Lisäaineet ovat huijausta, niin se vain on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ugh :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23928723:
Käypä kirjakaupassa tai kirjastossa ja silmäile sellaista kirjaa kuin Kasvimaa ruukussa
951235196X.jpg

Ehkä saat idean laittaa ruukkuja niiden jääkaappien päälle :)

No nyt on jo himppu myöhäistä, pari viikkoa tässä enää toivottavasti asustelen :) Jääkaappien päälle olisi kyllä voinut laittaakin ruukkuja mutta jotenkin sitä ei vain halua, kun tahtoo ajatella tämän "läävän" olevan vain väliaikaisratkaisu.

[QUOTE="Anne";23928837]No nyt on jo himppu myöhäistä, pari viikkoa tässä enää toivottavasti asustelen :) Jääkaappien päälle olisi kyllä voinut laittaakin ruukkuja mutta jotenkin sitä ei vain halua, kun tahtoo ajatella tämän "läävän" olevan vain väliaikaisratkaisu.[/QUOTE]
Ymmärrän :) Mutta suosittelen tuota kirjaa, siitä saa hyviä ideoita. Ja vielä ei parin viikonkaan päästä ole myöhäistä...mä laitoin viime kesänä mm salaattia, pinaattia ja retiisejä kasvamaan vasta heinäkuun puolivälin jälkeen. Ja herneenversoja voi kasvattaa sisälläkin, kasvavat nopeasti syömäkelpoisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23928860:
Ymmärrän :) Mutta suosittelen tuota kirjaa, siitä saa hyviä ideoita. Ja vielä ei parin viikonkaan päästä ole myöhäistä...mä laitoin viime kesänä mm salaattia, pinaattia ja retiisejä kasvamaan vasta heinäkuun puolivälin jälkeen. Ja herneenversoja voi kasvattaa sisälläkin, kasvavat nopeasti syömäkelpoisiksi.

Herneenversoja tosiaan voisi laittaa, nehän on hyviä vaikka salaatin kanssa. Retiisit menee "isoon maahan" joten kotiin ei tarvitse laittaa. Minulla on isot ikkunalaudat uudessa asunnossa, voisin viritellä alakappa"nauhaan" tukilankoja kasveille. Hmm. täytyy kirjoittaa tuo kirjan nimi ylös.

[QUOTE="Anne";23928879]Herneenversoja tosiaan voisi laittaa, nehän on hyviä vaikka salaatin kanssa. Retiisit menee "isoon maahan" joten kotiin ei tarvitse laittaa. Minulla on isot ikkunalaudat uudessa asunnossa, voisin viritellä alakappa"nauhaan" tukilankoja kasveille. Hmm. täytyy kirjoittaa tuo kirjan nimi ylös.[/QUOTE]
Suosittelen selailemaan kirjaa jo ennen muuttoa...mä riemastuin, kun en ollutkaan heittänyt vanhoja kattiloita ulkovarastosta roskikseen, koska kirjan luettuani kattilat pääsivät uusiokäyttöön :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23928900:
Suosittelen selailemaan kirjaa jo ennen muuttoa...mä riemastuin, kun en ollutkaan heittänyt vanhoja kattiloita ulkovarastosta roskikseen, koska kirjan luettuani kattilat pääsivät uusiokäyttöön :D

Onhan noita purkkeja :D Ei tosin kattiloita, niitä ei ole ikinä ollut liikaa. Pikku pilttipurkeista (vaikka lapsi jo yli 2v :D) margariinirasioihin, ihan vain varmuuden vuoksi :D

[QUOTE="Anne";23928923]Onhan noita purkkeja :D Ei tosin kattiloita, niitä ei ole ikinä ollut liikaa. Pikku pilttipurkeista (vaikka lapsi jo yli 2v :D) margariinirasioihin, ihan vain varmuuden vuoksi :D[/QUOTE]
Ja niitä ei pidä muutossakaan hävittää ajatuksella "en mä näitä enää tarvitse" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23929014:
Ja niitä ei pidä muutossakaan hävittää ajatuksella "en mä näitä enää tarvitse" :D

Kyllähän niitä purkkeja tulee mennen tullen kirottua, niin muuttaessa kuin asuessakin. Mutta kyllä niitä sitten tarvitseekin. Eväs rasioina, kukkapurkkeina, säläpurkkeina muttereille, verhonipsuille yms. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23928340:
Mutta monella palstailijalla ei taida olla juurikaan muistikuvia siitä, mitä ovat syöneet 20 vuotta sitten :)

Silloin ainakin jäätelö maistui paremmalta. Nyt mansikka Eskimo maistuu ihan pesuaineelta!

[QUOTE="...";23929115]Silloin ainakin jäätelö maistui paremmalta. Nyt mansikka Eskimo maistuu ihan pesuaineelta![/QUOTE]
Silloin mansikkaeskimossa oli vielä mansikkaa ja jäätelö oli tehty kermasta. Mä olen jo pitkään tehnyt jäätelöt itse, saa juuri sellaista kuin haluaa ja lisäaineita ei ole lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23929190:
Niin löytyy. Mä en välttelekään sellaisia lisäaineita, jotka on sille elintarvikkeelle tarpeellisia. Mä laitan täytekakkuun leivinjauhetta, koska muuten kakku ei nouse. Mutta en laita siihen säilöntäaineita, koska ei sen kakun ole tarkoituskaan säilyä viikkokausia.

AIVAN tätä juuri tarkotiin kaikki ns. E koodit eivät ole pahasta vaan niitä käytämme mekin jossian muodossa leivonnassa jne. eli kannattaa perehtyä mitkä on oikeesti niitä "pahoja" e aineita koska kaikki eivät ole :)

[QUOTE="...";23929115]Silloin ainakin jäätelö maistui paremmalta. Nyt mansikka Eskimo maistuu ihan pesuaineelta![/QUOTE]

Ei marketeista eikä kioskeista oikein enää oikeaa jätskiä saakaan. Jäätelön kun kuuluisi sisältää kermaa, kananmunaa ja niitä marjoja. Pahimmassa tapauksessa jäätelö ei sisällä näistä mitään tai marjaa on vain sen verran, että saa laittaa kuvan pakettiin - eli sitä on niin vähän ettei siitä riitä makua antamaan, vaan maku tulee keinotekoisista kemikaaleista. Nykyään jäätelö on äitelää ja limaista lisäainemaitolitkua.

Eli pitää vähän kaivaa, että löytää oikeaa jäätelöä tai tehdä itse.

[QUOTE="sama";23929200]AIVAN tätä juuri tarkotiin kaikki ns. E koodit eivät ole pahasta vaan niitä käytämme mekin jossian muodossa leivonnassa jne. eli kannattaa perehtyä mitkä on oikeesti niitä "pahoja" e aineita koska kaikki eivät ole :)[/QUOTE]

Onko joku ketjussa sanonut, että kaikki lisäaineet ovat Pahoja? Varmasti jokainen lisäaineita mahdollisimman vähän käyttävät ovat perehtyneet asiaan sen verran, että tietävät, että niitä on monenlaisia. Ei se ole mikään suuri hieno uutinen, että osa lisäaineista on tarpeellisia ja vaarattomia ja osa taas turhia ja jopa haitallisia.

Yhteistyössä