Liikunta kodin ulkopuolella tärkeämpää kuin omat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kauhuissani olen katsellut facebook-kavereiden tilapäivityksiä kun joka ilta ollaan harrastamassa jotain ja pienet lapset kun ovat kotona juuri sen pienen ajan illasta kun vanhemmat ovat päivät töissä. Eikö ihminen millään kestä ilman sellaista liikuntaa joka vie hänet pois lapsen luota vai eikö se omien lasten seura todellakaan kiinnosta? Voihan sitä käydä lasten kanssa vaikka vaunukävelyllä tai jumpata kotona, en voi käsittää että joku tarvitsee niin paljon omaa aikaa ettei olis omien lasten kanssa ollenkaan.

kun pitää itsestään huolta on täällä myös ( toivottavasti ) silloin kuin lapset ovat isoja. eikä ne harrastukset nyt niin kauheasti aikaa vie. 1-1½ h. liikuntaa kannattaa harrastaa monipuolisesti ja kuinka moni nainen pystyy jumppaamaan kotona kun lapset ja mies ja kotihommat siinä ympärillä?en minä ainakaan.

Mulla on vähän paino-ongelmia ja olen ääneen tuskaillut vähäisiä liikuntamahdollisuuksia. Olen saanut vastaukseksi, että mene suoraan töistä ja pidä lapset pitempään päiväkodissa. Kun en näin tee, on ihan oma vikani, ettei mulla ole aikaa harrastaa tarpeeksi liikuntaa. Kai mulla sit on joku vika, kun kaipaan lapsiani päivällä ja iltapäivällä on kova kiire hakemaan heitä hoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
kun pitää itsestään huolta on täällä myös ( toivottavasti ) silloin kuin lapset ovat isoja. eikä ne harrastukset nyt niin kauheasti aikaa vie. 1-1½ h. liikuntaa kannattaa harrastaa monipuolisesti ja kuinka moni nainen pystyy jumppaamaan kotona kun lapset ja mies ja kotihommat siinä ympärillä?en minä ainakaan.

Aika moni liikuntaa harrastamatonkin on vielä vanhana täällä ja jumpata voi vaikka sen jälkeen kun lapset laittavat nukkumaan jos lasten läsnäolo häiritsee. Miksi edes tehdä lapsia jos niistä on vaan vaivaa kun pitää tehdä kaikki asiat niin kuin ennen.

Meillä on joka päivä jotain samba juttuja....ja lapsilla sen lisäksi omat harrastukset. Mutta tuo samba on elämäntapa ja siihen uppoaa aikaa ja rahaa paljon. Ei ole meidän perhe siitä mitenkään kärsinyt...

Minä käyn hyvin hiihtämässä tai lenkillä, kun lapset ovat jo menneet illalla sänkyyn ja ehkä nukkuvat. Etenkin kun lapset olivat alle kouluikäisiä, omat liikuntaharrastukset yritin järjestää ilta-aikaan.

Henk. koht. en pysty kyllä yhdistämään äitiyttä ja tehokasta treenausta itseäni tyydyttävällä tavalla, joten jätin salilla käymisen kokonaan. Aion lisätä aktiivisuutta arkeen lapsen kanssa.
Arkiliikuntaa autottomana saankin nyt ihan kunnolla, kun vaunut sanoivat sopimuksensa irti ja 2-vuotias ei enää niin kovin kevyt oo liinassa kantaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Meillä on joka päivä jotain samba juttuja....ja lapsilla sen lisäksi omat harrastukset. Mutta tuo samba on elämäntapa ja siihen uppoaa aikaa ja rahaa paljon. Ei ole meidän perhe siitä mitenkään kärsinyt...

Mitäköhän lapset sitten aikuisena tuosta sanovat, ihanaa kun äiti oli aina sambaamassa. Ehkäpä sitten niin, surettaa vaan lasten puolesta.

Kyllä itsestäänkin pitää pitää huolta. Mulle ja myös miehelleni liikuntaharrastukset on tärkeitä, ollaan liikuttu aina. Liikutaan siis vuorotellen ja koko perheenkin voimin lähestulkoon joka päivä. Mitä me ei tehdä... Hm, televisiota katson vain harvoin ja silloinkin ainoastaan kun lapset nukkuu. En katso salkkareita enkä ehdi istua yleensä täällä koneenkaan ääressä koskaan. Joten enpä usko että olen ihan mahdottoman huono äiti, jos käytän sen 45-90 minuuttia liikuntaan ja opetan lapsillenikin liikkuvaa elämäntapaa... :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitäköhän lapset sitten aikuisena tuosta sanovat, ihanaa kun äiti oli aina sambaamassa. Ehkäpä sitten niin, surettaa vaan lasten puolesta.

Noh voin vakuuttaa, että tyttöni ensivuonna on sambaamassa joko etujoukoissa tai passistana....ja poika rakastaa soittamista bateriassa....joten en usko, että kovasti häiritsee isompana :D

Jos juoksulenkki kestää tunnin, niin onks se nyt niin paha juttu sitte? Mun mielestä on paljon typerämpää lähteä joka viikonloppu ryyppäämään ja jättää lapset mummolle hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja just juu:
Jos juoksulenkki kestää tunnin, niin onks se nyt niin paha juttu sitte? Mun mielestä on paljon typerämpää lähteä joka viikonloppu ryyppäämään ja jättää lapset mummolle hoitoon.

Just näin :).

Noh voin vakuuttaa, että tyttöni ensivuonna on sambaamassa joko etujoukoissa tai passistana....ja poika rakastaa soittamista bateriassa....joten en usko, että kovasti häiritsee isompana :D

Eikös se yleensä vanhempana juuri häiritsekin kun lapsille siirretään omat harrastukset eikä kuunnella sitä mitä he todella haluavat tehdä? Aika monta katkeraa tapausta tiedän kun lapsista on yritetty tehdä huippuja alalla joka itsellä kiinnostaa. Mutta teillä ei varmaan tästä kyse, ihan yleisellä tasolla vaan juttelen että joka pojasta ei tarvitse tehdä jääkiekkoilijaa vaikka se laji isää kiinnostaisikin.

kauhuissani olen katsellut facebook-kavereiden tilapäivityksiä kun joka ilta ollaan harrastamassa jotain ja pienet lapset kun ovat kotona juuri sen pienen ajan illasta kun vanhemmat ovat päivät töissä. Eikö ihminen millään kestä ilman sellaista liikuntaa joka vie hänet pois lapsen luota vai eikö se omien lasten seura todellakaan kiinnosta? Voihan sitä käydä lasten kanssa vaikka vaunukävelyllä tai jumpata kotona, en voi käsittää että joku tarvitsee niin paljon omaa aikaa ettei olis omien lasten kanssa ollenkaan.

siinä on vaan sellanen juttu et kaikille ei riitä se pelkkä vaunukävely tai jumppa kotona..... siihen lisäksi pitää saada omaa aikaa ja mikäpä parempaa ajanvietettä siihen on kun liikunta eri muodoissa..... kun lapsille näyttää ja jo pienenä antaa heillekkin harrastuksiin mahdollisuuden niin sohvaperunat vähenee huomattavasti kotien sohvilta.....

Suuri osa jättää molemmat tekemättä. Eihän se mulle kuulu, mutta ehkä ne lapset vaan tykkäävät enemmän teistä kuin te niistä ja haluaisivat vanhempiensa seuraa.

Eikös se yleensä vanhempana juuri häiritsekin kun lapsille siirretään omat harrastukset eikä kuunnella sitä mitä he todella haluavat tehdä? Aika monta katkeraa tapausta tiedän kun lapsista on yritetty tehdä huippuja alalla joka itsellä kiinnostaa. Mutta teillä ei varmaan tästä kyse, ihan yleisellä tasolla vaan juttelen että joka pojasta ei tarvitse tehdä jääkiekkoilijaa vaikka se laji isää kiinnostaisikin.

Lapset ovat itse halunneet :D he ovat huippuja omissa lajeissaan ja samba on heille vain harrastus.....

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:

siinä on vaan sellanen juttu et kaikille ei riitä se pelkkä vaunukävely tai jumppa kotona..... siihen lisäksi pitää saada omaa aikaa ja mikäpä parempaa ajanvietettä siihen on kun liikunta eri muodoissa..... kun lapsille näyttää ja jo pienenä antaa heillekkin harrastuksiin mahdollisuuden niin sohvaperunat vähenee huomattavasti kotien sohvilta.....

Eli kun lapsille näyttää että äiti ei ole koskaan kotona niin lapsetkin osaavat aikuisena lahjakkaasti olla jatkuvasti pois kotoa? Minä ainakin haluan omasta tyttärestäni mieluummin kotona olemisesta nauttivan kuin sellaisen ihmisen joka on tyytyväinen vain silloin kun on pois kotoa. Jos on töissä ja vielä sen lisäksi tarvitsee omaa aikaa lapsista niin ehkä tosiaan olis sinkkuna kannattanut pysytellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

Aika moni liikuntaa harrastamatonkin on vielä vanhana täällä ja jumpata voi vaikka sen jälkeen kun lapset laittavat nukkumaan jos lasten läsnäolo häiritsee. Miksi edes tehdä lapsia jos niistä on vaan vaivaa kun pitää tehdä kaikki asiat niin kuin ennen.

joo, mutta missä kunnossa he sitten ovat? kuten jo sanoin mä en saa kotona jumpattua kun on niin paljon kaikkea muuta. me kyllä lasten kanssa luistellaan, hiihdetään, kävellään ja ulkoillaan muutenkin paljon joten en tarvitse siihen lisäksi kuin 3krt viikossa ohjattua harjoittelua. ja ne ajoittuu klo 18-20.30 vaihtelevasti niin ei siitä lapset kärsi yhtään. niillä on isä joka hoitaa iltatouhut noina iltoina. mä nautin elämästä lasten kanssa ja nautin myös itsestäni huolen pitämisestä.

Harmi ettei sulla ole aikaa harrastaa, mutta ei se sulta kumminkaan pitäis olla pois jos muut harrastaa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:

Eli kun lapsille näyttää että äiti ei ole koskaan kotona niin lapsetkin osaavat aikuisena lahjakkaasti olla jatkuvasti pois kotoa? Minä ainakin haluan omasta tyttärestäni mieluummin kotona olemisesta nauttivan kuin sellaisen ihmisen joka on tyytyväinen vain silloin kun on pois kotoa. Jos on töissä ja vielä sen lisäksi tarvitsee omaa aikaa lapsista niin ehkä tosiaan olis sinkkuna kannattanut pysytellä.

ei lapsi kuiole siihen jos toinen vanhemmista on tunnin tai pari poissa.... miksi äiti olisi tärkeämpi kuin isä.... ettekö te homehdu kotiin kun siellä sitten aina yhdessä kökötätte???

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minusta vieras (ap ? ) tekee nyt vähän liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

Olen samaa mieltä....me olemme paljon lasten kanssa silti vaikka yksi yhteinen harrastus löytyykin. Voin tehdä työt kotoa käsin ja voin näin ollen olla aina tavoitettavissa. Aina on ruoka lämpimänä kun lapset tulee koulusta ja yhdessä syödään ja jutellaan koulukuulumiset, yms.

En minäkään ymmärrä miks vanhempien pitää harrastaa monena iltana viikossa siihen aikaan kun lapset on hereillä. Meillä on perheessä periaate että yks harrastus kerran viikossa jokaiselle niin sit jää vielä sitä yhteistäkin aikaa. Itse kun halusin enemmän liikuntaa niin lähdin aamulla salille tai lenkille kun muut vielä nukkui.

Suuri osa jättää molemmat tekemättä. Eihän se mulle kuulu, mutta ehkä ne lapset vaan tykkäävät enemmän teistä kuin te niistä ja haluaisivat vanhempiensa seuraa.

Kuules. Minä olen kotiäiti. Lapseni eivät ole ulkopuolisella hoidossa. Harrastan lasteni kanssa liikuntaa:uintia, hiihtoa, luistelua yms. Mutta minulla on oikeus ja velvollisuus huolehtia myös omasta terveydestäni, koska haluan olla mahdollisimman pirteä ja hyvä äiti. Lapseni myös oppivat samalla arvostamaan itseään, kun huomaavat, että äiti rakastaa itseään ja haluaa pitää itsestään huolta. Ja silloin myös tyttäreni alkavat arvostaa itseään ja terveyttään. Jos itse olet niin saamaton, että et jaksa illalla lähteä urheilemaan, niin lakkaa kateuksissasi liikunnallisten ihmisten syyttely.

Yhteistyössä