Liitoskivut - millainen synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kolomonen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kolomonen"

Vieras
Mulla ekassa ja tokassa raskaudessa ei ollut liitoskivuista tietoakaan. Eka synnytys oli piiiiitkä ja vaikea. Toinen tosi nopea ja helppo! 3 tuntia luomuna.

Nyt kolmannella kerralla liitoskivut alkoivat rv 31+ ja koko ajan pahenee... mitähän enteilee synnytystä ajatellen? Syntyykö nopeammin? Tuleeko kivut olemaan nyt pahemmat vai helpommat kun häpyliitos valmiiksi venynyt ja kipeä?

Kokemuksia kaipaan, kun kukaan ei tietenkään voi tietää miten mulla tulee menee...

Nyt rv 34.

Ei vaikuttanut mulla ainakaan millään lailla. Itse asiassa synnytykset pahentuneet kerta kerralta ja liitoskivut ei siihen vaikuta. Tottakai synnytykset helpottuu aina kun paikat on kerran kunnolla auenneet. Tämäkään ei tietysti päde kaikkiin ja eroja on.

Ekassa liitoskivut alko reilusti puolen välin jälkeen ja oli tosi pahana lopussa. Synnytys 12h ja ihan ok. Tokassa liitoskivut alko reilusti ENNEN puolta väliä tehden kävelystä/kaikesta vaikeaa, lopussa helpompaa ja synnytys 7h. Toka synnytys oli helpompi, mutten usko että liitoksilla oli siihen virkaa.

Itselläni ei ollut pahoja liitoskipuja, mutta olen monelta kuullut, että vaikka on ollut pahat liitoskivut odotusaikana, niin se ei ole vaikuttanut synnytykseen mitenkään. Siis ei ole tehnyt siitä tuskaisempaa, vaan ihan normisti on mennyt...

Mulla oli toooooodella vaikeat liitoskivut ja synnytys oli TODELLA helppo ja nopea. Alle 2 tuntia syöksynä, ei kivunlievitystä, vauva 3800g, ei tikin tikkiä ja heti istuin synnytyksen jälkeen :)

eka - ei liitos kipuja, tavallisen kivulias synnytys
toka- ei liitoskipuja, helvetillisen kipeä synnytys
kolmas - liitoskipuja, kivulias ja nopea synnytys (eka supistuksista n. 2,5h oli vauva maailmassa)

Kahden synnytyksen kokemuksella...
Ensimmäisessä raskaudessa vähän liitoskipuja rv 36 alkaen, normaali synnytys, 12h.
Toisessa raskaudessa ihan järkyttävät liitoskivut rv 20 alkaen, ja synnytys helppo, reilu 5h ja luomuna. Liitoskivut kyllä jatkuivat vielä viikon synnytyksen jälkeenkin

Ekassa ja tokassa ei ollut liitoskipuja ja nopeita (syöksyjä) kohtuu kivuliaita synnytyksiä molemmat.
Kolmannessa oli liitoskipuja reilusti mutta ihan siedettäviä ja synnytys kesti 45min eli syöksy sekin, nyt neljäs haaveissa en tiedä mitä tuleman pitää.

Kiitos kaikille :)

Mulla nämä kaikki synnytykset on niin perä jälkeen, että jos ongelmia ei tule uskon tämänkin kolmannen synnytyksen olevan tosi nopea. Hyvä tietää, että kivut ei välttämättä liitoskipujen perusteella ole edellisiä pahemmat. Kivut on nimittäin aiemmin olleet aika kamalia, mutta etenkin tokalla kerralla kesti vaan niin vähän aikaa ettei juuri haitannut.

Ei vaikuttanut. Mutta kolmosessa supistukset olivat kipeimmät. Onneksi kuitenkin synnytys oli nopea (1h30min). Kätilö sanoi, että kolmosen synnytyksissä avautuminen on nopeaa ja pääsee äkkiä ponnistamaan.

Ekassa ei ollut kipuja juuri ollenkaan, toisessa vähän enemmän. Synnytykset 9h ja 5h, joista sairaalassa 4h ja 2h. Kolmas raskaus oli liitoskipuisempi ja synnytys 4,5h, sairaalassa vajaa 3h. Ja 3. synnytyksen jälkeen ne liitokset vasta kipeinä olivatkin, lantio hetkeksi levisi ja vasta nyt reilu kuukausi synnytyksestä alkaa jaksaa kävellä useiden kilometrien matkoja ilman että tarvitsee olla pitkällään kivuissaan koko loppuiltaa sen takia.

Erittäin pahat liitoskivut molemmissa. Kumpikin synnytys nopea ja helppo - siis ilman repeämiä tms. - eihän synnytys ole helppoa ns mukavuusmielessä koskaan. Ponnistusvaiheet muutamia minuutteja, kokonaiskesto ensimmäisestä supistustyyppisestä tuntemuksesta neljä tuntia tai alle.

Yhteistyössä