Löytyykö meitä enää?

  • Viestiketjun aloittaja tavisäiti
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 11:00 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 10:36 Tavallinen kirjoitti:
menevien yms. kiireisten henkilöiden "vouhotus" ollut tuo tutteli.
Ehkei nyt ihan näinkään, joillakin voi todella olla pätevä syy imetyksen loppumiseen. Mulla ainakin oli.
Peesaan! Musta on aika törkeää leimata tuttelin käyttäjät meneviksi ja yms. kiireisiksi ihmisiksi. Etpä tainnu ajatella paljon mitä kirjoitit.

Myös mulla on ollu pätevät syyt imetyksen loppumiseen.

Ja miten niin muka menevien ja kiireisten vouhotus... En ymmärrä logiikkaa. Eikös kiireisille ihmisille ole sopivampi tuo imetys: tissi paljaaksi ja suuhun?

Vai tarkoititko sellaisia jotka jättää lapsensa muiden hoiviin? Mulla ei ainakaan ollu siitä kyse, olisin etenkin esikoisen kohdalla halunnut imettää mutta kun se ei aina onnistu. Ja se oli NIIIIIIIIN katkera ja rankka paikka että mä en tollasia yllämainittuja kommentteja haluaisi lukea. :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 09:43 triplamama kirjoitti:
kiva aloitus, olen miettinyt ihan samaa monesti kun luen näitä juttuja. onneksi minulla on niin hyvä itsetunto, että teen just niinku meidän perheelle ja minulle passaa. ei kannata meidän tavallisten välittää hihhuleiden jutuista, niillä on kova pätemisen tarve ja itsetunto pikkulikkana poljettu. ollaan omat itsemme ja kasvatetaan lapsemme rauhassa.
Ihan ku minun näppikseltä nuo ajatukset. Ollaan täällä miehen kanssa välillä naurettu näitä hihhulointijuttuja ja kehitelty niistä jo monenlaista sisäpiirin huumoria arkipäivän tilanteisiin. Sori vaan. Kyllähän jokainen saa hihhuloida niin paljon kuin haluaa, minua se ei häiritse. Se kyllä harmittaa, kun nämä (pääasiassa pääkaupunkiseudulla asuvat) ihmeäidit valtaavat kaikki vauva- ja perhelehdet niin ettei niissä ole enää meille peräkylän taviksille juurikaan luettavaa, josta voisimme onkia asioita ja juttuja omaan tylsään elämäämme...
 
Tavallinen mamma täällä myös,tehdään asiat niinkuin parhaaksi näemme(lue miten helpoimmin päästään)isommat nukkuvat omissa sängyissään,vauva on sillointällöin vieressä,korvikkeet maittaa ja purkista syödään senverran usein,että kun kotoa lähdetään,niin purkkiruoka maittaa.
Upeeta,että vielä löytyy meitä tavallisia tältäkin palstalta,kun täällä on tapana ihmisten kirjoitella omasta erinomaisuudestaan.
Kiitos AP:lle :heart:
 
Davis
Niin lisään vielä että synnytin sairaalassa, tavallisessa huoneessa, ykkönen epiduraalilla ja kakkonen spinaalilla ja ihan makuuasennossa.Eli ei ollut kotoista vesi/luomusynnytystä..
Ja autollakin ajetaan, ei ole ekoloogisuudesta tietoakaan...
 
Aika ihmeellisiä äitejä, kun nauravat sille, että kertakäyttövaipat muodostavat mielettömän osan maapallon jätevuoresta. Hohhoijaa. Saisitte muuttaa sinne kaatopaikalle, kun niin naurattaa. Monet kun joutuvat niissä asua noissa köyhissä maissa. Ja lapsia tehdään 10 mutta eletään kuin viimeistä päivää. Ei sitten kiiinnosta se, millaisessa maailmassa omat lapset ja lapsenlapset elävät.
 
Ymmärsin minä sen mitä kirjoitit. Mutta kun kirjoitat, että suurin osa toimii niin kuin minä, en usko sen mitenkään pitävän paikkaansa.

Suurin osa äitiystävistäni käyttää kertavaippoja, kestoilijoita on enemmän näiden nettituttujen joukossa ja päiväkodissa meidän poitsu on ainoa, joka käyttää kestovaippoja.

En tunne elävässä elämässä yhtäkään toista äitiä, joka olisi imettänyt yhtä pitkään kuin minä, netissä näihinkin olen törmännyt.

Minä luulen, että täällä netissä tietynlainen äitiys vahvistuu, ja sen edustajia on ehkä enemmän. Ja toisaalta, saattavat mainostaa omaa toimintaansa hyvinkin voimakkaasti ainoana oikeana.

Minusta ylipäänsä on monessa asiassa järki ja toisten päätösten kunnioittaminen kadonnut. Jos puhutaan esimerkiksi siitä, kuinka pitkään lasta hoidetaan kotona - töihin palaava äiti on heti uraäiti. Ja kun se yhdelle perheelle on mahdollista, pitää sen olla mahdollista kaikille.
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 18:34 tavisäiti kirjoitti:
Eihän tässä nyt imetystä ole hihhulimaisuudeksi lynkattukaan. Kyllähän kaikki sen edut tietää. Minä en vaan itse voinut imettää lastani ihan ikiomien painavien syideni takia. Olisin kyllä varmasti sen tehnyt, jos tilanne olisi ollut toinen.

Ja tavallisia ihmisiä ovat tietenkin myös toisin toimivat. Esitin alunperin kysymykseni lähinnä sen takia, kun joka palstalta tuntuvat omankaltaiseni tavikset kadonneen ja suurin osa tuntuu toimivan kuten sinä, joka olet varmasti myös ihan normaali, tavallinen äippä!! (toivottavasti ymmärsit tarkoitukseni, taisi olla sekavasti kirjoitettu..! :whistle: )
Kyse oli siis ns hörhöilijöistä, jotka mainostavat omaa tapaansa "ainoana oikeana".
 
tavisäiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 15:38 poikia3 kirjoitti:
Ymmärsin minä sen mitä kirjoitit. Mutta kun kirjoitat, että suurin osa toimii niin kuin minä, en usko sen mitenkään pitävän paikkaansa.

Suurin osa äitiystävistäni käyttää kertavaippoja, kestoilijoita on enemmän näiden nettituttujen joukossa ja päiväkodissa meidän poitsu on ainoa, joka käyttää kestovaippoja.

En tunne elävässä elämässä yhtäkään toista äitiä, joka olisi imettänyt yhtä pitkään kuin minä, netissä näihinkin olen törmännyt.

Minä luulen, että täällä netissä tietynlainen äitiys vahvistuu, ja sen edustajia on ehkä enemmän. Ja toisaalta, saattavat mainostaa omaa toimintaansa hyvinkin voimakkaasti ainoana oikeana.

Minusta ylipäänsä on monessa asiassa järki ja toisten päätösten kunnioittaminen kadonnut. Jos puhutaan esimerkiksi siitä, kuinka pitkään lasta hoidetaan kotona - töihin palaava äiti on heti uraäiti. Ja kun se yhdelle perheelle on mahdollista, pitää sen olla mahdollista kaikille.\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 18:34 tavisäiti kirjoitti:
Eihän tässä nyt imetystä ole hihhulimaisuudeksi lynkattukaan. Kyllähän kaikki sen edut tietää. Minä en vaan itse voinut imettää lastani ihan ikiomien painavien syideni takia. Olisin kyllä varmasti sen tehnyt, jos tilanne olisi ollut toinen.

Ja tavallisia ihmisiä ovat tietenkin myös toisin toimivat. Esitin alunperin kysymykseni lähinnä sen takia, kun joka palstalta tuntuvat omankaltaiseni tavikset kadonneen ja suurin osa tuntuu toimivan kuten sinä, joka olet varmasti myös ihan normaali, tavallinen äippä!! (toivottavasti ymmärsit tarkoitukseni, taisi olla sekavasti kirjoitettu..! :whistle: )
Kyse oli siis ns hörhöilijöistä, jotka mainostavat omaa tapaansa "ainoana oikeana".
Ok. Eli missään vaiheessahan minä en kirjoittanut että suurin osa toimisi kuten sinä. Enkä myöskään missään vaiheessa ole väittänyt että todellisessa elämässä näin toimittaisiin.
Tarkoitin lähinnä sitä, että keskustelupalstoilla pyörii nykyään niin paljon sinunlailla toimivia ettei meitä taviksia enää tunnu missään olevan.
Ja tämä "töihin palaava äiti=uraäiti"-juttu. Kirjoitit, että kun se on yhdelle perheelle mahdollista, pitäisi olla mahdollista kaikille. Ihan sama pätee myös toisinpäin! Joissakin keskusteluissa ollaan hyvin pahasti katsottu, kun joku on mainostanut menevänsä aikaisin töihin. Eli jos jollakin on mahdollisuus ja halu olla kotona pitkään lapsen kanssa, pitäisi olla kaikilla..
 
Tämä oli minun kirjoittamaani, siis poikia3:
Jos puhutaan esimerkiksi siitä, kuinka pitkään lasta hoidetaan kotona - töihin palaava äiti on heti uraäiti. Ja kun se yhdelle perheelle on mahdollista, pitää sen olla mahdollista kaikille.\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2007 klo 18:34 tavisäiti kirjoitti:
Tarkoitin lähinnä sitä, että keskustelupalstoilla pyörii nykyään niin paljon sinunlailla toimivia ettei meitä taviksia enää tunnu missään olevan.
Ja tämä "töihin palaava äiti=uraäiti"-juttu. Kirjoitit, että kun se on yhdelle perheelle mahdollista, pitäisi olla mahdollista kaikille. Ihan sama pätee myös toisinpäin! Joissakin keskusteluissa ollaan hyvin pahasti katsottu, kun joku on mainostanut menevänsä aikaisin töihin. Eli jos jollakin on mahdollisuus ja halu olla kotona pitkään lapsen kanssa, pitäisi olla kaikilla..
Sitä minä itseasiassa tarkoitin, itse kun olen työssäkäyvä äiti, olen saanut kuulla olevani itsekäs, kun en ole jäänyt kotiin, ei puhettakaan siitä, että henkilö ei tiedä meidän taloudellisesta tilanteesta mitään, ja kun kuvittelee heillä se onnistuvan vyötä kiristämällä, onnistuvan samoin ihan kellä vaan.

Mutta edelleenkin väitän olevani täysin maalaisjärjellä toimiva tavis. Siten vielä, että olen valinnut meidän perheelle helpot ratkaisut.

Kun imetys on sujunut, sitä on ollut helppo jatkaa, ja ompa äidin maito ollut sairastelevalle lapselle jopa pääasiallista ruokaa hyvin pitkään. Samoin perhepeti on ollut luonteva jatko siellä imetykselle ja helpoin ratkaisu. Kestovaipat vaativat vähän työtä, mutta menevät samalla pyykin pesulla kun kaikki muukin. Minä uskon, että kestovaipat yleistyvät edelleen, sillä niiden materiaalit ovat huomattavasti parempia kuin ennen.

Minä siis luulen, että tämän päivän hörhöilijät ovat huomispäivän taviksia, kun nämä tavat yleistyvät.
 
Aivan tavallinen mamma täällä. Meillä lapset 7, 4 ja 6kk. Kaikkia oon imettänyt n. puoli vuotta, soseet aloitettu 4kk nurkilla ja nekin on tulleet suoraan kätevästi purkista. Kaiken tämän lisäksi en ole vauvojani vienyt vauvauintiin enkä muskariin. Ainoat vauvauinti kokemukset on lapsillamme vannassa niin että loiskuu ja muskarit on rajoittuneet mamman lollotuksiin.
 
Hömppää luokitella meitä äitejä eri kasteihin!Pääasiahan on,että lapset hoidetaan hyvin ja tapoja ja tyylejähän riittää...Itse olen mielestäni ihan tavismamma,mutta hörhönähän miuta yleensä pidetään.

Olen muiden mielestä hörhö,koska:

Miulla neljä lasta 7,5vuoden sisällä.Ei sopivaa nykytilastoihin!
Meillä kestoillaan.Kun rahat ei kerta kaikkiaan muuten riitä vaippoihin!
Soseita teen välillä itse,kun tulee samoista aineksista kun muukin ruoka.
Vauva nukkuu yöt vieressä,koska olen laiska,enkä jaksa hyppiä eestaas kaiket yöt,kun millon kelläkin mitäkin.
Autoa ei oo,kun ei ees korttia,erosin just ja mies vei auton.
Rintareppua käytetään,jotta pääsen vaikka alakerran kuivaushuoneeseen tän katraan kanssa.
Leipää leivon itse aina kun ehdin,kaupan leivät melkoinen menoerä kanssa tällä katraalla.
Ekaa imetin 2kk ja sit söi jo velliä pullosta,imetys takkusi ja poika oli nälissään.
Seuraavaa imetin 1v3kk,kunnes naureskeli tyhjälle tissille.
Kolmatta imetin 1v7kk ja itse pistin siihen stopin,kun tuntui nololta,kun lapsi rupesi itse pyytämään rintaa.
Nykyinen roikkuu 9kk ikäisenä tississä edelleen...
Tutin huolinut kaksi ja kaksi taas ei.
Suurin osa vaatteista saatuja tai kirppikseltä,kun rahat ei muuten riitä!

Tapoja niin paljon,kuin meitä äitejäkin.HÄNTÄ PYSTYYN MAMMAT,HOIDAMME LAPSEMME HYVIN JA RAKKAUDELLA!!!

Ai niin ja kotona olen ollut jo 8v,kun en ole töihin ehtinyt.Jos kaikki hoitoon veisin ja olemattomasta palkasta hoitomaksut maksaisin,menisi talous miinukselle.Enemmän taitaa jäädä käteen kotona!!!
 
Hömppää luokitella meitä äitejä eri kasteihin!Pääasiahan on,että lapset hoidetaan hyvin ja tapoja ja tyylejähän riittää...Itse olen mielestäni ihan tavismamma,mutta hörhönähän miuta yleensä pidetään.

Olen muiden mielestä hörhö,koska:

Miulla neljä lasta 7,5vuoden sisällä.Ei sopivaa nykytilastoihin!
Meillä kestoillaan.Kun rahat ei kerta kaikkiaan muuten riitä vaippoihin!
Soseita teen välillä itse,kun tulee samoista aineksista kun muukin ruoka.
Vauva nukkuu yöt vieressä,koska olen laiska,enkä jaksa hyppiä eestaas kaiket yöt,kun millon kelläkin mitäkin.
Autoa ei oo,kun ei ees korttia,erosin just ja mies vei auton.
Rintareppua käytetään,jotta pääsen vaikka alakerran kuivaushuoneeseen tän katraan kanssa.
Leipää leivon itse aina kun ehdin,kaupan leivät melkoinen menoerä kanssa tällä katraalla.
Ekaa imetin 2kk ja sit söi jo velliä pullosta,imetys takkusi ja poika oli nälissään.
Seuraavaa imetin 1v3kk,kunnes naureskeli tyhjälle tissille.
Kolmatta imetin 1v7kk ja itse pistin siihen stopin,kun tuntui nololta,kun lapsi rupesi itse pyytämään rintaa.
Nykyinen roikkuu 9kk ikäisenä tississä edelleen...
Tutin huolinut kaksi ja kaksi taas ei.
Suurin osa vaatteista saatuja tai kirppikseltä,kun rahat ei muuten riitä!

Tapoja niin paljon,kuin meitä äitejäkin.HÄNTÄ PYSTYYN MAMMAT,HOIDAMME LAPSEMME HYVIN JA RAKKAUDELLA!!!

Ai niin ja kotona olen ollut jo 8v,kun en ole töihin ehtinyt.Jos kaikki hoitoon veisin ja olemattomasta palkasta hoitomaksut maksaisin,menisi talous miinukselle.Enemmän taitaa jäädä käteen kotona!!!
 
:) :hug: on meitä äitejä ja isiä-taviksia ja laidasta laitaan on tapoja joita teemme,toiset pitävät tapojamme kummallisina mutta meistä ne on niin tuttuja arkirutiineja et ilman niitä olisimme hukassa.välillä syylistymme hemmotelemaan toisiamme ja lapsiamme siinä sivussa ja näin ollen sitten "opetamme"lapsemme liian hyvälle tai päinvastoin.emme anna toisten mielipiteiden vaikuttaa elämäämme ja tekemisiimme...ja mitä lasten imetyksiin tulee,olen kaikkia kolmea imettänyt niin pitkään kuin maito on riittänyt ja lopettanut sit kun on loppunut,yhdelle olen kokeillu tehdä itse ruuat,keittänyt lihat ja kasvikset ja pakastanut,mutta koska huomasin että lapsemme syö myös kaupan purkkiruokaa ja siitä ei koitunut minulle suurempaa vaivaa niin aloin syöttämään niitä.samalla aloitin pikkuhiljaa rinnalle tavallisen kotiruuan.lapset voivat edelleen hyvin,allergioita ei ole sanottavasti ilmennyt,paino ja kasvukäyrät ovat kohdillaan ja jokainen on sairastanut kerran vuodessa vähintään,vatsataudin ja flunnssan,ilman korvakipuja tai sitten korvakipujen kera.jokainen on pienenä valvottanut jossakin vaiheessa,mutta olen edelleen minä TAVIS-äiti omine mielipiteineni,rikkauksineni,heikkouksieni ja omalla tyylillä taplaava kolmen lapsen äiti. :hug: tervetuloa vain joukkoon kurjaan muutkin TAVIKSET!!!niinhän se lauluki menee et" tavikset tahtovat tositeeveen,oman pihan ja pinene perheen..." :heart:
 
Sinttien äiti
No kai sitten olin vanhimmankin kanssa "epätavis", koska tein suuren osan ruoista itse. En vain halunnut heittää 2/3 ruokapurkista koiralle/roskiin, koska 2-3 pvän aikana ei kulunut kuin muutama tl kaikkiaan. Ja kantoliinaa käytin, jotta pääsin koiran kanssa metsälenkille, siellä kun ei vaunuilla/rattailla tehnyt mitään. Muuten menin suositusten mukaan kiinteitä 4 kk iässä ja kertikset jalassa, koska jo ajatuskin kestoista tuntui turhan työläältä.

Kakkosen kanssa sitten olinkin jo teidän mittapuun mukaan hörhö, koska pelissä oli mukana osittaiskestoilu. Liinailut ja kotiruoat menivät samaan tapaan kuin vanhimman kanssa eli tarpeen vaatiessa, mutta ei fanaattisesti. Tosin 8 kk/1 v valmisruoissa on aika paljon maitoa, jota vältin niinpä kotiruoka rules pakostakin monesti. Niin ja täysimetin uuden suosituksen mukaan 6 kk.

Kolmosen kanssa säästin rahaa kakkosen vaipoilla. Muuten mennään kuin kakkosenkin kanssa, kotiruoka niin ikään pääosin käytössä, jolloin pystyy paremmin valvomaan, mitä lapsi syö ja tietää mahdollisen ongelman alkusyyn.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 18:29 Lapsialiuta kirjoitti:
Hömppää luokitella meitä äitejä eri kasteihin!Pääasiahan on,että lapset hoidetaan hyvin ja tapoja ja tyylejähän riittää...Itse olen mielestäni ihan tavismamma,mutta hörhönähän miuta yleensä pidetään.

Olen muiden mielestä hörhö,koska:

Miulla neljä lasta 7,5vuoden sisällä.Ei sopivaa nykytilastoihin!
Meillä kestoillaan.Kun rahat ei kerta kaikkiaan muuten riitä vaippoihin!
Soseita teen välillä itse,kun tulee samoista aineksista kun muukin ruoka.
Vauva nukkuu yöt vieressä,koska olen laiska,enkä jaksa hyppiä eestaas kaiket yöt,kun millon kelläkin mitäkin.
Autoa ei oo,kun ei ees korttia,erosin just ja mies vei auton.
Rintareppua käytetään,jotta pääsen vaikka alakerran kuivaushuoneeseen tän katraan kanssa.
Leipää leivon itse aina kun ehdin,kaupan leivät melkoinen menoerä kanssa tällä katraalla.
Ekaa imetin 2kk ja sit söi jo velliä pullosta,imetys takkusi ja poika oli nälissään.
Seuraavaa imetin 1v3kk,kunnes naureskeli tyhjälle tissille.
Kolmatta imetin 1v7kk ja itse pistin siihen stopin,kun tuntui nololta,kun lapsi rupesi itse pyytämään rintaa.
Nykyinen roikkuu 9kk ikäisenä tississä edelleen...
Tutin huolinut kaksi ja kaksi taas ei.
Suurin osa vaatteista saatuja tai kirppikseltä,kun rahat ei muuten riitä!

Tapoja niin paljon,kuin meitä äitejäkin.HÄNTÄ PYSTYYN MAMMAT,HOIDAMME LAPSEMME HYVIN JA RAKKAUDELLA!!!

Ai niin ja kotona olen ollut jo 8v,kun en ole töihin ehtinyt.Jos kaikki hoitoon veisin ja olemattomasta palkasta hoitomaksut maksaisin,menisi talous miinukselle.Enemmän taitaa jäädä käteen kotona!!!
Ihanan juurevaa tekstiä! =) :D
 
kaipa
En näe asiaa ihan noin kuin ap. On monenlaisia välimuotoja. Itse imetän sen "säädetyn" 6 kuukautta. Käytän kertakäyttövaippoja, koska meillä on hyvin pieni asunto ja kylpyhuone, jonne ei oikein mahdu vaippoja kuivumaan. Muuten käyttäisin kestovaippoja. Neuvolaan suhtaudun neutraalisti. Lapsi nukkuu ulkona vaunuissa (en ole tiennytkään, että tämä on tavislaista). Kantoliina on, mutta koin liian hankalaksi eikä lapsi tykännyt. Kaksi reppua on, joita on käytetty tarvittaessa. Mieluummin lykkään vaunuja. Kumpiko siis olen tavis vai joku ekohippi? Ehkä se on tuo ikä, että nuoret jaksaa kokeilla kaikkea uutta ja ovat vähän fanaattisempia, sen sijaan 30 v. ylittäneet ovat maltillisempia eivätkä jaksa vouhkata tai kokeilla kaikkea uutta. Jokainen tyylillään.
 
Sinttien äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:50 kaipa kirjoitti:
Ehkä se on tuo ikä, että nuoret jaksaa kokeilla kaikkea uutta ja ovat vähän fanaattisempia, sen sijaan 30 v. ylittäneet ovat maltillisempia eivätkä jaksa vouhkata tai kokeilla kaikkea uutta. Jokainen tyylillään.
Niin no siiryn tästä kohta tuonne 40+ osioon ja olin 35+, kun kestoja kokeilin lapsella ja niitä edelleen heistä nuorimmalla käytän.
 
mum
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 00:40 vieras kirjoitti:
Aika ihmeellisiä äitejä, kun nauravat sille, että kertakäyttövaipat muodostavat mielettömän osan maapallon jätevuoresta. Hohhoijaa. Saisitte muuttaa sinne kaatopaikalle, kun niin naurattaa. Monet kun joutuvat niissä asua noissa köyhissä maissa. Ja lapsia tehdään 10 mutta eletään kuin viimeistä päivää. Ei sitten kiiinnosta se, millaisessa maailmassa omat lapset ja lapsenlapset elävät.
Minusta kesotvaippojen peseminen pyykkikoneessa kyllä kuluttaa kanssa luonnonvaroja, ei tämä asia ole niin yksiselitteinen. Itse säästän luontoa juuri mm minimoimalla pyykki -ja tiskikoneen käyttöä plus meidän talo on puulämmitteinen, joten kivasti saamme lämpöä taloon likaisilla kertakäyttövaipoilla (poltamme kaikki roskat muutenkin, joten meiltä ei tule vuodessa juuri mitään kaatopaikalle). Muutenkin opetan lapset alle vuoden ikäisenä potalle, niin ei tartte tämänkään asian kanssa vatkata kuin muutama kk.

Kantoliinasta olen sitä mieltä, että minulle kyllä riittää kantaa lasta 9 kk sisälläni, ihanaa kun joku muu voi kantaa tai vaunut kuljettaa sen jälkeen. Lapset opetan siis jo ihan pienestä olemaan omia yksilöitään, erillisenä minusta (mutta syli on silti aina avoin). Parisuhteemme voi hyvin kun lapset nukkuvat vauvasta asti omassa sängyssään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 12:31 Sinttien äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:50 kaipa kirjoitti:
Ehkä se on tuo ikä, että nuoret jaksaa kokeilla kaikkea uutta ja ovat vähän fanaattisempia, sen sijaan 30 v. ylittäneet ovat maltillisempia eivätkä jaksa vouhkata tai kokeilla kaikkea uutta. Jokainen tyylillään.
Niin no siiryn tästä kohta tuonne 40+ osioon ja olin 35+, kun kestoja kokeilin lapsella ja niitä edelleen heistä nuorimmalla käytän.
Hih hassua, minäkin kestovaippailija, pitkään imettänyt, kuukuppeilija, perhepetiäiti ja ikää mittarissa 39 v. Ei pidä siis paikkaansa tämä heitto.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 13:17 mum kirjoitti:
[Minusta kesotvaippojen peseminen pyykkikoneessa kyllä kuluttaa kanssa luonnonvaroja, ei tämä asia ole niin yksiselitteinen. Itse säästän luontoa juuri mm minimoimalla pyykki -ja tiskikoneen käyttöä plus meidän talo on puulämmitteinen, joten kivasti saamme lämpöä taloon likaisilla kertakäyttövaipoilla (poltamme kaikki roskat muutenkin, joten meiltä ei tule vuodessa juuri mitään kaatopaikalle).
Mutta on olemassa ihan selvät tutkimukset siitä, että kestovaipat kuluttavat vähemmän luonnonvaroja. Eikä niitä vaippoja pestä tyhjässä koneessa, vaan sen pyykin mukana, mitä muutenkin pestään. Meidän 5 henkisessä perheessä pyykkiä kyllä tulee melkoiset määrät muutenkin! Ja minusta vaipat polttamalla syyllistyt kyllä valtavaan virheeseen, niissä on muovia ja ties mitä aineita, muovia ei saa polttaa tavallisissa kotilämpötiloissa, sillä tavalla vain saastuttaa!!! Eli kaatopaikalla päätyvät vaipat ovat minusta kyllä pienempi paha, kuin saasteena taivaalle tupruavat!! Kompostointi olisi minusta ainoa hyväksyttävä tapa hävittää kertavaipat.

Parisänky ei muuten ole ainoa paikka missä seksiä voi harjoittaa, pysyy suhde silläkin lailla virkeänä ;-D.
 

Yhteistyössä