Raskauden aikana alkaneet liitoskivut...koska ne loppuu? (en pysty vieläkään juoksemaan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tammikuussa 2009 synnytin tuon keskimmäisen ja 5kk kuluttua olin taas raskaana. Mulla oli ajoittain varisn kivuliaita liitoskipuja raskauden aikana (käytin tukivuota ja olin sairaslomalla) ja vaikka kovat kivut loppuivatkin synnytykseen niin kokonaan en niistä eroon päässyt.

Kuopuksen kohdalla liitoskivut pahenivat raskauden loppua kohden niin koviksi etten päässyt enää kävelemään edes vessaan ilman miehen apua. Menin lääkäriin viikolla 38+5 pohtimaan synnytyksen mahdollista käynnistämistä etukäteen kovien liitoskipujen vuoksi. Synnytys lähti kuitenkin spontaanisti liikkeelle seuraavana päivänä.

Nyt vauva on 5 viikon ikäinen ja mulla on ne saakelin liitoskivut edelleen :| Normaalia arkea ne eivät haittaa sinänsä, mutta kun satun harrastamaan lajia jossa pitää juosta, niin se ei onnistu. Eilen olin siis ensimmäistä kertaa treeneissä.
Kyse ei ole edes mistään täysillä juoksemisesta, vaan otin lähinnä muutaman hölkkäaskeleen, mutta ei onnistunut...kivut olivat niin kovat.

Ehkä aika auttaa, mutta voinko mä itse vahvistaa liitoksia mitenkään? Viimeksi en tosiaan päässyt eroon kivuista 5kk aikana, kun en raskaana ollut ja koska nyt mulla on 2 raskautta ihan peräjälkeen, niin kroppa on varmaan aivan loppu.

Vinkkejä siis kaipaan?

mitä sä harrastat sitten? eipä siihen taida voida itse auttaa mitenkään kun sehän johtuu hormoneista ja niiden aiheuttamista löystymisistä lantion kudoksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä sä harrastat sitten? eipä siihen taida voida itse auttaa mitenkään kun sehän johtuu hormoneista ja niiden aiheuttamista löystymisistä lantion kudoksissa.

Agilitya. Eli kropan tulisi vielä sitten sen juoksemisen lisäksi kestää nopeat ja "repivät" käännöksetkin :/ mutta kun nyt edes kestäisi ne muutamat juoksuaskeleet...sillä pötkisin jo pitkälle.

Mulla kesti liitoskivut 9kk synnytyksen jälkeen. Sitten kävin jäsenkorjaalla katsastuttamassa lantion ja mulla olikin toinen suoliluu väärässä asennossa sekä jotain muuta kieroutta. Tämän jälkeen alkoi liitokset asettua.

Mulla kesti liitoskivut 9kk synnytyksen jälkeen. Sitten kävin jäsenkorjaalla katsastuttamassa lantion ja mulla olikin toinen suoliluu väärässä asennossa sekä jotain muuta kieroutta. Tämän jälkeen alkoi liitokset asettua.

:o 9kk!!!

joo, naprapaatti on kova sana

joo, naprapaatti on kova sana

Mun kaveri on käynyt joitan kursseja...hmmm...pitää varmaan hälle soitaa ja kysyä osaisko hän auttaa.

krhm, kakkosen jälkeen meni 2v!!! ennen kuin ne prkleen kivut loppu. nyt juniori on reilu 4kk ja vieläkin on selässä havaittavissa kipuilua, mut nyt sentään pystyn hölkkäämään. Juokse en muuta kuin äärimmäisessä hädässä, mutta se on ihan erijuttu.

Yhteistyössä