Listataas parhaita täytekakun täytteitä.

Ohjeetkin voi laittaa... Jos vaikka muut saisivat hyviä vinkkejä. =)

Mun lemppari on ehdottomasti perinteinen mansikkakermakakku. Makeutta saa kun laittaa vielä vähäsen mansikkahilloakin väliin... :p Tulispa jo kesä!

mää tykkään:

persikkatäyte, johon tulee soseutettua persikkaa, kermavaahtoa, pikkaisen liivatetta appelsiinimehussa ja tiraus sitruunamehua. on oikein lempeän makuinen

toinen on omenatäyte, johon keitettyjä omenalohkoja, vanilla cremeä, vähän liivatetta, sitruunamehua, jotakin alkoholia (rommia) ja kanelia.

kummastakaan en osaa tarkkaa reseptiä sanoa, nuo ainekset vaan sotketaan keskenään. niin ja sokeria varmaan kumpaankin täytteeseen voi lisätä fiiliksen mukaan

ViVi
Tuttu oli tehnyt kakun jossa välissä mangososetta ja appelsiinituorejuustoa. Voi vide ku oli hyvää !!! En yleensä edes tykkää täytekakusta, mutta tuon oisin voinu syödä kokonaan. =)

Mulle EI rahkaa!! En tykkää yhtään! :x

Mun suosikki on suklaamousse tai semmoinen suklaakreemi. Yleensäkin jotain suklaata, kyllä suklaakakut on parhaita. Toisaalta etenkin kesällä tuoreet mansikat ja kermavaahto/vanilijavaahtokin toimii hyvin! :p

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:

Mun suosikki on suklaamousse tai semmoinen suklaakreemi. Yleensäkin jotain suklaata, kyllä suklaakakut on parhaita. Toisaalta etenkin kesällä tuoreet mansikat ja kermavaahto/vanilijavaahtokin toimii hyvin! :p
Mites tuollaiset mousset ja kreemit tehdään? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PuoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:

Mites tuollaiset mousset ja kreemit tehdään? :whistle:
Heh, mousse paketista :whistle: ja kreemin tekee meidän äiree! B)

Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Mä teen suklaamoussen niin, että siihen tulee kermavaahtoa, valkuaisvaahtoa, sulatettu suklaalevy, liivatetta ja sokeria.
Se on siis sellaisen hyytelökakun täyte, mutta laitan sen täytekakun väliin. Valion ohjeella. :p
Eli löytyy varmaan jostain valion sivuilta ohje sitten.
Tytöllä olis synttärit parin kuukauden päästä, eikä mansikat ole varmaan silloin vielä kypsiä, niin jos silloin vaikka tekis sit tollasen moussen tai kreemin tai... =)

Kinuskikissan sivuilta löytyy ihan mahtava suklaatäyte, vielä kun sivelee pohjaan lemon curd-tahnaa sen kanssa niin nam :p
Myös sitruuna-mango täytekakku sai paljon kehuja ja maistuikin vieraille pojan 3v synttäreillä, kun koko kakku meni :D Pojalla oli Metsäkonekakku jossa pääväreinä keltaista ja mustaa joten tuo sopi jo värinsäkin puolesta mainiosti kakkuun :) Ja ihanan raikasta, ei lainkaan sellasta tönkköä rahkatäytteen omaista :)

Yhteistyössä