Liman imeminen vauvalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitykkä

Vieras
Te joilla ollut vauvan nenän tukkoisuuden/limaisuuden hoidossa apuna letku jolla limaa imetään, kuinka syvältä olette imeneet?
Mulla on sellainen euron maksava apteekin ohut letku jolla imetään. Ei siis friidaa vaan halvempi malli (samannäköinen kuin sairaalan imukatetrit).
Sillä sais imettyä nielusta asti mut onko kukaan imenyt sieltä asti?

Minä olen tehnyt sitä paljonkin, koska osaan sen ammattini puolesta, mutta en suosittele imemään kotioloissa kovin syvältä koska siinä on vaarana, että hengitystiet ärsyyntyy ja alkaa erittää limaa vaan entistä enemmän. Jos on niin tukkoinen, että tuntuisi olevan tarvetta noin syvältä limaa poistaa, kannattaisi varmaan käväistä lääkärissä.

meillä on tuo nenä friida ja mun mielestä sillä saa ihan parhaiten liman pois,tulee ihan kurkusta asti ne limat..ja kun pistää keittosuola tippoja vähä ennen imua niin lähtee vielä paremmin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä oon sairaanhoitaja ja töissä imen jatkuvasti vauvoja, joten siksi kysyn, halusin tietää miten muut tehneet kun en apteekista ohejita saanut.

Silloinhan sulla on varmaan vähän parempi ammattitietous imemisestä kuin apteekissa, ettei ihme jos ne ei neuvo... eikä varmaan siksikään ala siellä tollasta opettaa, kun kaikki ei oo sh-äitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
meillä on tuo nenä friida ja mun mielestä sillä saa ihan parhaiten liman pois,tulee ihan kurkusta asti ne limat..ja kun pistää keittosuola tippoja vähä ennen imua niin lähtee vielä paremmin..

Minä en osaa käyttää Nenä-Friidaa niin tehokkaasti. Ihan nenässä olevat räät saan pois, tosin nekään eivät aina kaikki tule säiliöön asti, vaan jäävät nenästä roikkumaan kun lopettaa imemisen. Ehkä syy on osaksi vauvassa, jonka kanssa pitää olla todella nopea kun räkää imee :) Pää pyörii kauheata vauhtia...

Siis vauvallahan on niin ahtaat tiehyet että ei sieltä mennä nielusta asti kotioloissa imemään mitään vaikka kuinka olisi sairaanhoitaja -varsinkaan tällaisilla palstoilla en menisi edes väläyttelemään tällaisen toimenpiteen mahdollisuuttakaan. Kohta on joku mamma kokeilemassa.. Apteekista Humidosea että lima saadaan juoksevammaksi ja limaa imetään vain nenästä -mieluiten niin että se imuletku ei edes ole sieraimessa vaan juuri ja juuri siinä sieraimen aukon kohdalla.

keittosuola tipat tekee sen rään kans sellaseks vetisemmäks ja nenä friidan kanssa räät saa tosi hyvin pois,jäi meilläkin joskus se räkä roikkumaan siihen nenälle mut en ollu vissiin tarpeeks kauaa antanu tippojen vaikuttaa ( pitäs antaa kai pari minuuttia antaa vaikuttaa )
ja molemmista sieraimista lähti kerralla yli peukun pään kokoiset räät joka imu kerralla..ja poju oli sillon 4kk..

ja eihän se nenä friida ookkaa tarkotettu ku nenään,kuka sillä nyt nielusta menis ronkkimaan?sillä vaan lähtee ne räät sieltä kurkustakin pois kun imasee nenän kautta..

Yhteistyössä