Löysin sattumalta hoitokeinoa akneeni

  • Viestiketjun aloittaja S.B.
  • Ensimmäinen viesti
S.B.
Olin reissaamassa Etelä- ja Kaakkois-Aasiassa ja söin matkan ajan turistiripulin ehkäisemiseksi saccharomyces boullardii -probioottia. Huomasin, että mun iho oli matkan ajan hyvässä kunnossa.

Tulin kotiin ja aknea alkoi ilmestyä taas tosi paljon. Ajattelin, että mitäpä jos S.B. olikin syynä ihon hyvään kuntoon. Aloin viime viikolla ottaa taas tota samaista probioottia ja akne on melkein parantunut!

S.B:tä on tutkittu vähäsen myös aknen hoidossa. Luin yhden tutkimuksen, jossa muistaakseni ainakin 75 % S.B:tä saaneista kertoi aknen parantuneen hyvin.

Mua kiinnostaisi tosi paljon, jos joku aknesta kärsivä haluaisi kokeilla k.o. probioottia, että auttaako se muillakin akneen yhtä hyvin kuin mulla.
 
"Aloittaja"
Tosiaan ainakin noilla tuotenimillä saa, jotka tässä ketjussa on mainittu. Mä oon ottanut yhden 250 mg katselin iltaisin... Eli paljon pienempi annostus on riittänyt kuin ripulin ehkäisyssä ja hoidossa käytettäessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Taniira
"vieras"
Ei tuo ole mikään ihme, kiinalaisen lääketieteen mukaan kaikki lähtee suolistosta ja jos suoliston bakteerit ovat kunnossa, se näkyy ihmisen koko terveydessä. Siksi juuri pitäisikin syödä oikein ja etenkin, välttää turhia antibioottikuureja. Antibioottikuurin jälkeen kestää 6kk-12 kk että suoliston bakteerikanta on palautunut ennalleen, terveelläkin ihmisellä. Jos on jotakin perussairauksia, voi olla ettei se ikinä enää pysty palautumaan alkuperäiselle tasolle ja elimistön puolustusvaste heikkenee.
 
"Aloittaja"
Näitä syödessä mullekin on valjennut, että tosiaan voi niin moni asia selittyä suoliston terveydellä :)

Pienempiäkin pakkauskokoja kuin 50 kpl on saatavilla, jos haluaa ensin kokeeksi ostaa vähemmän :)
 
Täytyy kommentoida, että itsekkin vahingossa huomasin finnien "paranevan" nopeammin kun kokeilin niihin vauvan sinkkivoidetta.
Nykyään haen apteelista sellaista "sinkkipastaa" paksua sinkkivoidetta, ja laitan yöksi jos tulee näppyjä, aina rauhoitaa ihon ja pienentää näppyjä huomattavasti jo yhdessä yössä.
 
"Aloittaja"
Hmm.. :( Yritin olla mainostamatta. Siksi en itse mainonnut mitään tuotenimiä. Olen ihan vilpittömästi vain kiinnostunut jakamaan tämän vinkin muiden kanssa ja kuulemaan, olisiko muilla samanlaisia kokemuksia tästä.

Ja kyllä! Sinkkivoide on toinen, jota käytän silloin tällöin... Se vaalentaa arpia tai jotenkin tasoittaa punottavia kohtia :)

Kolmas jota käytän välillä on teepuuöljy. Laitan esim. pumpulituppoon pari tippaa teepuuöljyä ja kostutan viileällä vedellä tupon. Sitten pyyhin aknealueet sillä.
 
vierailija
Saccharomyces
boulardii -probiootin turvallisuutta koskeva kirjoitus Fimea:
Saccharomyces boulardii -valmistetta saaneilla potilailla on ilmennyt fungemiatapauksia kriittisesti sairailla potilailla. Tapaukset ovat harvinaisia, mutta voivat olla kuolemaan johtavia.
• Nämä valmisteet (Precosa 250 mg kapseli, kova ja Precosa 250 mg jauhe oraalisuspensiota varten, annospussi) ovat nyt vasta-aiheisia kriittisesti sairailla tai immuunipuutteisilla potilailla. Valmisteet ovat jo ennestään olleet vasta-aiheisia potilailla, joilla on keskuslaskimokatetri.
• S. boulardii -valmisteella hoidettavien potilaiden lähellä olevilla muilla potilailla voi myös olla mikro-organismien aiheuttama kontaminaatioriski.
 
vierailija
Saccharomyces
boulardii -probiootin turvallisuutta koskeva kirjoitus Fimea:
Saccharomyces boulardii -valmistetta saaneilla potilailla on ilmennyt fungemiatapauksia kriittisesti sairailla potilailla. Tapaukset ovat harvinaisia, mutta voivat olla kuolemaan johtavia.
• Nämä valmisteet (Precosa 250 mg kapseli, kova ja Precosa 250 mg jauhe oraalisuspensiota varten, annospussi) ovat nyt vasta-aiheisia kriittisesti sairailla tai immuunipuutteisilla potilailla. Valmisteet ovat jo ennestään olleet vasta-aiheisia potilailla, joilla on keskuslaskimokatetri.
• S. boulardii -valmisteella hoidettavien potilaiden lähellä olevilla muilla potilailla voi myös olla mikro-organismien aiheuttama kontaminaatioriski.
Tämä on kyllä tiedossa sairaalamaailmassa. Ja muita tämä tieto ei koskekaan. Esim "immuunipuutteiset", eli esim elinsiirtopotilaat kyllä saavat sairaalasta ohjeet etteivät saa precosaa syödä.
 

Yhteistyössä