Liikuntalajinne laihdutuksen/painonhallinnan tukena?

Niin. Sitä vain mielenkiinnosta kyselisin, että minkälaisia liikuntalajeja harrastatte laihdutuksen ja painonhallinnan tukena? Onhan näillä sivustoilla tuo liikunta osiokin, mutta kiinnostaisi tietää tämä nimenomaan näihin edellä mainittuihin liittyen.. :)

Itse käyn 1xvko fitnessboxingissa (kuntonyrkkeilyä) ja 1xvko uimassa/vyökävelemässä. Kotonani on myös kuntopyörä, jota silloin tällöin poljen :saint: Lisäksi arkiliikuntaa tulee kouluun ja harjoitteluihin pyörällä polkiessa aina silloin, kun automme on mieheni käytettävissä (eli melkein aina) Tosin nyt ei ole vähään aikaan lähiopiskelua hirveästi ollut, mutta kohta alkaa taas.

Että tällainen gallup, vastailkaapas :D <br><br>
 
Steppaaja

Aamuisin kun olen vapaalla vippaan tuplat stiigoihin tai pulkkiin (silloin kun on lunta) ja saku remmin päähän ja pitkin tietä. Iltasin sit stepperillä sellanen 1000 askelta tulee temmellettyä. Stepannu olen vasta reilu viikon mutta alku lupaava ja olen jäänyt koukkuun. :saint:


 
Jane81
Hei steppailija! Mitkä on tulokset tuon harjoittelun jälkeen. Itse olen tehnyt samanlaisen suunnitelman. Tunti kerrallaan n. 4 kertaa viikossa. Jalat nykyään tottuu jo aika nopeasti mutta ei se mua haittaa, sehän käy kuntoilusta ja rasvan poltteesta vaikka niin kipiää jalkoihin kokoajan käykkään..
Niin, ja mullakin twiststepperi
 
Christina
Täälläkin yksi twist stepperin omistaja ja innokas käyttäjä :D Teen yleensä 30-50 min kerralla, koko ajan koetan pikkuhiljaa jaksaa enemmän ja enemmän. 5-6kertaa viikossa steppailen. Muulle liikunnalle ei sit oikein aikaa löydykkään.
 
Viikossa jotakuinkin näin (en noudata orjallisesti tuota ohjelmaa, vaan menen niikuin hyvältä tuntuu). Mutta suuntaa antava treenini on tällainen.

2-3krt x 30-85min stepperi. (n. 90-120min) huom! normaali stepperi.
2krt x 20min punttitreeni 3-5kg painolla. (n. 40min) lyhyet sarjat 15-20 x3
1-2krt x 60-120min kävely. (n. 60-120min).
2krt x 30 tai 1 x 60min aerolates/pilates/astanga (n. 60min).

Treenaus kertojen olisi tarkoitus mennä jotakuinkin niin että 2vk minimi. 1vk maksimi ja taas 2vk minimi. jne.. Jaksotusta on tarkoitus muuttaa myöhemmin pidemmiksi kevyen ja rankan treenauksen jaksoiksi.

Ottakaa huomioon, että syön 2/3 osaa treenissä kertyneistä kaloreista.
(Jotain piti lisätä, mutten muista enää mitä. Mutta käyn sen lisäämässä kun muistan ja jos muistan.)

Tätä tehnyt nyt kolme viikkoa ja heti 1½ vk:n jälkeen oli tosi hyvä ja energinen olo. Ennen aloitusta mietin pitkään kestääkö polvi; mutta muutamaa kipu päivää lukuun ottamatta on kestänyt.<br><br>
 

Yhteistyössä