limakalvon haava

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tee

Vieras
Hei, osaako joku kertoa, tarvitseeko alapään limakalvojen haavoille tehdä mitään vai paranevatko itsestään? Onnistuin nimittäin saamaan toiselle puolelle, pienten häpyhuulten ja emättimen aukon väliin 2 cm pitkän ja millin syvän haavan, tai oikeastaan repeymän. Verenvuoto loppui aika pian, eikä se ole kipeä. Limakalvot on ilmeisesti aika huonossa kunnossa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Tee:
Hei, osaako joku kertoa, tarvitseeko alapään limakalvojen haavoille tehdä mitään vai paranevatko itsestään? Onnistuin nimittäin saamaan toiselle puolelle, pienten häpyhuulten ja emättimen aukon väliin 2 cm pitkän ja millin syvän haavan, tai oikeastaan repeymän. Verenvuoto loppui aika pian, eikä se ole kipeä. Limakalvot on ilmeisesti aika huonossa kunnossa :(

Tee Bacibact-pulverista ja vedestä mössö ja töpötä pumpulipuikolla haavaan. Paranee heti. Älä laita estrogeenivoiteita avoimeen haavaan. Kaikenlaisia neuvoja sitä annetaankin.

Bepanthen auttaa, pidempiaikaisessa käytössä erinomainen tuote on alapään limakalvoille on apteekista saatava Erisan suihke, ohutta öljyä joka ei tuki kuitenkaan limakalvojen huokosia, antaa niiden hengittää, mutta auttaa esim. seksin jälkeisiin oireisiin. Limakalvojen kuntoa parantaa pidemmällä aikavälillä myöskin paikallisestrogeenihoito, jota saa reseptillä, mm. emättimeen asetettavina tabletteina. Itse löysin näistä hyvän avun.=)

Alkuperäinen kirjoittaja kokeillut:

Tee Bacibact-pulverista ja vedestä mössö ja töpötä pumpulipuikolla haavaan. Paranee heti. Älä laita estrogeenivoiteita avoimeen haavaan. Kaikenlaisia neuvoja sitä annetaankin.

En kyllä tarkoittanut, että estrogeenivalmistetta käytettäisiin akuutissa vaiheessa, vaan paranemisen jälkeen estämään tulevia haavaumia, jos limakalvot ovat iän takia ohentuneet. Ehkäpä aloittaja tajusi tämän, vaikket sinä ymmärtänytkään.

Kiitos neuvoista! En nyt taida enää mennä ostamaan tuota Basibactia, vaan olen hoidellut haavaa Bepanthenilla. Mietityttää, että jääkö limakalvoille millaisia arpia, sillä haavan reunat eivät ole yhdistyneet vaan välissä on ikäänkuin "kuilu", vaikkei se oikein muuten enää haavalta näytäkään?

Iän puolesta en usko estrogeenihoitoa tarvitsevani, olen 26. Aiemmin ei juurikaan ole ollut ongelmia limakalvojen kanssa, joten siksikin yllättävä haava säikäytti. Käytän kylläkin ehkäisyrengasta, joten seksin aikana limakalvoille olen käyttänyt Ceridalin lipolotionia.

Ajattelin nyt huvikseni testata elintarvikkeiden muodossa soijaa, joka kuulemma lisää elimistön estrogeenia, josko siitä olisi mitään iloa :)

Kiitos neuvoista! En nyt taida enää mennä ostamaan tuota Basibactia, vaan olen hoidellut haavaa Bepanthenilla. Mietityttää, että jääkö limakalvoille millaisia arpia, sillä haavan reunat eivät ole yhdistyneet vaan välissä on ikäänkuin "kuilu", vaikkei se oikein muuten enää haavalta näytäkään?

Iän puolesta en usko estrogeenihoitoa tarvitsevani, olen 26. Aiemmin ei juurikaan ole ollut ongelmia limakalvojen kanssa, joten siksikin yllättävä haava säikäytti. Käytän kylläkin ehkäisyrengasta, joten seksin aikana limakalvoille olen käyttänyt Ceridalin lipolotionia.

Ajattelin nyt huvikseni testata elintarvikkeiden muodossa soijaa, joka kuulemma lisää elimistön estrogeenia, josko siitä olisi mitään iloa :)

Ei se haava voi mennä kiinni, jos laitat siihen rasvaa, mutta omapahan on asiasi. Neuvoin sulle vain hyvän ja toimivan konstin, jonka ohjeen olen saanut lääkäriltäni.

^ Haavani oli siis jo ehtinyt umpeutua ennenkuin olin lukenut tuota neuvoa Basibactista, joten en uskonut sen enää auttavan siihen. Eikös sen tarkoitus olisi ikäänkuin steriloida avonainen haava? Tarkoitin tuossa aiemmin haavan vain umpeutuneen, muttei kiinni reunoistaan, jolloin siihen jäi "kuilu". Olisi siis pitänyt puhua, että hoidin ARPEA Bepanthenilla.

Bacibacktia en ainakaan suosittelisi. Olen nähnyt sen aiheuttamia hyvinkin vakavia allergiareaktioita. Aivan kamala allergeeni, sanoi ihotautilääkäri.Paranee itsestään, jos paikat kunnossa.

Tämänhetkinen tilanne: kaikki kunnossa :) kuvailemani juopakin alkaa häipyä, annoin haavan vain olla viikon ja suihkuttelin päivittäin useaan otteeseen vedellä. Reunatkin siis kuroutuivat lopulta umpeen ja nyt sitten vahvistelen limakalvoaluetta bepanthenilla.

Minulla on myös useammanki kerran hankautunut tuo emättimen ja peräaukon välinen alue haavalle. Bepanthen auttaa - haava häviää parissa päivässä eikä jää mitään jälkiä.

Yhteistyössä