lisää häistä...

kyselisin vähän laajemmin kuin vain tuota budjettia.. Eli mitenkä olette lähteneet liikkeelle häiden suunnittelussa? kuinka aikaisin on suunnittelut aloitettu? Ootko joutunut tekemään kaikki tärkeät jutut itse vai onko mies ollut aktiivinen? Kertokaa kaikkea mitä tulee mieleen!!!! Tänk juu.
 
emmu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2005 klo 10:42 Äiskäpäiskä kirjoitti:
kyselisin vähän laajemmin kuin vain tuota budjettia.. Eli mitenkä olette lähteneet liikkeelle häiden suunnittelussa? kuinka aikaisin on suunnittelut aloitettu? Ootko joutunut tekemään kaikki tärkeät jutut itse vai onko mies ollut aktiivinen? Kertokaa kaikkea mitä tulee mieleen!!!! Tänk juu.
Me alettiin hommiin tossa vuosi sitten maaliskuussa. Aikasemmin kyllä varattiin jo kirkko ja pitopaikka sekä kyseltiin vähän hintoja pitopalvelusta. Heinäkuussa oli häät.
Meillä oli myös porukkaa auttamassa, ettei ihan yksin tarvinnut ja helpotti kyllä kovasti. Mies ei ihan niin aktiivinen ollut mutta katsoi tarvittaessa esikkoa, jos mun piti johonkin mennä. Lähinnä me naisporukalla kaikki tehtiin.
:D En kyllä olisi miestä halunnut askartelemaan mitään, eikä sitä kiinnostanutkaan.

Tehtiin kutsukortit, pöytäkortit, kaikki kukka-asetelmat itse. Mun kaaso onkin ollut kukkakaupassa töissä, joten hänellä oli kokemusta asetelmien teosta. Ohjelmia valittiin myös ja tossa toukokuun lopussa oli sitten suurin osa tehty.
Käytettiin paljon luonnonkukkia koristeluissa kun siihen aikaan vielä löytyi vaikka mitä.

Ei nyt tuu mieleen oikein muuta, mutta kysele jos sulle tulee mieleen niin kerron. :)
 
Nimetön
Meillä näin:
Ensin tehtiin lista häävieraista.
Lista jutuista mitkä pitää muistaa:
kutsut,puvut,tilojen vuokraukset,sormus,kimppu,kukat,koristeet ym ym...
Teetätimme kutsut kirjapainossa,säästyimme valtavalta työltä, saimme sellaiset kuin halusimme ja säästimme rahaa. :)
Itse teimme ohjelmat tietokoneella.
Kaikki koristeet, kynttilänjalkoja ja hääkarkkeja myöten teimme itse,säästimme siinäkin valtavasti ja saimme just sellaiset kuin halusimme, käytimme luonnonmateriaaleja(pajua ym.) koristuksiin.
Jokaisella vieraalla oli oma kukka lautasliinan päällä,hääkarkki aforismeineen ja ohjelma tietty.
Puvun teetätin ompelijalla. Miehelle vuokrattiin.
Sormuksen kävimme valitsemassa ja ostamassa yhdessä.
Ruokapuolesta meillä ei tarvinnut huolehtia, muuta kuin saimme valita ruoan,tietty, mitä haluamme, pitopalvelu hoiti kaiken.
Veljeni teki meille erikoistilauksesta erilaisen kakkutelineen, neliön muotoiset kakut. :)
Tuttavani(floristi) teki minulle kimpun,samoin sulhasvieheen.
Siskoni teki minulle hääkampauksen,jota harjoiteltiin ennen itse päivää tietenkin, ja hieno tuli, ilmaiseksi!!!
Mitähän vielä.....
=) =) =)
 
gringa
Häistä päätettiin 2,5kk aikasemmin ja sen jälkeen kaaso ja usein myös bestman lähes asuivat meillä...varsinkin viikonloppuisin, kun lapseni olivat kesäreisuilla sukulaisten kanssa. Mieheni ei pahemmin osallistunut häiden valmisteluun, koska hän remontoi meille taloa(näin oli siis sovittu). Itse teimme kutsut, karkit, koristeet, puolet ruuista. Kaason kanssa juoksimme etsimässä puvut ja sormuksen yms. kaaso ja bestman vastasivat täysin ohjelmasta, meille ei kerrottu mitään. Koska meilläkin jo oli kaksi lasta ja lapsia oli yhteensä n.20, niin järjestimme hääpaikan parvelle videot ja telkkarin, piirrustusvälineitä yms. Patjan, peittoja ja tyynyjä ja sinne lapsia sitten sammui pikkuhiljaa.
 
Tere

me suunniteltiin meidän häitä noin 6 kk eli tammikuussa (2003, iik kohta ollaankin oltu jo kaksi vuotta naimisissa! hui kuinka äkkiä aika menee! Saatiin muuten ekana hääpäivänä tämä masuasukki aluilleen :heart: )

varattiin kirkko ja sit pikku hiljaa ruvettiin suunnittelemaan.
Ekana tietty noi paikat, kirkko, juhlapaikka sekä hääasut molemmille.

Saatiin apua, mutt paljon tehtiin itse. Semmosen vinkin annan, että varsinkin itse hääpäivänä tapahtuviin juttuihin, riisipussit, autokuskaukset, kukat, kynttilät, muut koristelut, lasten leikkipaikka ja lelut, koiran ulkoiluttamiset, etc. kannattaa sopia hyvissä ajoin jonkun vastuulle. Tommosia asioita kun ei sit enää todellakaan voi tehdä itse.
Huomasin, ett moni tosi mielellään tekee jotain tommosta pientä kun saa siten olla "enemmän mukana häähumussa". Ja varsinkin kun monella on joku pikku juttu hoidettavanaan niin se ei edes tunnu vaivalta.

tämmöstä tuli nyt äkkisältään mieleen,
hyviä häähetkiä sille suunnalle!

Pamuk


 
Me aloitettiin häiden suunnittelut 2kk aikaisemmin ja hyvin pysyttiin aikataulussa. Vieraita oli 60.
Ensin piti löytää paikka ja tarkistaa onko kirkossa vapaata samana päivänä. Etsittiin mahdollisimman edullista paikkaa, mutta viihtyisää.
Sitten hommattiin puvut, varattiin kukat ja valokuvaus. Siinä se oikestaan olikin. Sisko teki kampauksen, minä meikin. Auto piti myös lainata sukulaisilta ja koristelimme sen itse. Pientä askartelua oli hääkarkeissa ja nimilapuissa, mutta ne oli iltapuuhaa.
Kaasosta ja bestmanista oli paljon apua, sillä he järjestivät ohjelman ja avustivat kaikessa.
 
tätiääni
Eilen hain esteidentutkintapaperin ja tänään vien sen takaisin maistraattiin. Viikon päästä kipastaan ruokkiksella sanomassa joo joot. Ostetaan jätskit jos jää aikaa. Suunniteltu 10 vuotta.
 
Juniori05
Me aloitettiin häiden suunnittelu jo viime kesäkuussa jolloin hääpäivä valittiin. Elokuussa sitten varasin kirkon ja aloimme etsiä hääpäikkaa, mikä ei ollutkaan ihan helppo homma sillä kaikki paikat lähialueella alkoivat olla varattuja. Myös kohtuuhintaisen bändin metsästäminen oli hankalaa mutta löytyi viimein. Kaasojen valinnassa ei ollut ongelmia; kaksi parasta ystävää. Miehellä tosin hieman ongelmia, kuka olisi tarpeeksi pätevä bestmanin hommaan. Pitkin vuotta kasvavan masun kanssa pidimme kaasojen kanssa palavereja ja kävimme häämessuilla, sormusliikkeissä, kukkaesittelyissä ja muissa tarvittavissa paikoissa. Hääpukua ei edes kannattanut ajatellakaan jumbovyötärön kanssa mutta nyt olisi tarkoitus lähteä katsastelemaan. Hääkortit teimme kolmisin ennen laskettua aikaa, ei ollut hirveä homma ja tuli halvemmaksi kuin teettäminen. Ja kaikki ovat kehuneet kuinka kauniita ovat!
 

Yhteistyössä