Lisää lapsia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essiessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Essiessi

Vieras
Hei!

Tiedän, että niitä lapsia saa yrittää kun siltä tuntuu... Kuulemma kahden vuoden ikäeroa tosin suositellaan, jotta elimistö kerkeisi palautumaan paremmin edellisestä raskaudesta. Millä tavalla? Mikäli uusi raskaus alkaa piankin edellisen synnytyksen jälkeen, onko kelläkään tietoa riskeistä? Onko esim. keskenmenon tai kohdunlaskeuman riski suurempi...?

Mitäpä se haittaa, vaikka kyselee monelta palstoilta, saapahan vähän erilaisia vastauksia... Itse olen kuullut, että naisen keho palautuu vuodessa edellisestä raskaudesta, paitsi tietysti, jos on tehty sektio. Silloin suositellaan jopa kahta vuotta. Riippuu varmaan naisen iästäkin. Eiköhän nuorena ruumis ole elastisempi ja nopeampi raskautuminen mahdollistta. Mutta nauti nyt vauvastasi! Jos imetät, niin eihän sitä edes helposti raskaudu. Kohdunlaskeumasta haluaisin minäkin kuulla kommentteja, molemmissa synnytyksissä siitä on mainittu.

Jos vauva saa olla vauva liian lyhyen aikaa, se saattaa vaikuttaa hänen tulevaan elämäänsä. Minusta vuoden ja kahdenkin ikäero on lapsen kannalta aivan liian pieni. Täytyy olla älytön stressi vauvalle kun äiti yht äkkiä kaapataan häneltä ja tulee uusi lapsi äidin käsivarrelle.
Olen tehnyt omaa tutkimustani työhönotossa enkä koskaan ottanut työntekijää, jolla oli seuraavaan sisarukseen alle kahden vuoden ikäero. Olen tarkkaillut satoja ihmisiä, tutkimukseni ei ole tieteellinen, mutta käytännön kokemuksellakin näemmä pärjää hyvin.

Yhteistyössä