Lisämaidon antaminen sairaalassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
Heippa!
Tässä olen miettinyt että kun lähtö tulee synnyttämään ja myöhemmin kun olisi mahdollisuus alkaa kokeilemaan imetystä niin saako sairaala antaa ilman suostumusta lisämaitoaa vauvalle?
Ymmärrän kyllä et jos synnytyksessä ilmenee jotain komplikaatioita ja etää vauva on esim.tarkkailussa keskolassa tai että äidin vointi on huono yms...niin siinä tapauksessa sen lisämaidon antaminen on tietenkin suotavaa mutta jos kaikki menisi kuin "pitäisi"/"suunnitellusti" ja saapi vauvan siihen viereen niin jos sanoo jo ennen synnytystä henkilökunnalle että ei sitä lisämaitoa sitten saa antaa niin täytyykös heidän kuunnella äidin toivetta vai saavatko antaa sen kuitenkin?olipas sekavasti selitetty mutta kumminkin...
Itse en halua että lapsi saa lisämaitoa heti syntymän jälkeen jos vain kaikki menisi hyvin ja itselläkin olisi voimia tallella.Ensimmäisen synnytyksen jälkeen kun ei todellakaan lähtenyt kaikki menemään kuin oli "suunnitellut"kaksostyttömme syntyivät todella etuajassa ja olivat kuukauden keskolassa jossa sitten juoksin viemässä lypsämääni maitoa.
Jotenkin vain haluaisin kokea tämän kohdalla,tietenkin jos se vain on mahdollista,sen tunteen kun saat vauvan heti viereen ja pääsette tutustumaan toisiinne ja voidaan aloittaa kokeilemaan imetystäkin...kertokaa jos teillä on kokemusta/tietoa tällaisesta asiasta..

Ei sitä maitoa ole pakko antaa, jos vauvan vointi on sellanen ettei tarvi. Eli jos arvot kohdallaan, vauva tyytyväinen jne. niin rintaa vaan. Sinä voit imettää ihan niin usein ja pitkään kun haluat ja jaksat, henkilökunta voi sitä tarjota, jos oot vaikka imettäny jo neljä tuntia putkeen, mutta jos sinä jaksat ja vauva ok ja rauhottuu rinnalla kuitenkin, niin ei ole mitään syytä ottaa sitä maitopulloa. Tsemppiä!!

Mulla vaavi oli vierihoidossa koko ajan,joten ihan itse päätin lisämaidosta.Ja lisämaitoa saikin jo sairaalassa.Suotta itkettää vauvaa nälässä jos sitä tarvitsee.Turha näitä miettiä ennen synnytystä kun ei voi tietää yhtään mitä tulossa :)

Yhteistyössä