löytyiskö pikkusen apua ruotsin kielioppiin?

Monikon määräinen ja epämääräinen muoto hakusessa, pikkasen mennyt aikaa viimeisistä ruotsin tunneista.. :ashamed:

en misshandlare pitäis saada monikon määräiseen. Onko sellaista kuin de vai onko se aina det/den? Voiko sanoa de misshandlarna sprang mot..?

Luoja, kielitutkinto, here i come..
 
Virpi
Mielestäni "De misshandlarna" on oikein mutta minulla on viimeisistä ruotsintunneista takuulla tuplasti niin kauan aikaa kuin sinulla...:) että tarkista vielä jostain kieliopinkirjasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ei tästä tuu mitään..osaisko joku selittää määräisen ja epämääräisen :snotty: siis miten käytetään, missä tilanteessa? Jompaa kumpaa käytettiin kun substantiivia käytettiin 1. kerran asiayhteydessä?
Määräinen: tietty pahoinpitelijä, epämääräinen mikä tahansa pahoinpitelijä.

Misshandlarna slog honom på käften; misshandlare brukar slå folk på käften.

 
Virpi
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ei tästä tuu mitään..osaisko joku selittää määräisen ja epämääräisen :snotty: siis miten käytetään, missä tilanteessa? Jompaa kumpaa käytettiin kun substantiivia käytettiin 1. kerran asiayhteydessä?
Eikö sinulla ole ruotsin kielioppikirjaa? Osta hyvä ihminen tai lainaa! Minä en osaa muuten neuvoa ja itse olen muinoin nimenomaan kielioppikirjasta asiat lukenut, lukion kielioppi on hyvä ja simppeli kirja! Saa sen ehkä kirjastostakin.
 

Yhteistyössä