Löytyhän se syy miksi lapseni on niin älykäs :D

  • Viestiketjun aloittaja päivänsäde
  • Ensimmäinen viesti
heillo
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihan aina mene noin:
Mitä lapsiin tulee, niin uskon a) geenien b) kasvatuksen ja c) ravinteiden (öljyt, vitamiinit ja muut, ei liikaa karkkia) voimaan. Kaikilla voi vaikuttaa, miksei muillakin mitä nyt unohtuu listata, liikunta- ja musiikkiharrastukset esimerkiksi.
Jep tätä mieltä mäkin olen.

Ja tuo sun ajatus kouluttaneista vanhemmista, jotka saa lapsen hieman vanhempana ->vääristää tilastoja (eli geeneistä tulee fiksuus, ei iästä) oli ihan fiksu ajatus ja uskon myös tuohon.
 
ei ihan aina mene noin
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihan aina mene noin:
Mitä lapsiin tulee, niin uskon a) geenien b) kasvatuksen ja c) ravinteiden (öljyt, vitamiinit ja muut, ei liikaa karkkia) voimaan. Kaikilla voi vaikuttaa, miksei muillakin mitä nyt unohtuu listata, liikunta- ja musiikkiharrastukset esimerkiksi.
Jep tätä mieltä mäkin olen.

Ja tuo sun ajatus kouluttaneista vanhemmista, jotka saa lapsen hieman vanhempana ->vääristää tilastoja (eli geeneistä tulee fiksuus, ei iästä) oli ihan fiksu ajatus ja uskon myös tuohon.
Mutta me ei voida tietää missä maassa tutkimus on tehty ;) Näissä lapsen älykkyys -asioissa on muutenkin niin monta muuttujaa, ettei sitä voi kuin parhaansa yrittää ja katsoa miten käy. Mutta joka tapauksessa kyllä asiaan voi ja kannattaa vaikuttaa =)
 
äiti vm.60
Alkuperäinen kirjoittaja päivänsäde:
Kun olen tuota asiaa aina ihmetellyt mutta nyt se tuli todistettua.
Uusien tutkimusten mukaan äidin ollessa vanhempi -> lapsi älykkäämpi :D
Koska äitini imetti minua pitkään. Oli kyllä 17-vuotias synttyessäni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihan aina mene noin:
Mitä lapsiin tulee, niin uskon a) geenien b) kasvatuksen ja c) ravinteiden (öljyt, vitamiinit ja muut, ei liikaa karkkia) voimaan. Kaikilla voi vaikuttaa, miksei muillakin mitä nyt unohtuu listata, liikunta- ja musiikkiharrastukset esimerkiksi.
Jep tätä mieltä mäkin olen.

Ja tuo sun ajatus kouluttaneista vanhemmista, jotka saa lapsen hieman vanhempana ->vääristää tilastoja (eli geeneistä tulee fiksuus, ei iästä) oli ihan fiksu ajatus ja uskon myös tuohon.
Geenien ja älykkyyden yhdistäminen on aika tulenarka asia. Eivätkä kaikki tutkijat ole sitä mieltä, että se, mitä länsimaissa kutsumme älykkyydeksi olisi geenien aiheuttamaa.
 
heillo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ihan aina mene noin:
Mitä lapsiin tulee, niin uskon a) geenien b) kasvatuksen ja c) ravinteiden (öljyt, vitamiinit ja muut, ei liikaa karkkia) voimaan. Kaikilla voi vaikuttaa, miksei muillakin mitä nyt unohtuu listata, liikunta- ja musiikkiharrastukset esimerkiksi.
Jep tätä mieltä mäkin olen.

Ja tuo sun ajatus kouluttaneista vanhemmista, jotka saa lapsen hieman vanhempana ->vääristää tilastoja (eli geeneistä tulee fiksuus, ei iästä) oli ihan fiksu ajatus ja uskon myös tuohon.
Geenien ja älykkyyden yhdistäminen on aika tulenarka asia. Eivätkä kaikki tutkijat ole sitä mieltä, että se, mitä länsimaissa kutsumme älykkyydeksi olisi geenien aiheuttamaa.
Sen mitä olen pyörinyt tutkijoiden joukossa (itsekin sellainen), niin tiedän, että tutkimuksia voi olla jos minkälaista riippuen mitkä oletukset ja lähtökohdat tutkimuksessa on. Eli en itse katsois sitä mitä mieltä yleensä kaikki tutkijat ovat, koska miltein aina on molemmin suuntiin olevia tutkimustuloksia.
 

Yhteistyössä