Linea negra (raskausmahan pystyviiva), milloin häviää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Synnytyksestä on nyt muutama viikko ja edelleen vatsaani halkaisee pystysuunnassa paksu, tumman ruskea viiva rintojen välistä aina alakertaan asti. Kyseessä ei ole siis raskausarpi, vaan "linea negra".

Milloin tuo viiva mahtaa hävitä, onko muilla ollut ja milloin on hävinnyt? Olen ymmärtänyt, ettei jäisi kuitenkaan pysyväksi? Kaikille ei taida tulla tuota viivaa laisinkaan.

Tää varmaan kuullostaa ihan puppupuheelta, mutta mä tosiaan rapsuttelin sen pois. Oli lapsen syntymästäkin jo parisen kuukautta kun keksin että pesuvampulla (mikälienytolikaan) kun pesin itseäni, niin se haalistui. Aloin sitten rasvailemaan ja suihkussa ihan rapsuttelemaan ja se katosi. Navassa tosin kesti himpun verran pidempään kuin muussa ihossa koska oli niin tumma, eli rapsuttelin viikon verran kerran päivässä suihkussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Tää varmaan kuullostaa ihan puppupuheelta, mutta mä tosiaan rapsuttelin sen pois. Oli lapsen syntymästäkin jo parisen kuukautta kun keksin että pesuvampulla (mikälienytolikaan) kun pesin itseäni, niin se haalistui. Aloin sitten rasvailemaan ja suihkussa ihan rapsuttelemaan ja se katosi. Navassa tosin kesti himpun verran pidempään kuin muussa ihossa koska oli niin tumma, eli rapsuttelin viikon verran kerran päivässä suihkussa.

Näinhän se oikeesti lähtee! Kun nahka uudistuu ja se viiva ei enää "lisäänny" siinä nahassa, niin se kuluu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Alkuperäinen kirjoittaja Anne:

Näinhän se oikeesti lähtee! Kun nahka uudistuu ja se viiva ei enää "lisäänny" siinä nahassa, niin se kuluu pois.

Peesaan. Mulla on napa ihan musta ja yks kerta suihkussa tajusin että sehän on kuollutta ihoa ja sain rapsuttelemalla navan melkein vaaleaksi taas. Nykyään pesusienellä pesen kovakouraisesti mahaa joka kerta ja viiva on alkanut hävitä, synnytyksestä kolmisen kuukautta. Toki näkyy vielä, mutta huomattavasti vaaleampana.

Mulla ei esikoisen jälkeen hävinnyt ollenkaan, vaan kun tulin uudestaan raskaaksi 4,5 vuoden tauon jälkeen, viiva vain vahvistui. Kuopus on nyt 1 -vuotias ja edelleen viiva näkyy ihan selvästi. Liekö tuo koskaan häviää :)

Yhteistyössä