Liiton päiväraha ja lomakorvaus. Asiasta tietäviä?

  • Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
"..."
mun työsopimus loppu 30.4. Nyt vasta maksettiin lomakorvaus. Lomaa en ehtinyt pitää. Samalla maksettiin loput lisät. En siis ole saanut palkkaa 1.5 lähtien mut nyt vasta nuo maksettiin ja tosiaan pitämättömät palkalliset lomat rahana. Työsopimus oli määräaikainen. Vaikuttaako liiton rahaan? Tänään laitoin vasta hakemuksen...
 
"..."
mut ku nyt ei oo kyse lopputilistä... Oon ollu sijainen ja mulla jäi lomat pitämättä. Työsopimuksen oli määräkin loppua tuolloin. Ne lisät kuului aikaan ennen 30.4 ja lomarahat kans. Kuinka ne voi vaikuttaa?
 
Mä sain viime kesänä tällaisen päätöksen ekaan ansiosidonnaishakemukseen:

"Teillä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska saamanne lomakorvaus on jaksotettu viimeisimmästä työsuhteesta saamanne palkan perusteella.
Lomakorvaus on 635,00 e. Jaksotuksen perusteena oleva palkka on 1620,95 e kuukaudessa ja 75,39 e päivässä. Lomakorvaus on jaettu jaksotuksen perusteena olevalla päiväpalkalla, jolloin jaksotus vastaa yhteensä 8 päivää.

Jaksotettavana lomakorvauksena pidetään yli kahden viikon pituisen kokoaikaisen työsuhteen päättyessä tai myöhemmin maksettavaa lomakorvausta.

Työttömyysturvalaki 3 luku 6 § 2 ja 4 mom."


Eli lomakorvaus vaikuttaa.
 
toinen sijainen
[QUOTE="...";26404186]mut ku nyt ei oo kyse lopputilistä... Oon ollu sijainen ja mulla jäi lomat pitämättä. Työsopimuksen oli määräkin loppua tuolloin. Ne lisät kuului aikaan ennen 30.4 ja lomarahat kans. Kuinka ne voi vaikuttaa?[/QUOTE]

Kyllä vaikuttaa. Mitä pitempi sopimus, sitä isommat lomarahat ja sitä vähemmän saat liitosta.Siksi olen jatkuvasti töissä, kun en jaksa venkslailla liiton kanssa.. Nyt on pakko olla työttömänä, kun terveys reistailee.
 
"Vieras"
Ei vaikuta lomakorvaus päivärahan maksuun. Ennen vaikutti, mutta tästä vuodesta (2013 ->) eteenpäin ei enää vaikuta.

Ja olen varma, koska minulla loppui määräaik. työsuhde tämän vuoden puolella, eikä lomarahoja otettu huomioon lainkaan.
 
"Vieras"
Edelliseen lisäten..

"Lomakorvauksen jaksotuksen poistuminen koskee työsuhteita, jotka ovat päättyneet 1.1.2013 tai sen jälkeen. Tällöin työttömän työnhakijan oikeus ansiopäivärahaan voi alkaa omavastuuajan asettamisen jälkeen, vaikka työsuhteen päättyessä olisi maksettu lomakorvausta."

Googlettamallahan tuokin nopeasti olisi löytynyt.
 

Yhteistyössä