Listataanko ruoka-aineita/mausteita jotka ei TODELLAKAAN sovi yhteen?

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen toi punajuuri ja valkosipuli, en tosiaan tiennyt ettei ne sovi yhteen ennen kuin kokeilin..

Yksi on mustapippuri ja kananmuna (esim. munakkaassa). Tosin tästä en tiedä onko vain omasta mausta kiinni, mutta mun mielestä aivan järkkyä..
 
astrolabe harmaana
Mustapippuri sopii kaikkeen!

Itse en voi sietää meiramia, timjamia, kuminaa (juustokumina onkin eri juttu) yms. Min maustekaapissa taitaa oikeastaan kaikki mausteet sopia yksiin. :p
 
Kaulin
Persiljatuorejuusto ja kääretorttu :mad:

Tuttava päätti leipaista kahvipöytään kääretortun. Mainosti pöytäännostaessaan, että kaupasta oli maustamaton tuorejuusto loppu, niin otti persiljalla maustetun.
 
"aliina"
Ketsuppi ja maito. Eli jos ruuassa on ketsuppia, niin sen kanssa ei voi juoda maitoa. Ja jos ruuassa on juustoa, ei siihen voi laittaa ketsuppia. Muutenkaan ketsuppi ei oikeen uppoo mulle, vain parissa harvassa ruuassa se on hyvää.
 
Kaulin
[QUOTE="aliina";26090419] Ja jos ruuassa on juustoa, ei siihen voi laittaa ketsuppia.[/QUOTE]

Eikä! Luulin olevani maailman ainoa jolla on tämä fiksaatio. Lisänä tuohon vielä, että kananmuna ja ketsuppi = yök. Paitsi hampurilaisen välissä ei haittaa :LOL:
 
"aliina"
Eikä! Luulin olevani maailman ainoa jolla on tämä fiksaatio. Lisänä tuohon vielä, että kananmuna ja ketsuppi = yök. Paitsi hampurilaisen välissä ei haittaa :LOL:
Jep. :D Meinaan saada aina raivarin, kun nään kuinka mun mies laittaa ketsuppia ruokiin, jossa on juustoa. Sama kun se tunkee ketsuppia kanaruokiin. :X Ja selittää sen sillä, jos siinä ruuassa on pastaa tai ranskalaisia. Ei nyt silti ketsuppia syödä juuston tai kanan kanssa, hyi!!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sateenkaaren väärässä päässä;26090217:
Kahvi ja basilika. Kahvipöytään ei kannata tehdä mozzarella-basilika-tomaattileipiä.
Voi ei, onko oikeasti ihan kauhea yhdistelmä?

Itse olen juuri järjestämässä kutsut, ja tarkoituksena on tehdä pieniä leipiä liha-, kala- ja kasvispäällisillä, ja tuo kasvisversio olisi tarkoitus olla juuri tuo tomaatti-mozzarella-basilika.
 
Sateenkaaren väärässä päässä
Voi ei, onko oikeasti ihan kauhea yhdistelmä?

Itse olen juuri järjestämässä kutsut, ja tarkoituksena on tehdä pieniä leipiä liha-, kala- ja kasvispäällisillä, ja tuo kasvisversio olisi tarkoitus olla juuri tuo tomaatti-mozzarella-basilika.
On ihan keittiökemiaa tuo, että nuo kaksi eivät sovi yhteen. Yhteensopimattomuus lähtee jo ihan molekyylitasolta. Jos syö ensin basilikaa ja juo sitten kahvia, ei suussa ole mikään mukava maku. (Heston Blumenthalin oppeja, kokeilin, en suosittele. :D)

Mutta onhan noissa leivissä paljon muutakin makua kuin basilika. Tuskin kukaan nappaa suuhunsa pelkkää basilikaa ja hörppää kahvia päälle, ainakaan toivottavasti. :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä