Peesi.. Minäkin Keski-Euroopan mammoja ja ns. "kotirouva". Kaikki tuntemani äidit ovat kotona. Tietenkin, jos taloudellisesti olisi todella tiukkaa, niin menisin töihin. Miehelle on melkeinpä itsestäänselvää, että olen kotona. Kotona on minun "työpaikka" ja miehen siellä työpaikalla =)Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:Olen ollut kotiaitina yli 10v. En ole koskaan saanut kotihoidontukea tms. vaan eletaan miehen palkalla. Taalla Keski-Euroopassa ei kukaan ihmettele ratkaisuani olla kotona, silla useimmat naiset jaavat kotiaideiksi lapsen saatuaan. Pikemminkin ihmetellaan - ja paheksutaan - tyossakayvia aiteja...
Itse käyn viikonlopputyössä, ja kuukauden palkka käteen on noin 450 e Olisi enemmänkin , mutta mulla on joka neljäs viikonloppu pakollinen vapaa. ja sekin sopii hienosti!Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:Byäääh. Mä niin olisin halunnut jäädä kotiin, kun toi nuorimmainenkin täytti kolme. Mutta siihen ei olisi enää rahkeet riittäneet. Mies tienaa 2400 euroa ja siitä verot ynnä lainat ja laskut pois. Ei olisi oikein piisannut, kun kaikki sukulaiset asuu satojen kilometrien päässä, ettei voi niidenkään luona hätäpäivinä syömässä käydä
Paitsi jos joku keksisi mulle jonkun kivan ylimääräisen tienestin, josta saisin n. 500 euroa kuussa ´. Ja siis sellaista tienestiä, ettei tarvitsisi viedä lapsia päivähoitoon.
Kun on lainausmerkit sanan ympärillä, eteen ei enää kuulu laittaa ns.Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:Peesi.. Minäkin Keski-Euroopan mammoja ja ns. "kotirouva". Kaikki tuntemani äidit ovat kotona. Tietenkin, jos taloudellisesti olisi todella tiukkaa, niin menisin töihin. Miehelle on melkeinpä itsestäänselvää, että olen kotona. Kotona on minun "työpaikka" ja miehen siellä työpaikalla =)Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:Olen ollut kotiaitina yli 10v. En ole koskaan saanut kotihoidontukea tms. vaan eletaan miehen palkalla. Taalla Keski-Euroopassa ei kukaan ihmettele ratkaisuani olla kotona, silla useimmat naiset jaavat kotiaideiksi lapsen saatuaan. Pikemminkin ihmetellaan - ja paheksutaan - tyossakayvia aiteja...
Ei niin. Itsekin hoidin isot lapset kotona. Kuopus ollut tarhassa kolmivuotiaasta lähtien. Olen nykyään yh ja rahaa on saatava.Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:Alkuperäinen kirjoittaja luokanope:Niinpä, joskus tulee mieleen että millähän vuosisadalla siellä oikein eletään...Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:Olen ollut kotiaitina yli 10v. En ole koskaan saanut kotihoidontukea tms. vaan eletaan miehen palkalla. Taalla Keski-Euroopassa ei kukaan ihmettele ratkaisuani olla kotona, silla useimmat naiset jaavat kotiaideiksi lapsen saatuaan. Pikemminkin ihmetellaan - ja paheksutaan - tyossakayvia aiteja...
Ei wanhoillisuus aina ole negatiivista...
No tuossa tilanteessa pakkokin. Huippupalkka pitäis olla että kolmen hoidon maksaa ja lapset peräkanaa.Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:Aion jäädä kotiin jos mieheni palkka sen sallii. Isosiskotkin ovat vasta 5 ja 4 sitten kun kuopus on 3v. Ei minusta siinä ole mitään pahaa jos lapset saavat olla kotona. Ja olisiko minun järkeä lähteä tienaamaan hoitomaksurahoja, kun kotihoito ei maksa mitään?
MÄ ja siksi kun oon tyhmäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja siis tarkoitan sellaisia jotka eivät ole työttömänä ja nosta työttömyyskorvausta.
Miksi olette päätyneet tähän ratkaisuun, miten pärjäätte taloudellisesti, teettekö jotain keikkatöitä, miten ympäristö on suhtautunut ratkaisuunne?
Oletteko joutuneet kokemaan paljon ihmettelyä ja jopa tuomitsevaa asennetta lähipiiristä?
:wave:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja siis tarkoitan sellaisia jotka eivät ole työttömänä ja nosta työttömyyskorvausta.
Miksi olette päätyneet tähän ratkaisuun, miten pärjäätte taloudellisesti, teettekö jotain keikkatöitä, miten ympäristö on suhtautunut ratkaisuunne?
Oletteko joutuneet kokemaan paljon ihmettelyä ja jopa tuomitsevaa asennetta lähipiiristä?
Huomasin profiilistasi että teitä on kohdannut menetys ja muistelen että teillä oli sijaislapsikin. Saanen kysyä, vieläkö hän teillä on kun ei profiilissa enää lue? Mitä hänelle kävi?Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus::wave:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ja siis tarkoitan sellaisia jotka eivät ole työttömänä ja nosta työttömyyskorvausta.
Meillä nuorin täytti elokuun lopussa 3v ja kotona olen. Välillä käy mielessä lähteä töihin mutta sitten taas en haluakaan. Ja miehenkin kanssa puhuttu että parempi mun on kotona olla, lapset tarvii mua täällä eikä mullakaan sitä vastaan mitään ole. Lapset on vaan kerran pieniä ja jos/kun ne minua nyt täällä tarvii niin kotona pysyn =)
Taloudellisesti menee ihan hyvin, eli senkään puolesta ei tartte töihin lähteä.
Ei kai tätä mun kotona oloa ole kukaan ihmetellyt, ei ainakaan ole tullut sanomaan
Tuomitsevaa... no jaa... Jos sen ottaa tuomitsevana kun joku kysyy että "miten ihmeessä saat päiväsi kulumaan kun olet VAAN kotona" niin sille henkilölle olen tuumannut että tervetuloa katsomaan