linatil

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei raskauden aikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei raskauden aikana

Vieras
Lääkäri on sanonu,että raskauden voi alkaa Linatil verenpainelääkkeellä vaikka se ei käy raskauden aikana. heti kun saa tietää olevansa raskaana,pitää lääke vaihtaa. askarruttaa nyt tämä. kannattaisko alkaa toinen lääke varmuuden vuoksi,entäs jos en tulekaan raskaaksi,jatkuva lääkkeen vaihto ärsyttää jos vaikka ""joudun""sitten muuttamaan lääkkeen takaisin Linatiliin kun en tulekaan raskaaksi. Onko kenelläkään kokemuksia Linatil lääkityksestä tai muuta tietoa?

Hei!

Itselläni oli ennen raskautumista Linatil lääke.

Kun raskauduin asia tuli esille heti, ja lääkäri tosiaan sanoi, että ko. lääke tulee välittömästi vaihtaa. Ko. lääke aiheuttaa esim. epämuodostumia. Lääke vaihdettiin Albetoliin.
No, eka yritys meni puihin ja sain km, mutta jatkoin Albetol lääkitystä senkin jälkeen, koska tiesin, että vaavia kovasti yritetään.

Nyt rv 35 ja la 28.11. ja ihan mukavasti on mennyt.

kiitos vastauksestasi! Kysyisin vielä raskauduitko Linatililla ja vaihdoit sitten Albetoniin vai oliko sulla Albetol jo yritys vaiheessa käytössä? tai se taitaakin käydä jo selville tuossa...

Hei!

Kun tiesin, että olen raskaana, menin lääkärille heti tämän lääkityksen takia. Silloin lääkäri muutti heti lääkityksen Albetoliin. Sitten tuli keskenmeno ja koska tiesin, että vaavi halutaan, jatkoin Albetolilla edelleen.

En usko, että Linatil oli se syyllinen keskenmenoon. Ei ainakaan lääkärit sitä allekirjoita. No, jos eka yritys olisi onnistunut ja raskaus jatkunut, varmaan olisi koko ajan ollut kova huoli, että mitä lääkitys on saanut aikaan...
Oman mielenrauhan takia, minä menisin sinun asemassa kyllä lääkärille ja keskustelisin jutut läpi ja vaikka tarkistaisin asiaa suoraan äitipolilta. Sieltä ainakin saa takuu varman vastauksen miten pitäisi toimia. Itse en jättäisi mitään sattuman varaaan vaan ehkä vaatisin, että lääke muutettaisiin jo nyt Albetoliin. Mietippä asiaa.

Plussatuulia sinulle!

kiitos! En ole vielä ottanut yhreyttä Äitipoliin ,täytyy niin tehdä. Askarruttaa myös se, että Albetonia ei suositella raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana.. ohjeissa näin sanotaan, kuitenkin lääkäri määrää Albetonia heti raskauden alussa, ristiriitaista.. .Mutta täytyy ottaa asioista selvää.
Kiitos kun vastasit! Onnea sinulle!

Hei!

Näin tosiaan sanotaan Albetolista ja olen keskustellutkin asiasta lääkärin kanssa. Se vain jotain sanoi, että ko. maininnalla lääketehdas vain poistaa ns. riskinsä ja se on yleinen tapa. Lääkärit ovat kuitenkin aina sanoneet, että ko. lääke on tosi kauan ollut käytössä ja on turvallinen. Joten en sitten sen enempää ole ajatellut tuota lääketehtaan mainintaa.

Yhteistyössä