Liikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sari

Vieras
Toinen raskaus menossa, rv 15+3. Milloin olette tuntenut liikkeitä, varsinkin jos ette ole ensimmäistä kertaa raskaana, eikös ne silloin ala tuntua vähän aikaisemmin ?
Odottelen liikkeitä jo kovasti, mut varmaan vielä vähän liian aikaista ?

Itse ootan kolmatta ja tunsin liikkeet juuri 15+3 ja siitä sitten vahvistuivat, mutta toista odottaessa tunsin liikkeet samaan aikaan kun esikoisestakin eli rv 17. JOten voihan ne tuntea jo piankin, tai sitten vasta muutaman viikon päästä. Mukavaa odotusta!

itse tunsin liikkeitä 16+ viikoilla ja eka ""ulkopuolinen"" sai potkun 19+ viikolla. Taitaa olla tosi yksilöllistä miten potkut tuntuu. Se on kiinni myös istukan ja vauvan asennosta jne jne

Esikoisesta tunsin liikkeet rv18+ ja tästä toisesta kuitenkin vasta rv20+. Nyt mulla istukka tuossa edessä ja esikoisen aikaan istukka oli takaseinässä.

Mutta tämä kaveri paljon laiskempi liikkeissään kuin esikoinen oli.

Itse asiassa asia menee niin päin, että toisessa raskaudessa liikkeet tuntuvat aikaisemmin kun ensimmäisessä.

Itse tunsin ensimmäiset, hennot liikkeet n. vkolla 18, mutta vasta nyt, vkoilla 21-22, liikkeet ovat tosi selviä ja niitä tuntee ihan asiaan keskittymättäkin. Aikaisemmin liikkeet tuntuivat lähinnä paikallaan maatessa ja kuulostellessa.

Myös istukan paikka vaikuttaa liikeiden tuntemiseen. Itsellä istukka on edessä, mikä vaimentaa liikkeitä.

Yhteistyössä