Löytyykö äitejä jotka ovat jääneet kotiin vielä nuorimmankin täytettyä 3?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Toukokuussa nuorin täyttää kolma ja jään kotiin sen jälkeenkin. Taloudellisesti varmaan pärjätään ihan hyvin, mies elättää pesueen =) Saatan alkaa tekemään miehelle jotain paperijuttuja kotoakäsin muutaman tunnin viikossa tai päivässä, en siis mitään päivärahaa aio "nostaa"...
 
tahtoo tietää
mitä te,jotka olette kotona ilman mitään tukia teette,siis jos teillä on oma yritys tms.ansiotuloa?tahtoisin ideoita miten hankkia esim.400-500e/kk ja olla kuitenkin kotiäitinä?
 
Poika täytti juur 6v ja on eskarissa ja kotona olen. En nosta korvauksia. Keikkahommia heittelen sinne tänne kun miehellä 6 vp seemojen välissä. Töitä olisi ihan jokapäiväiseksikin mutta haluamme ainakin tämän eskari ajan mennä näin, että jompi kumpi vie eskariin ja hakee. Varmaan samanlailla mennään vielä 1 kouluvuosikin.
 
harmaana tällä kertaa
En ole tehnyt töitä sen jälkeen kun menimme naimisiin. Opiskellut olen kyllä, tällä hetkellä taidehistoriaa ja kieliä. Lapset on 2- ja 4-vuotiaat, enkä aio palata työelämään. Tai no, mistäs sitä tietää ikinä. Tällä hetkellä tuntuu kuitenkin että elämässä on sisältöä muutenkin riittävästi, miksi menisin töihin kun ei ole pakko? Miehellä on todella hyvät tulot ja varallisuutta, eläkepäiväni ovat turvatut vaikka mies antaisi kenkää tai kuolisi. Suomessa minunlaiseni tietysti tuomitaan suoralta kädeltä, mutta en jaksa välittää...
 
Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Olen ollut kotiaitina yli 10v. En ole koskaan saanut kotihoidontukea tms. vaan eletaan miehen palkalla. Taalla Keski-Euroopassa ei kukaan ihmettele ratkaisuani olla kotona, silla useimmat naiset jaavat kotiaideiksi lapsen saatuaan. Pikemminkin ihmetellaan - ja paheksutaan - tyossakayvia aiteja...
Peesi.. Minäkin Keski-Euroopan mammoja ja ns. "kotirouva". Kaikki tuntemani äidit ovat kotona. Tietenkin, jos taloudellisesti olisi todella tiukkaa, niin menisin töihin. Miehelle on melkeinpä itsestäänselvää, että olen kotona. Kotona on minun "työpaikka" ja miehen siellä työpaikalla =)
 
Olen ollut vuosikausia kotona, siita syysta etta olen ollut puolisopestilaisena ja pyorittanyt tata perhetta. Osassa maissa on ollut mahdottomuuskin viisumien takia tyoskennella.Itse asiassa vasta tana syksyna menin osa-aikatoihin kun Suomeen palasimme hetkellisesti. Lapset siis 17, 15 seka 2 X 9 v.
 
strutsi harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Byäääh. Mä niin olisin halunnut jäädä kotiin, kun toi nuorimmainenkin täytti kolme. Mutta siihen ei olisi enää rahkeet riittäneet. Mies tienaa 2400 euroa ja siitä verot ynnä lainat ja laskut pois. Ei olisi oikein piisannut, kun kaikki sukulaiset asuu satojen kilometrien päässä, ettei voi niidenkään luona hätäpäivinä syömässä käydä :)

Paitsi jos joku keksisi mulle jonkun kivan ylimääräisen tienestin, josta saisin n. 500 euroa :) kuussa ´. Ja siis sellaista tienestiä, ettei tarvitsisi viedä lapsia päivähoitoon.
Itse käyn viikonlopputyössä, ja kuukauden palkka käteen on noin 450 e :) Olisi enemmänkin , mutta mulla on joka neljäs viikonloppu pakollinen vapaa. ja sekin sopii hienosti!
 
luokanope
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Olen ollut kotiaitina yli 10v. En ole koskaan saanut kotihoidontukea tms. vaan eletaan miehen palkalla. Taalla Keski-Euroopassa ei kukaan ihmettele ratkaisuani olla kotona, silla useimmat naiset jaavat kotiaideiksi lapsen saatuaan. Pikemminkin ihmetellaan - ja paheksutaan - tyossakayvia aiteja...
Peesi.. Minäkin Keski-Euroopan mammoja ja ns. "kotirouva". Kaikki tuntemani äidit ovat kotona. Tietenkin, jos taloudellisesti olisi todella tiukkaa, niin menisin töihin. Miehelle on melkeinpä itsestäänselvää, että olen kotona. Kotona on minun "työpaikka" ja miehen siellä työpaikalla =)
Kun on lainausmerkit sanan ympärillä, eteen ei enää kuulu laittaa ns.
 
NIPSU
Kotona olen edelleen nuorimman ollessa hiukan yli neljän,olen iltaisin käynyt siivoamassa keskimäärin kolmena iltana viikossa,en tiedä milloin lähden koko päivä töihin,viimeistään kun nuorimman eskari alkaa.Ja hyvin ollaan pärjätty taloudellisesti.
 
vieras
Mielenkiinnosta kysyn että paljon teidän yli 3-v lasten kanssa kotona olevien äitien perheillä on nettotulot kuussa, eli siis miehen palkka+lapsilisät+omat mahdolliset keikkatulot?
 
harmittaa yksinolo koulun jälkeen
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Olen ollut kotiaitina yli 10v. En ole koskaan saanut kotihoidontukea tms. vaan eletaan miehen palkalla. Taalla Keski-Euroopassa ei kukaan ihmettele ratkaisuani olla kotona, silla useimmat naiset jaavat kotiaideiksi lapsen saatuaan. Pikemminkin ihmetellaan - ja paheksutaan - tyossakayvia aiteja...
Niinpä, joskus tulee mieleen että millähän vuosisadalla siellä oikein eletään...

Ei wanhoillisuus aina ole negatiivista...
Ei niin. Itsekin hoidin isot lapset kotona. Kuopus ollut tarhassa kolmivuotiaasta lähtien. Olen nykyään yh ja rahaa on saatava.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Aion jäädä kotiin jos mieheni palkka sen sallii. Isosiskotkin ovat vasta 5 ja 4 sitten kun kuopus on 3v. Ei minusta siinä ole mitään pahaa jos lapset saavat olla kotona. Ja olisiko minun järkeä lähteä tienaamaan hoitomaksurahoja, kun kotihoito ei maksa mitään?
No tuossa tilanteessa pakkokin. Huippupalkka pitäis olla että kolmen hoidon maksaa ja lapset peräkanaa.
 
...
olen kotona poika täytti just 3v ja tyttö täyttää kohta 6v, mutta olen hakemassa sairaspäivä rahaa ja siitä sit työkyvyttömyys eläkettä, eli sit kun ne alkaa juoksee niin en ihan ilman tuloja ole. mies on töissä.
 
en osta mitään
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja siis tarkoitan sellaisia jotka eivät ole työttömänä ja nosta työttömyyskorvausta.
Miksi olette päätyneet tähän ratkaisuun, miten pärjäätte taloudellisesti, teettekö jotain keikkatöitä, miten ympäristö on suhtautunut ratkaisuunne?
Oletteko joutuneet kokemaan paljon ihmettelyä ja jopa tuomitsevaa asennetta lähipiiristä?
MÄ ja siksi kun oon tyhmä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja siis tarkoitan sellaisia jotka eivät ole työttömänä ja nosta työttömyyskorvausta.
Miksi olette päätyneet tähän ratkaisuun, miten pärjäätte taloudellisesti, teettekö jotain keikkatöitä, miten ympäristö on suhtautunut ratkaisuunne?
Oletteko joutuneet kokemaan paljon ihmettelyä ja jopa tuomitsevaa asennetta lähipiiristä?
:wave:
Meillä nuorin täytti elokuun lopussa 3v ja kotona olen. Välillä käy mielessä lähteä töihin mutta sitten taas en haluakaan. Ja miehenkin kanssa puhuttu että parempi mun on kotona olla, lapset tarvii mua täällä eikä mullakaan sitä vastaan mitään ole. Lapset on vaan kerran pieniä ja jos/kun ne minua nyt täällä tarvii niin kotona pysyn =)
Taloudellisesti menee ihan hyvin, eli senkään puolesta ei tartte töihin lähteä.
Ei kai tätä mun kotona oloa ole kukaan ihmetellyt, ei ainakaan ole tullut sanomaan ;)
Tuomitsevaa... no jaa... Jos sen ottaa tuomitsevana kun joku kysyy että "miten ihmeessä saat päiväsi kulumaan kun olet VAAN kotona" niin sille henkilölle olen tuumannut että tervetuloa katsomaan :D
 
ulla
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja siis tarkoitan sellaisia jotka eivät ole työttömänä ja nosta työttömyyskorvausta.
Miksi olette päätyneet tähän ratkaisuun, miten pärjäätte taloudellisesti, teettekö jotain keikkatöitä, miten ympäristö on suhtautunut ratkaisuunne?
Oletteko joutuneet kokemaan paljon ihmettelyä ja jopa tuomitsevaa asennetta lähipiiristä?
:wave:
Meillä nuorin täytti elokuun lopussa 3v ja kotona olen. Välillä käy mielessä lähteä töihin mutta sitten taas en haluakaan. Ja miehenkin kanssa puhuttu että parempi mun on kotona olla, lapset tarvii mua täällä eikä mullakaan sitä vastaan mitään ole. Lapset on vaan kerran pieniä ja jos/kun ne minua nyt täällä tarvii niin kotona pysyn =)
Taloudellisesti menee ihan hyvin, eli senkään puolesta ei tartte töihin lähteä.
Ei kai tätä mun kotona oloa ole kukaan ihmetellyt, ei ainakaan ole tullut sanomaan ;)
Tuomitsevaa... no jaa... Jos sen ottaa tuomitsevana kun joku kysyy että "miten ihmeessä saat päiväsi kulumaan kun olet VAAN kotona" niin sille henkilölle olen tuumannut että tervetuloa katsomaan :D
Huomasin profiilistasi että teitä on kohdannut menetys ja muistelen että teillä oli sijaislapsikin. Saanen kysyä, vieläkö hän teillä on kun ei profiilissa enää lue? Mitä hänelle kävi?
 
joo
siis nuorin. Olen kotona, koska lapsillani on erityisvaikeuksia molemmilla ja äitiyttäni heille ja huolenpitoa olisi hankala ja jopa madoton ulkoistaa. Taloudellisesti ja henkisestikin raskas vaihtoehto mutta on ollut kiistatta paras vaihtoehto.
 
äitiD
se joka kysyi lisätienestejä ilman että lapset tarttee viedä päivähoitoon... tee iltatöitä!!

itse +3v lapsen kanssa kotona, yrittäjäpohjalta noita iltahommia teen... omaishoidontukea ajattelin kyllä lisäksi "ruinata"...
 

Yhteistyössä