Lörpöttelevä mies...

Tuun varmasti koko loppuvuoden laitteleen näitä raskausjuttuja tänne, mutta koittakaa kestää. Lyhyt priiffaus: Plussasin vappuna. "Ensijärkytyksestä" ollaan toivuttu, la joskus 13.12.13-08.01.14 välillä, ensiviikon ultrasta varmaan selviää jo tarkemmin.

No mies sitten minulle torstaina vannotti, että tästä ei sitten laiteta facebookiin mitään (jo jaa! en muutenkaan ymmärrä niitä ketkä kertoo kaiken FB:ssa) koko aikana eikä heti soitella ympäri kyliä asiasta. No eikös hän itse heti seuraavana päivänä kertonut vanhemmilleen ja sitten minun vanhemmilleni (en olisi itse halunnut vielä kertoa mutta mies möläytti kahvipöydässä).

Tänään sitten soitti töistä, että sori nyt vaan, mutta heillä nyt töissä vahingossa tietää kaikki (heidän osasto) mun raskaudesta. Että kun pomo oli kysynyt yhdestä ulkomaankeikasta ensi keväälle ja mies oli sanonut ettei voi lähteä kun on tulossa vauva niin 5 min päästä sen tiesi siellä koko osasto. :(

Ärsyttää kun mies ei tajua että näistä asioista ei noin vaan puhuta,ainakaan vielä kun km riski on niin iso. Sitten on kauhee selittäminen jos mitään vauvaa ei tulekaan. :( Eri asia olisi muutaman kuukauden päästä. Eri asia olisi ollut jos olisi vienyt pomonsa sivummalle mutta täytyykö sitä keskellä avokonttoria kailottaa? :O

Itse olen vasta kertonut hyvälle ystävälleni joka myös odottaa vauvaa.Niin ja täällä nimettömänä. :p
 
Ehkä teillä vaan erilaiset käsitykset siitä mikä on privaa. Data on irl paljon avoimempi kuin minä ja joudun ihan teroittamaan hänelle erikseen, jos en halua jonkun asian tulevan yleiseen tietoon. Hän kun menee muuten lörpöttelemään kaiken, vaikka alkuun luulin meidän yhteisymmärryksessä tajuavan, että kaikki on salaista kunnes toisin päätetään.
 
no jaa
Tuota mä en oo ikinä ymmärtänyt että kerrotaan vasta kun km:n riski on ohi. Mikäänhän ei ole varmaa. Ja jos jotain sattuu, niin miksi siitä ei voi sitten sanoa? Elämä on riskiä.
 
rv38
Tätä sun jatkotarinaa on oikeesti ihan kiva lukea. :) Siinähän se kertomisen inhottavuus on et jos tulee keskenmeno niin en minä ainakaan olisi jaksanut miettiä kelle olen kertonut. lisäksi en olisi varmaan jaksanut sitä myötätunnon määrää jota esim. mun äitiltä olisi tullut. Se on sit sun miehen vastuulla kerta kaikille niille, joille on sen jo möläyttänyt. Mutta toivotaan et kaikki menee sulla hyvin ja sellaiseen tilanteeseen ettejoudu.
 
"vieras"
Tätä sun jatkotarinaa on oikeesti ihan kiva lukea. :) Siinähän se kertomisen inhottavuus on et jos tulee keskenmeno niin en minä ainakaan olisi jaksanut miettiä kelle olen kertonut. lisäksi en olisi varmaan jaksanut sitä myötätunnon määrää jota esim. mun äitiltä olisi tullut. Se on sit sun miehen vastuulla kerta kaikille niille, joille on sen jo möläyttänyt. Mutta toivotaan et kaikki menee sulla hyvin ja sellaiseen tilanteeseen ettejoudu.
Voi tulla muutakin kun keskenmeno. Kohtukuolema tms.
 
rv38
[QUOTE="vieras";28435425]Voi tulla muutakin kun keskenmeno. Kohtukuolema tms.[/QUOTE]

No tietysti tai lapsi voi kuolla synnytyksen tms. Siinä vaiheessa tarvitsisinkin varmasti läheisteni tukea. Mutta vaikkapa viikolla 5, jolloin keskenmenon riski on kuitenkin vielä todella suuri en olisi tarvinnut yliääräistä hössötystä, koska silloin kesken menevä on todennäköisesti elinkyvytön alkio. Enkä olisi jaksanut alkaa soitteleen kavereita/sukulaisia läpi että nyt kävi näin, mutta olen fine asian kanssa.
 
Mä just toisessa ketjussa avauduinkin aiheesta :D
Meillä mies on ollut hyvin innokas, eikä ole missään vaiheessa kantanut huolta, että mitäs jos... Nyt meneillään rv 35 ja osaa jo olla hiljaa :D
Olen koko odotusajan aivopessyt sitä hiljaisuuteen.
Meillä oli aiheesta alkuraskauden aikana iso riita ja sen jälkeen on osannut olla huutelematta enemmälti. Yhdessä päätetään nykyään mitä kerrotaan ja kenelle.

Varsinkin tärkeää nyt kun käyn kerta viikkoon kohdunkaulaseurannassa supistusten takia. Mun värikin yksityiskohdat olis ihan varmasti kaikkien tiedossa, jos en olis kovasti tuolle takonut kaaliin tiettyjä asioita.
 
Kiitos vastauksista! Nyt oli mieskin vähän miettinyt ja pahoillaan ettei tajunnut hoitaa asiaa hienovaraisemmin.
itsellä kyllä tekisi jo mieli soitella kaverit läpi kun oon niin onnellinen, mutta toppuuttelen koko ajan et "vasta ultran jälkeen ala harkitsemaan".tosin loppuviikosta joudun yhdelle kaverille taas kertomaan kun ollaan menossa laivalle ja tämä jo eilen puhelimessa suunnitteli kuinka paljon buffetin viiniä vedetään. No itse tiedän ainakin jo määrän, tasan nollat. :D
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe

Yhteistyössä