Lipaston elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanha Noita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatus heräsi: Saako elämän lipastoa vetää irti seinästä jos laatikko/laatikot aukene ja mennä takakautta laatikolle?
Saako ihmissuhdetta katsoa takaapäin, vai pitääkö katsoa aina samasta suunnasta, edestä? Nimittäin takaapäin moni asia on aivan erilainen kuin "visuaalipuolesta" voi päätellä. Ja ihmisillä pakkaa olemaan se mustempikin puoli.
Samoin mietin että saako elämän lipastoa mennä maalailemaan oman halunsa mukaan, vai antaa olla sellainen kuin on.

Muutenkin koko lipasto on mielestäni sellainen että siinä on alakaapit, elämänlipasto. Siellä alakaapeissa on ne suuremmat asia ja ylempänä pienemmät laatikot joissa on elämälle tärkeät pienemmän asiat. Pieniä laatikoita aukaistaan jatkuvasti, päivittäin, mutta alakaapin isot asiat tulevat avatuiksi vain isommissa asioissa.

Kirppareilla olen huomannut että lipastojen tuoksu ei välttämättä ole kovinkaan mieleinen. Miten sitten on elämänlipastojen laita, jotkut saattavat tuoksua hyvinkin pahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies 50:
Ajatus heräsi: Saako elämän lipastoa vetää irti seinästä jos laatikko/laatikot aukene ja mennä takakautta laatikolle?
Saako ihmissuhdetta katsoa takaapäin, vai pitääkö katsoa aina samasta suunnasta, edestä? Nimittäin takaapäin moni asia on aivan erilainen kuin "visuaalipuolesta" voi päätellä. Ja ihmisillä pakkaa olemaan se mustempikin puoli.
Samoin mietin että saako elämän lipastoa mennä maalailemaan oman halunsa mukaan, vai antaa olla sellainen kuin on.

Muutenkin koko lipasto on mielestäni sellainen että siinä on alakaapit, elämänlipasto. Siellä alakaapeissa on ne suuremmat asia ja ylempänä pienemmät laatikot joissa on elämälle tärkeät pienemmän asiat. Pieniä laatikoita aukaistaan jatkuvasti, päivittäin, mutta alakaapin isot asiat tulevat avatuiksi vain isommissa asioissa.

Kirppareilla olen huomannut että lipastojen tuoksu ei välttämättä ole kovinkaan mieleinen. Miten sitten on elämänlipastojen laita, jotkut saattavat tuoksua hyvinkin pahalle.

Niin. Saako väkisin mennä kurkkimaan laatikkoon, jonka olet joskus räiskäissyt itse kiinni ja päättänyt, että se pysyy kiinni (tai, että, joku on mennyt sinne ja vetäissyt laatikon kiinni?) Polttaako siinä vaan itsensä tai toisen, jos väkisin tempoo? Miten malttaa olla avaamatta laatikkoa, jossa on jotain, joka on ollut tärkeää? Laatikkoa, jossa on jotain, jolla on oma tahto eikä se halua, että sinne mennään, ei saa avata. Siispä: Ei saa mennä takaapäin, mun mielestä.

Maalihan vaan jämäyttää laatikot tiukemmin kiinni. Ei kannata maalata, mun mielestä.

Ne pienet ylälaatikot (pikkutilpehööreille) aukeaa ihan helposti. Senkun vetäsee vaan. Muttei siellä mitään kovin tärkeää ole: Pieniä juttuja. Ja ne alalaatikot on tiukassa. Vieläkin säilön niihin pikkulaatikoihin ne jutut, jotka pitää päivittäin avata. Ja nyt, kun tiedän kaiken tämän lipastoista ja niiden laatikoista, en tunge sinne alalaatikoihin juuri mitään. En saa niitä auki enää. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä heikommaksi tulen.

Vanhat lipastot tuoksuu hyvälle.

Luin jostain joskus, että perunajauhon levittäminen jumittaviin lipastonlaatikon reunoihin edesauttaa niiden liikuttelua auki-kiinni.
On kuulema vanha, mutta hyvä niksi. En ole kokeillut.

Mutta niinhän se elämässä on, että moni asia ratkeaa oikeastaan helposti. Pienillä teoilla, pienillä nikseillä.

Moni saattaa tosin epäröidä sen perunajauhon levittämisen suhteen, kaikilla ei sitä välttämättä kaapissa olekaan, ja jos on, niin sotkuista touhua tuollainen on.

Välillä täytynee sotkea, helpottaakseen elämäänsä.

Hyvä lipasto on tehty puusta, ei lastulevystä yms. Ja sitä voi ja kuuluu maalata sisustukseen sopivaksi. Hio vanhat maalit pois, mutta ei paikata kolhuja. Kolhut saa jäädä näkyviin. Tarkoitus on vain piristää maalilla lipastoa, ei tehdä siitä uutta. Eikä niitä laatikoita tarvitse maalata sisältä päin, vain se pääty, niin se ei haittaa niiden kulkuun. Laatikoiden vetimetkin voi vaihtaa välillä uusiksi, senhetkiseen tilanteeseen sopivaksi.

Lipaston maalaaminen ja vetimien vaihtaminen täytyy tehdä siksi, että itse niin haluaa, ei siksi että haluaa näyttää muille, että näin siistiä meillä on.

Paljon pikkulaatikoita, osa lukolla, osa ei, joissa on paljon sekalaista tavaraa. Sellaista se elämä on.

"Paljon pikkulaatikoita, osa lukolla, osa ei, joissa on paljon sekalaista tavaraa. Sellaista se elämä on."

Perunajauhoja käytetään moneen tarkoitukseen mm. tanssiparketille.
Olin tiputtanut sylistäni rusinoita työmaakopperoni lattialle. Eikös Noita Nokinenäkin
syö rusinoita vai muistanko väärin.

Tuunailu on muotia. Kyllähän minunkin elämässä olisi tuunattavaa.
Ehdotin äsken sähköpostissa treffejä Ikeaan sisareni kanssa. Mutta ei minusta
ole lipaston kasaajaksi. En viitsi tilata kasaajaa aviomiesvuokrausfirmasta.
Mutta voihan sitä aina haaveilla lipastoista. Sellainen lipasto se vasta ihana olisi, että
laatikot aukeaisivat kaukosäätimellä. Kukapa tietää vaikka netistä löytyy
virtuaalisia lipastoja.

Kirjoitat kauniisti nimimerkki Kleitonia. Ellit palstat taas jumittavat tänään.
Niin käy usein perjantaina. Minulla pää jumittaa. Melko väsyttävä työviikko takana.
Onneksi on perjantai.

Taas kuuntelen Nassua (Nazareth on yksi suurimmista lemmareistani):
"Winners--losers
Takers--users
What do you see in your
crystal ball for you?
Do you see an old wound
fade into the blue?"

Luotan siihen, että rusina-täti osaa ulkomaan kieltä.

Taas kuuntelen Nassua (Nazareth on yksi suurimmista lemppareistani):
"Winners--losers
Takers--users
What do you see in your
crystal ball for you?
Do you see an old wound
fade into the blue?"

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Taas kuuntelen Nassua (Nazareth on yksi suurimmista lemppareistani):
"Winners--losers
Takers--users
What do you see in your
crystal ball for you?
Do you see an old wound
fade into the blue?"

Kävin Stockalla ja myyjän opastamana ostin Fazerin uutuussuklaat. Kahvin kyytipojaksi
itselleni ostin Kismetin. Niin hyvää ettei sanotuksi saa...

Tarkistin sanan fade wwww.ilmainensanakirja.fi sivulta.
Mustikkasuklaan ostajalle sopiva laulu.
Ehdin hyvin junalta pankkiin. Katselin Aleksilla ihmisten ilmeitä. Taidan olla
ainut joka kävelee Nokian kumisaappaat jaloissaan. Stockalta sain hajuvesinäytteen
mukaani. Kohta aloitan taas työt. Kukapa tietää ap. vaikka soitan kohta sinulle.
Ehkä olemmekin joskus jo jutelleet.

Alkuperäinen kirjoittaja _utelias_:
Alkuperäinen kirjoittaja mika ja mikä:
What do you see in your crystal ball for you?
Do you see an old wound fade into the blue?"

Do you, Vanha Noita, do you?
Täysin ulkopuolisen neuvona uteliaalle: Pysy suomen kielessä.

Maybe I am "an old found"?
Mika on "an old found"? suomeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja mika ja mikä:
What do you see in your crystal ball for you?
Do you see an old wound fade into the blue?"

Do you, Vanha Noita, do you?
Täysin ulkopuolisen neuvona uteliaalle: Pysy suomen kielessä.

Maybe I am "an old found"?

...an old WOUND...

Mulla on yksi entinen hoito (tai ei, kyllä se on enemmän kuin "hoito"), joka kertoi minulle muiden viisauksien ohella ...

Mitä muita viisauksia hän kertoi sinulle?

Muiden muassa tämän:
"Mitä vähemmän tiedät, sitä enemmän nautit."

Jos hän olisi ollut vielä hiukan viisaampi, hän olisi sanonut: "Mitä vähemmän tiedät, sitä vähemmän kärsit."?

Häh? Minusta hän oli viisaampi kuin sinun viisautesi.

Ei ollut, sillä "minun viisauteni" oli päässyt pidemmälle...

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä