Löin eilen etuhampaan, pitäskö nyt huolestua kun..

• Viestiketjun aloittaja FräuleinGrau
  • Ensimmäinen viesti
FräuleinGrau
..se hammas särkee. Ei mitenkään kovasti, mutta kuitenkin. Ikään kuin pakottaa. Syömään pystyy. Pitäskö vaan seurailla? Näen monesti unta että hampaat tippuu, sanokaa mulle että tää on vaan jotain tärähdyksestä johtuvaa hermosärkyä :(

Näytä hammastasi
Käy näyttämässä. Mun pojalle tuli jalkapallo naamaan ja hammasta juili pari päivää, meinasin sen menevän itsestään ohi. Mutta hammaslääkäri totesi hampaan juuren vaurioituneen, hammas oli kuoliossa ja jotain siihen laitettiin, en ole oikein selvillä kun poika on sen verran iso, että hoitaa noi lääkärikäynnit jo itekseen.

FräuleinGrau
En viittis mennä "turhaan" tk:een, kun tiedän että siellä riehuu varsin ihanaa mahatautia oikein urakalla.. Joutusin ottaan 10kk vauvan mukaan.. Ei siihen hampaaseen käyny kuin sellainen kaulassa oleva kivikoru kun kumarruin, sattu sillon kyllä mut meni ohi hetken päästä. Nyt aamulla alko tuo pakottaminen.

FräuleinGrau
Alkuperäinen kirjoittaja Näytä hammastasi:
Käy näyttämässä. Mun pojalle tuli jalkapallo naamaan ja hammasta juili pari päivää, meinasin sen menevän itsestään ohi. Mutta hammaslääkäri totesi hampaan juuren vaurioituneen, hammas oli kuoliossa ja jotain siihen laitettiin, en ole oikein selvillä kun poika on sen verran iso, että hoitaa noi lääkärikäynnit jo itekseen.
Argh, hui kamalaa! Toivottavasti poikasi hammas parani!

Näytä hammastasi
Alkuperäinen kirjoittaja FräuleinGrau:
Kyllä siihen ihan pysyvä vaurio tuli, jotain 'täytettä' sinne hampaan sisään laitettiin.

FräuleinGrau
Alkuperäinen kirjoittaja FräuleinGrau:
Kyllä siihen ihan pysyvä vaurio tuli, jotain 'täytettä' sinne hampaan sisään laitettiin.
Ai tehtiinkö siihen sitten juurihoito :-X?

vieras
Mä kaaduin pyörällä pahasti joku aika sitten ja etuhammas sai kovan iskun ja palakin lohkesi. Se oli varmaan viikon puruarka, mutta se kuvattiin heti onnettomuuden jälkeen ja todettiin että mitään vaurioita ei juuressa onneksi näkynyt, eli ajan kanssa arkuus hävisi. Mutta suosittelevat kyllä käymistä hammaslääkärissä tapaturman jälkeen, koska joskus joudutaan tekemään esim. juurihoito tai jos hammas heiluu niin se joudutaan kiinnittämään uudelleen.

heips
Jos sillä hampaalla kykenee syömään ilman särkyjä ei tartte mennä lekuriin. Jos se alkaa tummumaan se hammas ni sit on hyvä mennä. Mun äiti on hammaslääkäri ja meillä oli vastaavanlainen tapaus, kun poika löi päänsä tytön ylähampaaseen. Se alkoi jopa heilumaan, mutta ei muuta haittaa. Äiti kertoi nämä tummumis ja särkyasiat silloin puhelimessa. tyttö ei pystynyt syömään viikkoon ku pehmeitä, mutta ei silti mitään vaurioo tullu. Kannattaa mielestäni seurailla sen kehittymistä. Pikkulapsilla kuitenkin kyse maitohampaista jota lekurit ei lähde korjailemaan välttämättä. Paranemisia teille

heips
Alkuperäinen kirjoittaja heips:
Jos sillä hampaalla kykenee syömään ilman särkyjä ei tartte mennä lekuriin. Jos se alkaa tummumaan se hammas ni sit on hyvä mennä. Mun äiti on hammaslääkäri ja meillä oli vastaavanlainen tapaus, kun poika löi päänsä tytön ylähampaaseen. Se alkoi jopa heilumaan, mutta ei muuta haittaa. Äiti kertoi nämä tummumis ja särkyasiat silloin puhelimessa. tyttö ei pystynyt syömään viikkoon ku pehmeitä, mutta ei silti mitään vaurioo tullu. Kannattaa mielestäni seurailla sen kehittymistä. Pikkulapsilla kuitenkin kyse maitohampaista jota lekurit ei lähde korjailemaan välttämättä. Paranemisia teille
Siis mitä mä sekoilen... Mä elin ihan jossain muualla. Puhuin lasten hampaista, vaikka kyse oli aikuisen. Huomaa että noi yöunet on jääny vähäiselle. SORI tästä sekoilusta. Siltikin jos sillä hampaalla pystyy syömään ja särky ei jatku liian pitkään ni en menis, mutta tottakai jos ei sen kanssa pysty olemaan. Tsemppiä

Mun äiti kaatui jokin aika sitten ja se kävi päivystyksessä sekä näyttämässä hampaitaan lääkärillä, kun leuan löi. Lääkäri sanoi, et kantsii mennä käymään heti, koska siitä tarvii heti jonkun todisteen, jos myöhemmin ilmaantuu jotain, niin saa sitten kotivakuutuksista hoitoon korvauksen. Sanoi, että vaikkei hampaassa näkyis mitään heti, siihen voi hyvin tulla jotain myöhemmin (sanoiko että jopa puolen vuoden päästä voi joutua sen takia juurihoitoon tms. en valitettavasti muista) tai että saattaa alkaa heilua myöhemmin.

Eli menisin näyttämään varulta.

FräuleinGrau
Siis mitä mä sekoilen... Mä elin ihan jossain muualla. Puhuin lasten hampaista, vaikka kyse oli aikuisen. Huomaa että noi yöunet on jääny vähäiselle. SORI tästä sekoilusta. Siltikin jos sillä hampaalla pystyy syömään ja särky ei jatku liian pitkään ni en menis, mutta tottakai jos ei sen kanssa pysty olemaan. Tsemppiä
Heh, ei haittaa mittää :D. Et ole ainoa jolle käy tämmösiä!

FräuleinGrau
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Mun äiti kaatui jokin aika sitten ja se kävi päivystyksessä sekä näyttämässä hampaitaan lääkärillä, kun leuan löi. Lääkäri sanoi, et kantsii mennä käymään heti, koska siitä tarvii heti jonkun todisteen, jos myöhemmin ilmaantuu jotain, niin saa sitten kotivakuutuksista hoitoon korvauksen. Sanoi, että vaikkei hampaassa näkyis mitään heti, siihen voi hyvin tulla jotain myöhemmin (sanoiko että jopa puolen vuoden päästä voi joutua sen takia juurihoitoon tms. en valitettavasti muista) tai että saattaa alkaa heilua myöhemmin.

Eli menisin näyttämään varulta.
Ahhaa, no taidanpa sitten soitella tuonne tk:een. Palaan kohtpuoleen takas kertomaan mitä käskettiin tehdä (jos tätä ketjua vielä joku jaksaa seurata :D). Särky jopa lakkasi hetkeksi kun syötin poikaa mutta palasi taas :(.

FräuleinGrau
No niin hammaslääkärissä käyty. Kaikki ok, mut kontrollissa pitäis käydä myöhemmin ja tietysti jos oireet pahenee. Nytpä tuli tässä sitten huomattua, että hups mulla ei olekaan tapaturmavakuutusta :(. Olin siinä käsityksessä että mies sen oli ottanu kotivakuutukseen, vaan eipä tietystikään ollu ottanut kuin itselleen vaan. Toivotaan nyt että hammas säilyy kelposena, mikään vakuutus ei sitten taida korvata jos jotain vielä tälle tulee.

Yhteistyössä