liskoja lemmikkinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lepardi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen aikeissa ryhtyä myös liskonomistajaksi. Leogekko lienee "helpoin" aloittelijalle. Partis olisi kyllä näyttävämpi köriläs mutta sitoo kai enemmän kuin tuo gekko? Vai luulenko vaan? Kilpikonnaakin harkitsin mutta meillä lattia on paikotellen aika vetoisa joten pelkään että kilppari vilustuisi jaloitellessaan..

mulla oli iguaani,vaati yhden huoneen terraariolleen ja muutenkin tosi vaativa ja ei suositella aloittelijalle,vaikka ite olin :whistle:
jos todella on valmis panostamaan,aikaa,löytyy tilaa niin todella PERSOONALLINEN LISKO ja kiintyi muhun vaikka oli "heitteelle jätetty" pienessä kuivassa kopissa kasvanut kasvunsa lopettanut (siitä syystä) yksilö josta kauppiaat sanoivat ettei siihen uskalla koskea ilman hanskoja niin jo muutaman kuukauden "kotiintulon"jälkeen tuli syliin,söi kädestä jne.
:attn: huolehdi että saat CITES todistuksen ja näät kuin liskosi syö,on hyvä merkki terveestä liskosta.omani jouduttiin lopettamaan hännän kuolion takia,ehdin viettää vaativat mutta antoisat 3vuotta! r.i.p.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2006 klo 12:59 lepardi kirjoitti:
meillä mies haluaa perhosagaman ja minä taasen tykkäisin tosta leogekosta..saas nähä kumpaan päädytään =)
Meillä mies ei pahemmin ole osoittanut mielenkiintoa mun liskonhankintahommia kohtaan; teillähän on sen puolesta jo hyvä alkaa käytännön puuhiin. Mistä olette muuten ajatelleet ottaa liskon? Eläinkaupasta vai kasvattajalta? Mä olen ajatellut mennä ensin tiirailemaan elukoita eläinkauppaan; meilläpäin vaan ei taida leogekkoa kummempia liskoja olla eläinkaupoissa. Olen alkanut sittenkin miettimään agaman hankintaa... Pitäisi vaan päästä tutustumaan eri lajeihin ihan konkreettisesti!

eläinkaupasta olemme ajatelleet hankkia.käytiin alku viikosta katsastamassa kahdessa eri eläinkaupas.toises oli leogekkoja vaan toiseen kauppaan oli tulos huomenna perhosagamaa,leo-ja kotigekkoja ja sitte joitain skinkkejä..

Meillä ei oo liskoja mutta jos ois nii ottasin ehottomasti parta-agaman! Kun olin eläinkaupassa töissä meillä oli myynnissä kaksi partsia ja ne oli niin ihania!!! Ne oppi tuntemaan tosi nopeesti ruokkijansa ja hoitajansa ja voin sanoa että ne oli yhtä hellyttäviä ku kaninpoikaset ja muut karvapallerot.
Mulla kulki monta kertaa partsi mukana mammahaalarin etutaskussa kun palvelin asiakkaita... sieltä ne vaan kurkki ja ihmetteli maailman menoo. kyllähän se varmaan aika hilpeän näköistä oli ku ison mahan päällä olevasta taskusta kurkkaa partsi! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2006 klo 11:30 lepardi kirjoitti:
huhuilen melliä..onko sulla jo liskohankinnat edistyny?
No ei ole vielä. Meillä on siinä huoneessa remontti pahasti kesken mihin olen sitä terraariota suunnitellut sijottaa. Luulen että liskon hankinta jää kesään. Enkä ole vielä kaupoissakaan ehtinyt käydä kurkkimassa.. Tuo parta-agama taitaa olla aika suosittu; sympaattislta otuksilta juttujen mukaan tuntuvatkin! Mitenkäs teillä hanke edistyy?

Yhteistyössä