Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Häh? Liotetuista soppa syntyy alta tunnissa...Ja ihan tavallisessa kattilassa. Miten te oikein liotatte???Yön yli liotettuja herneitä joutuu keittämään useita tunteja, ellei ole painekattilaa. En usko liottamatta keittoa syntyvän.
Häh? Liotetuista soppa syntyy alta tunnissa...Ja ihan tavallisessa kattilassa. Miten te oikein liotatte???
Mä laitan pussin herneitä 3 litran kattilaan ja vettä niin et kattila lähes täynnä. Yön yli jääkaappiin. Ja kun seuraavana päivänä keitän, vaihdan veden ja keitän kannen alla ja kyllä se tunnin päästä on valmista. Miksiköhän keittoajoissa tollasia heittoja?Häh itelles. Kyllä meillä menee kolmisen tuntia saostumiseen. Miten voi olla?
Muoks. Ja liotetaan väljässä vedessä tosiaan yön yli >12h.
Mä laitan pussin herneitä 3 litran kattilaan ja vettä niin et kattila lähes täynnä. Yön yli jääkaappiin. Ja kun seuraavana päivänä keitän, vaihdan veden ja keitän kannen alla ja kyllä se tunnin päästä on valmista. Miksiköhän keittoajoissa tollasia heittoja?
Häh? Liotetuista soppa syntyy alta tunnissa...Ja ihan tavallisessa kattilassa. Miten te oikein liotatte???
Tolla mun tavalla ainakin tulee sellaista jota aina olen tottunut syömään joka paikassa, herneet pehmenneet ja mössääntyneet. En tiedä sitten vaikuttaako jotenkin makuun pitkä keittäminen, olen kai hätähousu, heti kun soppa pehmenee niin kiskon napaaniSitä tässä ihmettelen. Ehkäpä ollaan vaan totuttu koostumukseltaan erilaiseen keittoon?
Mä laitan pussin herneitä 3 litran kattilaan ja vettä niin et kattila lähes täynnä. Yön yli jääkaappiin. Ja kun seuraavana päivänä keitän, vaihdan veden ja keitän kannen alla ja kyllä se tunnin päästä on valmista. Miksiköhän keittoajoissa tollasia heittoja?
Tolla mun tavalla ainakin tulee sellaista jota aina olen tottunut syömään joka paikassa, herneet pehmenneet ja mössääntyneet. En tiedä sitten vaikuttaako jotenkin makuun pitkä keittäminen, olen kai hätähousu, heti kun soppa pehmenee niin kiskon napaani![]()
Täytyy kokeilla. Kunhan seuraavalla kerralla olen asialla ajoissa et jää sitä keittoaikaa vähintään 2 tuntia.Kannattaa kokeilla joskus hauduttaa pitkään, jos vaan maltat. =)
Ihmettelen tosiaan tätä keittoaikaasiaa nyt, sillä mun mielestä meillä ei ole tunnissa-puolessatoista päästy juuri puoliraakaa pitemmälle. Meidän keitto taitaa tosiaan olla sellaista liki hernemuhennostyyppistä, eli sen pehmenemisen ja muussaantumisen lisäksi koko soppa sakoaa paksuksi.
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25136376:ei niitäliotella tarvii jos ei halua. keittelee vaan vähän pitempään.
johan ne herneet alkaa käymään kun huoneenlämmössä likoaa 12 tuntia.
Jääkaapissa ei ala. Miksi pitäs huoneenlämmössä olla 12 tuntia?Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25136376:ei niitäliotella tarvii jos ei halua. keittelee vaan vähän pitempään.
johan ne herneet alkaa käymään kun huoneenlämmössä likoaa 12 tuntia.