lisämuisti/ulkoinen kiintolevy????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
osaisiko joku auttaa? läppäri alkaa olla melko täynnä tavaraa, joista pitäisi ottaa varmuuskopiot. lisäksi tässä on jotain vikaakin, jonka vuoksi on suositeltu järjestelmän palautusta(?), jonka vuoksi siis myös tiedostot pitäisi päästä tallentamaan muualle.

mitä pitää ottaa huomioon tuollaista hankkiessa, onko merkeissä suuria eroja? onko suuri merkitys sillä, onko muistilla erillinen virtalähde? vai kannattaako asentaa lisämuistia?

mikä käytännön ero on esim noiden westernien välillä, joissa hintaeroa on alle satasesta kahteen ja puoleen? (paitsi ainakin liitännät)

http://www.markantalo.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-markantalo-Site/fi_FI/-/EUR/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=Ak2z6oZKgYFSR0EBRoN2dOJo0000LIxCBZv2?CatalogCategoryID=PHLD4QFHxesAAAEYoNxdSB2Z

pärjääkö ihan tuollaisella halvimmalla, kun on lähinnä siis tarkoitus tallentaa musiikkia, valokuvia ja videoita.

kiitos, jos joku osaisi neuvoa.

Buffalo on laadukas merkki ulkoisissa kiintolevyissä ainakin. Ja tosiaan ulkoinenhan se kannattaa olla tuolla tarpeella.
käypäs tekee hintavertailua http://www.mbnet.fi/hintaseuranta

ja älä osta markantalosta, noi oli kalliita.

ostaisin ulkoisen ja ilman erillistä virtalähdettä. tympis läppärin kanssa alkaa solkkaamaan ylimäärästen letkujen kanssa kun voi nakata usbiin kiinni ja saa sitten virtansa siitä

Mulla on toisessa koneessa Buffalo, toisessa Fujitsu Siemens, molemmat on tuntunu hyviltä. Ei niissä oikeesti mitään ihmeempiä juttuja oo, koko on olennaisin. Paljon on 500-100 gigan levyjä, mutta itse ostin vain 400-gigaisen tuohon läppäriin kun itse koneellakin on tilaa vain ehkä 50 gigaa joten mahtuu koneen sisältö ja tosi paljon kaikkea muuta. Maksoin siitä ehkä 60 euroa jos en nyt ihan metsään heittänyt.

Älä osta pakettia (levy ja kotelo samassa), ne ovat kapasiteettiin nähden kalliita. USB2.0 on oikein hyvä liityntä (nopeuden suhteen). Eli osta kotelo ja levy erikseen. Osta sellainen levy jossa on pitkä takuu. Valokuvat ja videot ovat sinulle erittäin arvokkaita...

Nopeuteen vaikuttaa myös kovalevyn sivumuisti, enemmän megoja on parempi. Kalliimpi levy on yleensä parempi, mutta kannattaa katsoa missä saman sarjan levyssä on halvin kapasiteetti.

Western Digitalin teranen on meilläkin ja vähän pienempi ostettiin appiukolle. Tsekkaa verkkokauppa.com. Taisi olla Caviar Black malli.

Lisämuisti vaikuttaa koneen toimivuuteen, ei sille mitään voi talletella. Riippuu paljon siitä käytöstä, millainen ulkoinen levy on kätevin. Jos se toimii lähinnä varastona ja varmuuskopiona, niin ei silloin ylimääräiset virtajohdot juurikaan haittaa, jos käyttö on ihan satunnaista.

äh, mulla menee nää käsitteet ihan sekasin, mutta eiköhän kaikille toi pointti selvinny.

kävin tuolla verkkokaupan sivuilla katsomassa, mutta en tosiaan tajua edes, että miten ton levyn ja kotelon voi ostaa erikseen..

ja voisko joku vielä varmuuden vuoksi selventää, että mistä näen, paljon kiintolevyllä on tilaa jäljellä, kun nyt rupesi epäilyttämään, että oon ymmärtänyt sen(kin) jotenkin väärin?? :) kun rupesin miettimään, että ehkä mulla ei riitäkään se pelkkä varmuuskopiotila, vaan sitä tarvii muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
äh, mulla menee nää käsitteet ihan sekasin, mutta eiköhän kaikille toi pointti selvinny.

kävin tuolla verkkokaupan sivuilla katsomassa, mutta en tosiaan tajua edes, että miten ton levyn ja kotelon voi ostaa erikseen..

ja voisko joku vielä varmuuden vuoksi selventää, että mistä näen, paljon kiintolevyllä on tilaa jäljellä, kun nyt rupesi epäilyttämään, että oon ymmärtänyt sen(kin) jotenkin väärin?? :) kun rupesin miettimään, että ehkä mulla ei riitäkään se pelkkä varmuuskopiotila, vaan sitä tarvii muutenkin.

Yhteistyössä