liikkeet????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milla

Vieras
olen rv 18+4. huolestuttaa kuitenkin kun en tunne minkaanlaisia liikkeitä mahasta eikä mahakaan ole juuri kasvanut,farkut menee vielä keveästi jalkaan.missä vaiheessa potkut pitäisi tuntua???huolestuttaa ollaanko siellä edes hengissä!!!!

Jos olet ensisynnyttäjä, et välttämättä tunne liikkeitä vielä muutamaan viikkoon, on hyvin yksilöllistä! Eli älä suotta huolestu, kyllä se pikkuinen vielä antaa merkkejä olemassaolostaan! Eikä se masukaan vielä tuossa vaiheessa ole kaikilla mikään pallo, itselläni ei vieläkään mikään kovin iso, viikkoja 23. Eli ei syytä huoleen!

itse tunsin ekat liikkeet viikolla 18 mutta niitä piti oikein paikallaan hiirenhiljaa odottaa. Nyt rv 21 ja edelleen aika rauhallista on. Kaverini tunsi oman mahansa liikkeet muistaakseni viikolla 23 joten ne ohjeet ""viikoilla 18-20 ensimmäiset liikkeet"" ei ole niin tarkkoja. Mahakin pullahti itselläni enemmän esiin viikolla 20.

JOs oikein huolestuttaa niin soita neuvolaan jos kuuntelisivat ylimääräisen kerran sydänääniä!

Heippa!

Ymmärrän huolesi. Niin minäkin olin huolissani kun tuntui, että kaikilla liikkeet tuntui niin aikasin ja minulla ei
Itse tunsin liikkeet vasta 20 viikon loppupuolella. Nyt 22 menossa ja nyt ne tuntuvat oikein ""tosissaan"".

Älä ole huolissasi!

Olen itse tuntenut liikkeet vasta muutaman päivän ajan, lähinnä ilmakuplina ja ""muljahteluina"" vatsassa. Raskausviikkoja on noin muistaakseni 23 ja päivät päälle.

Mahakin tuli esille vasta viikon 20 jälkeen ja edelleen menee osa omista housuita päälle.

Itse olen ajatellut, että jos vauvalla ei ole kaikki hyvin niin varmasti alan itsekin oireilla, sillä alkaahan vauva olemaan jo aika iso.

Yhteistyössä