Löytyykö täältä alle 25-vuotiaita yrittäjiä?

Minä olen 23, mies 24. Noin 3 vuotta ollaan yritetty. Mulla on lievä pco, miehen sperma hyvää. Tähän mennessä vasta pillereillä yritetty, terot ja clomit siis =)

Miten teihin muihin on suhtauduttu lääkärissä? Ja mikä on ongelma lapsen saannille? Minkälaisia hoitoja olette käynyt läpi? :)
 
Minä oon 20v (keväällä 21), mies 26. Hiukka vajaa 1½ vuotta yritetty. Minulla (lievä ) pco. Oon nyt 5 kiertoo syöny clomeja, joista 3:ssa kierrossa ovis. Mies käyny simppatestissä, mut ei vielä tuloksia ole saatu. Lähete tutkimuksiin lähti kolmisen viikkoa sitten, ei vielä mitään ole kuulunu.

Ihan hyvin on suhtauduttu. Tosin vähä semmonen olo jääny, että ei ota mua aina ihan tosissaan...vaikka ei kait välttämättä ihan tk:sta voi kummosia auttaakaan näissä asioissa. Jospa sitte jos niihi hoitoihi joskus pääsee.. :attn:
 
Kiva että on muitakin! Me mentiin alussa ihan TK:n ja siellä oli suhtautuminen tyyliin teillä on vielä aikaa yms. Sitten yksityiselle jossa huomattiin pco. Luulen että meille yrittäminen on "rennompaa" koska on vielä aikaa paljon. Itse en ainakaan vielä oo kauheesti stressannu :)

Haaveli, mikä teillä on "ongelmana" lapsen saannissa?

Orion, mullakin lievä pco, miehen simpoissa ei onneks häikkää :)

Oletteko muuten saanut plussia? Mulla on ollu 5 ihan alkuraskauden keskenmenoo..tai no oikeestaan kemiallisia raskauksia :|
 
Täällä myös alle kaksviitonen piinailija. Itse olen 22-vuotias, mies jo 29. Raskautta olemme yrittäneet reilut 2½ vuotta. Tällä viikolla menin ensimmäiseen gynetutkimukseen ja Teroluteilla alkoi. Tuntuu vaan, että hirmu hitaasti etenee...
 
Joo, ollaan kumpikin miehen kanssa alle 25, nipin napin.. Nyt on takana eka IVF. Jotenkin tiesin alusta asti, että näin se tulee menemään. Ihan kunnon yritystä on nyt melkein vuosi, mutta pillereitä en ole syönyt neljään vuoteen.
Murppa: joo, mullekin on ollut vaikeinta se, että kaikki menee niin hitaasti eteenpäin. Siksi mentiinkin yksityiselle...
 
Minä olen 21v ja mies syksyllä 23v. Yritystä takanä vähän päälle vuosi ja nyt sain clomit avuksi. Me ollaan käyty yksityisellä tähän menessä ja hyvin on suhtauduttu meihin. Itselläni on myös pco.
 
Täältä löytyy :wave:

Minä olen 24 ja mies 25. Yritystä takana piakkoin 1 ½ vuotta. Meihin on suhtauduttu hyvin.. tosin ollaan aina yksityisellä käyty. Vielä ei mitää vikaa ole meistä löytynyt mutta 14.2 on aika laparoskopiaan jossa selvitetään onko kyseessä endometrioosi.
 
emmiina00:
Ei oikeen tiedetä missä mättää ,paitsi multa löyty tosi iso kysta ja se poistettiin laparoskopiassa 04/07. Miehellä kaikki ok. Sit saatiin vaan lähete oys:siin ja siellä oli sit lääkäri m einannu et lähetään suoraan ivf-hoitoihin. Nyt tässä oon sumutellu lauantaista asti ja parin viikon päästä ois sit eka ultra. On tää jännää aikaa mut samalla kyllä aika raastavaaki. Oltiin tosiaan jonossa 8kk ja tuntu ettei aika kulu millään,mut sit tammikuussa hoksas vasta et hitto, ne lääkkeet täytyy käydä ostaan
:LOL:
Et loppujen lopuksi tosi nopeaa meni se 8kk..
 
Täältäkin löytyy :wave: Minä 19v (kesällä 20) ja mies 24v. Yritystä pian 1v 2kk. Minulla monirakkulaiset munasarjat + ovuloimattomuus (ilmeisesti siis lievemmän asteinen pco). Mies onneksi ok. Meillä toivon mukaan kaikki tutkimukset nyt käyty ja syynä lapsettomuuteen tuo minun ovuloimattomuus. Hoidoksi määrättiin clomit, joita oon syöny nyt yhden kierron verran. Lääkärin mukaan clomeilla jatketaan nyt 4-6kk ja jossain vaiheessa otetaan inseminaatiot mukaan, ellei pelkillä clomeilla onnistu. Itse pelkäsin lääkäreiden suhtautumista meihin, kun ollaan näin nuoria, minä varsinkin. Mutta ainakaan mitenkään negatiivisesti ei olla tuota minun ikää otettu esille näissä tutkimuksissa/hoidoissa. Ainut kerta missä siitä oli puhetta oli se, kun käytiin lapsettomuuslääkärin juttutuokiossa niin hän totesi, että hoitoja ajatellen on erittäin hyvä, kun olen näin nuori. Noihin hoitoihin kun kuulema vaikuttaa melko pitkälti vaan se naisen ikä. Tämmöinen tapaus täällä. :)
 
Täällä yksi lisää, ikää 22 vuotta ja varsinaista yritystä tavallaan kolmisen vuotta, koska joskus aiemminkin yritin lasta, mutta sitten miehen kanssa tuli ongelmia suhteessa ja ero, oli pitkä väli yrityksessä. Nykyinen mies 27 vuotta ja ollaan yitetty yhdessä nyt alle vuoden verran. Tutkimuksia ei ole paljoa vielä tehty, olen vasta menossa, lievää endometrioosia epäili lääkäri ja painon kanssa tappelen, että jospa se tästä pikkuhiljaa :)
 
tunkeudunpa itsekin mukaan. olen 21 mittari pyörähtää kohta 22:teen, mies 25. lapsettomuutta takana reilu 2v.(aloitettu 11/05( ei yhtään keskenmenoa tai pientäkään merkkiä mistään raskauteen viittaavasta...
meille syytä ei ole löytynyt, mihen sperma on kuitenkin siinä kunnossa että pitäis tulla raskaaksi ja mulla on kaikki kunnossa, mitä nyt rinnoista tulee maitoa vaikka hormoonit ei pitäis olla mitenkään nurin niskoin.
tässä kierrossa söin clomeja ja pisin puregonia mutta lääkitys oli liian vahva, ja tuli lääkärin mukaan liikaa isoja folleja. eli inseminaatio jouduttiin keskeyttään, uusi yritys vasta kesällä tai ainakin pidän yhden ´tauko´ kierron..
 
Täällä myös :wave: Minä 19v. (kesällä 20), mies 28v. (kesällä 29). Yritystä vajaat 1,5v. Minulla ilmeisesti PCO, en ovuloi ja munajohtimet tukossa. Miehellä kaikki ok (paitsi seksihalut olemattomat). Laparoskopia kahden viikon päästä, sieltä oletan löytyvän endometrioosin. Ihan kuin ei tarpeeksi olisi lapsettomuutta aiheuttavia tekijöitä... :headwall: Viime syksynä rankkoja hoitoja yksityisellä, vasta joulukuussa tehtiin SSG jossa selvisi munajohtimien tilanne, joten hieman ärsyttää... :( Kesällä aikaisintaan jatkuu yrittäminen, hoitoihin ei lähdetä varmaan pitkään aikaan.. minulla -09 jouluna tavoitteena valmistua sairaanhoitajaksi ja -10 jouluna kätilöksi.. Mammaloma olisi tervetullut, mutta Erittäin epätodennäköinen..

Sellaista.. mutta onhan meitä täällä :) Itse olen ajatellut tekeväni opparin Nuorten aikuisten (18-25v.) lapsettomuudesta ja sen hoidosta..
 
Kiva että löyty näin monta.! :)

Hei mikä tuo SSG on? Oon nimittäin alkanu epäilee et mullakin on nuo johtimet jotenkin solmussa :eek:

Kuinka nopeesti te muut etenette hoidoissa? Meillä menee tooosi hitaasti eteenpäin. Halusin itse niin koska ollaan nuoria, joten aikaa on, mutta toisaalta nyt on alkanu tulee kärsivällisyys ongelmia :)

Näköjään muuten tuo PCO aika yleinen :eek: =)
 
Emmiina: Tuo SSG on munajohtimien aukiolotutkimus, jolla yleensä hoidot aloitetaan. On yksinkertainen, kenties hieman kivulias tutkimus, mutta ei mikään iso asia :)

Me ollaan edetty aika vauhdilla. Mutta olemme yksityisellä, julkiselle omalääkäri ei suostunut lähetettä kirjoittamaan. Elokuun lopussa alkoi hoidot, pari ovulaation induktioo, sitten yksi inssi ja sitten selvisi SSG:ssä että tukossa on piuhat.. Joten nyt on 28pv laparoskopia.. Sitä odotellessa.. PCO on yleinen, etenkin BMI 25 ylittävillä (itsellä nyt laihdutuksen jälkeen n.24,5 ;) )
 
No voi hitto. Musta tuntuu ettei mulle tehdä ihan oikeessa järjestyksessä muutenkaan noita hoitoja. Ensin söin vuoden pillereitä ennen kuin edes mies tutkittiin, nyt menis varmaan toinen vuos! :eek: täytyy soittaa maanantaina lääkärille et jos pääsisin tuohon aukiolotutkimukseen..
 
Täälätä löytyy yks lisää! :wave: Minä olen 20v ja avokki on 21v. Ollaan yritetty lasta yli vuoden. Viime vuoden loppupuolella käytiin ensimmäistä kertaa gynen puheilla (yksityisellä).
Meissä molemissa löytyy vikaa.Mulla on monirakkulaiset munasarjat ja ovuloimattomuus. miehelle on sperman laatu vähän heikko. Olen nyt syönnyt kaks kertaa clomifen kuurin, nyt vloppuna alan tekee taas ovulaatio testejä, ja yritetään vielä kerran koto-oloissa. mutta jos ja kun ei tärppää niin käyn tarkistuttamassa munajohtimen tilanne, ja sen jälkeen yritetään ensimmäistä kertaa inseminaatioo. Jännittää ja toivon että munajohtimissa ei olis mitään vikaa! :/
 
Martzu87: Kannattaa kyllä ehdottomasti käydä tarkistuttamassa tuo munatorvien tilanne ennenkuin syö kovin montaa kuuria clomeja. Nehän kun kertyy elimistöön. :|

Meitä nuoria pco:sta kärsiviä on tosiaan enemmän kuin arvasin. Meillä on tuolla vauvakuume puolella semmoinen ketju kuin "n.20 vuotiaat kuumeilijat, joilla yritystä pitkään". Sinne vaan kaikki mukaan! :wave:
 
Emmiina, luinko oikein, että sulla on ollut kemiallisia raskauksia? kyllähän se sitten tarkoittaa, että putket on auki, jos kerran on hedelmöitys kuitenkin tapahtunut. Ja vielä noin monta kertaa. Ehkä ongelma on siis enneminkin hormonaalinen? Ehkä alkio ei ehdi kiinnittymään vaan kunnolla? En nyt halua leikkiä mitään lääkäriä tässä kylläkään...
 
Onneliina: Myös kemiallinen raskaus voi tukkeuttaa johtimet.. Tai sitten voi tulla kohdunulkoinen raskaus, joka menee heti kesken ja tukkii lopulta johtimet.. Todella harvinaista, mutta mahdollista. Mulla oli 1% mukaan mahdollisuus, että TOINEN munajohdin on tukossa, varmaan molempien tukossa olemiseen on alle 0,1% mahdollisuus.. joillekin ne sattuu.. Enkä yritä Emmiina pelotella, ehei, vaan parempi tutkia kuin laittaa rahaa hukkaan.. itsellä meni 4000e lääkkeisin ja lääkärimaksuihin, eipä olisi mennyt jos olisi heti tutkittu..
 
Onneliina, joo, mulla on ollu 4-5 kemiallista raskautta. Siitä ajattelinkin että jos alkio jää aina johonkin mutkaan ja sieltä sitten "sulaa" pois? Mulla ei kyllä ole aavistustakaan voiko se olla mahdollista :D Näkyykö ultrassa (siis alakautta tehtävässä) nuo mahdolliset tukkeutumat?
 
Gyne soitti just papa-kokeen tuloksia, kysyin samalla tuota aukiolotutkimusta. Olit oikeassa Onneliina, jos on ollu ikinä raskaustesti positiivinen ei kuulemma voi olla johtimet tukossa, koska munasolu ja siittiö ovat kohdanneet. Näin hän ainakin sanoi ja kyllä se varmaan uskominen on :D

Martzu87, meillä miehen sperma parani huomattavasti sinkki pillereillä :D viimesessä sperma tutkimuksessa 290mil. siittiötä :D Kannattaa ainakin kokeilla, ei niistä ainakaan haittaa ole! Ihan luontaistuotekaupasta tai apteekista saa.
 

Yhteistyössä