Liza Marklund Uhatut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Kukaan lukenut kyseistä kirjaa?Mitä piditte?Mä luen parhaillani..todella riipaiseva tositarina perheväkivallasta ja sen uhreista..Meen vasta sivulla 77,mut on saanut jo kyyneleet silmin,kylmiä väristyksiä ja puistatusta aikaan mussa.Suosittelen!

Luettu on, samoin jatko-osat. Mua vihastuttaa kun luen sitä, monestakin syystä. Kyllä nainen voi olla sokea, ja mies julma :|
(ja se mies muuten on kuulemma kristitty, johonkin äärijärjestöön kotimaassaan kuulunut, ei muslimi jona esiintyy :o )

Mä ostin pahaa aavistamatta tuon pokkarina kun oltiin perheen kanssa laivareissulla. Ajattelin että kivempi lukea jotain pokkaria kuin ostaa lehteä. Niinhän siinä sitten kävi etten saanut oikeastaan lainkaan nukuttua koko yönä kun niin uppouduin tuohon kirjaan. Karmivaa luettavaa kerrassaan. Tuli tosiaan itkettyä ihan kunnolla tuota lukiessa ja välillä olis tehnyt mieli heittää koko opus seinään.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Luettu on, samoin jatko-osat. Mua vihastuttaa kun luen sitä, monestakin syystä. Kyllä nainen voi olla sokea, ja mies julma :|
(ja se mies muuten on kuulemma kristitty, johonkin äärijärjestöön kotimaassaan kuulunut, ei muslimi jona esiintyy :o )

Pitikin just kirjoittaa että siitä on muitakin osia, mutta kun en muistanut että yksi vai kaksi, niin jätin sitten vallan kirjoittamatta.

Joo kaks ekaa osaa on marklundin kirjoja... kolmas eriksonin. kaks ekaa osaa olen lukenu, kolmatta en enää jaksanu.itse tykkäsin kirjoista... mutta koskettava tarina.. mutta niin tavallinen... ulkomaalainen mies joka heittäytyy väkivaltaiseksi ja uhkaa viedä lapset.... tosin miian tarina vielä karmivampi.... yli 10v pakoilua....

Yksi Marklundin AB-kirjoista, Paratiisi, käsittelee samaa aihepiiriä. Siinä siis aineksia Mian tarinasta sekoitettuna fiktioon.

ÄLÄ LUE JOS ET OLE LUKENUT JATKO-OSAA mut pakko vielä todeta, että harmitti ihan sikana, kun niiden liitto ei sitten kuitenkaan kestänyt, vaikka niin monesta olivat jo selvinneet.

Aloitin just eilen illalla tuon kirjan lukemisen, en meinannu malttaa lopettaa niin jännittävä kirja tunnosti olevan. Koko ajan sellainen pelko pers...ssä että millon se mies tekee jotain. :/

On luettu, kaikki jatko-osat mukaan laskien. Tämä kirja oli sellainen, että se piti lukea samalta istumalta kannesta kanteen. Todella karmaisevan realistinen kuvelma siitä, miten yhden tavallisen ihmisen elämä voi muuttua täydeksi helvetiksi... Suosittelen kirjaa kaikille luettavaksi. Avaa silmät näkemään, ettei se elämä todellakaan ole kovin auvoista monilla niiden omien seinien sisäpuolella...

Mutta kuulemma se ei ookkaa niin tositarina ku luulin... Se oli aika järkyttävää ja piinallista luettavaa; pakko oli lukee mahollisimman nopeesti vaa ahmien koko kirja loppuun!!! En saanu unta ku luin illal myöhään, ajatukset pyöri koko jan kirjan tapahtumissa! Ei ole mitään mielyttävää lukemista, mutta melko avartavaa sanoisinkos... Kertoo yksityiskohtaisesti siitä, mitä perheväkivalta voi olla...ja vaino!! Ja se, kun erilaiset kulttuuritaustat yhdistyy, voi tulla ristiriitoi... mutta se kirjan mies, siis Miian ex-mies oli kyllä aika psykopaatti, olikohan oikeesti noin sairas?? :o

Kertoja taitaa olla minä-kertoja tossa, eikös Miia kerro sitä itse?