Listataanko tähän asioita, joista teininä oli ihan ehdoton mielipiteissään, ja aikuistuttua on mieli muuttunut?

• Viestiketjun aloittaja Nuoruusvuosia muistellen..
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mun ei ikinä pitänyt ottaa ulkomaalaista miestä.
:D Näin mäkin olen vannonut, mutta toistaiseksi en ole ottanutkaan. :D
Mä vastasin jopa 24-vuotiaana isäni "Äläkä tuu turkkilaisen vaimona takaisin"- läppään että "no ei oo pelkoo" :D
Iskä vei mut bussiasemalle, kun olin lähdössä taas kerran Turkkiin töihin. Sinä kesänä tapasin mieheni, ja olin Suomeen tullessani turkkilaisen kihlattu ja avovaimo.

harmaa vakkari
Mä ajattelin teininä paljon vasemmistolaisemmin kuin nykyään
En tajunnut kuinka tärkeetä ois ollu kouluttautua kunnolla (tästä syytän kyllä vähän vanhempianikin)
Olin kasvissyöjä eettisistä syistä, nykyään ei enää jaksa niin paljon ajatella lihan tehotuotantoa yms... vaikka tärkeitä asioita ovatkin

-
Mun ei ikinä pitänyt ottaa ulkomaalaista miestä.
:D Näin mäkin olen vannonut, mutta toistaiseksi en ole ottanutkaan. :D
Mä vastasin jopa 24-vuotiaana isäni "Äläkä tuu turkkilaisen vaimona takaisin"- läppään että "no ei oo pelkoo" :D
Iskä vei mut bussiasemalle, kun olin lähdössä taas kerran Turkkiin töihin. Sinä kesänä tapasin mieheni, ja olin Suomeen tullessani turkkilaisen kihlattu ja avovaimo.
YÄK!

minä
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa vakkari:
En tajunnut kuinka tärkeetä ois ollu kouluttautua kunnolla (tästä syytän kyllä vähän vanhempianikin)
Olin kasvissyöjä eettisistä syistä, nykyään ei enää jaksa niin paljon ajatella lihan tehotuotantoa yms... vaikka tärkeitä asioita ovatkin

Mä oon saanu perioikeistolaisen kasvatuksen jo äidinmaidossa ja entistä enmmän musta on tullu porvari, vihaan kommunisteja ja köyhiä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Eikö olekin kamalaa? 8 vuotta oon jo turhaan saanut toivoa, että mies hakkaisi, ryyppäisi itsensä tajuttomaksi, jättäytyisi työttömäksi, alkaisi välinpitämättömäksi vaimoaan tai lapsiaan kohtaan, yms :'(

Olisi kannattanut ottaa sellainen suomimies kuin useammallakin palstalaisella tuntuu olevan, niin olisin minäkin saanut kokea tuota ihanaa tapahtumarikasta arkea :heart:. Tuntisin kuuluvani joukkoon aina juhannuksen, uudenvuoden, vapun ja äitienpäivän jälkeen, kun voisin valittaa mitä mies on taas tehnyt tai jättänyt tekemättä. No, ehkei peli ole vielä menetetty: ainahan voin erota, ja ehkä minäkin saan jo ensi jussiin mennessä itselleni vessaan sammuvan ja oksentelevan aarteen.

Eikö olekin kamalaa? 8 vuotta oon jo turhaan saanut toivoa, että mies hakkaisi, ryyppäisi itsensä tajuttomaksi, jättäytyisi työttömäksi, alkaisi välinpitämättömäksi vaimoaan tai lapsiaan kohtaan, yms :'(
Ja ajattele! Mä sain tuollaista käyttäytymistä ihan suomalaiselta mieheltä ja ilman mitään suurta odotteluakaan! :eek: :D

...
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Abortti
Tuo ihan ekaks, nyt ei muita tuu mieleen
Niin mullakin. Teininä kun sekoilin, ei olis tehny yhtään tiukkaa tehdä aborttia, nyt kahden lapsen äitinä en vois kuvitella evääväni oikeutta elämään omalta lapselta.

samat sanat
mulla aivan samat jutut. vannoin kans etten menis naimisiin lihansyöjän kanssa... ja kuulun kans niihin joiden piti perua puheensa ulkomaalaisen miehen suhteen.
Luulin kans että en ikinä muuttaisi vanhempini kotipaikkakunnalle sieltä kerran lähdettyäni mutta täälläpä ollaan perheineni!!

Ja ajattele! Mä sain tuollaista käyttäytymistä ihan suomalaiselta mieheltä ja ilman mitään suurta odotteluakaan! :eek: :D
Mä en saa tuollaista kohtelua edes suomalaiselta mieheltäni |O

mn
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Mä oon saanu perioikeistolaisen kasvatuksen jo äidinmaidossa ja entistä enmmän musta on tullu porvari, vihaan kommunisteja ja köyhiä.
no on sullakin hyvät vihanaiheet. oikein toivon että joudutte työttömiks/konkurssiin ja pääset ite kokemaan mitä on olla köyhä vasten tahtoaan!! Avarra vähän maailmankuvas ja käy vaikka intiassa kattomassa köyhiä, ja tajuamassa miksi jotkut ryhtyy kommareiks!!!

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:
Mä en saa tuollaista kohtelua edes suomalaiselta mieheltäni |O
Suakin on siis huijattu |O mutta mua vielä enemmän, sillä kaikki ulkomaalaiset miehethän vaan hakkaa, rellestää, lusmuaa yhteiskunnan tuella ja unohtaa vaimonsa & lastensa olemassaolon kun oleskelulupa on taskussa. Kaikki muut paitsi mun!

vieras
Minä olin teininä paaaljon vapaamielisempi kuin nyt. Piti oppia suvaitsemaan kaikenlaiset kännikalat ja sopeutua siihen vesistöön.

Nykyään olen tiukempi ja ehdottomampi alkoholin, vanhemmuuden, elämäntapatyöttömyyden ja valehtelun suhteen.

Ennen olin ehdoton siinä, että Suomessa on maailman paras kasvattaa lapset ja kouluttaa heidät. Siinäkin olen kääntänyt kantani.

Teininä olin myös ehdoton siinä, että en käytä polvia paljastavia vaatteita. Että minulla on rumat jalat, polvet, pohkeet ja nilkat. Olen oppinut sietämään virheitä itsessäni lasten ja puolison myötä.

täh
Alkuperäinen kirjoittaja mn:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

no on sullakin hyvät vihanaiheet. oikein toivon että joudutte työttömiks/konkurssiin ja pääset ite kokemaan mitä on olla köyhä vasten tahtoaan!! Avarra vähän maailmankuvas ja käy vaikka intiassa kattomassa köyhiä, ja tajuamassa miksi jotkut ryhtyy kommareiks!!!
Köyhä vasten tahtoaan????? Hei, jokainen voi mennä töihin!!!!!!

Suzyanne
Olin teininä sitä mieltä että somaleita pitää auttaa ottamalla heitä mahdollisimman paljon Suomeen. Suutuin ja syytin rasistiksi heti jos joku oli eri mieltä. No joo, nykyään olen aika päinvastaista mieltä, ehkä osittain siksi että asun nykyään pk-seudulla, jossa heitä on eniten.

heh

Olisi kannattanut ottaa sellainen suomimies kuin useammallakin palstalaisella tuntuu olevan, niin olisin minäkin saanut kokea tuota ihanaa tapahtumarikasta arkea :heart:. Tuntisin kuuluvani joukkoon aina juhannuksen, uudenvuoden, vapun ja äitienpäivän jälkeen, kun voisin valittaa mitä mies on taas tehnyt tai jättänyt tekemättä. No, ehkei peli ole vielä menetetty: ainahan voin erota, ja ehkä minäkin saan jo ensi jussiin mennessä itselleni vessaan sammuvan ja oksentelevan aarteen.
Ihanasti kirjoitettu :D :D

Yhteistyössä