P
paniikissa
Vieras
Lapin keskussairaalan synnäriltä kuultiin ikäviä juttuja joku vuosi sitten.. Onko kellään kokemusta nyt toimivista kätilöistä???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pajukko:Ihana paikka on. Siitä on jo yli 10 vuotta, kun kohistiin kätilöiden käytöksestä. Olen synnyttänyt -00, -03 ja -05 ja mukavat kokemukset synnytyksestä ja henkilökunnasta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Vaikea vaihtaa paikkaa.. Jos ehdittäis muuttaa ennen synnärille menoa etelään. Oon kuullu niin paljon noista ns. kätilöistä, että pelottaa mennä sinne. Eiköhän tuosta kirjotettuki jossin lehdessä aikanaan, muttei tainnu tuottaa tulosta.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:Vaikea vaihtaa paikkaa.. Jos ehdittäis muuttaa ennen synnärille menoa etelään. Oon kuullu niin paljon noista ns. kätilöistä, että pelottaa mennä sinne. Eiköhän tuosta kirjotettuki jossin lehdessä aikanaan, muttei tainnu tuottaa tulosta.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:8 vuotta sitten synnytin LKS:ssä, naiivi ensisynnyttäjä joka luuli että henkilökuntaan/kätilöiden arvioihin pitää luottaa. Enää en suostuisi valvomaan viikkoa (liittoittelematta) supistusten kanssa, synnytyksessä lapsi meinasi sitten kärsiä hapen puutteesta kun en jaksanut en valvomisen jälkeen enää ponnistaa. Jos vielä joskus joudun synnyttämään...en enää koskaan halua sinne koska ihan sama mitä sanoin ei kukaan kuunnellut, jos oisin raisu ja kova ääninen niin ehkä sitten asiat olisi menneet toisin.
Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:Nämä jutut herättävät myöskin ennakkokäsityksiä, jotka vaikuttavat ilman muuta tilanteiden tulkintaan. Joku kätilön kommentti on tarkoitettu huumoriksi, mutta kun synnyttäjä odottaa, milloin se ilkeily alkaa, se kuulostaa heti tosi ilkeältä. Samoin tietyt hoitokäytännöt voivat tuntua simputukselta, jos sitä odottaa. Ei silti että tietäisin millaisista jutuista LKS:ssa on kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:Nämä jutut herättävät myöskin ennakkokäsityksiä, jotka vaikuttavat ilman muuta tilanteiden tulkintaan. Joku kätilön kommentti on tarkoitettu huumoriksi, mutta kun synnyttäjä odottaa, milloin se ilkeily alkaa, se kuulostaa heti tosi ilkeältä. Samoin tietyt hoitokäytännöt voivat tuntua simputukselta, jos sitä odottaa. Ei silti että tietäisin millaisista jutuista LKS:ssa on kyse.
Minusta on aika vaikea tulkita väärin väkivaltaisia sisätutkimuksia (juu ei tarvi liiotella edes, peukalo oli joka kerta klitoriksen kohdalla ja siihen piti painaa todella lujaa, niin että silmistä valui vesi) ja esim. muutamat tikit piti laittaa ilman puudutusta :kieh: Lisäksi siinä synnytyksessä oli muutakin, mut en tosiaan jaksa kaikkea tähän kirjoitella. Kävin sen jälkeen paljon keskusteluja tästä kätilöstä.
Siskon kaverilla oli sama kätilö ja samanlaiset kokemukset. Vieläkin se on siellä töissä.
Mulla on ollut sinänsä helpot, kivuttomat synnytykset ja ainoa mitä olen odottanut, on ollut kätilön ammattitaito ja apu ponnistusvaiheessa.
Alkuperäinen kirjoittaja roi:Joo sama kans ekassa synnytyksessä että ne tikit laitettiin kamalan raskaan ja kivuliaan synnytyksen jälkeen ilman puudutteita.. tuska vaan jatku. kerroin kyllä että sattuu mutta ei mitään vaikutusta.
nyt on punktio takana. Ei hyvä jumala mikä kokemus....
Ensinnäkin paikalle saapui lääkäri ja hoitaja. Siinä ne sitten kaksissa tuumin kokosi tätä "laitetta" millä näytettä alettiin ottaa. Steriilejä neuloja putoili lattioillekkin, hitusen jo alkoi siinä vaiheessa mietitttämään ammattitaito...Mallattiin hyvä paikka ja eikun pistämään.... neula tuleekin väärästä suunnasta
Onneks tuo pisto ei sitten sinne kohtuun asti yltänyt, no, sitten uusintayritys laitteen kokoamiseksi OIKEIN. Sit jo neula tulee oikeasta paikasta, ja voin kuulkaa kertoa että se ei tuntunut miltään verinäytteenotolta.
Tunsin ihan rutinaa kun kalvojen läpi mentiin neulalla, ihan älytön kipu alkoi viiltämään koko alavatsaa. Sit ne yrittää vetää sitä lapsivettä,oli kuulemma tosi tiukkaan vedettävä et sitä sai, niinpä joka kerta kun se veti, niin neula tuli ulos sieltä kalvoista, ja eiköhän joka vetasulle pistetty vierestä läpi
Huusin jo siinä vaiheessa kivusta, ja näytteenotto oli lopetettava. 10 ml näytettä saatiin, ja tarvittu olisi 20 ml. Sit se lääkäri vaan tuumas että eiköhän tästä jonkun pikaviljelyn saa???
Alkuperäinen kirjoittaja roista myös:3 synnytystä lks:ssa, 99, 01 ja sektio 04. joka kerta olen saanut aivan loistavaa hoitoa. kätilöt mukavia ja ammattitaitoisia, osastolla lämpimiä ja ymmärtäväisiä.
olen vähän sitä mieltä, että lks:n synnärillä toimii sama kuin kaikkialla muuallakin: sitä saa mitä tilaa. mun kohdalle näet on sattunut liki kaikkialla muuallakin ystävälliset ja ammattitaitoiset ihmiset!
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:nyt on punktio takana. Ei hyvä jumala mikä kokemus....
Ensinnäkin paikalle saapui lääkäri ja hoitaja. Siinä ne sitten kaksissa tuumin kokosi tätä "laitetta" millä näytettä alettiin ottaa. Steriilejä neuloja putoili lattioillekkin, hitusen jo alkoi siinä vaiheessa mietitttämään ammattitaito...Mallattiin hyvä paikka ja eikun pistämään.... neula tuleekin väärästä suunnasta
Onneks tuo pisto ei sitten sinne kohtuun asti yltänyt, no, sitten uusintayritys laitteen kokoamiseksi OIKEIN. Sit jo neula tulee oikeasta paikasta, ja voin kuulkaa kertoa että se ei tuntunut miltään verinäytteenotolta.
Tunsin ihan rutinaa kun kalvojen läpi mentiin neulalla, ihan älytön kipu alkoi viiltämään koko alavatsaa. Sit ne yrittää vetää sitä lapsivettä,oli kuulemma tosi tiukkaan vedettävä et sitä sai, niinpä joka kerta kun se veti, niin neula tuli ulos sieltä kalvoista, ja eiköhän joka vetasulle pistetty vierestä läpi
Huusin jo siinä vaiheessa kivusta, ja näytteenotto oli lopetettava. 10 ml näytettä saatiin, ja tarvittu olisi 20 ml. Sit se lääkäri vaan tuumas että eiköhän tästä jonkun pikaviljelyn saa???
Tossapa kokemus äitipolilta, lapsivesinäytteen otossa. Siis kätilöt toheloimassa, ihan samat jotka hoitaa sit synnytyksiä. Ei mitään ammattitaitoa, todella veemäistä porukkaa.
Ja eikä todellakaan ole et sitä saa mitä tilaa.