Listataan arjen pieniä ärsytyksiä

"jepulis"
Tai jos suihkun letku on niin pitkä, että sillä voi suihkuttaa vessanpönttöön ja laittaa hanan täysille. Tällä tavalla meillä on monet tukokset saatu poistettua.;)

Yksi ärsytyksen aihe on se, kun huomaa paperisen biojätepussin olevan niin täynnä, että on pakko lähteä viemään se ulos. Pussin pohja on jo pehmentynyt, mutta ajattelet, että kyllä se kestää roskikselle saakka. Mutta juuri kun olet saanut ulko-oven auki, tai päässyt just roskiksen eteen, biojätepussin pohja halkeaa ja kaikki kuoret sun muut mömmöt on pitkin maita ja mantuja.;(

Se kun herää aamulla miehen töihinlähtökolinoihin, vaikka saisi vielä nukkua. Ja miehen on pakko sanoa ne heipat, vaikka mä olen kaivautunut peiton alle. :kieh:

Se kun miettii, ehtiikö suihkuun ennen kuin pienin herää. Sitten ei mene, ettei se herätä isoja sillä aikaa. Mutta laps ei herää ja olisi ihan hyvin ehtinyt suihkuun. Mutta siinä vaiheessa kun sen tajuaa, on myöhäistä, koska kello on jo niin paljon. :headwall:

Viimeksi muokattu:
Voi löytyyhän noita, paljon jo ketjussa mainittukkin...

* Lyöt joka kolmas kerta varpaasi isoon ydinluuhun keskellä olohuoneen lattiaa. Sattuu pirusti!
* Avonaiset kaapinovat. ARGH!
* Sakset eivät roiku paikallaan tiskialtaan yllä olevassa koukussa.
* Verannan ovi auki sateella.
* Kuraiset tassun-/kengänjäljet eteisen lattialla
* Hiekan (tms) murut paljaan jalan alla suihkusta/saunasta tullessa.
* Energiansäästölamput. Ensin et näe mitään ja lopulta valaisu on kuin leikkaussalissa.
* Portinpieleen kuseksivat naapurinkoirat.
* Väärin täytetty tiskikone.
* Täysi tuhkakuppi.
* Piha joka ei enää ime vettä. Litslätslots, kun kävelet pihan läpi.
* Vinossa olevat matot.
* Lattialla olevat sohvatyynyt.
* Sohvan valloittajakoirat.
* Kahvi loppu aamulla. Päivä on pilalla.
* Märkä kylppärin lattia, kun menet laittamaan pyykit.
* Koirien vesivati on tyhjä ja tiskiallas täpötäysi tiskeistä ja tiskarissa puhtaat astiat.
* Kaukosäädin/puhelin/avaimet/sytkäri/silmälasit/ aina hukassa

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
- Koirien tassuissa ja mahanaluksissa kantautuva hiekka, miksei lumi tule takaisin????
- Lämmityspuiden mukana varisevat roskat lattialle vaikka niitä kuinka kopsuttelisi liiterissä ennen koriin laittamista.
- Se että unohtaa sulkea leivinuuninpellin ja muistaa sen siinä vaiheessa kun uuni on kylmennyt 100 astetta.
- Miehen vaatepino pukuhuoneen penkillä. Sillä kyllä on vaatekaappikin.
- Tuoremehupurkit jotka menneet käyttöjärjestyksessä sekaisin, viikossakin mehu voi muuttua tuhdiksi kiljuksi jonka tietysti aamukiireessä kiskaiset kitusiin kierteellä.
- Huonokäytöksiset mummot jotka kiilaavat jonossa edelle vain siksi että heillä on ikää. Kummalla on enemmän kiire oikeasti, mulla jolla on lapset mukana ja työpäivä takana vai sillä eläkeläisellä joka on viemässä lottoa? Ja mikä oikeus on etuilla?
- Bensa-asemien ja parkkihallien automaatit jotka JUURI NYT eivät ole käytössä tai JUURI TÄTÄ SINUN seteliäsi ei hyväksytä koneeseen.
- Olet palauttamassa tölkkejä ekaa kertaa kahteen kuukauteen ja juuri samalla hetkellä se isän uskovainen ja juoruileva sisko tulee juttusille ja silmäilee pullokasseja paheksuvasti. Seuraavalla viikolla kuulet tästä.
- Laiskat vieraat jotka odottavat että hoidat heidänkin kakaransa. Juu, teen kyllä ruokaa mutta voisiko vanhempi itse vaikka siivota sen kanankoiven sille muksulleen tai juu, kylä opettaa, mutta voisitko ihan itse myös komentaa tappelevia lapsiasi? Laiskat vieraat jotka eivät saa edes astioitaan tiskipöydälle tai sänkyä pedattua, saatika ehdota voisiko olla avuksi.

• Tykkää
Reactions: Pinki
"Ninni"
Jatkuva pyykkivuori. Koko perhe harrastaa ja niitä hikisiä ja mutasia vaatteita on jatkuvasti pestävä eikä ne koskaan lopu. Sitten vielä että miks meidän pojilla ei pysy vaatteet järjestyksessä. Ku ne viikkaa nätisti niin parin päivän päästä sinne on runtattu vaatteita niin että kaapit tursuaa.
Ja miks kissat oksentelee. Käytetty eläinlääkärissä ja mitään ei löydy. Aamulla aina on ruskee läntti jollain matolla.

Tämän aamun ärsymyksiä:

- teen aamupalaa ja ruokaa samaan aikaan, ja aina jollain on asiaa sille laatikolle, jonka edessä seison. Aina pitää väistää, kunnes menee hermo ja kiroan että minä pilkon nämä #/$^/&% €£&(*:een perunat tässä enkä liiku mihinkään.

- "äitiiii, mulla on kova nälkä, äitiiiiiiiiii" ja sitten lautaselta on syöty yksi mandariinin pala ja leivästä haukattu kerran.

- lapset on nopeita silloin, kun ne on menossa rappusia takaperin alas , tai kohti liedellä kiehuvaa kattilaa. Mutta miten ne voi olla niin edessä kun itse olet menossa rappusia alas puhelimen luo, tai pyörit keittiössä ja koko ajan jompi kumpi kääpiöistä on jaloissa.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Siis muutkin kissat tekee todella tätä samaa!?!? :D
Oon luullut, että meillä on vaan joku kuningassyndroomasta kärsivä kollinretale. Se pitää nimenomaan saattaa ruokakupille silloin tällöin, kun on pitänyt 15min kehräys-pökkimiskonsertin siinä sohvan vieressä. Ja tosiaan, hätä on suuri, jos naksukiposta pohja loistaa :D
Kyllä kissat osaa :D
Useesti mun pittää lähtee kollin seuraksi keittiöön, kun isäntä menee syömään. |O

Miksi kissat oksentaa aina matolle, miksi ei koskaan paljaalle lattialle ja aina yöaikaan :kieh:

Viimeksi muokattu:
iu
Se kun vähintään toisen koiran (yleensä sen isomman) on pakko maata poikittain hankalimmassa mahdollisessa paikassa. Ja tämä paikka vaihtuu aina sinne, missä kulloinkin teet jotakin tärkeää. (Ai miten niin meillä on muka huonosti kasvatetut koirat?)

Vierasmies
Mä oon joskus suuttunut imurille ihan tosissaan, kun se on jäänyt jumiin. Hakkasin sitä putkea kaikin voimin lattiaan ja huusin. Ihme, ettei hajonnut koko kone :)
Nämä on kyllä sellaisia asioita mitkä eivät millään tavalla ole herran kädessä vaan jos imuri jää jumiiin ties minnekin, niin opettele imuroimaan paremmin. Säästät hermosi kun et ole niin tumpelo.

iu
Imureissa oon sitä ihmetellyt, että olisko se valmistajille muka niin vaikeaa laittaa ne kiinnitysnapit putken liitoskohtiin. Meidän pienessä halvassa kuisti-imurissa sellaiset on, eikä irtoile osat kovemmassakaan käytössä. Mutta tossa (muka laadukkaan) keskuspölynimurin putkessa/suulakkeessa ei sellaisia ole, ja aina tipahtelee metalliputki varpaalle tai saa kaivaa suulaketta sohvan alta. :(

Sukulainen soittaa aina kun oon vessassa, suihkussa, ruokaa laittamassa tai syömässä. |O
Minun mies tekee tätä. Hän soittaa AINA silloin, kun lasten kanssa on joku härdelli (puetaan, syödään, ratkotaan riitaa) tai juuri silloin, kun minulla on rauhallinen hetki ja olen työntämässä ekaa lusikallista ansaittua lounasta suuhuni.

Ja lisäksi meidän isännöitsijä on ansioitunut soittamaan ovikelloa aina, kun olen vessassa tai saunassa. Ja vielä yksin kotona.

säpäle harmaana
Imureissa oon sitä ihmetellyt, että olisko se valmistajille muka niin vaikeaa laittaa ne kiinnitysnapit putken liitoskohtiin. Meidän pienessä halvassa kuisti-imurissa sellaiset on, eikä irtoile osat kovemmassakaan käytössä. Mutta tossa (muka laadukkaan) keskuspölynimurin putkessa/suulakkeessa ei sellaisia ole, ja aina tipahtelee metalliputki varpaalle tai saa kaivaa suulaketta sohvan alta. :(
Joo tämä meilläkin. Ei tule imuroinnista mitään, kun aina pitää varoa, ettei se metalliputki irtoa. Ja sitten kun vetelee vähän rennommin, niin varpaillehan se paukahtaa.

pilipali
Kissa, kun se tahtoo että meen sen kanssa kattomaan sitä ruokakuppia kun se syö. Mielellään saisi vielä silitellä ja kehua herraa kun se syö.
Ja kun ruokakupissa olevat raksut on kissan mielestä hirveetä moskaa jota ei voi syödä, mutta samat raksut lattialla on suuurta herkkua. Ja jos koitan ottaa kuiva-ainekaapista jotain niin se on kissan mielestä ihan varmasti jotain namia joka kuuluu sille.

Ja sitten vaikka kantaisi miten monta tuttia yöksi sänkyyn niin kun koittaa pimeässä hapuilla niitä niin yhtäkään ei löydy. Pakko laittaa valot päälle ja kaivella peittojen ja tyynyjen alta ja lopulta herää vauva ja mies ennenkun yhtäkään tuttia löytyy.

säpäle harmaana
Kapulat kassajonossa, olisiko mahdollista laittaa sellainen aina ostosten perään?
On muuten sellaisiakin ihmisiä, jotka laittavat sen kapulan hihnalle ennen kuin ovat saaneet kaikki omat ostoksensa siihen. Ehkä siksi, että seuraava asiakas voisi jo laskea omia ostoksiaan hihnalle. Eivät ehkä hoksaa, että se kapula ja hihna siirtyy sitä mukaa, kun kassahenkilö tyhjentää hihnaa. Sitten tuleekin hätä, kun kapula on jo siellä kassan kohdalla ja kärryissä onkin vielä tavaraa.

sitä vaan, että
palstalogiikan mukaan on jäätävä juoksemaan liukuportaita taaksepäin kunnes PYHÄ ÄITI lastenrattaineen siinä liukuportaiden tukkeena saa sen kakaransa puettua ja päätettyä, mihin suuntaan lähtee

liukuportaisiin ei ylipäätään saa mennä vaunujen kanssa. Joku kerta painan hätäpysäytystä ihan kiusallani
mitä eroa on rullaportailla ja liukuportailla?

"jepulis"
Se, kun lapsi haluaa jokaisen pienen paidalle tippuneen vesitipan takia että vaihdetaan paita, koska paita on likainen/märkä. Pitäisi olla vaihtamassa paitaa joka välissä. ;(

"Piipi"
Auton penkki ja peilit on aina väänneltävä "omille mitoille" miehen jäljiltä.
Kävelet pimeässä pikkuauton/legon/koiran puruluun päälle.
Tv:ta sulkiessa volumet on jätetty suunnilleen täysille ja meinaat saada sydärin, kun seuraavan kerran aukaiset telkkarin.
Sakset ei ole ikinä omalla paikallaan.
Joku oksentaa/kaataa jotain vastapestylle matolle.
Menet suihkuun silmälasit päässä.

Ken guru
Ovensuihin jäävät ihmiset ärsyttää. Eikö voida ottaa sitä kolmea askelta eteenpäin ettei jäädä tien tukoksi?? (Tämä tullutkin täällä vissin jo monta kertaa)

Vastapesty matto->kissa yrjöää sille n. 10min sen jälkeen kun olet maton lattialle saanut.

Kaupan kassan kapuloista se kun myyjät ei lähetä niitä eteenpäin, vaan jättävät siihen viereensä, ja joutuisit sitten kurottamaan toisen ostosten yli että saat kapulan käyttöösi.

Yhteistyössä