Liivinsuojat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuinka kauan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuinka kauan?

Vieras
Joutuuko liivinsuojia käyttämään koko ajan kun imettää eli ""valskaako"" rinta maitoa koko imetuskauden ajan vai voiko odottaa että jossain vaiheessa pääsisi liivinsuojista eroon? Jostain syystä inhoan käyttää liivinsuojia, mutta toistaiseksi (vauva 2 kk) on ollut pakko kun maitoa valuu rinnoista muutoinkin kuin imettäessä. Onko toivoa että maidon ylimääräinen valuminen jossain vaiheessa tasaantuu?

Mä pystyin jättämään suojat pois lapsen ollessa n. 9 kk (vaikka jatkoin imetystä ihan normaalisti). Tiedän kyllä tuttuja, joiden ei ole tarvinnut käyttää suojia ollenkaan vaikka lapsi ollut täysimetyksellä.

Mulla pahin maidon tulo tasaantui siinä 3-4 kuukauden kohdalla.
Nyt lapsi on 5kk ja vielä käytän liivinsuojia kun en halua maitoläikkiä paitaan. Tosin harvoinpa suojat kastuvat. Ne lämmittävät hiukan rintoja, joten ovat oikein hyvät nyt talvella.
Eniten odotan sitä, että voin nukkua koko yön vatsallani ja ilman rintsikoita :D Nyt 2 yötä ilman liivejä takana ja molempina aamuina oli lätäkkö rintojen kohdalla :(

Voi kai ne jossain vaiheessa jättää poiskin, mutta minulla ei ole ollut pakottavaa tarvetta siihen, koska kankaiset liivinsuojat eivät ole häirinneet.

Siinä vaiheessa kun lopettaa imetyksen kokonaan, voi tarvita muutaman päivän/viikon ajan liivinsuojia, varsinkin jos lopettaa imetyksen nopeassa tahdissa.

Yhteistyössä