Ehdottomasti!pitäisikös munkin laittaa joku ohje välillä?
joo, nyt on noita tilkkuhommia niin paljon, että se sopeis hyvin.Ehdottomasti!
Mä olen noita sun tilkkutöitäs katsellut ja naureskellut mielessäni, miten eri käsitys ihmisillä on tilkuista. Mulle tilkku on semmoinen, mistä ei saa edes pipoa lapselle. Sun käsitys taitaa olla vähän isompi kangasjoo, nyt on noita tilkkuhommia niin paljon, että se sopeis hyvin.
Heh, onhan tuossa eri kokoisia paloja, isoimmat sellaisia puolen metrin palasia.Mä olen noita sun tilkkutöitäs katsellut ja naureskellut mielessäni, miten eri käsitys ihmisillä on tilkuista. Mulle tilkku on semmoinen, mistä ei saa edes pipoa lapselle. Sun käsitys taitaa olla vähän isompi kangas
Joo, ne on katos mulle jo ihan kunnon kankaita...semmoisiahan mä käyn kaupasta itse ostamassaHeh, onhan tuossa eri kokoisia paloja, isoimmat sellaisia puolen metrin palasia.
Varmaan johtuu pitkälti siitä, että mitä multa on jäänyt jäljelle kun olen ensin tehnyt siitä jotain muuta. Siksi nuo isommatkin palat on tilkkuja. Esimerkiksi se mun uusin toppaliivi. Mulla on leikattuna toppatakki siitä ja se loppu jäi osottelemaan ja oli kyllä haasteellista saada hupullinen tikkiliivi siitä tehtyä mutta onnistuin kuitenkin. Tosin se kangas oli isoimmasta päästä mitä mulla tuolla on.Joo, ne on katos mulle jo ihan kunnon kankaita...semmoisiahan mä käyn kaupasta itse ostamassa
Sulla on kangasmaailmaVarmaan johtuu pitkälti siitä, että mitä multa on jäänyt jäljelle kun olen ensin tehnyt siitä jotain muuta. Siksi nuo isommatkin palat on tilkkuja. Esimerkiksi se mun uusin toppaliivi. Mulla on leikattuna toppatakki siitä ja se loppu jäi osottelemaan ja oli kyllä haasteellista saada hupullinen tikkiliivi siitä tehtyä mutta onnistuin kuitenkin. Tosin se kangas oli isoimmasta päästä mitä mulla tuolla on.
Mulla on laatikko isoimmille tilkuille (voidaan mallata vaikka mihin muotoon vielä) ja pienimmille tilkuille (barbinvaate/nukenvaate) ja sitten tilkut jotka työstetään vaikka patalapuiksi, tiskiräteiksi, tai raastetaan pehmikkeeksi tyynyjen sisään. Viimeistä tosin teen hyvin harvoin...
Mutta kun ne Ottobren ohjeet ei tällaisen aivokääpiön jakeluun, mahdu Siellä on kummallisia sanoja, joten alavara, keskitaka, ja mitä niitä nyt sitten kaikkia olikaan. Siis ihan siansaksaa. Onneksi on palsta, joka niitä mulle joskus aina suomentaakaavoja vauvoille löytyy ottobre lehestá siellá myös ohjeita ompeluun.
kaavat lankasuoraan, terávát sakset ja koneen neulat. tukikangas neppareille ja vetskoille ja taskulle
hyviá kangaskauppoja.
V
Etusivu | Ompelun ihanuus
Hannan Kangas & Sisustus Oy - HANNAN KANGAS
Kuviolliset / KANKAAT - TRIKOOT & PUUVILLA / Majapuu design suosittelen!!!
no nuo nyt on ihan perusjuttuja jotka kannatta opetalla on helpompi ymmártáá se kuvallinenki ohje ku tietáá miká KT tai KE on SV ymsMutta kun ne Ottobren ohjeet ei tällaisen aivokääpiön jakeluun, mahdu Siellä on kummallisia sanoja, joten alavara, keskitaka, ja mitä niitä nyt sitten kaikkia olikaan. Siis ihan siansaksaa. Onneksi on palsta, joka niitä mulle joskus aina suomentaa
Mä hyödyn hurjasti kuvallisista, vaihe vaiheelta ohjeista. Mulla kun ne ohjeet ovat tosiaan osin utopiaa.
Joskaan ei nuo kuvalliset ohjeetkaan aina pelasta. Eilen kun ompelin pipoja, tein siinäkin emämokan. Eli vaikka ommeltavana on vain kerran kankaan ympäri ja kahdesti pieni samankohta, niin jo mä kämmäsin
On, sitä tää on. Voin tosin ylpeänä sanoa, että olen saanut nyt kaksi laatikkoa tyhjäksi Lupasin viedä osan tilkuista Sammakon kerhoon, saavat tehdä mitä tahtovat niistä.Sulla on kangasmaailma
Mä voisin tehdä kuvallisen ohjeen jossakin vaiheessa vaikka niistä housuista kun olen nyt postannut kolmet erilaiset ja eri materiaalista. Se on niin helppo malli ja voi tehdä ja keksiä siihen sitten lisää kaikkea.Mutta kun ne Ottobren ohjeet ei tällaisen aivokääpiön jakeluun, mahdu Siellä on kummallisia sanoja, joten alavara, keskitaka, ja mitä niitä nyt sitten kaikkia olikaan. Siis ihan siansaksaa. Onneksi on palsta, joka niitä mulle joskus aina suomentaa
Mä hyödyn hurjasti kuvallisista, vaihe vaiheelta ohjeista. Mulla kun ne ohjeet ovat tosiaan osin utopiaa.
Joskaan ei nuo kuvalliset ohjeetkaan aina pelasta. Eilen kun ompelin pipoja, tein siinäkin emämokan. Eli vaikka ommeltavana on vain kerran kankaan ympäri ja kahdesti pieni samankohta, niin jo mä kämmäsin
Kyllä mä nyt JOTAIN jo tiedän, mutta semmoiset sanat, mitkä tulee harvemmin vastaan, unohdanno nuo nyt on ihan perusjuttuja jotka kannatta opetalla on helpompi ymmártáá se kuvallinenki ohje ku tietáá miká KT tai KE on SV yms
Oikeen vaan loistava idea. Mulla on tuossa yksi velourinpala, josta EHKÄ voisin saada tuolle pienemmälle pökät. Mä viimeksi epäonnistuin totaali, kun tein vyötäröstä liian löysän...en osannut sitä resoria mitoittaa oikein ja housut putosi päältä Onneksi sopivat kummitytölle, joka on vähän pyöreämpi, jotta menivät käyttöön kuitenkinMä voisin tehdä kuvallisen ohjeen jossakin vaiheessa vaikka niistä housuista kun olen nyt postannut kolmet erilaiset ja eri materiaalista. Se on niin helppo malli ja voi tehdä ja keksiä siihen sitten lisää kaikkea.
Kursseja on kansalaisopistolla ja ehkä Auralassa (en muista varmaksi). Kannattaa katsoa kansalaisopiston tarjonta, se ainakin on ollut kattava. Kannattaa reksiteröityä Burdan sivuille (englanninkieliselle) saat ladattua ilmaiseksi ja halvalla kaavoja. Busdan kaavat ovat hiukan kapeampaa mitoitusta kuin OttoBren, voisi soveltua paremmin sun tenaville. Joukossa on ihan helppoja muutaman sauman malleja ja löytyy varmasti myös ihan kuvitetut ohjeetkin, ainakin Burdalla on paljon käytössä kuvat.Oikeen vaan loistava idea. Mulla on tuossa yksi velourinpala, josta EHKÄ voisin saada tuolle pienemmälle pökät. Mä viimeksi epäonnistuin totaali, kun tein vyötäröstä liian löysän...en osannut sitä resoria mitoittaa oikein ja housut putosi päältä Onneksi sopivat kummitytölle, joka on vähän pyöreämpi, jotta menivät käyttöön kuitenkin
Onkohan muuten jonkinlaisia "kaavotuskursseja" olemassa?
Ompelin lapsille jokunen aika sitten legginssit, jotka epäonnistui varsinkin tuon pienemmän kohdalla, koska malli oli aivan liian leveä tuolle ripakintulle. Mä siis joudun ensin tekemään sen vaatteen ja sitten kun ne on valmiina päällä, totean, että perkule, olikin liian kapea tai leveä malli. Olisi paljon mukavampaa osata edes vähän jotain mittoja otella leveyden suhteen, jotta vaatteet ei olisi liian löysiä tai kireitä.
Pitää kurkata lähikaupunkien kansalaisopistot, täällä moisia kursseja ei järkätä. Aurala on mulle tuntematon, pitää googlettaa.Kursseja on kansalaisopistolla ja ehkä Auralassa (en muista varmaksi). Kannattaa katsoa kansalaisopiston tarjonta, se ainakin on ollut kattava. Kannattaa reksiteröityä Burdan sivuille (englanninkieliselle) saat ladattua ilmaiseksi ja halvalla kaavoja. Busdan kaavat ovat hiukan kapeampaa mitoitusta kuin OttoBren, voisi soveltua paremmin sun tenaville. Joukossa on ihan helppoja muutaman sauman malleja ja löytyy varmasti myös ihan kuvitetut ohjeetkin, ainakin Burdalla on paljon käytössä kuvat.
Turkua meinasin Auralakin on Turussa. googlen kääntäjä sitten vain avuksi jos ei muutoin luonnistu. Meikäläinenkin turvautuu aina välilläPitää kurkata lähikaupunkien kansalaisopistot, täällä moisia kursseja ei järkätä. Aurala on mulle tuntematon, pitää googlettaa.
Englanti ei oikein taivu, mutta josko tuo ukko senvertaa auttelis
Ja muutaman sauman vaate kuulostaa TÄYDELLISELTÄ
Turusta löytyi todella kattavanoloinen kurssi. Alkaa syksyllä ja kestää seuraavan kevään loppuun.Turkua meinasin Auralakin on Turussa. googlen kääntäjä sitten vain avuksi jos ei muutoin luonnistu. Meikäläinenkin turvautuu aina välillä