Liikkeet!

  • Viestiketjun aloittaja Emilia
  • Ensimmäinen viesti
Emilia
Olen nyt vko:lla 30 + 3 ja musta tuntuu, et noi liikkeet / potkut on hidastuneet. Ei tunnu niin kuin selviä potkuja, semmosia muljahduksia vain. Mies kuunteli sydänäänet ja ne kuului selvästi. On vaan jotenkin ihmeellinen olo vai kuvittelenkohan vain ja taas ylireagoin :) Neuvola on seuraavalla viikolla. Onko teillä muilla liikkeet hidastuneet näillä viikoilla? Vielä viime vko:lla iltaisin nukkumaan mentäessäni bileet vatsassani alkoivat, nyt pariin päivään ei mitään muljahdusta kummempaa....
 
RV38
Mulla on tuntunut liikkeet erilaisina päivistä riippuen, vilkkaudessakin on eroja. Jossain vaiheessa vauvasta tulee sen verran iso, että ei mahdu yhtä railakkaasti liikuskella kuin alussa -silloin varmaan tulee enemmän tuota ""muljuamista"". Sitten vauvan asentokin vaikuttaa eli onko esim selkä vai raajat sinun mahaa vasten. Pääasia ymmärtääkseni on, että liikkuu, tavalla ei varmaankaan suurta väliä.

Jos huolestuttaa kovasti, niin soita vaan neuvolaan!

Ps. Millä miehesi on saanut sydänäänet kuulumaan?
 
Maalismamma
Ihan normaalia, vauva on jo niin iso että mahtuu enää hieman vääntelehtimään ja venyttelemään. Itse olen pari päivää tuntenut liikkeet myös hyvin erilaisina kuin ennen, vauva vaihtaa selvästi rauhallisesti asentoa - välillä tuntuu kuin saisi jalasta kiinni! Ei huolta! 28+2.
 
Ani
Heip!

Itse olen viikolla 30 ja juuri eilen neuvolassa varoitettiin, ettei ole syytä huolestua vaikka liikkeet pian alkaisivat vähenemään juuri sen tilan ahtauden takia.
 
mia
Meillä on vaavi jo maailmassa mutta muistan että juuri noilla viikoilla liikkeet muuttui muljahduksiksi.
Kaverilla ei ole enää siellä niin paljon tilaa liikkua. Ei siis anna enää teräviä potkuja vaan vaihtaa lähinnä kyljeltä toiselle:)

Ole huoleti vain, liikkeet vähenevät mitä lähempänä loppu on.

IHan lopussa lapsiveden määrä alkaa vähentyä ja sitten liikkeet tuntuu taas vähän terävempinä.

Mutta ihan on normaalia!! Hyvää joulua!:)
 

Yhteistyössä