Lissu-Ellu palstapesulassa: ”Katsotaan tammikuussa”

  • Viestiketjun aloittaja Bu bu buuhh ha haaaa
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eikös joskus ollutkin juttua tuon amerikkalaisen..heroismisuus ..palvonnan.. Kieroutuneisuudesta. Auttoi varmaan kylmänsodan yli, mut olishan se pitäny laittaa varastoon sit.
Kyllä. Amerikkalainen kulttuuri pohjautuu hyvin paljon vastakkainasetteluun. Kun on yhteinen vihollinen homma toimii. Nyt ei ole, joten se sitten luodaan.

Amerikkalaiseen keskustelukulttuuri on myös korkeatasoista. Tosin Trump vei sen sitten eri suuntaan. Hommasta menee pohja ja kaikki muukin kun ei enää pelata samalla faktapohjalla.

Hyvä keskustelu on sellaista, että tunnustetaan yhteiset faktat ja sitten keskustellaan niiden pohjalta.

Trump (toki monet muutkin) vetivät maton alta... Ennen tämmöset tulkittiin USA.ssa heti häviäjiksi ja heidät naurettiin ulos. Mutta tällä kertaa tämä ei-faktoihin perustava heppu tuli takaisin muiden väittelyissä ei-niin-loistaneiden kanssa ja muutti pelisäännöt. Kiusaajat ottivat koulussa vallan.

Tämä on minun näkemykseni. Tällä palstalla valtaosa ajattelee, että ne opettajat ja luokan nörtit ovat kiusanneet muita koko ajan....
 
Deleted member 149094
Ei mulla sellaisia, koitan laittaa linkit uusiksi.

Kuka sä muuten olet, piristävä kapinallinen musta (on toki muitakin). Vähän kuin Jedi näiden sithien joukossa?

Kerro vähän, jos sunkaltaisia olisi enemmän, voisi itekkin rekkautua.
Olen juppihippipunkkari ja foliohattuinen qanonvastustaja.. entinen trolli ja nykyinen vanhaviisas trolli. Eli ihan tavallinen tallaaja :D Jäin työttömäksi ja yritän keksiä henkevää tekemistä. Muut palstat meni ihan himppasen yli, ja päädyin tänne, tosin epäilen vähän, oliko viisas ratkaisu sekään.. Tule ihmeessä palstaileen nikillä, ja pommitetaan noi intohimoilijat kuuseen tai katajaan jollain niin tavallisilla aiheilla, että tavistakin ihmetyttää! Ainahan sen nikin saa pois tai voi vaihtaa takaisin harmaaksi.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Ehkä me "tolkun suvakit" - (oma harmaanikkini on toki vain vitsi) voitais rekkautua ja yrittää luoda tänne uutta keskustelukulttuuria. Olen sitä itse mietitnyt. Viime aikoina näkynyt monia harmaita jotka eivät tätä mustan enemmistön peruspersunäkemystä allekirjoita.

Mutta miksi? Miten sitä. Olisiko meillä keskenään keskusteltavaa? Miksi se tapahtuisi juuri täällä? Miksi haluaisit mennä "suvakkikavereidesi" kanssa keskustelemaan Kihniön kaljabaariin? Tulisi varmaan turpaan siellä.

Tää nyt tuli tähän ketjuun. Aiheesta voisi pistää ihan omankin ketjun.
 
TERO PEKKA SUVAKKI
Olen juppihippipunkkari ja foliohattuinen qanonvastustaja.. entinen trolli ja nykyinen vanhaviisas trolli. Eli ihan tavallinen tallaaja Jäin työttömäksi ja yritän keksiä henkevää tekemistä. Muut palstat meni ihan himppasen yli, ja päädyin tänne, tosin epäilen vähän, oliko viisas ratkaisu sekään.. Tule ihmeessä palstaileen nikillä, ja pommitetaan noi intohimoilijat kuuseen tai katajaan jollain niin tavallisilla aiheilla, että tavistakin ihmetyttää! Ainahan sen nikin saa pois tai voi vaihtaa takaisin harmaaksi.
Kerro nyt hiukan muitakin taustatietoja, ei tarvi olla tarkka.

Ikähaitari? Sukupuoli? Asuinpaikka (suunnilleen edes) ? Perhe/lapset?

Ja katottko täältä kuin pieru Saharaan (Trump Floridaan) kun saat töihtä. Vai saatko?
 
Deleted member 149094
Kyllä. Amerikkalainen kulttuuri pohjautuu hyvin paljon vastakkainasetteluun. Kun on yhteinen vihollinen homma toimii. Nyt ei ole, joten se sitten luodaan.

Amerikkalaiseen keskustelukulttuuri on myös korkeatasoista. Tosin Trump vei sen sitten eri suuntaan. Hommasta menee pohja ja kaikki muukin kun ei enää pelata samalla faktapohjalla.

Hyvä keskustelu on sellaista, että tunnustetaan yhteiset faktat ja sitten keskustellaan niiden pohjalta.

Trump (toki monet muutkin) vetivät maton alta... Ennen tämmöset tulkittiin USA.ssa heti häviäjiksi ja heidät naurettiin ulos. Mutta tällä kertaa tämä ei-faktoihin perustava heppu tuli takaisin muiden väittelyissä ei-niin-loistaneiden kanssa ja muutti pelisäännöt. Kiusaajat ottivat koulussa vallan.

Tämä on minun näkemykseni. Tällä palstalla valtaosa ajattelee, että ne opettajat ja luokan nörtit ovat kiusanneet muita koko ajan....
Näin mäkin pitkälle ajattelen. Paitsi tuosta valtaosasta. "kaikki" persut kun tuntuvat lomailevan yhtäaikaa.. tai sitten ne pitää yhtäaikaa vapaapäiviä *sarcasm, viittaan trollitehtaaseen*. Ainakin täällä on ollut päiviä, kun ei tule yhtään hallitusöyhötysaloitusta.

Kiinnostavaksi nähtäväksi kuitenkin jää, että mitä tämä Trump-kohkaus tulee opettamaan vai opettaako mitään ja menikö demokratia nyt tosissaan siinä, kuin lapsi pesuveden mukana. Jos meni, niin eipä ollut kovin kestävä pohja. Riippunee siitäkin, kuinka kiinalaiset, venäläiset ja iranilaiset nyt saa naurupropagandansa läpi..
 
Deleted member 149094
Kerro nyt hiukan muitakin taustatietoja, ei tarvi olla tarkka.

Ikähaitari? Sukupuoli? Asuinpaikka (suunnilleen edes) ? Perhe/lapset?

Ja katottko täältä kuin pieru Saharaan (Trump Floridaan) kun saat töihtä. Vai saatko?
30-40, nainen, Ei Suomi, ei lapsia. Mies ja kissa. Ja olen huono kertomaan itsestäni :D Kuivakka huumori ja olisi kiva, jos kaikkea voisi pohtia kaikilta kannoilta. Nyt siihen ei tunnu olevan tilaa. Voi olla minun kuvitelmaakin.
Ja riippuu töistä. Jos on aikaa ja mielenkiintoiset jutut, niin sitähän tekee niitä asioita, joista tykkää.
 
Deleted member 149094
#79 PIIKKI! Tolkun ihmiset ei ole suva*** tai ra ** ;) Tämä on ensimmäinen asia, jonka kaikkien täytyy niellä, ihan sama sille, mitä oikeesti ajattelee. Mut jos hakee semmoista rauhaa, niin se onnistuu vain sillä, että kaikki on yhtäläisesti oikeassa, eli väärässä.

Äläkä mieti liikaa. Jos ei ole vaikka mummon kalakysymykseen mitään muuta, niin ihmettele särjen sielunelämää. Tai näkisikö se virtuaalimaailmaa, jos sen eteen sellainen laitettaisiin. Aloitetaan tolkunihmisten propagandakamppanja täältä ja vihjataan iltalehdelle, niin päästään uutisiin! juujuu, nyt menee mulla taas vähän laukalle.... lasillinen sitruunavettä kirpeänä saa mutkin taas maan pinnalle. :)


stanan modetaas
 
vierailija
Minkätyyppistä duunia olet tehnyt ja mistäpäin Suomea olet kotoisin alunperin?

Toivottavasti ei ole liian utelevaa. Jotenkin tykkään tietää tietyt perusasiat. Vstaat niin tarkasti kuin sopivaksi näet, jos edes näet.
 
Deleted member 149094
Minkätyyppistä duunia olet tehnyt ja mistäpäin Suomea olet kotoisin alunperin?

Toivottavasti ei ole liian utelevaa. Jotenkin tykkään tietää tietyt perusasiat. Vstaat niin tarkasti kuin sopivaksi näet, jos edes näet.
Duuni menee tällaiselle foliohatulle liian henkilökohtaiseksi, ja olen kotoisin pororajan pohjoispuolelta. Etkä ole liian uteleva, aina saa kysyä! :)

Vinkkinä muuten, että täällä osataan auttaa oikein hyvin nikkien kanssa!
 
Deleted member 149094
Aika moni on näihin salaliittoihin luottanut, jopa niin paljon, että ihan tosissaan odotti eilen jotain ihmettä. Ilmeisesti täältä palstaltakin muutamat:

Jared Holt on Twitter: "Things aren't looking pretty in the QAnon group chat https://t.co/jvVM8td2s9" / Twitter

VAROITUS, yhden Qanonistin Avatarissa on melkoinen seisokki.

Tässä oli harhailijoiden äänestys:

eslxqm_w8ayvav8-png.16234 (392×428) (jatkoaika.com)

Jopa Trumpin kannattajien sivustoilla tuli soraääniä kun ei ihmettä tapahtunutkaan, vaikka profeetta oli luvannut:

Trumpin kannattajat | Facebook

Tosin aika nopeesti säröäänet vaimennetaan.

Trumpin kannattajien profeetta ei kuitenkaan myöntänyt olevansa väärässä:

Sami Eerola on Twitter: "Nyt on miehellä pokkaa: https://t.co/FyXk4Ssepe" / Twitter

Kun näitä linkkejä katselee, niin ei sitä ihmettele niin paljoa miksi aina löytyy näitä jotka haksahtaa.
Näköjään ei voi lukea ilman jatkuvaa faktantarkastusta.
Trumpin kirjoittama kirje, joka nyt kiertää, ei ehkä ole aito.

Vai että Jumala on Trumpin puolella ja syntiset vastustaa. Selevempi homma sitten.
 
Aiotko sä ivata Trumpia tai hänen sukulaistaan, joka mahdollisesti nousee seuraavaksi presidentiksi?
Tuohon en osaa varmuudella vastata.
Trumppia voisin kuitenkin hiukan ovata.
Jos hän tiesi, että ensimmäisessä vaalissa oli vilppiä noin kuinka ihmeessä hän oli niin tylsä, että alistui toisen kerran samaan vilppiin?

”Jos petät minut kerran se on sinun vika, jos petät minut tosen kerran se on minun vika”

Se on mun omaa tyhmyyttä, jos tulen petetyksi useammin kuin kerran san henkilön taholta
Tuhmemmänkin pitäis oppia yhdestä kerrasta.
 
30-40, nainen, Ei Suomi, ei lapsia. Mies ja kissa. Ja olen huono kertomaan itsestäni Kuivakka huumori ja olisi kiva, jos kaikkea voisi pohtia kaikilta kannoilta. Nyt siihen ei tunnu olevan tilaa. Voi olla minun kuvitelmaakin.
Ja riippuu töistä. Jos on aikaa ja mielenkiintoiset jutut, niin sitähän tekee niitä asioita, joista tykkää.
Tuikkaan tähän väliin:
vaikka ollaankin erimieltä monesta niin oon tosi iloinen kun kirjauduit! Vaikutat oikein mukavalta ja nyt sinut erottaa harmaiden suosta!❤

Toivottavasti muutkin harmaat keräisivät rohkeutta ja kirjautuisivat. Selkeyttää tosi paljon keskustelua.
 

Yhteistyössä