjäilen makeanhimon kanssa sillä, että tämän "uuden kevyemmän elämän" aluksi ostin kaupasta kilon rasian "ei niin hyviä" hedelmä+salmiakkikarkkeja! Olen myös tottunut siihen, että aina kun ilta koittaa ja lapset on saatu nukkumaan, on minun aikani nauttia ja siirtyä sohvalle kera kirjan ja suklaan tms. herkkujen. Tästä tavasta on vaikea päästä irti ja keksiä vallan muuta tekemistä tilalle. Nykyään siis siirryn sohvalle entiseen tapaan, paitsi suklaan ja kunnon herkkujen sijaan imeskelen muutamaan ( = vajaa 10 kpl) näitä ei niin hyviä karkkeja. Kyllä sekin kummasti siihen makean tuskaan on auttanut ja usko tai älä; eilen kolmen viikon pihtailun jälkeen annoin itselleni luvan syödä suklaata, oikein Fazerin sinistä ja vaikka koko levyn jos niin haluaisin. Mutta sepä ei ollutkaan ollenkaan sellainen makunautinto kuin ennen! Puoli levyä ehkä meni eikä jäänyt kaiho yhtään!
Luulisin, että kun tietty aika ylittyy irti mäsyttämisestä, alkaa "riippuvuus" makeaan helpottaa. Alku vaan on se vaikein!
Siis hitaasti imeskeltävät tikkarit ja ei niin hyvät namu avuksi!
 
Jep, eikä se sairasta ole että tekee mieli jotakin herkkua tai että tuntuu ettei ole mitään syömistä jos ei ole namia kotona. Tulee minullekin välillä sellainen fiilis. Hampurilaista pitäisi olla tms.
Osta light limua, tee hedelmäsalaattia ja osta siihen päälle Creme vanillaa jonka vispaat. Siinä on vain jotakin 12% rasvaa, mutta se on ihanan makeata. Yritä todella kovasti viikon verran olla ilman herkkuja, silloin pitäisi alkaa helpottaa. Osta jotakin monivitamiini valmistetta, usein makean nälkä tulee kun on jokin puutostila...
 
herkkusuu on täälläkin!!!
kokeilin tuossa yhtenäpäivänä ja otin hedelmänmakuista purkkaa suuhun...se on makeeta ja vaikka maku nopeesti lähtee niin ainahan voit otta toiden...pahin himo menee...tai sitten alkaa pahempi himo...mene ja tiedä....
juuri syötiin kiinankaalia porkkanaraastetta kananpaloja ja herneitä ja kaiken kruunasi hieman (rasvaista)salaatin kastiketta...hyvää oli...eikä jäänyt nälkä eikä makean himo!!!
kanat oli hunaja marinoituja...ehkä se auttoi hieman!!
 
katiaana
Herkkusuu täälläkin......... Mä syön kauheita määriä. Ja ei mulla auta limukat ym... en edes tykkää siitä. Paistetun makkaran kans kyllä oikeen NAM, mut muuten en sitä ala juomaan.

Mä oon pyrkiny pitään karkkipäivän ja sillon syön pullaa, karkkia, suklaata, pizzaa yms.. Mutta muutoinki haluttaa, ennen söin joka päivä. Söin yli 20v joka päivä vähintään maraboun tai fazerin 150g... se oli todella kauheeta kun aloin siihenettä kerran viikossa... ekat 2kk olivat tuskaa, söin salaa.. kunnes lapseni aloittivat kans salaa syömisen... sitte lopetin.. :ashamed:

Nyt kyl ostan patukan jos käyn yksin kaupassa, mutta hyvä keino on ottaa lapset mukaan. Kun kaikki aloittaa ovella "osta äiti karkkia" ja minähän en kiusallanikaan osta, jos käyn yksin ostan ja lapset on onnellisia, mutta onnex ne on niin "typeriä" että halauavat aina mukaan....... :D
 

Yhteistyössä