liisterisen (betoni?)seinän maalaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MainioMartta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MainioMartta

Vieras
Huoneen muutos susirumasta upeaksi ei ollutkaan ihan niin yksinkertaista kuin suunnittelin :D Tapetit on revitty,kaikki 3 kerrosta,alla kamala betoni?seinä,siis ihan alkuperäinen,ei maaleja,yli 30 vuotta vanhat talon rakennusaikaiset merkkauksetkin seinässä.
Ongelma1- Seinästä lähti tapetit mutta liisterit jäi,miten saada liisteri pois koska jos seinää yrittää pestä se ikäänkuin murenee,kastunut osa "hilseilee" pesuriepuun.
Tarviiko koko seinä hioa vai voinko vaan heittää päälle pohjamaalin,välittämättä liisteristä?
Jos voi maalata niin mitä maalia,vesi vai liuotinohenteista?
Oi kyllä,mä teen tätä aivan ensimmäistä kertaa ja ihan ite:D

No mulla vähän sama tilanne ja tein näin: tasoittelin pakkelilla kaikki seinät ohuesti ja isommat reiät ja luhmut umpeen. Sit hioin ja maalasin remppamaalilla päälle. Nyt pakkeloin vielä tarvittavat lommot ja sit remppamaalit pintaan ja sit siihen "oikeet maalit". Tohon liisteriin en oikeen osaa sanoo, mutta meillä kans oli tapettia miljoona kerrosta, alkaen vuodelta -59 ja en todellakaan saanut kaikkia irti. Löin siihen pakkelia vaan päälle ja toivoin että toimii... Vielä ainakin on toiminut. ja kyllä, ekaa kertaa mäkin asialla :D. Ja maalin kannattaa olla vesiohenteista, ei haise niiiiin karmeelta kun tuo liotinohenteinen. Ja mä en oo mikään ammattilainen, näin mä silti teen :D

Mietein vaan että riittääkö jos hion seinät ja maalaan pohjamaalilla eli ihan perusvalkonen tavallinen remppamaali kait käy? Ja sitten nuo sävytetyt remontti-ässät päälle. Seinä saa jäädä epätasaiseksi,sellaiseksi röpelöiseksi eli en halua ihan täysin tasaista seinää!

Yhteistyössä