Liioitteleeko muiden lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän 6,5v on sellainen, että kun tulee jostain riitaa niin hän liioittelee aina kaikkea. Tai siis... No esimerkiksi nyt aamulla tuli riita, koska käskin pojan olla hiljaa ettei pikkusisko herää vielä, mutta poika edelleen huusi ja huusi. Siis puhui jotain asiaa, mutta sanoi kaiken huutaen. Hermostuin ja lähdin kantamaan poikaa huoneeseensa niin tämä huuta, että minä satutan häntä. Ja en todellakaan siis tietenkään satuttanut, mutta tämä aina väittää näin. Jos riitelemme niin minun ei tarvi koskea häneen kuin pikkurillin päällä niin tämä väittää, että satutan. Ja sitten kun kannan poikaa ja lasken sylistäni niin hän kaatuu tahallaan ja taas väittää, että kaadoin hänet.

Tuollainen on oikeasti tosi raivostuttavaa. Koko riidanaihe siirtyy aina lopulta siihen, kun selitän ettei tuollaista pidä tehdä.

Meillä ei 4,5v koskaan tee tuollaista.

mä pienenä ainakin liioittelin kaikkea. sitten jossain vaiheessa (7-8v) tajusin, että tyhmää ja lopetin. Nyt poika 2v tekee sitä, että käy esim. istumaan lattialle tai makaamaan ja väittää, että "kaatu!" ja "sattu!". Hakee huomiota ja sitten pääsee äitin rapsutteluun. Ihan kuin nätisti pyytämällä ja käyttäytymällä ei pääsisi :D

Jos riitelemme niin minun ei tarvi koskea häneen kuin pikkurillin päällä niin tämä väittää, että satutan. Ja sitten kun kannan poikaa ja lasken sylistäni niin hän kaatuu tahallaan ja taas väittää, että kaadoin hänet.

Kuulostaa niin tutulta! Meidän veijari on 5,5v.

Meillä kans samanlaista, ei tosin enää niin paljon tuota tapahdu kuin ennen.
Tuo 4v oli ihan mahoton josain vaiheessa. Jos komensin tai koskinkaan häneen ja tyttö suuttu niin saatto huutaa kaupassakin että potkin, puren tai lyön häntä :whistle: :laugh:

Yhteistyössä