Löytyykö muita kestovaippailijoita?

Meillä kestoillaan päivät ja yöllä on kertis. Fuzzeihin olen ihastunut ja muita käytetään sitten kun fuzzit loppuu eli aika harvoin. Fuzzit ovat alkaneet mielestäni vähän haiskahtaa...Pesusta kun tulevat niin ovat pesuaineen tuoksuisia (erisan) mutta kun laittaa tytön päälle niin jotenkin heti alkaa haista ummehtuneelle. Meillä käytön jälkeen ovat kylmässä vedessä likoamassa ja kuivaliina huuhdellaan. Mitenköhän hajun saisi pois?
 
Ryökäle meillä esikoinen oli varsinainen megapissaaja - siitäkään huolimatta paketit eivät olleet mitään superisoja, kunhan vaan oikeat materiaalit löytyivät

Jennah meillä tuo hajuongelma on ollut kausittaista. Eli esim. kun ollaan aloiteltu kiinteitä tai kun on aloiteltu tavallisen maidon juomista. Voi siis olla siitä. Kokeile pestä kaikki kerran 90 asteessa (Fuzzitkin kestää sen). Esikoisen aikaan liottelin vaippoja, mutta nyttemin se on mun mielestä turhaa: vaippojen kaivaminen likavedestä ei ole kivaa, eikä liottamisesta ole oikein hyötyä tahrojen poistossakaan (mun mielestä). Kakat suihkuttelen tottakai heti pois vaipoista.
 
Jennah: Kokeile liotus veteen etikkaa, meillä ainakin se toimii. Ja ja just tuo 90 asteen pesu joskus, minä pesen 60 asteessa aina vaipat.

Ninniliina: käytät siis öisin kestoja kanssa. Annappa vinkkiä mitä käytät, vaippa ja imu? En jaksanut aikasempia juttuja kiireellä lukea :snotty:
 
viivin meil kestoillaan nykyään kyllä kanssa tuolla sisävaippa (R&R:n tuplaläppä ) ja villahousut yhdistelmällä, mutta ennenkun ihastuin villahousuihin, niin sekä päivä- että yökestoiltiin taskuvaipoilla. Meillä on ollu käytössä Wonderoos taskuvaipat, mutta eiköhän Fuzzit sun muutkin passaa. Imuina yleensä oli harso+hamppuimuja. Tärkeää on, että sitä imua riittää sivuillekin , koska muuten voi helposti kyljellään nukkujalta tulla pissat läpi. Meillä oli tiimalasin muotoisia Wonderfulls hamppuimuja, mutta en kyllä tiä miten ne passais esim. Fuzziin - taitaa olla liian leveitä.
 
No meillä kyllä isäntä laittaa yöksi herkästi ihan fuzzinkin harsotäytteellä ja pelittää tuokin kun myöhään illasta laittaa ja vaihtaa heti aamulla aikasin kun poikanen herää. Toisaalta, tuo kyllä nukkuu lähes aina selällään, ettei liiemmin sivuilta falskaile eikä kyllä ilmeisimmin ihan hirmuinen megapissijäkään ole... :whistle:
 
Kiitti vinkeistä tunkkaisen hajun poistamiseksi. :flower: Olen huomannut, että toisinaan vaipoissa on hieman tunkkainen haju, mutta pitänee räväyttää nuo 90asteeseen. =) Ja tuota etikkaa voisi myös kokeilla. :/ Tosin, mä en ole liottanut vaippoja vedessä, vaan säilyttänyt ilmavasti sankossa ja pessyt päivittäin. :/

Joku kyseli Fuzzien kokoasioista... Meillä siirryttiin osittain M-kokoon kun tyttö oli vajaat 4kk. Nyt tyttö on 4,5kk (n.66cm, 7kg) ja edelleen on käytössä S-koon vaipat, mutta käytössä on siis myös M-koko.

Yövaipoistakin joku kyseli... Meillä käytetään öisin BabyIdean HempHour -vaippaa pestävällä kuivaliinalla ja Bummis-imulla. Aiemmin käytettiin Fuzzeja myös yöllä ja toimivat nekin ihan hyvin. =) Kolme imua oli tuolloin: Fuzzin oma mikroinsertti, itseommeltu froteeimu ja ohut BabyIdean hamppu- tai bambuimu. Tosin olisi ehkä mennyt kahdellakin imulla, kun ei ollut useinkaan "täysi". :/
 
Heips!
Täällä myös osakestoilija :wave:
Kuopuksella kestoiltu ja esikoiselle harkkahousuja tulossa.
KYSYMYKSIÄ:
Kuinka puolisonne on suhtautunu kestoihin? Miten ovat innostuneet?
Meillä saan yksin hoitaa kestoilun :/
Ja kuinka paljon on menny rahaa kestoihin? Ei ole pakko tarkkoja summia mut noin
 
Mies suhtautuu hyvin kestoiluun. Laittaa valmiiksi ladatut taskut ja aiot tytölle, vaikkakin helposti iskee kertiksen. Kavereilleen kehuu kovasti sitä kun kestoillaan :LOL:

Olen tehnyt laskalman paljonko on mennyt kestoihin. Kaivelen sen esiin ja laittelen tietoja.
 
meillä on kestotettu esikoinen laitokselta lähtien, nyt opettelee kuivaksi ja ikää on 2v5kk. myös kuopus, kohta 3kk, on kestotettu.
esikoisen aikaan käytettiin harsoja ja villiksiä, 10kk ikäisenä alkoi olla taskuvaipoissa ja villiksissä. kuopus taas on ollut sisävaipoissa ja villiksissä, nyt enimmäkseen taskuvaipoissa. yövaippana molemmilla PUL-tasku ja Babyidean ihanat merinovillakankaiset villikset.

kerhot-puolella löytyy kestoilukerho, sinne juttelemaan. salasana on kestovaippa
 
Meillä ukko on tyytyväinen kestoihin. Aluksi oli epäileväinen ja toivoi jotain Pampersin isän pelastuspakettia. En siihen suostunut. Nykyään kovasti tykkää kestoista. Erityisesti siävaippa+kuori on mieluinen, mä taas tykkään taskuista. On sitten todennutkin, et kestot on helpompiakin ja halvemmia kuin kertikset.

Meillä on m-koon ja s-koon vaippoja käytössä. Miltein kaikki on itsetehtyjä. Tarvikkeisiin on mennyt suurinpiirtein 150e. Mulla on vielä PULia jäljellä ainakin 10 taskuvaippaan, kuminauhaa on pirusti ja tarranauhaakin on rutosti jäljellä. Oon hyödyntänyt vanhoja kaapinjämiä ja imut on tehty vanhoista pyyhkeistä. Ostettuihin vaippoihin ja kuoreen on mennyt n.90e. Vielä joudun ostamaan lisää tarvikkeita n.50e edestä. M-koon vaippoja en tee enempää, hyppään suoraan l-kokoon ja teen niistä pelkästään taskuvaippoja, jolloin PULia ja kuivaliinakangasta- tai fleeceä tarvii ostaa lisää.

Oon tässä kuumeisesti miettinyt miten tekisin ns.housuvaipan ja jonkinmoinen idea on kehitteillä. Tarvii ommella prototyyppi ja kokeilla sitä käytännössä. Poitsu on meinaa ruvennut aukomaan tarroja niin tarvis tehdä siitä puuhasta liian vaikeaa sille. :D
 
Hei! Meillä kestoillaan kahden lapsen kanssa.
Esikoisella käytössä 2v 2kk päivisin kuivaksiopetteluhousut tai taskuvaippa harsolla + villikset.
Junnulla taskuvaippa harsolla + villikset.
Kummallakin yöllä bambuvaippa bambulisäimulla + kuoret.

Ummehtuneeseen hajuun. Oletko kokeillut eteristä tuoksuöljyä? Löytyy esim
Ruohonjuuresta.

Pesen kestarit pesupähkinöillä 60 ja laitan pari tippaa öljyä joukkoon. Meillä muksut iho-ongelmaisia ja kestot paras vaihtoehto.
 
Niin paljonko on vaippakulut olleet ... meillä tällä osakestoitetulla tytöllä kestovaippojen osuus on 235e (ostettu 389e ja myyty sitten pienksi jääneet tai muuen sopimattomat pois). Imujen hintaa en ole laittanut kun aika monessa tuleet mukana ja sitten itse jotain imuja olen ommellut. Käytössä on nyt 12 kpl kestovaippoja. Öisin kertikset käytössä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru78:
Heips!
KYSYMYKSIÄ:
Kuinka puolisonne on suhtautunu kestoihin? Miten ovat innostuneet?

Ja kuinka paljon on menny rahaa kestoihin? Ei ole pakko tarkkoja summia mut noin
Meillä mies suhtautuu kestoiluun samalla lailla kuin minäkin. =) Yhteinen proggis tämä meillä on. =) Ainoana poikkeuksena on, että mies ei ole hankkinut yhtään kestoa, vaan ostoshommat ovat jääneet minulle. :whistle: Tosin, eipä tuo mies ole tytölle vaatteitakaan ostellut. Minä olen kuulemma niin hyvä shoppaamisessa, ettei hänen tarvitse. :whistle: B)

Rahasummaa en osaa arvioida. :/ Enkä jaksa nyt laskeakaan... Muutamaa Tirsokasta ja Fuzzia lukuunottamatta kaikki on ostettu uutena, paitsi että imuja on tehty vanhoista froteepyyhkeistä. Anoppi on myös kutonut villiksiä, mitkä tosin eivät ole kovinkaan aktiivisessa käytössä. Ensimmäisen satsin pieneksi jääneitä olen jo myynyt ja nyt varmaankin kohta voisi laittaa S-koon Fuzzit pois.

Meillä on nyt kesällä käytetty enemmän kertsejä kuin kestoja jatkuvan reissuilun ja hiostamisen vuoksi. Kestot olleet käytössä lähinnä öisin ja joskus päiväunilla, jos on sattunut vaipanvaihto sopivaan saumaan. Tyttö myös opettelee juuri nyt liikkumista kovasti ja keston kanssa ei liiku läheskään niin hyvin kuin kertsin kanssa, joten tästäkin syystä tällä hetkellä päivisin kertseillään enemmän kuin kestoillaan. Tällä hetkellä siis. Parin kuukauden päästä tyttö varmaan liikkuu jo niin hyvin, ettei kestokaan häiritse. :)
 
Hei,

meilla kaytetaan talla hetkella harsoja ja villiksia tai kuoria jotka ollaan saatu kaverilta + yhdet little lamb kuoret, tosi ihanat ja suosikki villureiden jalkeen. Myos little lambin frotee vaippa on ihana. Varastossa on oottamassa tytn kasvua kaks bambu vaippaa ja itse ommeltuja fortee juttuja Kasityolehden ohjeilla. Yolla ja liikenteessa kaytetaan kerttiksia.

Mies on ollut alusta asti kestoilun kannattaja, jopa enemman kuin mina kun asiasta mainitsin raskausaikana.

LC ja tytto 2kk
 
Hei kestoilijat!

Käyttääkö kukaan muu Imse vimseä? Meillä on muotoon ommeltuja sisävaippoja. Aluksi oli niitä newborn kokoja, mutta sitten ostettiin one sizea ja toimii hyvin. ostin one sizeen m-kokoisia kuoria ja ne pelittää hyvin. Lisäksi äitini ompeli bambutrikoosta lisäimuja. Kangasta laitettiin neljä kerrosta ja on tosi hyviä. Iho pysyy tosi kuivana vaikka pissaa on tullut paljon. Yöllä käytetään kertakäyttöistä vaippaa ja myös kyläilyreissuilla.

Kestoilu on kyllä mahtava juttu, kun löytyy oikea vaippa. Mun mies on hommasta yhtä innoissaan ja ihanaa kun vauvalla ei ole vaippaihottumaa. Meidän tytär on nyt reilu 5 kk. Ja rahaakin säästyy ihan todella paljon.

 
meilläkin kestoillaan pääasiassa.usein kyllä yöllä on kertis ja joskus reissussa.riippuu vähän et missä reissataan!

mies on ollut alusta saakka hyvin mukana kestoilussa.ja hyvin ne kaikki erilaiset vaippasysteemit myös häneltä hoituu.meillä kun on jos jonkunlaista yhdistelmää käytös :)

nyt jälkeenpäin harmittaa,kun en esikon aikaan ollu vielä innostunu yhtään kestoilusta...
mutta eipä sille enää mitään mahda.

ite oon suurimman osan vaipoista tehnyt.uutena oon muutaman fuzzin ja kuoret ostanu.
 
Minäkin olen liittymässä osakestoilijoihin, alun jälkeen sitten ehkä enemmänkin.
Mutta rahaa on mennyt alkuhankintoihin (harsoja, fleeceä ) n. 20 euroa.
Sain yhden kuoren ystävältä, käytän myös äp:n kuoren ja imut ja tein itse frotee imuja.
Kuoria aion opetella tekemään, mutta ilman kiirettä, nuo kaksi kuorta saa riittää aluksi.

Syy kestoilun aloittamiseen on raha ja jätemäärä, en halua kerrostalossa hautoa vaipparoskista tai kantaa niitä jokapäivä roskikseen.
 

Yhteistyössä